Skocz do zawartości

zolbrzych101

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zolbrzych101

  • Urodziny 01.08.1985

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d Lift
  • Lokalizacja
    Starogard

Osiągnięcia zolbrzych101

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Nie było mnie troszkę ale w końcu jest czas by zakończyć naprawę i przywrócić auto do żywych. Zabierałem się już za montaż maglownicy do auta. Pomyślane jednak, ze dla pewności sprawdzę jak wygląda listwa oraz nasmaruje ja świeżym smarem. Zdziwiłem się gdy kręcąc walkiem zauważyłem dziwne ruchy listwy. Mianowicie gdy ustawiona była w pozycji do jazdy na wprost listwa przesuwał się góra-dół. Widać było jak docisk listwy niweluje jakiś luzu. Oczyściłem wszystko i zauważyłem, ze listwa w tym miejscu ma wyrobione zęby. Dodatkowo gdy wałek obrócę o 360 stopni widać również takie dziwne zachowanie. http://images67.fotosik.pl/914/e4244ac5d9dd7548m.jpg http://images69.fotosik.pl/913/c651025215a497e5m.jpg Wniosek, wyrobione zęby na listwie jak i w lekkim stopniu na wałku w pozycji jady na wprost. Pytanie teraz czy można takie coś zregenerować czy tylko szukać używki? Na allegro widziałem aukcje z nowym maglem za 1100zl? Ktoś miał z tym styczność? http://allegro.pl/przekladnia-maglownica-bmw-e46-nowka-zf-orginal-i5310441256.html
  2. Krzyżak OK. Można swobodnie kręcić, nie czuć luzów ani nadmiernego oporu.
  3. Wnioskuje wiec, ze zmiana kata położenia kierownicy przy zatartym krzyżaku powinno objawiać się zmienną silą generowanego oporu. U mnie nie ma to wpływu, lecz dla pewności zerknę jak to wygląda od strony stanu zużycia.
  4. Mówisz o sprzegaczu obrotowym numer 2 (wyglada mi to na jakis tlumig drgań?) czy o krzyżaku kardana na teleskopie 1?
  5. Lecz ja porównuje jedynie do innego egzemplarza E46 i odczuwam dużą różnice.
  6. Z tego co wiem to jedyny zaworek jest na śrubie numer 4, która została wymieniona - choć i tak na starej kulka/sprężynka chodzi tak jak na nowej.
  7. Pogoda dopisała wiec i można było popracować przy aucie. Wymontowałem maglownice wraz z pompa i oddałem do sprawdzenia w punkcie regeneracji w Gdańsku. Panowie po przetestowaniu na stole ciśnieniowym zagwarantowali, ze pompa wytwarza 120bar a maglownica (sucha, listwa nie skorodowana) również nie sprawia problemów. Nie starali się nawet nakłaniać na regeneracje, gdyż ich zdaniem części są w bardzo dobrej kondycji. Z jednej strony dobra informacja a z drugiej nieco konsternacji, gdyż co jeszcze możne powodować takowe zachowanie układu? Bazując na schemacie poniżej wymieniłem: http://www.realoem.com/bmw/images/diag_1uar.png - uszczelkę 1 - podkładki 3 i 6 - śruby 4 i 7. W punkcie regeneracji zasugerowano mi, ze może problem nie jest po stronie układu wspomagania lecz po stronie elementów ruchomych zawieszenia - sworzeń zwrotnicy, łożyska MacPhersona lub sworzeń krotki wahacza - które to stawiają zbyt duży opór. Trudno jest mi jednak znaleźć tam coś dziwnego, gdyż zawieszenie w żaden sposób nie puka, a po zdemontowaniu drążków zwrotnice same odkręciły się pod działaniem sprężyny. Na podniesionym przodzie można je w swobodny sposób przekręcać wiec raczej nie tędy droga? Co Panowie o tym wszystkim myślicie? Dodam tylko, ze nie jest to tylko moje odczucie co do siły wspomagania. Gdy do auta wsiada żona to ciężko jest jej na rondzie utrzymać prawidłowym tor jazdy a u znajomego można kręcić swobodnie nawet paluszkiem, gdzie u mnie trzeba użyć siły dwóch rąk.
  8. Dodam, iż mechanikiem nie jestem lecz po przeglądnięciu budowy maglownicy zastanawiam się czy przyczyną możne być uszkodzony uszczelniacz tłoka lub sam zawór dystrybucyjny? Do tej pory stuków w niej nie słyszałem, lecz auto czasem dziwnie zachowuje się na drodze. Raz skręca delikatnie w prawo a raz w lewo. Mozę to jakiś rodzaj luzu na maglownicy? Może brak wspomagania z niestabilnoscią jest jakos połączone? Coraz bardziej skłaniam się ku regeneracji. Może macie panowie jakieś sugestie?
  9. Witam. Od pewnego czasu staram się uporać z usterka układu wspomagania w moim 320d lift. Nie chcąc zanudzać zbyt długim wstepem wiec w skrócie: Objawy: - stopniowo (na przestrzeni 2 lat) zanikające wspomaganie kierownicy, - po dłuższym postoju okolu 2tyg pompa wspomagania w początkowej fazie pracy silnika hałasuje, bo po 2 minutach już tylko lekko szumieć, - (spod korka na zbiorniczku) poci się, - brak wycieków na maglownicy czy wężach, nie ubywa płynu w układzie. Co do tej pory zrobiłem: - 1 faza wymiana płynu na Valvoline MaxLife ATF + lekkie płukanie układu (2 krotne zalanie nowym olejem) - Rezultat Bez Zmian, - 2 faza uszczelnienie kawałkiem dętki rowerowej korka - Rezultat przestała się pocić i przez okolu 10 pierwszych minut wspomaganie nieco lepsze, - 3 faza wymiana pompy na używana z rozbitka - Rezultat nowa pompa nie szumi lecz wspomagania nadal brak. Panowie gdzie dalej szukać - maglownica?
  10. Witam. Przygotowuje się do wymiany podkładki pod jednym z wtrysków i czytając opis powyższej metody pojawiła się u mnie mała wątpliwość a raczej pytanie. Czy jeżeli zdemontuje się górę wtrysku (złącze na kostkę + rozkręci nakrętkę M27) to czy po ponownym skręceniu nie zmienią się parametry wtrysku? Korekty mam u siebie zbliżone do 0 wiec szkoda aby się coś rozjechało. Pozdrawiam,
  11. Witam. Chciałbym usłyszeć wasze opinie co może być przyczyną powracających drgań kierownicy podczas hamowania. Gdy auto wpadło w moje ręce wymieniłem komplet klocków + przetoczyłem wszystkie tarcze. Po około 2tys pojawiły się drgania kierownicy. Pomyślałem tarcze, wiec wymieniłem na nowe, wraz z kompletem łożysk z przodu wraz z piastę + tylne tuleje wahaczy przednich. Problem znikł, ponownie na około 2-3tys km, po czym powrócił. Wróciłem do starych tarcz. Przed założeniem ponownie przetoczyłem. Jak poprzednio drgania ustąpiły na około 2tys km do teraz gdzie cała sytuacja powtarza się od nowa. Niedawno byłem na stacji diagnostycznej w ramach przeglądu, lecz nic mi koleś nie wykrył:( Panowie, czy ktoś ma jakieś typy co może powodować taka awarię? Sam już nie wiem za bardzo gdzie szukać rozwiązania i nie mam sugestii co można by sprawdzić u mechanika. Pozdrawiam
  12. Mam dokładnie takie coś pod maską: GT1749V 717478-0002 Zapewniali, że posiadają wysokiej jakości części a wraz z usługa dynamicznego wyważania wirnika będzie chodzić jak nowa. Jak do tej pory wszystko się sprawdza i nie narzekam. Pozdrawiam.
  13. Witam. Polecam regeneracje w turbo-tec. Robiłem rok temu i do teraz nalatałem 20tys. Turbinki nie słychać i pompuje do 2.5 bara. Podobno wstawili cały nowy środek, wiec z mojej została tylko obudowa i osprzęt. Kosztowało to 2tys ale za to 2 lata gwarancji bez limitu km. Pozdrawiam,
  14. Witam. Miałem troszkę czasu i napisze co udało mi się ustalić. Grzejący się BSP452 zasugerował problem z zasilaniem. Idąc tym krokiem w radyjku 5V z LT1376 wzbudza się ładnie, lecz problemem jest drugie zasilanie z LT1372. Porównując z notą katalogową widać, że wykorzystywany jest do konwersji Positive-to-Negative. U mnie w momencie wzbudzenia przetwornicy powstaje wewnętrzne zwarcie do masy, przez to grzeją się komponenty na linii +12V rozpoczynając od BSP452. Więc aby rozpocząć dalszą naprawę potrzebuje tego LT1372 ale z tym mogę mieć problem, bo nie mam 2 radyjka na części a komponent jest niedostępny:/. Może jest ktoś w stanie pomoc? Pozdrawiam Adam
  15. Dzięki Panowie za porady. Obecnie mam założone Vredestein Sportrac 3 205/55/R16 z 2008r i bieżnik wydaje się ok ale to i tak już ostatni sezon tych oponek. Co do testu, to mam jak co na podmiankę opony zimowe Dunlop, lecz nie mam do nich felg. Wiec może się okazać, że dźwięk pozostanie bo winę będą ponosić obręcze. Postaram się załatwić komplet do testu, zawsze to jakaś droga. Co to amortyzatorów, to wszystkie 4 do niedawna oryginalne z 1 montażu. Wymieniłem jednak ostatnio na SACH z tyłu i wymienię jeszcze przed zimą z przodu. Co do drgań kierownicy, może być to winą luzów w gumie tulei wahaczy? Na kanale jak ruszałem kołem to widać na nich przemieszczenia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.