Skocz do zawartości

opa_pl

Zarejestrowani
  • Postów

    589
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 530dA 02r. ;)
  • Lokalizacja
    Gubin/Wrocław

Osiągnięcia opa_pl

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Niestety poduszka nie była jedyną przyczyną stukania. Problem powrócił raptem po kilku dniach. Krzyżaki całe, podpora wymieniona, 4 nowe półosie. Są to stuki metaliczne - bardzo szybkie uderzanie metalu o metal... Wibracja oraz stuki pojawiają się n 2,3,4 biegu przy jednej prędkości 45-55 km/h, zarówno podczas delikatnego jak i intensywnego przyspieszania, lub jazdy pod górkę - czyli stuki pojawiają się w momencie ponad przeciętnego obciążenia układu przeniesienia napędu. Mam kolejną teorię, może ktoś się z czymś takim spotkał. Nie działa mi przedni napęd - od momentu rozpięcia sterowania skrzyni rozdzielczej. Po złożeniu skrzyni rozdzielczej pojawiły się stuki. Czy przyczyną może być niedziałający przedni napęd? Jakieś obciążenia w skrzyni rozdzielczej?
  2. Dlatego tym bardziej cieszę się, że znalazłem dwa egzemplarze 218 km z MT
  3. W życiu bym na to nie wpadł, gdyby nie stuki podczas przyspieszania na 3-4 biegu.
  4. O których cybantach mówisz? Dlaczego fantazję? Generalnie elegancko się jeździ i nie ma problemu z padającymi skrzyniami ;). Przy przebiegach 300+ automat zawsze padnie, zaczyna szarpać itp. Generalnie znaleźć manuala w e53 3.0 218 to nie lada sztuka... Słyszałem, że wyszło tylko 1200 sztuk e53 w manualu.
  5. Potrzebowałbym pomocy kogoś, kto to naprawiał. Chodzi o to, że drążek zmiany biegów ma duży luz na boki, nawet po wpięciu biegów. Kolejnym problemem jest "przesuniecie" wajchy zmiany biegów w kierunku tyłu auta. Po wpięciu 2,4,6 drążek praktycznie ociera się o rant wyciętego otworu, z kolei po wpięciu 1,3,5 drążek jest mniej więcej w środku otworu zamiast w przedniej części. Ktoś ma jakiś pomysł, gdzie szukać? Znalazłem schemat zmiany biegów https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/25_0376-ukl-wl-mech-skrz-biegnap-4-kola/i47739#part07 Pytanie, jak się do niego dostać? Jak rozebrać tunel środkowy? Która z w/w części jest zużyta? Mam też problem z hamulcem ręcznym. Nie działa blokada rączki hamulca - łapie 3 pierwsze ząbki, z reszty drążek opada na dół...
  6. Po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć przyczynę. Napiszę dla potomnych, może komuś się przyda. Faktycznie za dużo wlałem oleju. Jednak olej wyrzucało mniej więcej do stanu 0,25 l (potrzebne 0,76 l). Generalnie przyczyną wyrzucania oleju okazała się wyrobiona poduszka skrzyni biegów. Układ wpadał w dziwny rezonans podczas przyspieszania, przez co w czasie jazdy i występowania wibracji wyrzucało olej przez odpowietrznik. Kto by się tego spodziewał?
  7. To akurat ogarniam. Bardziej chodzi mi o odtworzenieninstalxji wewnątrz auta. Chociaż, teraz wydaje mi się, ze oryginalna instalacja w x5 ma tylko 10 pinów z 13. 12 to informacja o przyczepie - niepotrzebne (chyba) 10 i 11 to prąd uruchamiany wraz z zapłonem i masa do tego prądu Wtyczka odebranej wiązki nie pasuje do gniazdka które mam w bagażniku ;). Ciekawe, czy było kilka różnych gniazdek, czy raczej kupiony kabel pochodzi z innego modelu Bmw...
  8. Witam, Niestety, mimo poszukiwań na forum i wykorzystaniu wujka G, nie mogę znaleźć schematu przekaźników w bagażniku. Czy ktoś może podesłać jakiś opis, link?
  9. Odebrałem od kuriera używaną wiązkę zasilającą gniazdo 13 pin. Sprawa wygląda tak: - pin 12 w ogóle nie jest podłączony, - pin 10 (zasilanie sterowane zapłonem) oraz pin 11 (masa dla 10) są poprowadzone osobnym kablem. Pozostałe dziesięć pinów jest wpiętych w jedną kostkę, której drugi koniec mam w bagażniku. Podpięcie to nie problem, wtyk do gniazdka i po temacie. Czy ktoś może mi powiedzieć, jak poprawnie podłączyć do samochodu kabel 10 i 11 pinu?
  10. Dowiedziałem się od BMW że moduł trzeba zakodować pod konkretny egzemplarz. Zakupię używany i dam do zrobienia.
  11. Oryginalna wiązka to koszt ok 200 zł, czyli ok. Modul pewnie z 1000 - już gorzej, a używki do 100 zł. Dlatego chciałbym wiedzieć, czy nowe moduły trzeba programować? Jeżeli trzeba programować zarówno nowe i używki, to wezmę jakiś używany i będzie ok
  12. Są postępy w pracy. Udało mi się namierzyć brakującą wiązkę od gniazda 13 pin do pierwszej wtyczki znalezionej w bagażniku. Niestety nadal nie wiem, jak podłączyć pozostałe kable, gdyż w znalezionej wtyczce jest tylko 10 pinów... Nie wiem co z pozostałymi 3 (najpewniej jeszcze dwa trzeba podpiąć)... Idąc dalej po kablach od znalezionej wtyczki... Część z nich jest doprowadzona pod bezpieczniki + dwie masy. Pozostałe kable idą w kierunku akumulatora, gdzie znajdują się sterowniki pdc itp. Niestety w moim egzemplarzu nie ma modułu przyczepki... :mad2: Czy ktoś orientuje się, czy nowy moduł wymaga programowania? Takie samo pytanie co do używki? Niestety moja wiedza w tym zakresie jest nikła...
  13. Witam szanowne grono, Potrzebuję pomocy w odtworzeniu oryginalnej wiązki 13 pin w swojej x5. Niestety poprzedni właściciel zrobił jakieś dziwne akcje i wsadził 9 pin - m.in. oświetlenie brane z lamp. Przydałyby się jakieś zdjęcia oryginalnej wiązki, modułu sterowniczego (jak jest)... Szukam na realoem, niestety nic nie mogę znaleźć. Czy w oryginalnej westfalii x5 są wszystkie piny?
  14. Witam, Pojawił się u mnie mały problem ze skrzynią rozdzielczą w x5 e53 - wyrzuca olej przed rurkę odpowietrzenia. W skrzyni wymieniałem łożyska bo się jedno się rozleciało - po wmontowaniu i nalaniu oleju pod korek wlewowy, po tygodniu sprawdziłem stan oleju w skrzyni.. Pod spodem wszystko mokre a oleju jest widocznie mniej. Być może wlałem za dużo oleju? Wydawało mi się, że oleju musi być pod korek. Dlaczego wyrzuca olej?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.