Skocz do zawartości

cdxa

Zarejestrowani
  • Postów

    1 496
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

8 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G31 530Xi
  • Lokalizacja
    Poznań

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia cdxa

Mentor marki

Mentor marki (12/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. cdxa

    Retrofit z ID6 do ID7

    "wyświetlacz przecież wyśwetli wszystko" to taki skrót myślowy wksazujący na to że nic nie stoi na przeszkodzie żeby LCI miało normalne okrągłe zegary, jednak projektanci BMW z sobie znnanych przyczyn zdecydowali się usunąć inne trycby pracy. Zastanawiam się czy byłby możliwy downgrade, czyli montaż licznika pre LCI, czy byłby w stanie wspołpracować z MGU?
  2. cdxa

    Retrofit z ID6 do ID7

    Czy słyszał ktoś o możliwości zmiany widoku "live cockpit" z LCI na taki widok jaki jest w G30 pre LCI, czyli po prostu okrągłe tarcze? W zasadzie to tylko inna grafika, bo wyświetlacz przecież wyśwetli wszystko.
  3. Zastanawiam się nad tym jaki wpływ na utratę wartości używanych G30 będzie miała premiera G60. Czy ktoś zwrócił uwagę jak to wyglądało z F10 po premierze G30, wiem ze inne czasy wtedy były, ale może ktoś śledził ceny?
  4. Moja pompa siadła nagle, przy przebiegu około 180k. Po prostu zaczął pojawiać się komunikat o możliwym przegrzaniu. Uszkodzenie polegało na zerwaniu się jednego w połączeń pomiędzy elektroniką sterującą a uzwojeniem silnika(takie srebrne druciki w żelu). Mechanicznie wszystko z samą pompą ok, nawet używałem tej pompy z modelarskim regulatorem obrotów do przepompowywania wody z basenu:)
  5. Wypadnie zapłonów na jednym banku i zamulenie to mogły objawy zatkanego katalizatora. Dziwne tylko ze tak łatwo sie odetkało, bo zwykle przytkany jest czymś co przypomina kamień w czajniku
  6. A wymieniane były wszystkie popychacze? Wydech i dolot? Brzmi to jakby jeden tylko stukał, ale jest to bardzo głośne. Ciekawe w jakim stanie jest łoże wałka wydechowego i obejma dolotowego, gdzie ucieka ciśnienie. Ciśnienie oleju też pewnie było mierzone?
  7. Zrób test na CO2. Gdy ciśnienie jest za wysokie powinien zadziałać zawór bezpieczeństwa w korku zbiorniczka wyrównawczego, otwiera się przy dwóch BAR'ach
  8. Nie wiemy dokładnie ile czynników jest branych pod uwagę w procesie ustalania wydajności pompy, może podczas kręcenia tego filmu było włączone ogrzewanie? Dlatego nie można się tym za mocno sugerować. Fakt jest taki że zachowania które opisujesz wydają się zupełnie normalne.
  9. Temperatura 105 stopni w korku to normalne w tym silniku, węże będa już twarde bo temperatura juz wysoka, ale dzięki zwiększonemu ciśnieniu nie dochodzi do wrzenia. Włacz sobie podgląd temp i ostrzej pojezdzij, jeżeli wszystko jest ok z termostatem to temperatura powinna spaść do około 80. Pompa zmienia obroty zależnie od zapotrzebowania, ja trzeba szybko wychłodzić to szybciej otwiera termostat (jest w nim grzałka) i przyśpiesza pompę, jak ustawisz max grzanie to chcąc zapewnić dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy pompa przyśpiesza. Wydaje się normalny objaw że pompa kręci wolna na 90 stopni, skoro dąży do uzyskania 105. Zesztą taka idea pom elektrycznych że właczają się wtedy kiedy sa potrzebne, a tak to sobie "pykają" na niskich obrotach, dzięki temu i tej podwyższonej temperaturze jest jakaś tam oszczednosc energii (paliwa)
  10. Przeczytaj kilka postów pod ta instrukcją
  11. https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=238894
  12. Może drugi moduł nie działa, może uszkodzone są moduły lampach, szkoda czasu na zgadywanie, odczytaj błędy to się dowiesz.
  13. Niczego nie ciąłem, zatkałem gumowym korkiem wyloty i napełniłem "mieszanką" do 80% pojemności, od czasu do czasu poruszałem żeby przemieszać.
  14. Najprostszą metodą. Gorąca woda+kwasek cytrynowy, ja dawałem jakieś 180gr/litr, zakorkowany wylot. Mieszaniną wypełniłem i zostawiłem na 12h, wylałem i przepłukałem wodą pod ciśnieniem, raz w jednym, raz w drugim kierunku. Operacja powtórzona cztery razy, przy pierwszym spuszczałem brązowy kwas, przy ostatnim przezroczysty. Podczas płukania wypadały z kata śladowe ilości szarych okruchów ceramiki i żółte kamyki, przypominające ziarnka piasku, wcześniej widziałem je powbijane w otwory wkładu ceramicznego. Po tych zabiegach wszystko wróciło do normy, aż sam sie zdziwiłem, warunkiem jest cały nie stopiony wkład. Kiedy stoisz przed wymianą warto zaryzykować.
  15. Wszystko powinno działać bez problemów. Te nowsze wyświetlacze mają lepszy kontrast i bardziej nasycone kolory
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.