nyguss-spec-BMW
Zarejestrowani-
Postów
332 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O nyguss-spec-BMW
- Urodziny 21.06.1977
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia nyguss-spec-BMW
Stały bywalec (8/14)
0
Reputacja
-
Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR
nyguss-spec-BMW odpowiedział(a) na christo74 temat w F10, F11
Mogę prosić ?EGR chyba nie był robiony u mnie WBAXA11020DX07462 -
OOOO jak ja tu dawno nie zaglądałem. witam serdecznie. A więc temat który przerabiał prawie każdy w BMW po 15latach użytkowania. 1.Sprawdż czy wentylator się włączy po zdjęciu kostki z czujnika węża chłodnicy dolnego,(mierzy temp.na wyjściu z chłodnicy) 2.Weż do ręki zwykły miernik i ustaw voltomierz-mierzymy prąd na podłączonym wentylatorze(natnij leciutko kabelki żeby miedż była na wierzchu)na 2 grubych kablach powinno być ok 13volt,jeden z tych kabli to masa po podłączeniu z kabelkiem sterowania(cieńki czarno-zielony) na zgaszonym silniku, a przekreconym kluczyku powinno być ok13v,po włączeniu klimy lub odpięciu czujnika temp. opisanego powyżej ten prąd sterowania będzie spadał(przy ok 5,6V-5.4V powinien załączyć się wentylator chłodnicy, jak już potwierdzisz miernikiem że sygnał ze sterownika spada w dół, a nie załącza masz diagnozę(moduł wentylatora). 3.Tak najprościej sprawdzić czy sygnał z czujnika i klimatronika i czujki ciśnienia klimy idzie do komputera i dalej do modułu. 4.Sam wentylator po odpięciu kostki sprawdzisz podłączając pomiędzy modułem, a wentylatorem na krótko sprawdzisz w obie strony zamieniając kable.(to rób na wypiętej kostce bo spalisz moduł jak jest dobry)
-
Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR
nyguss-spec-BMW odpowiedział(a) na christo74 temat w F10, F11
Też bym chciał się dowiedzieć czy coś mojej dotycz a to dlatego że: Więc pojechałem w Szczecinie do BMW Bońkowski miła pani za freee wydrukowała mi całą historię pojazdu od dnia zakupu do momentu kupna przeze mnie i widzę na górze że występują akcje techniczne, ale zobaczyłem toto w domu dopiero po przeanalizowaniu,więc pisze maila do BMW żeby podpytać mówią że nie ma akcji po czym udaję się do znajomego dobrego mechaniora nawet śmiem twierdzić że najlepszego w Szczecinie od BMW P.B który to wchodzi w jakiś dziwny system i mówi mi że mam dostępną akcję techniczną :( czy możliwym jest że auto było na akcji bo są jakieś wpisy w historii(wymiana zaworu recyrkulacji spalin"przy 127tys km) i nie zostało to wklapane w system BMW czy to sie zdażało juz komuś ? VIN:WBAXA11O2ODXO7462 proszę o info dzięki i pozdro -
Zobacz czy dobrze masz żarówki powkładane w gniazda,żle włożone żle świecą
-
mozliwe że łozysko na kole pasowym,pompie wody,alternatorze,rolce dociskowej-wyeliminujesz po kolei sprawdzając możesz dla pewnosci w kazde psiknąc wd40 da to tyle ze chwilowo przestanie piszczec bedziesz wiedział które ale niestety jet do wymiany zanim sie rozsypie
-
czujka abs prawdopodobnie możliwe że na mrozie ułamał sie kabel
-
[e46] falowanie obrotów na zimnym silniku m43tu
nyguss-spec-BMW odpowiedział(a) na lukasz_szefu temat w E46
siemka dawno nie zaglądałem ale swego czasu walczyłem z tym tematem, żadne inpy itd itp nie pokazywały błedu dopiero po sprawdzeniu (bosh KTS) pokazał że silniczek krokowy mimo że zamyka sie praktycznie do granic swoich możliwości nie potrafi juz bardziej odciąć powietrza którego jest za dużo ,KTS pokazuje zakres % pracy krokówki niestety nie miałem z czym tego porównać, a domykanie z 3-5% wiecej usterke by wyeliminowało. Kupiłeś auto właśnie z tą nietypową usterką której nikt nie potrafi zdiagnozować bo auto całkiem nie gaśnie, a buja sporadycznie ale denerwująco niestety=koszt diagnostyki BMW w serwisie odpada zupełnie gdyż roboczogodzina zabija, a mechaników mamy jakich mamy(komp pokazuje to zrobią jak nie to załamują ręce i odsyłają dalej)! Przechodząc do sedna problemu-bujanie obrotów jest spowodowane nadmiarem powietrza ( wcale nie lewego powietrza)coś od przepływomierza do komory spalania powoduje że ilość powietrza w silniku jest różna od tej o jakiej informuje przepływomierz,moja podpowiedż poszukaj znajomego i identycznej bmw z tym samym silnikiem(nie falującą) i przełóz przepustnice jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna tej usterki(nie domyka klapki.dmucha bokami,wypalona już,słaba sprężyna i cofa sie pedał a nie zawsze klapka do konca w przepustnicy)w ostatecznosci uszczelki gdzies na dolocie -tyle moge doradzic gdyz wszystko inne juz przerobiłem(regulator,alternator,odma i weże,czujki temp,uszczelnienie układu dolotu,krokówka,czujka wałka,wału,czujka poł.przepustnicy) a usterke najlepiej sprawdzac czy wystepuje jak zgasisz ciepłe auto to odpal je za 5min i klepnij w pedał gazu i juz bedzą bujać Jak to zrobisz daj znać nygi -
Czujnik temp. na wyjściu z chłodnicy sprawdż.
-
[E46]318i 118KM - problem z przeplywomierzem
nyguss-spec-BMW odpowiedział(a) na Pawelek346 temat w E46
akurat to chyba tylko nowe zda egzamin ale samo założenie może nie być zbawienne, do zbawienia potrzebna adaptacja przepływki poszukaj na forum,ale jak po odpięciu auto jest "lepsze" to wina tam leży tyle że możesz zanim już tą używaną wyrzucać przeprowadzić dla niej adaptacje jak nie pomoże tylko nowy -
Z tyłu klocek wytrzymuje 5 razy dłużej niż z przodu z racji siły hamowania 70% przód/30% tył sprawdz ten przód zwracając bardziej uwage na klocki wewnętrzne bo to one najszybciej sie wycierają i na jednej stronie na nim jest czujnik
-
E46 99r ma z tyłu tarczo-bębny nie ma tam kontrolki od zuzycia okładzin ręcznego hamulca ! wymieniłeś szczęki czy klocki ? bo coś pomieszałeś kolego w tym poście, a ręczny jak szczeki są ok najpierw sie podkręca przy dzwigni te szczeki prawidłowo ustawione wystarczają na 100tys km(prędzej ze starości sie rozsypią jak wytrą) bo nie mają jak sie wytrzeć działając tylko przy postoju pojazdu jeżeli czujnik juz sie przetarł to błedu nie skasujesz bez wymiany tego czujnika na nowy (ewentualna regeneracja lutownicą cieniutka ścieżka lutu do nastepnego wytarcia wytrzyma) to opcja dla żyda żydzącego 25zł na nowy czujnik :)
-
tylko kompem można to wyłączyć
-
uszkodzona przepływka nie zawsze pokazuje błąd :nienie: czasem komp złapie chwilowy odczyt z sondy o za bogatej lub za ubogiej mieszance i to wywala jako błąd sondy "magicy" w serwisie poprostu zresetowali kompa i adaptacje przepływki zrobili dopóki sie znowu nie zgubił na ułamek sekundy z niej sygnał było oki bo jakims czasie wywaliło błędy przepływka bosch po warsztatowym rabacie w intercarsie ok500 zł po paru km adaptacji BMW naprawde zaczyna jechać w żadnym razie nie myć nie czyścić bo przyspiesza to tylko jej degradacje po dobrym umyciu działa z reguły kilka dni i auto nie jedzie wogóle :cry2:
-
odepnij ją całkiem i przejedż sie kilkaset metrów jak bedzie bez przepływki lepiej masz pewnosc ze jest walnieta