Witam po dłuższym czasie! Problem został rozwiązany. Początkowo usterkę próbowałem załatwiać w ASO we Wrocku, jednak koszty naprawy okazały się dość spore bo ok 10 tysi. Ponadto osoba z serwisu oznajmiła mi, że problem z rozrządem zawsze występował w BMW serii 1, a w 5 nigdy tego nie robili. Jednak jest to dla mnie dziwne, gdyż są to te same silniki. W kosztorysie uwzględnili wymianę wału korbowego z panewkami. Mam jednak swój znajomy warsztat specjalizujący się tylko w marce BMW gdzie także zgłosiłem swój problem. Mój warsztat z kolei ma dobre stosunki i komunikację z ASO i okazało się, że właśnie w ASO problem rozrządu jest rozwiązywany zazwyczaj tylko na wymianie łańcuszków i napinaczy, wału nikt nie wymienia (to tylko zalecenia BMW, nie stosują tego). Tak więc umówiłem się na naprawę mojego auta, w ASO zakupiono wszystkie niezbędne części (łańcuszki, napinacze, uszczelki itd) i wszystko zostało wymienione. Niestety naprawa jest dość droga nie ze względu na koszty części lecz na robociznę. Do wymiany łańcuszków jest niezbędny demontaż silnika. Całkowity koszt całej naprawy wyniósł mnie lekko poniżej 5.000zł. Teraz wszystko jest OK, auto jest ciche i nic nie hałasuje.