Skocz do zawartości

timm

Zarejestrowani
  • Postów

    178
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    krakow

Osiągnięcia timm

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Sam pol roku temu stalem przed podobnym wyborem ale ja szukalem 540i. Niestety nic ciekawego nie znalazlem a poniewaz zawsze patrzylem z usmiecham na e36 coupe to szybko kupilem 328. Ostatnio mialem okazje scigac sie z 530i - idziemy w zasadzie identycznie. Pod koniec trojki baaardzo delikatnie zaczalem sie wysowac. Masa e39 wcale nie jest duzo wieksza i te dodatkowe 40 koni wystarcza aby byly zbliozne osiagi.
  2. W glowie sie nie miesci. Kiedys pomyslalem moze mi sie bak zapowietrzyl albo cus :-)... Ale niestety przekonalem sie poraz kolejny lejac do pustego baku paliwo pod korek w bp (zawsze lalem na tej samej stacji) udalo sie wlac ponad 65.5l a lejac na podobno kiepskiej jakosc carrefour jeszcze nigdy nie udalo mi sie zalac wiecej jak 61.5l. Zawsze podczas takiego tankowania bylo przejechane conajmniej 3-5km kiedy na wyswietlaczu podajacym zasieg swiecily 3 kreski... (moje autko to e36 coupe). Moze te 4 litry to nie wiele ale biorac pod uwage bandyckie ceny w porownaniu do neste czy carrefour nie odpowiada mi taka polityka przynajmniej tej stacji na jakiej czasem tankuje. Podobnie mam z jednym orlenem - jak leje za 50zl zawsze robie srednio o 20km mniej niz na mojej ulubionej9oczywiscie w innej lokalizacji) stacji orlenu... A wam ile udalo sie zalac do swojego auta :D ?
  3. Ja nie pracowalem w zadnym koncernie jeszcze - ale skonczylem wydzial bezposrednio zwiazany z paliwami ;-). To co napisal przedmowca w pelnie jest prawda jedynie trzeba dodac czesto paliwo 98 czy 95 oprocz wlasciwego skladu ma uszlachetniacze dodawane przez wlasciciela stacji :-(... Legadula nie wiem czy sobie zdjaesz sprawe ale te roznice jakie wyszly na homowni byly posrednio zwiazane z paliwem a bezposrednio zwiazane z programami ;-).
  4. Dokladnie o tym napisalem na poczatku - jesli ktos ma silnik pod 95 i zaleje zdrowa 95 to bedzie dokladnie tak samo auto jechalo jak na vpower 100...
  5. Admiralicja skasowac watek zanim inni go przeczytaja, uwierza i beda marnowac kase na ta marketingowa rewelacje :-).. Tak na powaznie roznica w osiagach auta miedzy paliwem o takiej lub innej egzotycznej nazwie (przy zachowaniu liczby oktanowej wymaganej przez nasz silnik) jest w granicy bledu pomiarowego czy chcemy czy nie tak jest bo niby dlaczego mialo by byc inaczej ;o. Jesli jest a masz ochote komus zaszkodzic to wskaz odpowiednim sluzbom stacje gdzie tankujac paliwo do swojego autka odczowasz spadek osiagow bo musza tam miec w zbiornikach dobra miksture abys jakakolwiek roznice mogl zaowazyc w osiagach auta :-). ( jak mowie pomijam precyzyjne pomiary gdzie i tak roznice wyjda w granicy bledu pomiarowgo)...
  6. Z predkosciami to jest roznie - ostatnio na forum opla omegi dowiedzialem sie predkosc 60 licznikowo to 45 rzeczywiste ;o, predkosc 100 to o ile pamietam 82 a predkosc 280 to 256 wiec z tym roznie bywa oczywiscie to dotyczylo omegi jednak moim zdaniem jest to auto dosyc komfortowe i nie tanie (nowe) wiec powinno byc w miare dopracowane a tymczasem takie klocki... Co do sprintu 325 z 328 to powiem tak fabrycznie zdrowe egzemplarze ida w zasadzie identycznie bo jak 328 ma 100 to 325 bedzie mialo 95-96. Jak sie scigam z kolega z tego forum on ma wlasnie 325 to w zasadzie na jedynce i dwojce idziemy prawie rowno a nawet on lekko wygrywa ale ja mam sprzeglo do wymiany i slizga sie az milo, na trojce juz go zaczynam odchodzic a jak zapinam czworke to on odpuszcza gaz bo mowi i tak nie ma sensu dalej cisnac. Jednak prawda jest taka nawet zdrowa 328 nie jest zadna rewelacja - wczoraj bylismy w pewnym miejscu gdzie odbywaja sie wyscigi i kolega swoja 325 nie chcial mi pokazac jak to mozna 325 pozamiatac(wbrew temu co czesto opowiadal na temat osiagow swojej 325:d) a nie bylo zadnych rewelacyjnych autak ;-). Niestety bmw to ciezka krowa i tyle :-( moja ze mna wazy okolo 1,5 tony wiec 193 konie to bardzo kiepski stosunek mocy do masy :-(. Moim kolejnym bmw bedzie wylacznie m3 bo to chyba jedyna sensowna 3 jesli chodzi o osiagi. Do przedmowcy moja 328 kierowana przez osobe od jakiej kupilem auto poszla ponad 250 licznikowo - ja tego nie sprawdzalem bo jak sie okazalo jechalismy na oponach z indeksem h...
  7. Jak ruszam po wyzerowaniu licznika zawzse od razu wyskakuje mi 39.5l a ja mam tylko 2.8 :-] wiec takie 5.0 pewnie spali wiecej ;p.
  8. Normalnie rece opadaja jak sie slyszy nie ma szans a argumentem jest bo nie ma :d. Ludzie ja bardzo czesto sie ganiam moja 328 i jak sie bawie z polonezem kolegi to bynajmniej nie wyglada na pierwszym-drugim biegu abym tylko sobie muskal gaz. Zejdzcie w koncu na ziemie i stancie na kresce. Kolegi polonez nie do konca jest dlubniety - po prostu wazy o 50kg mniej niz fabryczny i ma moc okolo 84-88 koni. Jak na silnik 1.6 gli owszem jest to troche wiecej, ale wychodzily polonezy 1.6 gle majace fabrycznie moc 87 koni wiec nie mowmy o zadnym dlubaniu. Do tego ma zalozona instalacje gaza i poraz chyba 10 proponuje aby ktos w koncu stana na kresce swoim wypasionym e36 316 i napisal na forum jak wygladal wyscig ze zdrowym 87 konnym polonezem. Skoncza sie wtedy bajki na temat osiagow e36 316. Wczoraj mialem przyjemnosc stanac na kresce z kilkoma autami w tym z e39 530i do oklo 190 szlismy rowno potem swiatla wymiana zdan na temat naszych silniczkow podziekowanie za wyscig i kazdy w swoja strone. Mialem rowniez przyjemnosc sprawdzic sie z 325 mirolla z tego forum i do okolo 100 idziemy w miare rowno a powyzej zaczyna zostawac. Mialem rowniez przyjemnosc stanac na kresce z nexia 107 koni powiedzmy 0,5s spoznilem start muszialem ja gonic i na koncu mojej dwojki przy okolo 105 licznikowo jeszcze nawet nie bylem rowno(widomo po zapieciu 3 biegu przegralaby ale to i tak jest wiocha jesli 328 potrzebuje 150m aby nadrobic 0,5s zaspanego startu a wy mi tutaj jakies herezje na temat 316 mowicie) Dla mnie cala dyskusja jest zalosna o osiagach 316 bo one osiagow nie maja zadnych koniec kropka. Ktos pisal wygral z thalia majaca bardzo podobne osiagi - ale wez pod uwage umiejetnosci kierowcy - nie wiem czy wiesz ale spozniony start w przypadku aut o identycznych osiagach oznacza 3-4 dlugosci na 400m. Jak ktos w kocu bedzie chcial sie spotkac jestesmy bardzo chetni. Administracja nie musi martwic sie o wizerunek marki poniewaz wyscigi odbeda sie nie na dziko w srodku miasta tylko w miejscu gdzie takie wyscigi odbywaja sie regularnie. Co do bmw niestety sa to glownie auta do lansu powiedzmy majac m3 mozna cokolwiek pokazac - pozostale modele serii 3 niestety nic na takich wyscigach nie pokazuja. Osoby majace stycznosc z wyscigami na 400m doskonale wiedza jak zalosnie wypdaja bmw :-(. Moje autko przyspiesza 0-160 w niecale 17s i na takich wyscigach albo ide rowno albo przegrywam ze znacznie slabszymi autami bo niestety bmw to bardzo ciezka krowa :-(. Wlascicieli e36 z mniejszym silnikiem niz 2.3-2.8 naprawde uprasza sie o zejscie na ziemie... Ktos pisal hamulcach poloneza - faktycznie sa bardzo kiepskie jesli chodzi o ich skutecznosc po odchamowaniu z 160 robia sie gorace i znacznie pogaraszaja sie jednak pierwsze hamowanie jest niemal tak skuteczne jak w bmw. Ja nie mowie tutaj jak wiekszosc teoretykow tylko jako osoba sprawdzajaca to co mowie w praktyce. Kolejna sprawa - branie zakretow jestem niemal pewny jak wielkie zdziwienie bylo by w oczach dumnych wlascicieli bmw kiedy by zobaczyli jak moj kolega pokonuje zakrety oraz przy jakich predkosciach... Nie raz sam musze zwolnic bo mam pewne braki w umiejetnosciach i wole zwolnic niz wypasc z drogi... A w tym samym zakrecie polonez zaczyna mi sie oddalac...
  9. Moderatorzy juz dawno by to zamkli, ale z pewnoscia nie po tym co ja pisze tylko po tym co pisza inni, nie robia tego poniewaz trzymaja strone bmw co dla mnie jest oczywiste - w koncu jest to forum bmw wiec nawet jak taki bagor wypisuje bzdury (wynikajace z braku wiedzy w pewnych kwestiach) watki nie sa zamykane :-). Caly czas powtarzasz jakies bajki uslyszane w dziecinstwie - coz widocznie tak lubisz :-). Ja i moj kolega majacy poloneza bardzo chetnie chca zobaczyc jak zdrowa nie dlubana e36 316 pokonuje poloneza. Ty zamiast zaproponowac spotkanie z uporem wywolujacym u mnie usmiech powtarzasz caly czas to samo i pod zadnym pozorem nie masz odwagi, ani nikt inny udowodnic nie mamy racji :-(...
  10. Tylko smiejac sie z cen aso nalezy uwzglednic maly szczegol - conajmniej 0,19 podatku oraz 0,22 vat. Niestetyt w aso raczej ciezko jest wyjechac bez faktury a w mniejszych zakladach owszem jest taniej ale o fakture niekiedy trzeba wrecz walczyc ;-). Oczywiscie nie bede generalizowal - sam nie korzystam czesto z aso, ale w mojej karierze kierowcy poza aso nikt nigdy mnie zapytal czy wystarczy mi zwykly paragon czy bede chcial fakture :-).
  11. Kierownice podobnie jak w innych modelach oraz markach aut mozesz miec rozne ;-). Akurat bmw oferuje kilka opcji za doplata. Jesli masz taka trojramienna to mozesz sie cieszyc poniewaz jest chyba najfajniesza z wszystkich oferowanych. Moim zdaniem jest znacznei bardziej sportowa niz ta z wersji m ;-). Mam kolege z 325 w m pakiecie i jego kierownice nazywam oryginalna z forda mondeo - nie wiem dlaczego ale najbardziej do tego auta mi ona pasuje :-).
  12. Kostka laczaca sie z wylacznikiem od swiatel lub sam wylacznik od swiatel.
  13. timm

    podniesienie mocy

    W wolnossacym silniku efekt zalozenia samego chipa jest podobny jak do wysadzenia pasazera. Owszem poprawiaja sie osiagi ale zauwazyc je mozna robiac pomiary bo z cala pewnoscia nie da sie ich odczuc. (pomijam auto wazace dwie tony i wysadzenie chudej pasazerki ;-) )
  14. 2.5 od 2.8 rozni sie miejscem wlewu oleju. Jak jest miedzy 2.0 a 2.5 najlepiej popros o wklejenie fotek moze tam tez jest inaczej z wlewem oleju.
  15. Tak tak porownujcie sobie dalej pik mocy maksymalnej :-)... Jesli chodzi o autora postu to powiem Ci tak w sprincie niema praktycznie zadnej roznicy na odcinku 200-300m wygrasz nie wiele wiecej jak 1-1,5 dlugosci auta zakladajac oboje ruszycie optymalnie, pomijam kwestie stanu technicznego (zakladam parametry podane przez producenta ;-) ). Podstawowa zaleta 328 w stosunku do 325 jest przebieg momentu obrotowego oraz jego wielkosc - auto jest bardziej elastyczne jednak zadne z nich nei powala bo niby czym...( i oczywiscie 328 spala mniej :-) ) Pamietaj to niecale 200 koni a auto z kierowca i pasazerem wazy okolo 1600kg czyli bedzie mialo w granicy 140 koni na tone ( zakldam czasem jedziesz sam na pustym baku ;-) ). Przy takich przelozeniach a co za tym idzie osiaganych predkosciach na poszczegulnych biegach do przyjemnej jazdy potrzeba od 200 koni w zwyz na 1 tone :-)...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.