NetSerwer
Zarejestrowani-
Postów
536 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O NetSerwer
- Urodziny 17.03.1974
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 528i Touring 1997 rok.
-
Lokalizacja
Warszawa
-
Zawód
Analityk IT
Osiągnięcia NetSerwer
Biegły fan marki (10/14)
1
Reputacja
-
Ja mam najprostszy polecany przez Torque (or looks like :? ). Przyznam, że już wszystko jeździ w samochodzie, ale jeszcze nie miałem czasu to spiąć do kupy. Pytałem na wypadek, gdybym jednak znalazł moment, nie mam wiele doświadczeń z tym gniazdkiem :lol: Jak się w końcu zmuszę, to dam znać!
-
Pytanie z innej beczki do Koleżanek i Kolegów. Mam interfejs ODB diagnostyczny + przejściówka na USB do PC. Ostatnio dokupiłem sobie moduł BT i teoretycznie mogę dzięki apce https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque diagnozować i śledzić pracę podczas jazdy. Fajnie, ale - przy założeniu, że się tablet z apką dogadają, a teoretycznie powinny - czy jazda z podłączonym interfejsem ODB nie jest jakimś zagrożeniem dla samochodu? Czy to jest na zasadzie: "podłącz, sprawdź, odłącz", czy może: "nie ma znaczenia, cały czas można z nim jeździć"? Będę wdzięczny za info, tak z ciekawości...
-
Ładny... Taaak! Pod remizą laski wyskakują z getrów. A z naklejką M5 to i mdleć będą :8) Taaaa... Żarcik taki :lol: Zdiagnozuj silnik, jak się da łatwo - to napraw. Blacha - oczywista sprawa. 1) Błagam :duh: ... To jest eksploatacja, to tak jak byś napisał, że nie wiesz, czy wymienić olej... 2) Eeee... To jakby już nieaktualne :lol: 3) Jak za tyle wymienisz, to lepiej zmień samochód :wink: 4) Jak pkt. 1 5) Nie znam niestety ceny, ale też mnie to czeka :cry2: 6) Cięgienka, ale nie powiem za ile, w każdym razie bez tragedii raczej; 7) Jak pkt. 3. - sprzęgło to raczej 700 PLN + ze 300 wymian (ja tyle dałem...); 8) Zawsze możesz pokrowce "sportowe" z Carefour zasadzić :norty: To nie priorytet u Ciebie! Podsumowując - masz to, co ja miałem: poprzedni właściciel olewał, tu łoisz. Płać i płacz mając świadomość, że za jakiś czas znowu zapłacisz (taka uroda BMW), albo sprzedaj i nie ładuj się w tą klasę auta, postaw raczej na Golfa. E39 dzielą się na dwa rodzaje: 1. Zadbane - nie na sprzedaż; 2. Niezadbane, wymagające wkładu - sprzedawane. Znalezienie zadbanego na sprzedaż graniczy z cudem. Po co sprzedawać zadbane E39?! :cool2:
-
Ja za regenerację ze zwrotem mojej + wymiana w Warszawie zapłaciłem 1200 PLN. Warsztat trochę się nie wykazał, bo po miesiącu wymieniłem drążki i jeden wahacz (nie można było od razu???). Teraz chodzi trochę ciężej (przed regeneracją kręciła się jak karuzela, był spory luz i trzeszczała jak stara szafa - listwa był podobno w tragicznym stanie), samochód jest lepiej wyczuwalny i nie lata od pasa do pasa. Zobaczymy jak długo wytrzyma, mam rok gwarancji :lol:
-
Informacyjnie - moja 528 z pojedynczym vanosem pali ok. 8.8 na trasie i do 13,5 w zimie w zakorkowanej Warszawie. Temperatura 94 - 95 stopni niezależnie od pogody (pewnie przy 40 stopniach, korku i klimie doszłaby do 97...). Gaz zdemontowałem, bo był badziewny i badziewie założony. Katalizatory (dwa) warto sprawdzić może...
-
W ASO pewnie tak, ale patrząc na to, jak nasi rzemieślnicy regenerują co się da, to poza maglownica wolę nowe np. ZF... Maglownica jednak tylko regenerowana, nie stać mnie na nową :mrgreen:
-
Regenerowana pompa wspomagania za 300 PLN, kiedy nowa kosztuje ... też 300? To chyba jakaś pomyłka lub nadużycie :roll: Mam podobnie - regeneracja magla + nowa pompa i przy maksymalnym wychyleniu pracuje głośniej. Well - poczekam, zobaczę. Na obie części mam rok gwarancji :mrgreen:
-
laciak, nie rób scen, tylko dobrze zdiagnozuj problem: 1. dobrze (przez wielkie D!) odpowietrz system - opisów jak mrówków na forum, więc znajdziesz bez problemów (cichy chyba kiedyś ładnie to opisał...); 2. wymień termostat na dobry (czytaj: nie chińczyk z Allegro za 49,90 - e39 nie znosi badziewia); 3. sprawdź zawartość CO2 w płynie chłodniczym i ewentualne ubytki w płynie; 4. Sprawdź VISCO w warsztacie, który umie je sprawdzać (choć ja akurat na VISCO tu chyba nie stawiam...); 5. Sprawdź, czy działa Ci wentylator klimy (ten między atrapą, a chłodnicą, z przodu) - on nie tylko chłodzi klimę, ale i jest odpowiedzialny za dochładzanie chłodnicy, a przegrzany obwód klimy może ci rozsadzić układ (dopuszczalne ciśnienie 15, bez wentylatora i poniżej 100km/h może dojść i do 25!!!); 6. Wymień pompę wody i / lub chłodnicę; 7. Sprawdź u gazowników instalację... 8. Kup Matiza - zero problemów z czymkolwiek :mrgreen: Mam trzeci rok 528 i trochę już przewalczyłem temat. Wymieniłem dwa razy chłodnicę, dwa razy termostat (choć raz była to wina warsztatu...), raz z obudową, pompę wody, visco. Objawy jakie miałem: 1. Termostat jak kupiłem był bez środka (bez komentarza...) - po założeniu poszła chłodnica; 2. Po 2 miesiącach podczas jazdy przestał grzać w środku i przegrzał się - wymieniłem najpierw pompę wody, później... silnik! :duh: (to osobna historia, nie będę się rozpisywał :mad2: ) 3. Po 7 miesiącach zaczął łapać temperaturę - znowu wymiana termostatu, bo był zawalony silikonem (dziękuję mechanikowi bardzo...); 4. Po roku na badaniach lekko ciekła mi chłodnica - wymieniłem na lepszą (znowu ukłony do poprzedniego serwisu, sciachali mnie prawie jak za oryginał...); 5. Po jakimś czasie zaczął mi lekko łapać temperaturę poza pion na liczniczku - Visco do wymiany, a na dzień następny obudowa termostatu, bo się ukruszyła (pewnie klucz jakiś lub młotek panom w warsztacie spadł podczas wymiany visco :shock: ) 6. Zdjąłem gaz - spalanie w korkach zimą na poziomie 13 l i na trasie poniżej 9 jeszcze jakoś łyknę, a miałem instalację zakładaną prze poprzedniego właściciela z zestawu "Zrób to sam"... Teraz mam tak: - jadę, stoję, stoję w korku przy 40 stopniach - 94, 96 stopni max! - jadę z klimą lub bez (wolniej, szybciej - nieważne) - 94 - 95 stopni; - stoję w korku z klimą - temperatura powoli idzie w górę, bo nie działa mi wentylator klimy, przy 99 - 100 stopniach wyłączam klimę (w takich sytuacjach pilnuję temperatury, jak wymienię wiatrak - oleję sprawę :8) ) Powiedziałem co wiedziałem. Powodzenia! :cool2:
-
U mnie jak po zakupie wariowały światła stop pomogła wymiana i zakodowanie modułu LCM...
-
Amen. Jak chcesz gazować, to kup bez i sam zagazuj. Mówię z doświadczenia, ja do tego stopnia byłem sfrustrowany, że zdemontowałem gaz. Na co zwracać uwagę przy zakupie? NA WSZYSTKO! Samochód do ASO lub DOBREGO specjalisty od BMW (niestety, nawet "dobre i zaufane" warsztaty jak nie znają się na BMW to nie sprawdzą Ci jak trzeba!) i prześwietlenie niech zrobią. Unikniesz być może koszmarnych kosztów doprowadzania samochodu do ładu. Lepiej poszukać i zapłacić za sprawdzenie, niż później się wściekać.
-
Panowie, Małe update instrukcji kodowania: -Wsiąść i zamknąć drzwi -Obrócić kluczyk wyłącznika zapłonu na krótko w położenie 1(max 5 sek) i wrócić do poprzedniego położenia -Wyjąć klucz , nacisnąć przycisk OTWIERANIA DRZWI i przytrzymać go w tym położeniu.Wcisnąć krótko przycisk LOCK kolejno 3 razy w ciągu 10 sek ,naciskając równocześnie w dalszym ciągu przycisk OTWIERANIA DRZWI; -Zwolnić przycisk otwierania drzwi; Zamknięcie się i otwarcie drzwi potwierdzi prawidłowe kodowanie. Właśnie zrobiłem to u siebie. PS. Omijajcie Robertusa na Wołoskiej w Warszawie. Po 4 dniach "prac" nabili mi tylko klimę (wycieku nie znaleźli, choć była na zero i poprzednio u nich ładowana była rok temu dokładnie), a maglownicę regenerowaną wycenili mi na 950 PLN + instalacja. Jako bonus dostałem rozładowany akumulator i kilka ściem tak jawnych, że nawet ja - laik widziałem gdzie mi kit wciskają. A! I oczywiście rozkodowany kluczyk :duh:
-
Dzięki koledzy, zobaczę co da się zrobić jak trochę cieplej się zrobi...
-
Koledzy, mam problem najprawdopodobniej z okablowaniem klapy Touringa. Zapaliła mi się lampka otwarcia klapy tylnej (nie wiem, czy całej, czy tylko szyby), mimo, że wszystko jest pozamykane. Dodatkowo wycieraczka tylnej klapy idzie mi do 2/3 i staje, po kilku chwilach wracała na miejsce, a teraz już jak stanęła - tak stoi. Do tego nie działa spryskiwacz tylnej szyby. Czy to wszystko wina wiązki, czy mam szukać gdzie indziej? Jak idzie ta wiązka?
-
Gaz to jedno, ale sprawdź też: 1. Faktyczną temperaturę cieczy sczytaną z kompa (test 19 na off i test 7); 2. Jeżyk; 3. Termostat (jak 1 dobrze, to pewnie nie to); 4. Pompę wody (nie będzie strumyka w zbiorniczku); 5. Jest jeszcze jakiśtam zaworek, który nadaje obieg powietrzu. On może się zepsuć (i można go naprawić) i w tedy masz zimne powietrze, a ciepłe tylko przy szybkiej (stałej) jeździe. Jak mi w zeszłym roku poleciał jeżyk, to dojazd do serwisu przy -10 stopniach był koszmarem! PS. Jak byś miał ustawione na 32 stopnie, to byś w slipkach w samochodzie nie wyrobił... Jeśli z taką temperaturą jeździłeś, to albo jesteś zimnokrwistym gadem, albo coś Ci już od jakiegoś czasu szwankowało. jak tylko dla testów, to OK :D PS2. Jak zlikwidowałem u siebie gaz, to samochód zupełnie inaczej zaczął się zachowywać (jak go kupiłem był STAG 200). Ale fakt, że miałem zakładany chyba przez jakiegoś nauczyciela polskiego w garażu pod domem na podstawie filmików z YouTube :mad2:
-
:search: - to zawsze pomoże! W skrócie - masz przebicie na wiązce kabli w klapie i stąd problemy. Wycieraczka może też nie działać, bo jest zatarty trzpień - opis znajdziesz na forum. Robota to operacje WD40 i trochę siły i wyczucia (żeby ruszyć trzpień, a szyby nie połamać) lub wymiana badziewia - jakieś 350 PLN.