wspak
Zarejestrowani-
Postów
74 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 525d Touring 2003r.
E39 528i Touring 1997r.
E34 520i Touring 1993r. -
Lokalizacja
mielec
Osiągnięcia wspak
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
Czy znane jest rozwiązanie problemu? Ja mam też problem z falującymi obrotami i szukam pomocy.
-
To jest nawet wylew a nie przelew. Bo wylewa nadmiar płynu chłodniczego, gdyby się taki zdarzył. Przelew byłby wtedy gdyby przelewał płyn spowrotem do układu. I takim porzelewem jest ten cienki przewód od okolic chłodnicy do zbiornika wyrównawczego górą.
-
Witam, Może ktoś zechce jeszcze się zaangażować w temat pomimo upływu sporej ilości czasu? Mam podobny problem. U mnie w E39 525d 2003r klimatronic dwustrefowy, jest taka sytuacja, że lewa strona pięknie działa, jak trzeba to chłodzi, albo grzeje. Natomiast z prawej strony leci bardzo gorące powietrze, pomimo ustawionej temp tak jak po lewej stronie np 20st. Nie da się wysiedzieć. Jak zmienię pokrętło na środku na zimną górę, ciepłe nogi, to owszem górą jest chłodne powietrze po obu stronach ale dołem jest bardzo gorąco. Zmieniłem już elektrozawory nagrzewnicy lewa/prawa na nowe. Nic nie dało. Zmieniłem też klimatronic, owszem na używany, też nic nie pomogło. Sprawdziłem czujniki temperatury lewa/prawa tuż za klimatronikiem, są sprawne. Zamieniłem je miejscami, też nic nie pomogło. Co jeszcze jest nie tak? Podobno może to silnik krokowy od sterowania klapami. Ale to musiałby być taki który jest osobny na lewą i prawą stronę. Nie bardzo widzę w realoem aby takie były... Jak podłączyłem INPA to widzę, że czujnik wymiany ciepła (heat exchanger sensor) z lewej strony ma np 15st ale z prawej strony 75st miał w tamtym momencie. PRzy zgaszonym silniku i włączonym zapłonie jak działają wentylatory to prawy czujnik zmniejszał temperaturę coraz niżej do np 30st, i niżej. Dalej już nie czekałem. Jak uruchomiłem silnik to od razu temp na tym czujniku zaczęła rosnąć. Z dodatkowych pytań. Zastanawiam się co wpływa na sterowanie elektrozaworami lewy/prawy. Bo mam wrażenie, że lewy jest otwierany próbkowo ale prawy jest w takiej sytuacji non stop otwarty. Andrzej
-
MAsz rację, źle zinterpretowałem to słowo. JEdnak, jeśliby było mało czynnika, to może nie chłodziłby z tej prawej strony wystarczająco a było letnio (o ile tak to działa). Lewą chłodzi idealnie. A u mnie jest wręcz tak że grzeje prawą stronę dodatkowo i to mocno. Czyli tak jakby właśnie nagrzewnica była zasilana płynem z układu, a nie powinna. Może to być ten zawór tylko jak go zdiagnozować jak czasem działa czasem nie? I czy wystarczy go może zregenerować tymi uszczelkami, które są w sprzedaży? Bo nowych nie widzę na allegro. Ja mam te bez pompki dodatkowej.
-
Dzięki. To by było rewelacyjne rozwiązanie. Doleję nieco ale obawiam się, że tak łatwo nie będzie. Co prawda, mechanik wymieniał pompkę webasto tuż przed tym problemem, ale jak mówił dużo nie stracił płynu. Zamykał węże kleszczami. Na zimnym jest tego płynu w zakresie wskazań, choć te wskazania są od zawsze dla mnie niezrozumiałe. Poza tym jakby było za mało to jest też czujnik poziomu płynu... Z nowości dodam, że sytuacja wczoraj już się nie powtórzyła. Wszystko działało poprawnie. Sprawdzałem elektrozawory, na czuja i jak włączyłem grzanie w środku to tykały one napuszczając płynu do nagrzewnicy, co można też rozpoznać przez gorące przewody do nagrzewnicy. A może te zawory się wieszają czasami? Muszę to zweryfikować jak sytuacja się powtórzy. Pewnie jeden z przewodów do nagrzewnicy będzie gorący, drugi letni...
-
Witam, Może ktoś zechce odpisać pomimo upływu sporej ilości czasu? U mnie w E39 525d 2003r Touring, klimatronic dwustrefowy, jest taka sytuacja, że lewa strona pięknie działa, jak trzeba to chłodzi, albo grzeje. Natomiast prawa strona zaczęła szwankować. przy włączonej klimatyzacji, upałach, jak silnik dłużej pochodzi to leci gorące powietrze, pomimo ustawionej temp tak jak po lewej stronie np 20st. Nie da się wysiedzieć. Jak zmienię pokrętło na środku na zimną górę, ciepłe nogi, to owszem górą jest zimne powietrze ale dołem jest bardzo gorąco. Jak ustawię pokrętło chociażby na środek to już wszędzie z prawej strony leci gorące powietrze. Czy to może być wina jeża? Dla mnie najprostsza diagnoza i robota. Jak podłączyłem INPA to widzę, że czujnik wymiany ciepła (heat exchanger sensor) z lewej strony ma 23st ale z prawej strony ok 60st miał w tamtym momencie. PRzy zgaszonym silniku i włączonym zapłonie jak działają wentylatory to prawy czujnik zmniejszał temperaturę coraz niżej do np 30st, i niżej. Dalej jużnie czekałem. Jak uruchomiłem silnik to od razu temp na tym czujniku zaczęła roznąć. Andrzej
-
Witam, Może ktoś zechce odpisać pomimo upływu sporej ilości czasu? U mnie w E39 525d 2003r klimatronic dwustrefowy, jest taka sytuacja, że lewa strona pięknie działa, jak trzeba to chłodzi, albo grzeje. Natomiast prawa strona zaczęła szwankować. przy włączonej klimatyzacji, upałach, jak silnik dłużej pochodzi to leci gorące powietrze, pomimo ustawionej temp tak jak po lewej stronie np 20st. Nie da się wysiedzieć. Jak zmienię pokrętło na środku na zimną górę, ciepłe nogi, to owszem górą jest zimne powietrze ale dołem jest bardzo gorąco. Jak ustawię pokrętło chociażby na środek to już wszędzie z prawej strony leci gorące powietrze. Czy to może być wina jeża? Dla mnie najprostsza diagnoza i robota. Jak podłączyłem INPA to widzę, że czujnik wymiany ciepła (heat exchanger sensor) z lewej strony ma 23st ale z prawej strony ok 60st miał w tamtym momencie. PRzy zgaszonym silniku i włączonym zapłonie jak działają wentylatory to prawy czujnik zmniejszał temperaturę coraz niżej do np 30st, i niżej. Dalej jużnie czekałem. Jak uruchomiłem silnik to od razu temp na tym czujniku zaczęła roznąć. Andrzej
-
A czy da się tę operację wymiany pompki zrobić samemu? Ma ktoś jakiś guide DIY do tego? Czy może nie ma wyjścia i jest to skomplikowana sprawa i trzeba mechanika? Mam podobne błędy jakie są opisane powyżej i webasto mi przestało działać ostatnio. Aczkolwiek taki błąd miałem też rok temu a mimo wszystko webasto działało po skasowaniu tego błędu. Tak jakby problem był sporadyczny. Jak go rozpoznać?
-
Czy rozwiązałeś ten problem? Bo ja mam ten sam. Tzn engine temperature mam w czasie jazdy malejący do np 9stC a cooling temperature jest normalny czyli 86stC, na zewnątrz jest około +2st C, a wskażnik na desce rozdzielczej stoi prosto. Czy to czujnik jest do wymiany?
-
Przepraszam za pomyłkę, ale pomyliłem temperatury. Jest dokładnie odwrotnie. Cooling Temperature rośnie do 86st C a engine temperature maleje do 9stC. Juz poprawiam powyższego posta... W związku z tym, nie może to być temperatura zasysanego powietrza.
-
Panowie, Czy ktoś wie jak powinno być? U mnie poprzez INPA mam taką informację, że jak silnik stoi trochę nie uruchamiany to temperatura silnika i czynnika chłodzącego jest taka sama, a jak uruchomię silnik to temperatura silnika maleje, a temperatura cooling rośnie. Jest nawet tak, że w czasie jazdy engine temperature dochodzi do 9st C natomiast cooling temperature rośnie nawet do 86stC, przy obecnej temperaturze zewnętrznej +2stC. Czy to jest ok? A może mam uszkodzony czujnik temperatury? Zacząłem się nad tym zastanawiać gdyż silnik zaczął mi gasnąć na postoju i nie wiem co jest grane. JEst to e39 525d 2003r.
-
Panowie, A jaka powinna być temperatura silnika w porównaniu do temperatury cieczy chłodzącej? Bo u mnie jak silnik nie uruchamany dłużej to temperatury są równe np 32stC patrzac przez INPA, ale jak uruchomię, to temperatura cooling rośnie a temp engine maleje. JEst tak, że w czasie jazdy temperatura silnika spada nawet do 9stC a cooling jest na poziomie 80st. Czy to może jest uszkodzony czujnik temperatury? Ostatnio zaczął mi czasem na wolnych obrotach gasnąć silnik. E39 525d 2003r.
-
Dzięki, Ale wg mnie twoje rozwiązanie też nie jest super. Potrzebne są średnice wewn 1,8mm oraz 2mm a nie 3,2mm. Zewnętrzna średnica też jest stanowczo za duża. Jesteś pewny, że zmieszczą się 4 tak grube wężyki obok siebie we wskazanym miejscu? Spójrz na diagram. https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3070/gx12154/0/0/0/0 Czy ktoś jeszcze może pomóc? Trzeba policzyć długości każdej grubości z osobna....
-
Sorry, ze się wtrącę z kolejnym pytaniem, ale skoro już to robiliście, może znacie odpowiedź. Zauważyłem w moim silniku M57 525d 2003r że mam pęknięte przewody sterowania podciśnieniowego tuż przy króćcach pod kolektorem dolotowym. Sa one sparciałe. Uciąłem, dosztukowałem i jest ok, jednak jeden przewód który idzie po silniku do zbiornika podciśnieniowego turbosprężarki w oplocie też jest zdezolownany i kiedyś może popuścić. Stwierdzam, że trzeba będzie wszystkie powymieniać, jest ich cztery. Pytałem w sklepie BMW, mają takie przewody na metry, są w dwóch rozmiarach koloru czarnego, 3,5x1,8 oraz 3,5x2 mm po 66zł/mb. Czy ktoś potrafi powiedzieć jakiej długości łącznie potrzeba tych przewodów? Może ten kto już je wymienił mógłby zmierzyć stare przewody. Nie chciałbym kupić za mało ani też zbyt dużo, a póki się do nich nie dobiorę, nie będę wiedział ile ich trzeba. Myślę, że wszystkim mogłaby się przydać tak cenna informacja. Andrzej
-
Witam, Mam BMW E39 525d 2003r. Oddałem 6 wtrysków do regeneracji. Stwierdzono że trzy trzeba zregenerować całkowicie, a 3 tylko wyczyścić. Mam pytanie, po czym poznam, że rzeczywiście te trzy wymagały takiej regeneracji a nie tylko dwa. Skąd będę wiedział, że nie zapłaciłem np za jeden tak jak za kompleksową naprawę, podczas gdy on wymagał np tylko czyszczenia? Będą jakieś protokoły z regeneracji. Ale czy one powiedzą jednoznacznie co było robione? Nie da się ich sfałszować i dać np od innego wtryskiwacza. Druga rzecz to taka, że pośredniczy w tym mechanik, więc nawet nie będę widział na oczy tych wtryskiwaczy bo już wszystko będzie zmontowane. Pozdrawiam.