KamillOdh
Zarejestrowani-
Postów
450 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 540iA 1996 M pakiet
-
Lokalizacja
Zgierz
Osiągnięcia KamillOdh
Zapalony fan marki (9/14)
0
Reputacja
-
[e39] 525d 2003 M-Pakiet ~195KM 400Nm
KamillOdh odpowiedział(a) na Manolito77 temat w Galeria - nasze samochody
dobra robota z tym wyświetlaczem, też mnie to czeka niestety. Ciężko trafić nową taśmą w ścieżki płytce drukowanej licznika i na wyświetlaczu? Bo z tego co kiedyś pytałem kogoś na 5er to nie ma żadnych znaczników ani nacięć żeby taśma idealnie pasowała tylko trzeba oko w rękę i celować. I jeszcze jedno, skąd masz taką końcówkę do lutownicy? Jest ona niezbędna? -
[E39] 540iA ///M pakiet by KamillO
KamillOdh odpowiedział(a) na KamillOdh temat w Galeria - nasze samochody
hehe no długo mnie nie było na tym forum ale czas zaktualizować trochę tą galerię. na forum merca też "trochę" dawno nie byłem;p nie mam już tak czasu jak kiedyś żeby przesiadywać na forach -
[E39] 540iA ///M pakiet by KamillO
KamillOdh odpowiedział(a) na KamillOdh temat w Galeria - nasze samochody
Daaaawno mnie tu nie było ale 540 ma się dobrze, przez te wszystkie lata ani jednej awarii i niespodzianki nie było więc jestem mega zadowolony. W międzyczasie do auta wpadła stacja multimedialna dedykowana do e39, przerobiłem wydech na x-pipe z rozejściem na dwie strony jak w m5, ringi led smd, kupiłem felgi styling 95 i dystanse, kierownicę m pakietową i parę innych dupereli. w maju zawitała nowa butla lpg bo stara już się przeterminowała, teraz mam sporo większą butlę i rzadziej odwiedzam stację. We wrześniu w nagrodę za bezawaryjną jazdę 540stka dostała duży serwis w postaci rozrządu i kompletu uszczelek do silnika, całość ponad 2k ale było warto, co prawda muszę zrobić małą poprawkę bo lekko cieknie z łączenia głowic z pokrywami rozrządu i pokrywami zaworów, ale to już detal. A w listopadzie kupiłem gwintowane zawieszenie, którego jeszcze nie założyłem bo nie mam czasu. wieczorem albo jutro postaram się dodać jakieś obecne fotki 540 bo teraz nie mam jak zmniejszyć ich rozmiaru. -
A ja przedstawię swój nieco odmienny punkt widzenia na BMW Mercedesa i Audi. Po pierwsze trzeba sobie zadać jedno zaje&^%cie ale to aje&^%cie ważne pytanie, czego oczekuję od auta?? No jeśli oczekujemy najwyższej jakości wykonania i max komfortu to Mercedes. Jak dobrego prowadzenia i sportowego charakteru auta, które pozwoli nam cieszyć się jazdą to BMW, A jak rodzinnym wygodnym autem gdzie nie jest ono najlepsze ani pod kątem prowadzenia, ani jakości wykończenia ani stylistyki to Audi, grupa VAG niestety nigdy nie dorówna Mercedesowi i BMW, mimo że mają sporo dobrych wynalazków jak np. Quattro i to jest jedyna zaleta Audi dla której mógłbym je kupić, to i tak pod kątem frajdy z jazdy BMW miażdży konkurencję. Ostatnio nawet czytałem jakiś artykuł, w którym porównywali BMW M3 i Porshe jakieś, wyścig na torze był z przewagą dla porshe oczywiście, ale jazda bokiem, wygłupy i przyjemność prowadzenia zdecydowanie na korzyść BMW, dlatego uważam, że E39 jest dla osoby, która lubi czasem poczuć adrenalinkę, przydepnąć pedał do podłogi i poczuć jak auto zawija lekko tyłem,. A tak w ogóle, jak ktoś lubi audi to żadne BMW nie da mu tyle frajdy z jazdy co Audi i na odwrót, mimo że audi ma Quattro i niby lepiej trzyma się drogi to mnie zabawa Audi 100 C4 z Quattro i A4 2.8 Quattro nie dały tyle frajdy co jazda BMW, w BMW jednak jest inaczej, ma ono swój charakter, czasem dość brutalny i niespotykany nigdzie indziej, w audi tego charakteru brakuje i jest to takie zwyczajne autko tylko troszkę lepszej marki. Co do stwierdzenia, że audi się wozisz, a BMW szalejesz to uważam, że seria E39 jest wystarczająco wygodna i przestronna żeby spełnić oba kryteria, a Audi niestety tylko się powozisz bo nie poszalejesz za bardzo, chyba że na prostej ale tu i tak zostanie ono z tyłu za 530d :P
-
BMW e38 czy e39? Co lepsze na początek i z jakim silnikiem?
KamillOdh odpowiedział(a) na kubawcalenie temat w E39
kubawcalenie napisał Kupuj 540stkę, piszę poważnie. Też jestem biednym studencikiem zaocznym, pracuję sobie w fabryce (tymczasowo), a stać mnie spokojnie na utrzymanie 540stki, opłacanie sobie szkoły i jeszcze wystarcza na małe mody i wczasy nad morzem więc nie jest tak źle. 540stki z racji tego, że mało chodliwe to są często tańsze od 528i, poza tym 528i jest najczęściej kupowanym modelem przez młodziaków, którzy od razu czują się jak w filmie Fast&Furious i latają bokiem, kręcą bączki i cuda na kiju tymi autami, a potem jak zaczyna się coś dziać to sprzedają, dość długo rozglądałem się za 528i z przyzwoitym wyposażeniem w granicach 20tysi ale niestety, 99% aut, które oglądałem to były ładne ale zamaskowane skarbonki, ten pozostały 1% to auta, które widziałem miałem kupić ale zwinęli mi je sprzed nosa :P 540stkę kupiłem dużo taniej, w prawie full opcji z M pakietem i wszystkim czego chciałem w 5er, a nawet więcej. Spalanie na początku po zakupie było skromne, bo 17l/100km (LPG), no i z racji tego, że apetyt rośnie w miarę jedzenia to coraz szybciej się przemieszczam i spalanie rośnie, a obecnie mam około 19-20l/100km i jest to dość dynamiczna jazda z wyprzedzaniem itp bo nie lubię zamulać 50km/h. Tak więc jak się dobrze poszuka i znajdzie zadbaną 540stkę albo 535 to będzie frajda nie do pobicia, dźwięk i kultura pracy V8 robią swoje :cool2: a jak ktoś robi małe przebiegi tak jak ja czyli ok. 1000km miesięcznie to spalanie 17l w 528i czy 20l w 540i za dużej różnicy nie robi bo to raptem 100zł miesięcznie, więcej się na browarki wyda czasem niż na to paliwko, -
A jak podnieść obroty?
-
[E39] 540iA ///M pakiet by KamillO
KamillOdh odpowiedział(a) na KamillOdh temat w Galeria - nasze samochody
No to nie wiem, może to ja, a może nie, sam już nie wiem. Teraz jest kolejny problem do rozwiązania, otóż sprężyny w mojej buni są do wymiany bo jedna jest pęknięta:o nie wiem jak duży kawałek "dopadł" ale nie dużo bo zauważyłbym od razu. Do rzeczy, mam zawieszenie M technic 1 i chcę kupić sprężyny na tył, ale nie wiem jakie, jak dobrać i czy w ogóle są dostępne zamienniki do M techa, albo czy w M tech w ogóle tylne sprężyny się różnią od standardowych bo na RealOem nic o tym nie wspominają. Na moich sprężynach jest 5 zielonych kropek i chciałbym dobrać tylne sprężyny tak aby tył stał mniej więcej na takiej wysokości jak na tej fotce, czyli krawędź błotnika ciut nad oponą, no może być z 1cm niżej niż na tej fotce: http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/03/38/83/1803388359 Pomożecie dobrać jakoś sprężyny? Tzn może bardziej napiszcie mi czy na standardowych springach np. Kayaba tył będzie stał jak na tej fotce czy niżej? I ostatnie, czym różnią się sprężyny przednie w wersjach V8 do zwykłych? Na wiosnę chciałbym obniżyć troszeczkę przód (ok. 1cm) i znalazłem "Talerzyki obniżające" ale nie wiem czy to podejdzie do zawieszenia M tech w 540stce. -
A może by spróbować odczytać jakie są sprężyny w zawieszeniu? Jeśli udałoby się odczytać jakie są sprężyny i o ile obniżają auto to do tego można dobrać amorki odpowiednie :) Chyba, że uda się odczytać numery amorków, ewentualnie wyciągnąć amorek i zmierzyć długość i skok, ale to wymaga nakładu pracy.
-
jak z płatka to raczej nie pójdzie, trzeba na pewno odłączyć aku, wyciągnąć poduchę pasażera, licznik itp. pewnie tunel środkowy i konsola środkowa są przykręcone jakoś do górnej części deski więc trzeba by wyciągać radio, climatronic i pewnie dużo dużo innych części, potem przy montażu trzeba dobrze wpasować wszystko na miejsce, podłączyć wszelkie rury biegnące od dmuchawy do kratek w desce itd. ogólnie sporo czasu i rozkręcania, ale jakiejś kosmicznej technologii NASA to do tego nie trzeba, tylko dużo czasu, trochę umiejętności manualnych no i patrzeć co skąd się odkręca i odpina żeby potem dobrze złożyć.
-
Fajna czarnulka:) Felgi na zimę czy jeszcze lato? Wrzuć rozkodowany VIN z listą wyposażenia;)
-
[E39] 540iA ///M pakiet by KamillO
KamillOdh odpowiedział(a) na KamillOdh temat w Galeria - nasze samochody
może to byłem ja, sam nie wiem ostatnio dużo po mieście krążyłem, ale wiem na pewno, że w Zgierzu jest druga identyczna buma tylko, że 530d. -
Czyli wychodzi na to, że to odma może mieć wpływ na bujanie silnikiem jak jest zimny. Wymieniali Ci tylko element odmy, który jest z tyłu kolektora ssącego czy ten separator oleju, który jest przy rozrządzie też wymieniali? Mnie się wydaje, że to może być od odmy, bo u mnie też zaczyna się czasem pojawiać lekkie bujnięcie silnikiem przy odpaleniu jak temp. spada poniżej 0. Odpalam i wskazówka obrotów robi 2-3 wahnięcia od 500 do 1000obr i jest spokój, ale to zły znak. A że odma nie była zmieniana u mnie to i ona być może jest przyczyną tego zjawiska.
-
A mnie się wydaje, że koledze chodziło o to, że po odpaleniu na zimnym silniku obroty spadają do 500obr/min, tylko mu się o jedno zero za dużo wcisnęło. Bo raczej do 5tys nie mogą spadać tylko muszą wzrastać. Ja bym sprawdził silnik krokowy, może jest zasyfiony, często zbiera się w nim taka kleista maź, jak jest zimna to b.gęstnieje i może "zaklejać" ten ruchomy element w krokowcu i dlatego silnik kuleje, jak dostanie trochę temperatury to ta maź robi się bardziej płynna i mniej kleista i wtedy krokowiec zaczyna działać i silnik ma normalne obroty. Chyba, że to coś ze ssaniem nie tak, że zimny silnik powinien dostawać większą dawkę paliwa i powietrza, a dostaje tylko powietrze i w ten sposób się dławi.
-
No to powiem Ci kolego, że odje%#$eś numer nie z tej ziemi, chyba że to jakaś prowokacja. Ja bym rozkręcał silnik, demontaż głowicy, sprawdzenie tłoków, korbowodów i demontaż miski olejowej żeby sprawdzić panewki itp. Ciekawe ile obrotów dostał silnik przy 100km/h na 2gim biegu, wiem że M52 można kręcić do 7tys bez szkody dla nich, ciekawe o ile twój silnik przekroczył próg 7tys.
-
[E39] 540iA ///M pakiet by KamillO
KamillOdh odpowiedział(a) na KamillOdh temat w Galeria - nasze samochody
Nie sprawdzałem ile spala mi na benzynie, ale na komputerze pokazuje mi od 16 do 18l w mieście, tak średnio z wielu tankowań mi się przypomina. Obecnie niestety znowu zmagam się z gasnącym wyświetlaczem nawigacji :/ Zna ktoś tu na forum jakiegoś szpeca co naprawia tego typu usterkę navi mk2 czy jedynie wymiana mnie ratuje?