Skocz do zawartości

KamillOdh

Zarejestrowani
  • Postów

    450
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 540iA 1996 M pakiet
  • Lokalizacja
    Zgierz

Osiągnięcia KamillOdh

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

0

Reputacja

  1. dobra robota z tym wyświetlaczem, też mnie to czeka niestety. Ciężko trafić nową taśmą w ścieżki płytce drukowanej licznika i na wyświetlaczu? Bo z tego co kiedyś pytałem kogoś na 5er to nie ma żadnych znaczników ani nacięć żeby taśma idealnie pasowała tylko trzeba oko w rękę i celować. I jeszcze jedno, skąd masz taką końcówkę do lutownicy? Jest ona niezbędna?
  2. hehe no długo mnie nie było na tym forum ale czas zaktualizować trochę tą galerię. na forum merca też "trochę" dawno nie byłem;p nie mam już tak czasu jak kiedyś żeby przesiadywać na forach
  3. Daaaawno mnie tu nie było ale 540 ma się dobrze, przez te wszystkie lata ani jednej awarii i niespodzianki nie było więc jestem mega zadowolony. W międzyczasie do auta wpadła stacja multimedialna dedykowana do e39, przerobiłem wydech na x-pipe z rozejściem na dwie strony jak w m5, ringi led smd, kupiłem felgi styling 95 i dystanse, kierownicę m pakietową i parę innych dupereli. w maju zawitała nowa butla lpg bo stara już się przeterminowała, teraz mam sporo większą butlę i rzadziej odwiedzam stację. We wrześniu w nagrodę za bezawaryjną jazdę 540stka dostała duży serwis w postaci rozrządu i kompletu uszczelek do silnika, całość ponad 2k ale było warto, co prawda muszę zrobić małą poprawkę bo lekko cieknie z łączenia głowic z pokrywami rozrządu i pokrywami zaworów, ale to już detal. A w listopadzie kupiłem gwintowane zawieszenie, którego jeszcze nie założyłem bo nie mam czasu. wieczorem albo jutro postaram się dodać jakieś obecne fotki 540 bo teraz nie mam jak zmniejszyć ich rozmiaru.
  4. KamillOdh

    BMW e39 kontra Audi A6 C5

    A ja przedstawię swój nieco odmienny punkt widzenia na BMW Mercedesa i Audi. Po pierwsze trzeba sobie zadać jedno zaje&^%cie ale to aje&^%cie ważne pytanie, czego oczekuję od auta?? No jeśli oczekujemy najwyższej jakości wykonania i max komfortu to Mercedes. Jak dobrego prowadzenia i sportowego charakteru auta, które pozwoli nam cieszyć się jazdą to BMW, A jak rodzinnym wygodnym autem gdzie nie jest ono najlepsze ani pod kątem prowadzenia, ani jakości wykończenia ani stylistyki to Audi, grupa VAG niestety nigdy nie dorówna Mercedesowi i BMW, mimo że mają sporo dobrych wynalazków jak np. Quattro i to jest jedyna zaleta Audi dla której mógłbym je kupić, to i tak pod kątem frajdy z jazdy BMW miażdży konkurencję. Ostatnio nawet czytałem jakiś artykuł, w którym porównywali BMW M3 i Porshe jakieś, wyścig na torze był z przewagą dla porshe oczywiście, ale jazda bokiem, wygłupy i przyjemność prowadzenia zdecydowanie na korzyść BMW, dlatego uważam, że E39 jest dla osoby, która lubi czasem poczuć adrenalinkę, przydepnąć pedał do podłogi i poczuć jak auto zawija lekko tyłem,. A tak w ogóle, jak ktoś lubi audi to żadne BMW nie da mu tyle frajdy z jazdy co Audi i na odwrót, mimo że audi ma Quattro i niby lepiej trzyma się drogi to mnie zabawa Audi 100 C4 z Quattro i A4 2.8 Quattro nie dały tyle frajdy co jazda BMW, w BMW jednak jest inaczej, ma ono swój charakter, czasem dość brutalny i niespotykany nigdzie indziej, w audi tego charakteru brakuje i jest to takie zwyczajne autko tylko troszkę lepszej marki. Co do stwierdzenia, że audi się wozisz, a BMW szalejesz to uważam, że seria E39 jest wystarczająco wygodna i przestronna żeby spełnić oba kryteria, a Audi niestety tylko się powozisz bo nie poszalejesz za bardzo, chyba że na prostej ale tu i tak zostanie ono z tyłu za 530d :P
  5. kubawcalenie napisał Kupuj 540stkę, piszę poważnie. Też jestem biednym studencikiem zaocznym, pracuję sobie w fabryce (tymczasowo), a stać mnie spokojnie na utrzymanie 540stki, opłacanie sobie szkoły i jeszcze wystarcza na małe mody i wczasy nad morzem więc nie jest tak źle. 540stki z racji tego, że mało chodliwe to są często tańsze od 528i, poza tym 528i jest najczęściej kupowanym modelem przez młodziaków, którzy od razu czują się jak w filmie Fast&Furious i latają bokiem, kręcą bączki i cuda na kiju tymi autami, a potem jak zaczyna się coś dziać to sprzedają, dość długo rozglądałem się za 528i z przyzwoitym wyposażeniem w granicach 20tysi ale niestety, 99% aut, które oglądałem to były ładne ale zamaskowane skarbonki, ten pozostały 1% to auta, które widziałem miałem kupić ale zwinęli mi je sprzed nosa :P 540stkę kupiłem dużo taniej, w prawie full opcji z M pakietem i wszystkim czego chciałem w 5er, a nawet więcej. Spalanie na początku po zakupie było skromne, bo 17l/100km (LPG), no i z racji tego, że apetyt rośnie w miarę jedzenia to coraz szybciej się przemieszczam i spalanie rośnie, a obecnie mam około 19-20l/100km i jest to dość dynamiczna jazda z wyprzedzaniem itp bo nie lubię zamulać 50km/h. Tak więc jak się dobrze poszuka i znajdzie zadbaną 540stkę albo 535 to będzie frajda nie do pobicia, dźwięk i kultura pracy V8 robią swoje :cool2: a jak ktoś robi małe przebiegi tak jak ja czyli ok. 1000km miesięcznie to spalanie 17l w 528i czy 20l w 540i za dużej różnicy nie robi bo to raptem 100zł miesięcznie, więcej się na browarki wyda czasem niż na to paliwko,
  6. KamillOdh

    wolne obroty V8

    A jak podnieść obroty?
  7. No to nie wiem, może to ja, a może nie, sam już nie wiem. Teraz jest kolejny problem do rozwiązania, otóż sprężyny w mojej buni są do wymiany bo jedna jest pęknięta:o nie wiem jak duży kawałek "dopadł" ale nie dużo bo zauważyłbym od razu. Do rzeczy, mam zawieszenie M technic 1 i chcę kupić sprężyny na tył, ale nie wiem jakie, jak dobrać i czy w ogóle są dostępne zamienniki do M techa, albo czy w M tech w ogóle tylne sprężyny się różnią od standardowych bo na RealOem nic o tym nie wspominają. Na moich sprężynach jest 5 zielonych kropek i chciałbym dobrać tylne sprężyny tak aby tył stał mniej więcej na takiej wysokości jak na tej fotce, czyli krawędź błotnika ciut nad oponą, no może być z 1cm niżej niż na tej fotce: http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/03/38/83/1803388359 Pomożecie dobrać jakoś sprężyny? Tzn może bardziej napiszcie mi czy na standardowych springach np. Kayaba tył będzie stał jak na tej fotce czy niżej? I ostatnie, czym różnią się sprężyny przednie w wersjach V8 do zwykłych? Na wiosnę chciałbym obniżyć troszeczkę przód (ok. 1cm) i znalazłem "Talerzyki obniżające" ale nie wiem czy to podejdzie do zawieszenia M tech w 540stce.
  8. A może by spróbować odczytać jakie są sprężyny w zawieszeniu? Jeśli udałoby się odczytać jakie są sprężyny i o ile obniżają auto to do tego można dobrać amorki odpowiednie :) Chyba, że uda się odczytać numery amorków, ewentualnie wyciągnąć amorek i zmierzyć długość i skok, ale to wymaga nakładu pracy.
  9. KamillOdh

    E39 dashboard

    jak z płatka to raczej nie pójdzie, trzeba na pewno odłączyć aku, wyciągnąć poduchę pasażera, licznik itp. pewnie tunel środkowy i konsola środkowa są przykręcone jakoś do górnej części deski więc trzeba by wyciągać radio, climatronic i pewnie dużo dużo innych części, potem przy montażu trzeba dobrze wpasować wszystko na miejsce, podłączyć wszelkie rury biegnące od dmuchawy do kratek w desce itd. ogólnie sporo czasu i rozkręcania, ale jakiejś kosmicznej technologii NASA to do tego nie trzeba, tylko dużo czasu, trochę umiejętności manualnych no i patrzeć co skąd się odkręca i odpina żeby potem dobrze złożyć.
  10. Fajna czarnulka:) Felgi na zimę czy jeszcze lato? Wrzuć rozkodowany VIN z listą wyposażenia;)
  11. może to byłem ja, sam nie wiem ostatnio dużo po mieście krążyłem, ale wiem na pewno, że w Zgierzu jest druga identyczna buma tylko, że 530d.
  12. Czyli wychodzi na to, że to odma może mieć wpływ na bujanie silnikiem jak jest zimny. Wymieniali Ci tylko element odmy, który jest z tyłu kolektora ssącego czy ten separator oleju, który jest przy rozrządzie też wymieniali? Mnie się wydaje, że to może być od odmy, bo u mnie też zaczyna się czasem pojawiać lekkie bujnięcie silnikiem przy odpaleniu jak temp. spada poniżej 0. Odpalam i wskazówka obrotów robi 2-3 wahnięcia od 500 do 1000obr i jest spokój, ale to zły znak. A że odma nie była zmieniana u mnie to i ona być może jest przyczyną tego zjawiska.
  13. A mnie się wydaje, że koledze chodziło o to, że po odpaleniu na zimnym silniku obroty spadają do 500obr/min, tylko mu się o jedno zero za dużo wcisnęło. Bo raczej do 5tys nie mogą spadać tylko muszą wzrastać. Ja bym sprawdził silnik krokowy, może jest zasyfiony, często zbiera się w nim taka kleista maź, jak jest zimna to b.gęstnieje i może "zaklejać" ten ruchomy element w krokowcu i dlatego silnik kuleje, jak dostanie trochę temperatury to ta maź robi się bardziej płynna i mniej kleista i wtedy krokowiec zaczyna działać i silnik ma normalne obroty. Chyba, że to coś ze ssaniem nie tak, że zimny silnik powinien dostawać większą dawkę paliwa i powietrza, a dostaje tylko powietrze i w ten sposób się dławi.
  14. No to powiem Ci kolego, że odje%#$eś numer nie z tej ziemi, chyba że to jakaś prowokacja. Ja bym rozkręcał silnik, demontaż głowicy, sprawdzenie tłoków, korbowodów i demontaż miski olejowej żeby sprawdzić panewki itp. Ciekawe ile obrotów dostał silnik przy 100km/h na 2gim biegu, wiem że M52 można kręcić do 7tys bez szkody dla nich, ciekawe o ile twój silnik przekroczył próg 7tys.
  15. Nie sprawdzałem ile spala mi na benzynie, ale na komputerze pokazuje mi od 16 do 18l w mieście, tak średnio z wielu tankowań mi się przypomina. Obecnie niestety znowu zmagam się z gasnącym wyświetlaczem nawigacji :/ Zna ktoś tu na forum jakiegoś szpeca co naprawia tego typu usterkę navi mk2 czy jedynie wymiana mnie ratuje?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.