jc78
Zarejestrowani-
Postów
37 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O jc78
- Urodziny 30.11.1977
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E46 330D 2004r M57TU, E61 535D 2008r M57N2
-
Lokalizacja
Wrocław
Osiągnięcia jc78
Odkrywca (4/14)
0
Reputacja
-
Ta pomoc to była czysta przyjemność :))) super, że operacja zakończyła się powodzeniem, efekt końcowy pewnie tylko potwierdza, że było warto :) Pozdrawiam
-
Czy nikt naprawdę nie spotkał się z podobnym problemem?
-
Od dwóch tygodni walczę z lagiem przy dynamicznym starcie. Opóźnienie na oko wynosi około 1,2 - 1,5s, przejrzałem w tym kierunku układ dolotowy, m.in. przeczyściłem EGR plus elektrozawór nim sterujący, uszczelniłem kolektor ssący, wywaliłem kalpy z kolektora, wymieniłem dwa przetworniki ciśnienia odpowiadające za sterowanie przepustnicami przy turbinach, zrobiłem test disem wszystkich trzech przepustnic odpowiadających za prawidłowe działanie układu doładowania - mechanicznie na oko wszystkie się ruszają. Zrobiłem pomiar ciśnienia doładowania podczas dynamicznego startu gdzie dokładnie widać opóźnienie w dostawie mocy, poniżej film pierwszy: https://www.youtube.com/watch?v=GhdATAUhc0g Dodatkowo pomiar ciśnienia doładowania w trakcie jazdy: https://www.youtube.com/watch?v=kx0Exjy8O0s Wszędzie widać opóźnienie w dostawie mocy przy szybkim depnięciu na pedał gazu. Ktoś się spotkał z takimi objawami? Jakieś pomysły gdzie tkwi problem? Pozdr.
-
Jak patrzę na fotki lamp przedliftowych to wydaje się, że mają zdecydowanie mniejszy otwór niż poliftowe, jeżeli tak jest w rzeczywistości to nie da się wyjąć soczewki. W poliftowej wychodzi na styk do tego trzeba ją odpowiednio obrócić aby zwolnić prowadnice i ułożyc w odpowiedni sposób, wychodzi na "żyletki" ocierając lekko przodem jak i tyłem o obudowę.
-
Robiłem to pierwszy raz :) , na początku nie do końca wiadomo co i jak, co prawda nie ma tam za wiele elementów ale za to wszystkie są z tworzywa i oczywiście można coś połamać jeżeli podejdzie się do tego w nieodpowiedni sposób czyli "na fizola" - jedyna właściwa droga to powoli i spokojnie i wówczas niczego się nie uszkodzi, ogólnie operacja jest raczej mało skomplikowana :) Najtrudniej (najryzykowniej) jest rozłączyć odbłyśnik wraz z soczewką od ich zawiasów, na których się poruszają, trzeba albo odpowiednio podważyć elementy trzymające wnętrze lampy w zawiasach albo stuknąć z wyczuciem, wówczas zawiasy puszczają. Jest kilka kroków do wykonania w odpowiedniej kolejności i możemy brać się do czyszczenia soczewki i odbłyśnika na zewnątrz lampy.
-
Reflektory nieskrętne, odbłyśniki były głównie przykurzone, mają delikatne ślady wypalenia ale to nic poważnego, taki zabieg robiłem już w E46 tam jest łatwiej, można ściągnąć klosz, ale i w jednym i w drugim przypadku różnica w świeceniu jest spora, na tyle duża, że warto przeprowadzić taki zabieg. Różnica musi być, likwidujesz przecież barierę kurzu z soczewki i odbłyśnika, soczewki po kilku latach są mleczne a jak je umyjesz stają się krystalicznie czyste, z odbłyśnikami jest to samo jeżeli nie są wypalone fizycznie oczywiście.
-
Coś źle zamieściłem linki: Widok po ściągnięciu dekla od tyłu lampy pewnie każdemu znany: https://imageshack.com/i/nm1e0zj Tutaj dowód na to jak można od tyłu lampy wydobyć odbłyśnik wraz z soczewką: https://imageshack.com/i/npycz1j Pozdr.
-
Witam, Dwa miesiące temu stałem się posiadaczem E61 z 2008r z pękniętym prawym kloszem, przy ostatnich deszczach klosz zaczął mocno parować więc postanowiłem przy nim podłubać :), i jak się okazuje wbrew opiniom na tym forum już przy pierwszym podejściu udało mi się wyjąć od tyłu lampy kompletny odbłyśnik wraz z soczewką BEZ ROZKLEJANIA REFLEKTORA. W taki sposób mamy bardzo dobry dostęp do odbłyśnika, soczewki oraz klosza reflektora od strony wewnętrznej :) Nawet mój mechanik zapytany o to czy da się jakoś wyczyścić soczewki stwierdził, że tego się nie da wyjąć - nic bardziej mylnego! Po wyczyszczeniu wszystkich elementów lampy są jak nowe. Pękniętą wyczyściłem i okleiłem z zewnątrz folią bezbarwną aby nie parowała, drugiej nie dało się pominąć widząc efekt czyszczenia pierwszej lampy :) Widok po ściągnięciu dekla od tyłu lampy pewnie każdemu znany: Tutaj dowód na to jak można od tyłu lampy wydobyć odbłyśnik wraz z soczewką: Cała operacja na jednej lampie jak się wie co i jak trwa do 2h bez łamania czegokolwiek :) Jak ktoś zainteresowany proszę pisać chętnie udzielę wskazówek :)) Pozdr. Jacek
-
Niestety nie mam s877a, dostałem cały komplet kluczy wraz z serwisowym, kupowałem auto z ogłoszenia z tego forum od normalnego kolesia, który ma tutaj niejeden post z normalnymi tematami, więc nie posądzam go o takie rzeczy.., cena była bardzo dobra wyposażenie jak dla mnie rewelacyjne, i po trzech tygodniach nie ma sladu po aucie.. Najbardziej mnie boli ze zaufałem fabrycznym zabezpieczeniom, które są do obejścia w parę minut..wydaje mi się też że ktoś grzebał przy aucie dzień/dwa dni wcześniej bo miałem niezamkniętą klapę bagażnika po nocce- a była elektryczna i głowę daje, że dnia poprzedniego ją zamknąłem.., jakoś to zbagatelizowałem myśląc, że może i nie domknąłem... :( teraz już i tak pozamiatane... nauka na przyszłość jak cholera..
-
Co mam rozumieć przez wykodowane otwieranie z kluczyka? Sklonowany pilot, w jaki sposób? Przechwycenie fal z mojego klucza podczas otwierania auta?
-
Panowie zabezpieczać się i jeszcze raz zabezpieczać..., to co daje fabryka można sobie między książki włożyć.. 21.01.14 kupiłem E61 535d po lifcie, miało fabryczny alarm i immobilizer, nie zdążyłem dołożyć nic własnego i 18.02.14 auto zmieniło właściciela, odjechali w nocy, do dzisiaj nie ma żadnego tropu i śladu po aucie..., po prostu ręce opadają.. Pozdr.
-
[e46] 330d wymiana łożyska sprzęgła klimatyzacji
jc78 odpowiedział(a) na nelson temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Przecież jest to już w tym poście napisane co najmniej kilka razy, sam jak to robiłem to dokładnie to opisałem co trzeba stoczyć, chwilę temu potwierdziłem a tu kolejne pytania o to samo :) Według mnie trzeba stoczyć całe powierzchnie obydwu kół. -
[e46] 330d wymiana łożyska sprzęgła klimatyzacji
jc78 odpowiedział(a) na nelson temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Ja toczyłem całe powierzchnie, według mnie nie logiczne jest przetoczenie tylko fragmentu gdyż wówczas mechanizm będzie działał nie tak jak trzeba. Ale to tylko moja skromna ocena :) -
[e46] 330d wymiana łożyska sprzęgła klimatyzacji
jc78 odpowiedział(a) na nelson temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Tak jak pisałem wyżej - " Regeneracja polega na zebraniu na tokarce jak najmniejszej ilości materiału z obu płaszczyzn i ustaleniu szczeliny między dociskiem a kołem pasowym. W tej konkretnej sprężarce jest to 0,53 do 0,91mm (mocno przetrzepałem net w poszukiwaniu tych danych). Odległość tą ustala się na podkładkach wchodzących w oś wieloklinu docisku". Jest jedna konkretna firma zajmująca się regeneracją kompresorów, informacje pochodzą od nich, http://www.laser-sinex.pl/. Obie powierzchnie muszą być równe, nie może być tak jak piszesz, że jedne wystają bardziej inne nie.., w końcu jak następuje zasprzęglenie to im większa powierzchnia cierna tym mocniej sprzęgło załapie. Pamiętaj aby zebrać jak najmniejszą możliwą warstwę i ustalić odpowiedni dystans między kołem a tarczą sprzęgła. Pozdrawiam -
Na oko chłodnica wygląda w miarę dobrze, chociaż nie wiem czy jestem w stanie na oko to stwierdzić..