dangersexy - nie ma to jak podpowiedzi stada baranów z tego forum. :D Samochód jeździł pewnie w cieplejszym klimacie i dlatego jest zalany olejem 10W - (0W,5W,10W,15W - jest zależne od klimatu i panujących temperatur zewnętrznych). Żadna krzywda mu się nie stała. Dlatego do naszych zimowych mrozów lepiej zalać 5W. Ważniejszą wartością dla silnika jest wartość po W czyli 20,30,40,50,60 tj. lepkość oleju - nie słuchaj głupich opinii i przy rozrządzie łańcuchowym zalewaj zawsze 40 czyli 5W40. Wymiana góra po 15 tys. km. Przy lepkości 20,30 szybko wymienisz rozrząd i ślizgi, a przy np. 0w/30 silnik po pęknięciu wału korbowego. Ps. Aprobaty techniczne producentów oleju i ich okresy wymiany typu LL można w dupę wsadzić. Przy wymianach co 30 tys - po jakimś czasie zawsze zdechnie rozrząd, panewki, wał itp. Nie ma to jak klient w serwisie. Pozdrowienia dla cipek :P