Skocz do zawartości

Caps

Zarejestrowani
  • Postów

    63
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Caps

  • Urodziny 03.06.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 320d 05/2004 Sedan M-Pakiet
  • Lokalizacja
    Zabrze

Osiągnięcia Caps

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Wymienisz panel i okaże się, że to nie to. Tak jak kolega KrzysiekPower Ci napisał, sprawdź miernikiem ile amperów pobiera Ci auto. Oczywiście bez włączonego silnika i trzeba trochę poczekać aż auto przestanie pobierać prąd. Robisz pomiar i po kolei wyciągasz bezpieczniki. W ten sposób znajdziesz złodzieja a nie pół auta wymienisz.
  2. Obstawiam, że to wina podgrzewacza. Wymontuj go i rozbierz. Sprawdź ogólny stan płytki oraz poszukaj zimnych lutów. Gdzieś już czytałem o tym, ale nie mogę znaleźć tematu. Edit: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=112057
  3. Silnik m47n, oba termostaty ori, silnik i woda zagrzana do 88 stopni, wszystko podczas jazdy. Podczas postoju płyn w układzie zmniejsza temperaturę. Zazwyczaj mam ustawione na auto 19,5 stopnia na klimatroniku. Wtedy po długim postoju temp spada do około 79 stopni, obserwowane w teście 7.0 Gdy wyłączę ogrzewanie wzrasta do około 88 stopni. Czy jest to normalny objaw?
  4. U mnie jeszcze nie ma, ale na dniach powinny być :)
  5. Czytałem cały temat i nie tylko ten. Mój podgrzewacz jest nowszego typu. Są w nim cztery tranzystory a nie sześć i każdy ma siedem wyprowadzeń. Poza tym sprawdzanie miernikiem tranzystorów nie jest dokładne. Bardziej interesuję mnie, czy napięcie dochodzi do grzałek. Sprawdzamy to przez "czy między masą a kablem który wchodzi bezpośrednio do grzałki jest napięcie (do każdej grzałki wchodzi pojedynczy czarny kabel)" Problem w tym, że u mnie nie ma czarnych przewodów. Dlatego pytam czy jest ktoś w stanie po zdjęciach mnie pokierować. Druga rzeczą którą chciałbym sprawdzić to napięcie na akumulatorze. Jak wiemy podgrzewacz nie włączy się, jeśli napięcie na aku jest mniejsze niż 12V. Pytanie kiedy ECU mierzy te napięcie? Przed rozruchem, po rozruchu? Mógłby ktoś ze sprawnym podgrzewaczem sprawdzić w teście 9.0 jakie ma napięcie przed uruchomieniem silnika? Dużo by to wytłumaczyło, bo jeśli dobrze pamiętam to u mnie jest około 11,8V Edit: Poczytałem trochę o akumulatorach, wychodzi na to, że mój nadaję się już do wymiany. Napięcie na aku nie powinno spadać poniżej 12V a przy rozruchu poniżej 10V. Sprawdzę na sprawnym aku czy podgrzewacz się włączy.
  6. Koledzy podbijam temat, mógłby mnie ktoś naprowadzić jak sprawdzić fizycznie, miernikiem podgrzewacz w aucie? Potrzebuję opis gdzie podłączyć miernik, żeby dowiedzieć się, czy podgrzewacz jest sprawny. Z elektroniki jestem noga, ale z opisem sobie poradzę. Wiele razy podłączałem komputer i nigdy nie miałem błędu związanego z podgrzewaczem. Dopuszczam jednak myśl, że podgrzewacz jest zepsuty a komputer o tym nie informuję.
  7. Zobaczymy co da się zrobić :wink:
  8. Super :cool2: Zdjęcia pojawią się, jak tylko naklejki wlecą na grill :)
  9. Caps

    cykanie z maski z lewej strony

    Gubię się już w tych olejach. Jaki olej będzie lepszy do tego silnika? Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 Zakładam, że 5W-40 oraz częstsze wymiany? Tematów o olejach jest mnóstwo, jestem w trakcie ich przeglądania. Im bardziej się wgryzam w lekturę, tym bardziej jestem zmieszany.
  10. Caps

    Swap N42 na M52TU brak ASC

    Pewnie już się tego nie dowiemy.
  11. Caps

    cykanie z maski z lewej strony

    Wytarte panewki mogą powodować pękanie wału? Ostatnio coraz częściej można usłyszeć o tym problemie w m47n.
  12. Podgrzewacz wylądował z powrotem w aucie, akumulator po całonocnym ładowaniu. Grzanie na maxa, ogrzewanie tylnej szyby i kicha. Nic nie jest w stanie go uruchomić, obroty nie wzrastają ani nie falują. Chwilowo nie mam możliwości podłączenia komputera. Następnym krokiem będzie próba uruchomienia go przez Inpe.
  13. Niestety ale coraz częściej słychać o pękających wałach w m47n: viewtopic.php?f=69&t=139176 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=66205 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=121903 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=38910 Inna sprawa, co wywołuje te usterki. Może jest to zaniedbanie użytkownika, lub po prostu na skutek płynących lat, problem zaczyna dotykać m47n. Koledze życzę aby znalazł dobry silnik i dalej cieszył się z jazdy e46 :cool2:
  14. Masakra :mad2: i to aucie z 2005 roku :( Człowiek siedzi za kierownicą i tylko się zastanawia, deptać czy nie deptać. Jak widać wał w każdej chwili może powiedzieć bye bye. Kolego powiedz coś więcej, silnik był przegrzany? Jakim olejem był zalany? Wymiany terminowo? Jaki przebieg? Jak tam dwumasa, koło pasowe? Masz jakieś fotki wału?
  15. Caps

    cykanie z maski z lewej strony

    Ciekaw jestem czy od nowości auto jeździło na tym oleju. Poprzedni właściciel serwisował auto w ASO, tam zalali mu 0w-30 dlatego i ja wlałem to samo. Przyznam, że silnik chodzi głośno gdy jest zimny. Klepie jakby miał się rozlecieć, gdy tylko się zagrzeje chodzi ciszej. Żałuję że 5tys km temu nie zmieniłem na LM 5w-40.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.