Skocz do zawartości

seler

Zarejestrowani
  • Postów

    346
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było E91 320d
    jest E91 320d LCI
    jest F11 530d LCI
  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia seler

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Skoro zostałem wezwany to zeznaję że obecnie moje N47 w E91 ma 611tys km a moje N57 w F11 ma 315tys km. Obydwa auta w ciągłym użyciu, w obydwu miałem ostatnio małe awarie, w N47 poluzowała się śruba na zasilaniu turbiny olejem i kapało, w N57 rozszczelnił się plastikowy króciec cieczy chłodzącej przy głowicy. Obydwa silniki mają swoje wady i zalety i standardowe usterki które się mogą zdarzyć.
  2. DPF u Gładyska w krakowie, turbo w intercarsie, nowe, identyczne z oem. Jeszcze cztery świece żarowe zapomniałem dopisać, też rok temu wymieniałem. Generalnie, wtryski i turbo wymieniałem tylko dlatego że na hamowni wypluło o 17KM za mało, a auto jeździło całkiem normalnie.
  3. Bo to tylko za dwie sztuki.
  4. Tak właściwie to powinienem zaktualizować zestawienie kosztów. Zaznaczam że niektóre koszty są przybliżone , bo dawno nieaktualizowałem a nie chce mi się szukać faktur. Koszty typowo serwisowe są uśrednione, raz serwis jes 500 a innym razem 800 zależy czy idzie komplet filtrów czy tylko oleju i powietrza, czasem jakieś inne droboazgi. Hamulce prawie od zawsze idą żółte ebc i tarcze ebc więc to raczej nie miarodajne dla innych. Myślę że sproo drobnego kosztu gdzieś uciekło i z 5% by trzeba jeszcze doliczyć. E91 LCI N47A '09 Przebieg 601 000,00 km Przebieg mój 472 000,00 km Czas posiadania 10,91 lat 1 Utrata wartosci (wg wyceny ubezpieczyciela) 68 000,00 2 Ubezpieczenia 29 280,82 3 Serwisy olej/filtry 33 040,00 4 Paliwo (średnia 6.5l/100km wg komp z 40tkm) 147 264,00 5 myjnia 7 047,40 6 wygłuszenie 2 500,00 7 hamulce 11 800,00 8 amortyzatory 5 182,00 9 opony 11 600,00 10 Pompa wody 1 000,00 11 Paski i napinacze 1 500,00 12 Tuleje tył 1 500,00 13 Łączniki stabilizatora 900,00 14 Plyn do spryskiwaczy 1 636,85 15 Przeglady rej 982,11 16 Przeglady po sezonie 436,49 17 Geometria 870,00 18 Klimatyzacja serwis 1 200,00 19 Przebita opona 450,00 20 Wycieraczki 1 578,16 21 Czujnik ciśnienia spalin 1 130,00 22 Sterownik świec żarowych 420,00 23 Uszczelki kolektora 160,00 24 zarówki ksenon 1 050,00 25 Łącznik elast wydechu 550,00 26 Żarówki inne 820,00 27 Parkingi, autostrady itp. 8 729,86 28 Wentylator nadmuchu 600,00 29 Oś wycieraczki tył 450,00 30 Amortyzatory i tuleje pływające tył 700,00 31 Olej skrzynia biegów 150,00 32 Olej most 150,00 33 Rozrząd 3 400,00 34 Klimatyzacja parownik 2 800,00 35 Sprężyny tył 500,00 36 Kolektor regenerowany 950,00 37 Czyszczenie DPF z rentgenem 400,00 38 Czyszczenie i sprawdzenie wtryskiwaczy 500,00 39 Uszczelka pokrywy zaworów i drobiazgi 450,00 40 Akumulator 1 000,00 41 Nowe wtryski plus wymiana 2 800,00 42 Nowe turbo plus wymiana 3 500,00 43 Zawór EGR z wymianą 1 000,00 Razem 359 977,70 Całościowy koszt przejechania 1km 0,76 PLN/km Średni koszt roczny 32 988,16 PLN Sredni przebieg roczny 43 253,83 km Średni koszt roczny bez uwzgl utraty wartości 25 079,68 PLN Koszt 1km bez uwzgl utraty wartości 0,58 PLN/km
  5. Lepsze że sprzęgło i dwumasa są ciągle fabryczne, tak samo zresztą ja wszystkie wahacze.
  6. Płukanek nie robiłem, rozrząd wymieniłem raz przy 440tys km
  7. Jedziemy dalej :) Ostatnio jeżdżę sporo mniej ale auto nadal ze mną, nie chce się popsuć więc co mam zrobić :) Z takim przebiegiem i tak nikt nawet za darmo nie weźmie :)
  8. Jedziemy dalej, ładne cyferki? :)
  9. Te które podmieniłem też są do n47d20a 177ps. Tyle że pod mój vin idą konkretnie 7805428-01 i nie są zamienne z żadnymi innymi choć w wielu sklepach w sieci można znaleźć że są zamiennikami. Na tych zamiennikach w tej chwili jeżdżę bo nie chciało mi się przekładać ponownie i jedyny rezultat to mniejsza moc. Tak czy inaczej wjedzie nowy komplet dedykowanych i zobaczymy jaki rezultat.
  10. Po co model auta skoro to forum konkretnego modelu ale ok. Zresztą mogą zamknąć. Bosch potwierdził że moje oryginalne wtryski nie są zamienne z żadnymi innymi i inne wtryski nie dadzą właściwych parametrów. Do tego modelu wtrysków bosch nie sprzedaje zestawów naprawczych więc ogłoszenia w necie są podejrzane, możliwy zakup tylko wtrysków "nowych" tj regenerowanych fabrycznie przez bosch. Tak więc kupuję komplet i temat można zamknąć.
  11. Pacjent z N47 LCI z nalotem 520tkm, z ciekawości wrzucony na hamownię by zobaczyć ilu kucyków postanowiło sobie odpocząć i nie brać udziału w dalszym wyścigu. Wynik z hamowni 156KM "not great not terrible" ale brakujące dwadzieścia sztuk trzeba odszukać po analizie danych z hamowania wychodzi że układ paliwowy a więc wtryski. Wtryski wcześniej były w serwisie boscha gdzie się dowiedziałem że co prawda wtryski są jeszcze ok ale jeden dostał już nowy kod a jeden nie chciał podać kodu, dwa pozostałe bez zarzutu. Na marginesie pan się zarzekał że te wtryski wytrzymują maks 300-350tkm... Tak czy inaczej winą za brakujące kuce obarczyłem dwa niedoskonałe wtryski i postanowiłem zrobić podmiankę na komplet sprawnych do testu. Znajomy mechanik miał do 177KM, zawiozłem do sprawdzenia do boscha, parametry w normie więc wtryski na auto auto na rolki i pierwszy wynik 143 drugi 145KM. I o co chodzi? Moje stare wtryski mają numer 7805428-01 a wtryski podmienione 7797877-05 w różnych miejscach podają je jako wzajemnie3 zamienne ale np w intercarsie te moje wtryski szły nawet do 3.0 i modelu F a te podmienione tylko do 2.0 i modelu E. Czy jest możliwość że te wtryskiwacze różnią się np charakterystyką czy wydajnością i są inaczej wysterowane i stąd różnica? Gdzie znaleźć parametry tych wtryskiwaczy? Czy jest sens pchać się w regenerowane, czy lepiej poszukać sprawnej używki a może najbezpieczniej kupić nowy? BTW czy tylko mi szukajka nie działa? Prawie nie zwraca wyników. Edyta: temat poprawiłem choć za boga nie mam pojęcia co się moderatorom nie podobało w poprzednim.
  12. Takie coś? https://allegro.pl/oferta/zmieniarka-cyfrowa-dension-gateway-500-9980480219
  13. W swojej trójce mam oryginalną zmieniarkę która postanowiła odmówić współpracy. Korzystając z tej wymówki chciałbym wrzucić tam jakiś emulator zmieniarki z usb lub sd. Czy możecie polecić jakiś sprawdzony plug&play by można było sterować z kierownicy utworami? Nie zależy mi na BT. Obecnie puszczam muzę z telefonu i aux ale chyba jakość dźwięku jest słabsza z tego. Dziennie spędzam 4h w aucie więc muzyka to dla mnie ważna rzecz :)
  14. Co do serwisów to w zależności od zakresu 500-800zl, na fakturę. Nie robię w aso, ale też nie robię na tanich zamiennikach. Co do wyglądu, to już kiedyś pisałem, wytarta częściowo kierownica i gałka biegów. Jeżdżę glownie sam więc nie ma się za bardzo co zniszczyć, jak kiedyś będę po myjni to pstryknę parę foto
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.