Skocz do zawartości

Melonik

Zarejestrowani
  • Postów

    365
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Melonik

  • Urodziny 29.01.1981

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530i LCI
  • Lokalizacja
    Opole Lub.

Osiągnięcia Melonik

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. A, no tak, nie zauważyłem :)
  2. Temat spalania temat rzeka. Ja mogę opisać swoje doświadczenia, jak jeżdżę kolo domu wiec robię odcinki krótkie, ok 15 km, nie wolno, często wyprzedzam, to spalanie oscyluje w granicach 12-12,5. Na trasie przy dynamicznej jeździe to ok. 9-9,5. to takie krajówki i szarpanina z wyprzedaniem. Autostrada przy średniej 140 płynnej jeździe to spalanie rzędu 8l. jechałem ze znajomym A6 2,7tdi to spalił mu raptem 0,5 l mniej, a ja mam mocniejsze auto o 80 km. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć tak na siłę to 7 z małym ułamkiem. E60 530i LCI (bezpośredni wtrysk paliwa). wcześniej jeździłem 523i E39 i realnie paliło więcej, tyle że te auta różniło to, że z E39 problemów było praktycznie zero, a tu już nie..
  3. Witam. Zakładam nowy temat gdyż nigdzie nie mogę nic znaleźć na temat tej diody. Zapaliła się, szczerze mówiąc nawet nie wiem kiedy i jakich okolicznościach i za cholere nie chce zgasnąć. Pali się nie zależnie czy zapłon włączony czy nie, auto zamknięte czy otwarte, świeci się non stop. http://wyspa2126.strefa.pl/BMW/5.JPG I teraz pytania: Od czego jest ta dioda/co sygnalizuje? Jak ją wyłączyć? Za wszelkie podpowiedzi z góry bardzo dziękuję.
  4. Melonik

    323i słaby dół

    być może i złudzenie ;) nie ma co wróżyć z fusów, trzeba go zdiagnozować i tyle.
  5. Melonik

    323i słaby dół

    Witam. Koleżka kupił ostatnio E46 323i i jak się nią przejechałem to zaskoczyła mnie słabizną na niskich obrotach, tak do 3-3.5 tys. moja piąteczka (523i) mimo iż ma pojedynczego vanosa jest elastyczniejsza. Tyle tylko że żadnych nieprawidłowości poza tym nie widzę. Nie szarpie, silnik równiutko pracuje, dobrze zapala. Stawiałem na uszkodzony czujnik położenia wału, ale przy jego uszkodzeniu idą w parze także inne dolegliwości których nie zaobserwowałem. Czy może to być mimo wszystko uszkodzony czujnik? Proszę podpowiedzcie coś koledzy.
  6. Wszystko się zgadza, tyle że, czy 5 (F10) jest spod ręki innego projektanta?? Nie powiem że na pewno, bo tego do końca nie wiem, ale jedno jest pewnie na 100%, podczas powstawania tego auta w BMW Chrisa Bangle był jeszcze głównym projektantem. Przecież on odszedł w lutym tego roku. W tym czasie F10 było już testowanie na drogach publicznych... Więc logika wskazuje, że zbudowanie, a tym bardziej zaprojektowanie zostało dużo wcześniej! Ale mogę się mylić (po przejrzeniu neta), bo być może byli to Adrian van Hooydonk (wnętrze) i Oliver Heilmer(szef projektu). Ma ktoś potwierdzone informacje na ten temat?
  7. Tak, tyle że nie dla auta w tytule wątku. Jednak pomijając to, dlaczego oni od jakiegoś czasu lifting nazywają nowym modelem? przecież zmieniają się tylko detale w porównaniu z obecną A8 (może nieco więcej we wnętrzu) :duh: to samo niedawno zrobili z A6. zmienili lamy i okrzyknęli to NOWY MODEL! ppfff buehehehe - bo inaczej tego nie da się skomentować....
  8. Mi także środek przypadł do gustu, zdecydowanie ładniejsze jak E60, w poprzednich wnętrzach nie podoba mi się to "podcięcie" kokpitu na wysokości do klimy do lewarka zmiany biegów. wygląda tak trochę spartańsko przy Mercu czy Audi. teraz jest wypełnione i dużo ładniej i masywniej to wygląda, poszli w dobrą stronę :)
  9. Myślę że w tym przypadku najrozsądniejszym wyborem będzie 530i. Silnik świetny, mocny i na pewno mniej ryzykowny (jeśli chodzi o awarie) niż 535d.
  10. Melonik

    kupno po lifcie benzyna

    Kris ma rację -- to jest totalny golas. Ja również od dłuższego czasu szukam benzyny w automacie po lifcie i nic ciekawego do tej pory w Polsce nie znalazłem, a wracając do tej 5 z Kalisza: 1. brak skóry 2.klima ręczna 3.kierownica golas, a taka chyba nie była montowana po lifcie 4.brak PCD 5.brak spryskiwaczy reflektorów Gość mi wysłał fotki i stąd mój opis czego nie ma, a powinien mieć w E39 po lifcie wiec wg mojej oceny ogólna ściema. pozdrawiam troszkę to nie tak jak piszesz, bo po lifcie wcale nie musiał mieć tych rzeczy. kierownica jak najbardziej normalna, po liftowa, tyle że nie multi. spryskiwacze reflektorów są przy xenonach, ten egzemplarz ich nie posiada. klima ręczna jest na życzenie. skóra jak wiadomo to opcja... tak w ogóle to wszystko było by ok. egzemplarz może być zadbany, jednakże automat i manualna klima przynajmniej jak dla mnie odpada.
  11. Melonik

    0-100 e39 530d vs e34 525i

    Koleś, ale ty bredzisz, nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?? czy jak????? Przeczytaj 100000000000000 razy to co napisałem dokładnie i ochłoń! Bezsensowny to ty masz tok rozumowania! A reszta świata to kto? Ty??? Wieź się nie ośmieszaj! Ja żyje w świecie realiów i tego co zostało TESTAMI udowodnione, a nie tego co ci w książce napisali! Ty jak widać iluzji i marzeń. a stwierdzenie "nie ma szans" wziąłeś zbyt mocno do siebie... To ja już nie mam siły do twoich "MUNDROŚCI"... i na prawdę żal mi tego czytać...
  12. Melonik

    0-100 e39 530d vs e34 525i

    to wszystko zależy kiedy wrzucisz 3 bieg w 530d, jeśli przed 100 to przegrasz z 523i, automat wrzuci ją przy ok 80, tak więc 530dA nie ma szans to 100 z 523i (nie automatem), natomiast 523iA przegra. jeżeli dociągniesz 530d na 2 do stówki, to wygrasz z 523i, ale i tak zaraz obydwaj będą musieli zmienić bieg, bo obrotomierz już zawita na czerwonym polu. od 3 benzyniak tylko będzie zyskiwał (początkowo odrabiał te utracone z początku ułamki). To jest dokładnie kwestia zmiany biegu z 2 na 3. przeanalizuj DOKŁADNIE wykres porównawczy podany już wcześniej przez kolegę locadore http://www.zeperfs.com/duel101-100.htm i zauważ że 530i łapie setkę tylko dla tego szybciej, że przed nią nie zmienia biegu, a 530d tak. aby udowodnić że mam racie, popatrz na czas 0-120, raptem diesel zredukował różnice, dla czego? bo przy prędkości 100km, 530i musiał zmienić bieg, na 3 i stracił te ułamki. jednakże dalej to już pozostaje kwestia tylko i wyłącznie mocy! 530i od 120 wyraźnie odjeżdża! przy 140 zyskuje 2s., przy 160 4s, a przy 180 5s., przy 200 b.d., do tego 530i osiąga wyraźnie większy V-max. wiem że 530i to nie 523i, ale skoro 530i uzyskuje tak wyraźną przewagę przy wyższych prędkościach, to z pewnością 523i może nie będzie szybsze, ale bardzo porównywalne z 530d. stosunek mocy do masy w przypadku 530d i 523i jest praktycznie identyczny, dlatego duże prędkości będą osiągać bardzo podobnie! to tyle z mojej strony, bo już chyba prościej i bardziej obrazowo tego wytłumaczyć się nie da!
  13. Melonik

    0-100 e39 530d vs e34 525i

    Widzisz, Ciebie nie obchodzi, ale mnie tak. I o ile do "setki" te wartości mogą być nieco różne, z racji przełożeń (moment zmiany biegu w granicach 100km/h na 3 bieg) i straty ułamków sekund z tego tytułu. O tyle osiągnięcie przez 523i 200 km/h o ponad 2 s. szybciej, daje JASNY dowód na to, że w sprincie na optymalnych biegach benzyna jednak zyskuje, w stosunku do diesla. Ale Ty wiesz swoje....
  14. Melonik

    0-100 e39 530d vs e34 525i

    to popatrz na dane testowe dostępne na stronie - http://www.bmw-klub.pl/. (jak ściągniesz sobie dane w Excelu, to przesuń przesuwką w prawo, są za danymi fabrycznymi, bo jak widzę, nie każdy sobie z tym radzi...) poza tym, w której instrukcji znalazłeś przyśpieszenie 0-100 dla 530d w 7.8s?? i nie wziąłeś jeszcze jednej, dość istotnej rzeczy w tym przypadku. 530d waga 1575 kg. 523i waga 1420 kg. 523i ma takie samie osiągi jak 525i E34. więc nieznacznie, ale jednak szybsze od 530d. więc przejrzyj sobie dokładnie tabele i żadne cuda Ci się nie będą objawiać...
  15. Melonik

    0-100 e39 530d vs e34 525i

    sorry, ale w czym zostaje z tyłu? w międzyczasach, jak najbardziej tak, ale w sprincie to 530d zostaje! o ile do "setki" to są bardzo zbliżone wartości, tak później diesel będzie systematycznie tracił do E34 525i :lol: a swoją drogą, to wiele wyjaśniająca, mimo że wymaga skupienia i zrozumienia idei momentu i koni mechanicznych, jest dyskusja kolegi ar_w z mmw sam artykuł, który jest bazą do dywagacji, jest dość "fizyczny", ale i na tyle miodnie napisany, że dla przeciętnego śmiertelnika do zrozumienia. moment vs. konie to dość trudny temat i chyba na każdym forum motoryzacyjnym, nie raz był przyczyną zażartych kłótni, ale wszystko we wszechświecie jest do wytłumaczenia, szczególnie w dziale fizyki... :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.