...my tu chyba rozmawiamy o zestawach o podwyższonej wydajności (a nie do sportu), które nie wymagają rozgrzewania?? warto dodać że temperatura obniża wydajność układu hamulcowego (w cywilnych zestawach / produktach) - więc to rozgrzewanie tarcz raczej nie wpływa korzystnie... Ja zdecydowałem się na produkt tego typu ze względu na spadek wydajności układu hamulcowego podczas eksploatacji (na seryjnym rozwiązaniu OE BMW kilka razy musiałem wspomagać hamowanie hamulcem ręcznym i redukcją przełożeń ponieważ zabrakło hamulca?!). Na zamontowanym zestawie sprawdzałem zachowanie na trasie z ok 230-240 układ pracował z ABS do zatrzymania natomiast hamulec nie wpadał w podłogę (na zestawie EBC RS). Po mieście różnica polega na tym że dłużej można nadużywać hamulca, a kiedy wydajność spada pod wpływem temperatury wystarczy przejechać kilkaset metrów aby wszystko wróciło do (prawie), normy. Różnica między okładzinami klocków polega na dużej wydajności przy użyciu mniejszej siły niż byłaby wymagana w rozwiązaniu seryjnym - inni użytkownicy ferodo DS również to zauważyli... Oczywiście koszta są znaczne, ale za to wrażenia bezcenne :cool2: ...z tym porównaniem do spojlera to przesada - można wywnioskować poprostu że nigdy nie eksploatowałeś (głównie), klocków tego typu i co za tym idzie nie masz pojęcia o czym piszesz. Jeśli chodzi o opony to oczywiście racja, dlatego warto wybrać odpowiednie dla swoich wymagań i zamontować je na wszystkich felgach ponieważ auto hamuje czterema kołami :twisted: Wracając do tematu: ...Zimmerman Sport faktycznie nie są żadną rewelacją, poprostu szkoda pieniędzy. EBC Green - nie używałem, ale biorąc pod uwagę EBC Red... lipa podobna jak z tarczami, niestety lepsze Ferodo DS są o ok. 100 droższe od EBC...Wracają do Mikody - stosunek ceny do jakości wygląda naprawdę nieźle.