jr3wp
Zarejestrowani-
Postów
173 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia jr3wp
Współpracownik (7/14)
0
Reputacja
-
318d Zerwany łańcuch N47D20A a N47D20C - różnice???
jr3wp odpowiedział(a) na xelion temat w E90, E91, E92, E93
Zrobić da się wszytko, nawet taki micro swap :) Z tego co mi sie kojarzy to róznica badzie w sterowaniu ciśnienia pompą paliwa... Żeby ten silnik zadziałął w Twoim wozie najpewniejszym sposobem , bedzie... Zabranie od goscia wiązki elektrycznej silnikowej + ECU silnika + bystry ektryk który sparuje cas z nowym ECU, no i oczwysice cały osprzęt od nowego slnika... -
Jeśli zapuściełeś testowanie setrowników to mógł, bo nie które steroniki w ogóle "nie poszły spać"... Jeśli nie było testownia to raczej nie... Naładuj acu ewentualnie odłącz kleme IBS (-) od sterowania, ( 3 pinowe złącze z przewodami o małym przekroju, bodajże 0,5...) powinien zareagować. CAS raczej nie pada, na 20 przypadków 1 razy padnięty, zazwyczaj wystarczy samo przeprogramowanie najnowszym softem, po programowaniu ELV taktowany jest wyższym napięciem wiec problem zazwyczaj nie wraca, w bardziej wysłużonych autach, z przebiegiem grubo powyżyej 200k pada sam ELV, wtedy trzeba wymienić niestety całą kolumnę i niestety jest to droższa opcja niż CAS... Nowy CAS z ASO koło 800zł netto, nowa kolumna ok 2k zł, używka to jak trafisz od anglika pasuje... Oczywiście sam ELV też idzie wymienić, ale nie polecam tej opcji...
-
Zacięty ELV... Jak wkładasz kluczuk do stacyjki, to nie odryglowuje kierownicy prawda? A zawsze to robił... Rozwiązanie: 4 opcje: ad.1 Słaba bateria jak wspomniał przedmówca ad.2 Prgramowanie CAS, najnowszym softem ad.3 Wymiana kolumny kierowniczej ad.4 Wymiana CAS Zaprosił bym Cię do siebie, ale do Rawicza wlkp. masz za daleko... Więc w Twoich okolicach polecam Ci BMW Centrum Serwis - Kraków (to nizależny warsztat), powołaj się na mnie dostaniesz duży rabat.
-
BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE
jr3wp odpowiedział(a) na rOBSOnX temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Przez takich jak Ty jeszcze długo nie będzie jak dis :) bo to raczej Ty plujesz jadem... a przynajmniej w wersji od ISIS 3.0 w góre i jeśli chodzi o ISTA D to nie jest jakiś wielki problem, bo diagnozwać się da, tak jeśli trafisz na auto, które było robione ista p wyższą niż ta, którą posiadasz to nie zrobisz nic w aucie od e65 w górę... a praktycznie każdy wymieniany podzespół elektroniczny wymaga zaprogramowania lub przynajamiej dokodowania... Jak myślisz.... kto udostępni Ci soft, nad któym musial zmarnować kilkanaście nocy, i wysłuchiwać narzekań narzeczonej, żebyś Ty opierniczał go poźniej na alledrogo, wraz z chińskimi tandetami ;) a żeby jak to nazywasz "szajs" wrzucić na serwer to musisz go najpierw posiadać... -
Jak zmienić język poleceń głosowych CCC e91 2008?
jr3wp odpowiedział(a) na Mlodzik18 temat w Diagnoza komputerowa
Istą da się to zrobić, ale z głowicą ICOM, fsc nie będzie potrzebne, bo ista zabepzieczy to ktore jest wgrane... Więc co do Twoich pytań, tak aktualizcja załatwia sprawę i bedziesz miał EN input VOICE... Zwykłym kabelkiem, podłączonym do ISTA nie wiem czy to zrobisz... bo nigdy zwykłym nie próbowałem... jesli chcesz przez Winkfp to pójdzie, ale trzbea dograć fsc bo sie skasuje... -
Bo w linku powyżej jest tylko część informacji... Owszem FSC jest potrzebne do programowania, bo podczas programowania ten FSC się kasuje, a jest zapisany w aucie... teraz zagadnienie nr dwa jest opcją czym programujesz... jeśli ISTA P, czy ISTA OSS, to one przed programowaniem zabezpieczają ten kod zapisując go i po programowaniu wgrywają z powrotem... jeśli SSS to do niego była płyta SWT FSC 1.0 a później 1.1 która zawierała FSC do wszystkich VIN 2007.03, o której miedzy innymi informacja w linku i po programowaniu też sobie wrzucił.... ale gdy tego nie miałeś wgranego do SSS to miałeś schody i część funkcjonalności auta jak wybieranie głosowe znikało, czy zielony obraz na kamerce cofania się robił i kwas... podobna rzecz się dzieje jak ktoś kupi na allegro płytki do spolszczenia CCC czy gdzieś pobierze z sieci :) sam na własne życzenie wywala sobie FSC :) inną parą kaloszy jest to, że ori FSC, zapisany przez BMW może stracić ważność (mój przypadek z fotelami), ale też np. kiedy podkładasz coś w konfiguracji CCC z innego wozu, inny czytnik, inny wyświetlacz czy właśnie doposażenie, które bezpośrednio współpracuje z idrive ... wtedy potrzebujesz nowego kodu FSC i tu zaczynają się schody... cały czas piszemy o CCC, CIC też ich potrzebuje, nie wspominając o serii Fxx gdzie podpisane nimi jest wyposażenie praktycznie całego auta... ale to inny długi temat... Więc podsumowując krótko i na temat: FSC jest cały czas wgrany do auta i nie jest potrzebny ani do kodowania ani do programowania pod warunkiem, że programujemy systemem który go zabezpiecza przed skasowaniem... Przy zmianie istotnych części bądź doposażeniu w funkcje istotne dla idrive, traci ważność i potrzeba jest wygenerowania nowego...
-
Jest to prawda... jednak bezpłatny jest tylko kod master i można pobrać go z ASAP, ale nie z konta ogólnie udostępnionego na stronach BMW z którego rozkodowuje VIN'y połowa społeczności tego forum... generalnie można też przyjąć, że retrofit również jest za darmochę(tylko w tych modelach), jeśli chodzi o dilera. Dla niezależnych korzystających z OSS również, z tym , że w zależności od wykupionego abonamentu OSS kosztuje, więc w najdroższej opcji czyli OSS na godziny taki kod kosztuje w granicach od 12 do 50 euro... Co do mojego wcześniejszego postu, nie miałem zamiaru Cię urazić aczkolwiek, zarzuciłeś mi bajkopisarstwo, twierdząc, że FSC służy tylko update map, jak sam widzisz nie tylko, więc cieszę się, że zmobilizowałem Cię do pracy... tym bardziej, że podchodzisz do tematów.... Wiedza na pewno Ci się przyda jak i każdemu, mi również, bo raz, że wszystkiego na pewno nie wiem, dwa w autach Fxx podpisane jest niemal wszystko... e60 z USA na ECE nie potrzebowała nowego FSC, bo sprzętowo nic nie zmieniałeś... w moim przypadku dołożyłem dwa nowe moduły więc stary podpis stracił ważność... Jutro pobiorę parę paczek FSC dla kliku VIN'ów to będziesz wiedział więcej... wkleję foty i postaram się co nieco omówić... jeśli starczy mi czasu... Pozdrawiam
-
Człowiek pytał czym to można zrobić co prawda użył słowa "zaprogramować" ale w kontekście chciał wiedzieć czym to można zrobić, modułów foteli nie trzeba programować wystarczy odpowiednio zakodować w związku z tym sam NCS wystarczy... i w tym kontekście mu odpowiadałem... Co do dalszej twojej wypowiedzi, to nie zamierzam cię edukować, mogę tylko stwierdzić, że bardzo mało wiesz o BMW, skoro według Ciebie FSC służy tylko do aktywacji map :) Jak to sam ująłeś "Na forum bądź co bądź technicznym lepiej nic nie pisać niż pisać rzeczy (bajki)" Do zainteresowanego tematem... Jak już wcześniej wspominałem moje doświadczenie w tym temacie opieram na BMW e60... samochód fabrycznie wyposażony w nawigację CCC HW12 (z przyciskami keypad) oraz wybieranie głosowe, fotele zwykłe bez skóry, sterowane manualnie... Doposażony został w aktywne fotele sportowe z pamięcią i podgrzewaniem... Ze względu na podgrzewanie istniała konieczność przekodowania modułu nawigacji, żeby w idrive można było sterować stosunkiem natężenia grzania między siedziskiem a oparciem.... Każdorazowa ingerencja w ccc ze względu na zmiana doposażenia wymaga nowego kodu fscswt, w przeciwnym razie nie będzie działać nam wybieranie głosowe i w przypadku modelu LCI czyli CCC HW11 i wyższe przyciski keypad "Te które odpowiedzialne są miedzy innymi za szybką zmianę stacji kolego Marcus 1959" w starszych modelach bez padów i bez sterowania głosowego generalnie auto nie straci na funkcjonalności aczkolwiek z zamysłem inżynierów BMW mimo wszystko wyposażenie powinno być podpisane... Jak to się ma do twojej e65 do końca nie jestem przekonany, bo nie było mi dane jeszcze tego robić w tym modelu, ale być może coś koło stycznia będziesz wiedział więcej, bo jeden z moich klientów nosi się z takim zamiarem by doposażyć swoje e65 w komforty... ze względu na to, że co do e65 tematy na tym forum są bardzo ubogie, obiecuję, że jeśli ten klient się zdecyduje będzie taki wątek z Retrofit do komfortu w e65 ze zdjęciami...
-
a nie wiesz jak zaprogramowac i czym????? NCS'em, ISTA lub OSS, jeśli masz moduły od poprzednich elektrycznych foteli radzę je zostawić i tylko przekodować bo istniej duże prawdopodobieństwo ze ISTA lub OSS je odrzuci. Jak przełożysz moduły, powinna od kopa działać wentylacja i podgrzewanie, ale będzie nie widoczna w menu idrive... poza tym, prawdopodobnie będzie potrzebny płatny kod fsc swt lub wygenerowanie go właśnie dla idrive... ale tego ostatniego dla e65 nie jestem pewien... dla e60 musiałem wygenerować...
-
BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE
jr3wp odpowiedział(a) na rOBSOnX temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Panowie odrobine kultury... Piwek nie daj się prowokować... Widzisz że koles założył konto żeby ci dopiec... Odpusc. Pod innym nikiem pewnie miałczy o pomoc... -
Dane pojazdu Numer podwozia WBAVC31005PS29965 Kod typu VC31 Typ 320D OL (EUR) Typoszereg E E90 () Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik M47/T2 Pojemność skokowa 2.00 Moc 120 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Tapicerka LEDER DAKOTA/B7 LEMON (LCB7) Data prod. 2005-07-21 Wyposażenie S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selektion COP relevanter Fahrzeuge S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką S2CYA LM RAEDER STERNSPEICHE 158 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 158 S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX System Isofix S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr. S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC) S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi P7APA PAKET DYNAMIC + ADVANTAGE Pakiet Dynamic + Advantage P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP S993A MODELLJAHRESCODE Kod dla roku modelu w numerze FG Wyposażenie seryjne S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
-
BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE
jr3wp odpowiedział(a) na rOBSOnX temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Samochód w nocy przywiózła na lawecie pomoc drogowa, nie znasz mojego warsztatu, więc nie obrażaj... Był u mnie naprawiany ten samochód dwa lata temu, za nim wyjechał, klient dostał szczegółową rozpiskę co nalezy zrobić w trybie pilnym, co może chwilowo jeszcze zaczekać... niestety woli inwestować w znaczki i naklejki... Być może to auto będzie u mnie naprawiane, na razie jednak jeszcze nikt się nie zgłosił żeby co kolwiek ustalić... BMW to BMW nie ważne czy e36 czy F10, jeśli ktoś decyduje się na naprawę czy doposażenie zgodnie z założeniami inżynierów BWM to chętnie podejmuje taką pracę... Nic takiego nie napisałem, punkty tak Ty jak i reszta uczestników czytających ten post miały bardziej służyć jako ostrzeżenie... trochę Cię zabolało, ale nie skomentuje... Zapewniam Cię, że mam pojęcie... Dobrze myślisz... zapewniam Cię, że zakup oryginału jest tańszy, jesli ma być to zrobione dobrze... Nie wiem jak Ci to prościej wytłumaczyć, spróbuję, ale sam też sie postaraj i zasięgnij troszkę wiedzy... ELM jest wielkrotnie programowalny, ale po załadowaniu w niego zawartości kluczyka BMW, musisz posiadać hasło (rollerpass) do skasowania tej zawartości... to hasło zapewne jest jedną z najpilniej strzeżonych tajemnic BMW w związku z tym, nieda się wykorzystać drugi raz tego samego ELM!!! więc wprowadzasz ludzi w błąd sugerując im, że mogą kupić uzywany kluczyk na allegro i da się go przykodować!!! Dzięki takim jak Ty przychodzą do warsztatu ludzie, którzy żądają rzeczy awykonalnych "bo na forum jeden pisał!!!" Mam prawo, jeśli posiadam pisemną zgodę. Ty nie masz prawa korzystać z nielegalnego oprogramowania! Kup sobie ISTA OSS, poproś o zgodę na wykorzystanie materiałów promocyjnych i równierz korzystaj... - tu częściowo zwracam honor, jest to kluczyk w nowej obudowie, z oryginalną elektroniką ale i wymienioną na nową kością ELM w związaku z tym nadal żadna Ameryka -
BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE
jr3wp odpowiedział(a) na rOBSOnX temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Się nie myle ;) tu się wszystko zgadza :) W drugim przypadku przypsałeś chińczyka gdzie to własnie opisywałeś :) Wow nawet fotele smigają key memory Ci się odblokowało WOW Od gościa kupiłeś puste kluczyki nigdy niezaprogrmowane chińskie z kompletną elektroniką na ELM Więc ja się nadal pytam gdzie ta Ameryka :) Przeczytałes co obsługuje programator i myslisz, że wiesz już wszytko... ELM może być programowany wielokrotnie, ale raz że jest szyfrowany, dwa wtórny zapis jest zabezpieczony również szyfrowanym hasłem... dwoma odrębnym kluczami! Więc możesz sobie programować wielokrotnie ELM na użytek własny, z własnym szyfrem lub bez, ale będzie on Tobie znany! ELM który zaprogramujesz czytając właśnie wzór zapisany w EWS w postaci szyfrowanej, raz na zawsze dla siebie zamykasz mozliwośc zaprogramowania go ponownie! to samo tyczy się używki... Teoretycznie więc jest możliwe to co wyczytałes z instrukcji i opisu programatora, ale musiał byś wykraść rollerpass z BMW :) Więc prosze Cię, nie wprowadzaj ludzi w błąd... a baśnie pozostaw dla dzieci... To na tyle w sprawie KLUCZYK-EWS Co do Postu Piwka :) w 100% się zgadzam, właśnie stoi u mnie na warsztacie e39 523 (w dowodzie), na klapie M5 po krótce z tego co pamiętam 1. Licznik z emblematem M\\\ podpierdzielonym z felgi, mało tego ma krwisto czerwone wskazówy pomalowane lakierem do paznokci!!! 2. Fele 19" z oponami typu slick z przodu, te z tyłu nazwy nie maja, pojawia się przekrój 3. Czerwone zaciski hamulcy 4. Zderzaki M-pakiet, tylni dodatkowo ma wycięty dyfuzor z prawej storny na druga końcówkę wydechu która jest zamontowana, ale nie zespolona z tłumikiem... 5. Nakładki progów od M5 wygladają na ori 6. Podpora lewej nogi M-pakiet, reszta pedalów AC Schnitzer - ori 7. Rękojeść ręcznego AC Schnitzer - ori 8. W bagażniku Podtlenek Propan-Butanu 9. Na pokrywie Vanosów w silniku M52B25 duże logo M\\\ 10. Stożkowy filtr powietrza spękany poklejony taśmą izolacyjną od dwóch lat, dwa lata temu kazałem go wymienić właścicielowi bo silnik zaciągał pył... 12. Spękany i klejony taśmą izolacyjną przewód dolotu powietrza za przeływomierzem 13. Duża navi 16:9 - ori, tylko pokrętła się chyba zgubiły, więc zastosowano zamiennik od jelcza 14. Lusterka zewnętrzne wzór M5 po taniości z allegro 15. Lusterko wewnętrzne z odlatującą naklejką AC Schnitzer 16. lampy xenon wzór polifta, po taniości podrabiane + brewki 17. Gleba total na ziemi leży regulowany prześwit 18. Maska zaszpachlowane wklęśnięcie po znaczku bmw, szpachel pęka, czarne nery w macie 19. Kierownica sportowa m-pakiet, z okrągłą poduszką której brak, ale na zaślepę i opornik starczyło 20. Trzy kluczyki jeden do otwierania drzwi keirowcy, drugi do odpalania, trzeci do tylnej klapy, w żadnym nie działa pilot! W trzech słowach "Jedny Taki Na Allegro" -
Ustawianie Car&key NCS, DIS
jr3wp odpowiedział(a) na hunter temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Punkty masy sprawdz, znaczy oczyść i dokręć... -
BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE
jr3wp odpowiedział(a) na rOBSOnX temat w inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss
Zapewniam Cię, że EWS ma bardzo wiele z tym tematem... który w zasadzie leży nie odpowiednim wątku, bo co to ma wspólnego z softem do interfejsów, gdzie tamatem przewodnim był DIS i jemu pokrewne to nie wiem, ale może ktoś to przeniesie do odpowiedniego działu... Więc zaczynajmy... Na Twoją prośbę, przejrzałem trzy strony tematu o który prosiłeś i już w tatym wątku na samym początku Twoich pytań, kiedy nosiłeś się z zamiarem dokodowania nowych kluczy poinformaowałem Cię... więc przynajmniej na tym forum ktoś Ci powiedział, że idzie można i nawet podali Ci linki do odpowiedniego sprzętu... Więc żadnego Cudu nie dokonałeś, ani też ameryki nie odkryłeś... w moim poprzednim poście, w jednej z opcji zapytałem równierz, a pytałem dlatego, że nie skojarzyłem z tamtym tematem... i tu właśnie zaczynają się Twoje schody... bo już teraz wiem, że przyspisałeś pustą chińska podróbkę... a widzisz chińczycy są narodem bardzo oszczędnym i idą ostro na skróty... ich produkty są bardzo tanie, zamawiając partię 1000szt takich kluczyków otrzymasz je za jedeyne 6$ za sztukę... na alegro rozprowadza się je po 150zł, a żeby klient był zadowolony to ich kluczyk ma spełniać podstawowe zadnie zadanie "odpalić samochód" i "odryglować drzwi z pilota" jak zapewne wiesz kluczyk hotelowy ze zwykła "pestką" potrafi odpalić samochód, więc rozbierz go zobaczysz podstawową "pestkę"... dorzucili do środka jeszcze radio 435mhz i masz kluczyk - piękny diamentowy polift, który w konstrukcji jest przedliftowy... kowalski przyjdzie, zapłaci w warsztacie połowę ceny ASO, bo ta wynosi koło 200eur i jest zadowolony bo auto odpala i pilot działa, a warsztat zadowolony, bo zarobił... więc ten kluczyk który przykodowałeś ma bardzo nie wiele wspólnego, z oryginalnym kluczykiem BMW poliftowym... ale dobra jesli się mamy bardziej zagłębić w temat to przedlifotwe kluczyki równierz posiadały opcję key memory, szczególnie te, a właściwie tylko te, które po odwórceniu przyciskami w dół miały śliczne wgłębienie na naklejenie kolorowej naklejki... i choć one same nie wiele właśnie mają wspólnego z tą funkcją, to właśnie EWS z odpowiednio wyskoim SW (a wydany z tymi klczykami na pewno) przechowywał te informacje i przypisywał do odpowiedniego nr klucza... a w momencie odczytu, czyli zezwolenia na zapłon przkazywał do GM... jesli chodzi o GM to czy high czy low oba mają odczyt key memory jak Ci powiedział kolega M-ka ale zapomniał dodać, że równierz z odpowiednio wysokim SW. Reasumując jest wysoce prawdopodobne, że z nowym GM które zamówiłeś od polifta key memory zacznie działać, ale jeśli zacznie, będzie działać równierz na starych kluczykach. Mogę się nawet założyć, jeśli starych nie wyrzuciałeś przetestuj :) Tyle z mojej strony... :wink: