sylva
Zarejestrowani-
Postów
50 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 528i 1997
E61 525i 2004
Osiągnięcia sylva
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
sylva obserwuje zawartość Loona Thic
-
Sprawdz, czy nie masz wycieku oleju ze skrzyni, czyli poprostu wejdz pod auto i zobacz , czy sie nie poci skrzynia, a przede wszystkim sprawdz kolo wtyczki. jesli sie poci gdziekolwiek, to prawdopodobnie masz niski poziom oleju i kiedy juz sie nagrzeje olej, to skrzynia wchodzi w tryb awaryjny dlatego, ze w ukladzie brakuje oleju. Jesli skrzynie masz sucha, no to prawdopodobnie mechatronika bedzie do regeneracji. Jesli potrafisz poslugiwac sie kluczami, masz troche samozaparcia do mechaniki i nie boisz sie , ze cos spierdzielisz, a do tego masz garaz z kanalem (minimalne wymagania), to spokojnie sam zregenerujesz cala mechatronike wszystko na nowych czesciach. komplet czesci wraz z olejem i nowa miską zamowisz w ZF w cenie kolo 3tys zl. Jesli oddasz do serwisu, licz sie z kosztami ok +/- 6 tys zl , a i tak nie bedziesz nigdy pewny, co Ci wymienili, bo np selenoidy wymieniaja tylko te wadliwe, gdzie koszt kompletu selenoidow to ok 1200zl, wiec serwis zrobi test mechatroniki, zeby sprawdzic ktore selenoidy nie dzialaja dobrze, i wymienia Ci tylko te wadliwe. oczywiscie dodatkowe koszta beda ze sprawdzenie mechatroniki, demontaz skrzyni, wysylka skrzyni do firmy specjalizujacej sie w naprawach skrzyn ZF, potem montaz skrzyni i inne nieprzewidziane koszta :). wiec najlepiej sprawdz poprostu czy masz wycieki i bierz sie samemu za robote ( w mysl zasady, ze jak chcesz miec cos zrobione dobrze, to zrob to sam). Powodzenia i pozdrawiam
-
czescidobmw.pl - Promocje / Nowości / Oferty
sylva odpowiedział(a) na Maciek_czescidobmw.pl temat w Dział Sponsorowany
Witam serdecznie. Szukam termostaru z obudową do M54B25, jaki polecacie?. Dziekuję i pozdrawiam -
Przepływomierz - działanie, wpływ na silnik, jazda z wypięty
sylva odpowiedział(a) na BogusMeteor temat w E39
To ze wyczysciles silniczek krokowy i ze wyglada ok to nie znaczy , ze jest ok. Odpal autko i sprawdz reka czy drga , sprawdz rezystancje miedzy stykami krokowca. Juz chyba 3 tematy sa na tapecie odnosnie tego problemu, wiec warto sprawdzic 2, 3 tematy nizej w tym dziale -
Kolego a jak Twoim zdaniem sprawdzić czujnik położenia wału/wałków? Podmieniając na drugi? Kolego, widze ze ogarniasz temat, wiec pewnie wiesz, ze czujnik polozenia walu , tudziez indukcyjny mozesz sprawdzic mierzac rezystancje (omomierzem) miedzy stykami tego czujnika. Nie tylko Tobie, ja rowniez nie raz zostalem informowany o "roznych roznosciach", ze pewnie to bedzie do wymiany, po czym dostaje telefon , ze jeszcze to i tamto. Rachunki rosly a problemy wracaly. Jest taka stara zasada " jak chcesz miec zrobione cos dobrze, zrob to sam" i dlatego skonczylem z wizytami w serwisach i u specjalistow od BMW i prawie wszystko robie sam przy swoim BMW. Masz racje, zazwyczaj, jednak dobrze wiesz, ze nierzadko jeden problem moze generowac kilka rzeczy, i wtedy trzeba naprawde dobrze zinterpretowac bledy i wiedziec co z czym i za co odpowiada, zeby nie wymieniac pol auta. Dlatego trzeba miec przede wszystkim checi do ubrudzenia sobie rak, nie bac sie ze pojdzie cos nie tak, mozna kupic fachowa literature , no i wiadomo - jest forum, na ktorym jest sporo fachowcow , ktorzy pomoga.
-
podnies maske, sprawdz czy czujesz zapach benzyny "na trasie" przepustnica - kolektor dolotowy. Mozesz zdjac nawet ta gumowa rure-kolanko przed DISa i sprawdzic w srodku czy czuc benzyne (w 97% obstawiam ze czuc) . JEsli mam racje, to do wymiany masz regulator cisnienia paliwa, znajduje sie na koncu listwy wtryskowej.
-
M54B22 - trzęsie budą+check engine / koniec pomysłów
sylva odpowiedział(a) na notturnomarco temat w E39
do wymiany regulator cisnienia paliwa, ktory znajduje sie na koncu listwy wtryskowej patrzac od przodu auta. i do sprawdzenia , a jestem pewny ze do czyszczenia jest tez czujnik temperatury powietrza dolotowego , bo jak mniemam, kiedy czysciles kolektor dolotowy i dise to byly tam slady wlasnie benzyny , dlatego ja czuc :) wiec pewnie ten czujnik (znajduje sie w kolektorze dolotowym przy wlocie powietrza do kolektora) bedzie brudny. -
Tutaj nie chodzi o to, czy jest mocna czy nie - chodzi o zasadę. Coś pęknie, to masz inną rzecz, która Cię uratuje. Ja podnoszę moją za wózek, łatwiej podniesć cały przód i został mi nawyk po poprzednim aucie z tekturową blachą. I wszystko na temat :)
-
Czujnik predkosci do wymiany ten ktory znajduje sie w lewym tylnym kole. Ten czujnik pracuje tez jako czujnik ABS i ASC
-
Mozesz :) ale zabezpiecz po podniesieniu, podkladajac cokolwiek :))
-
Jak nie juz, to za chwile katalizatory beda do wywalenia.
-
od razu wymien odme przy wymianie oleju :)
-
Jezdzisz na benzynie, ale gaz juz jest zalozony i nie jest wyregulowany, bo zapewne spartolili robote i nie wiedza gdzie, a instalacja siedzi w obiegu, wiec pewnie dlatego sa teraz cyrki, jak juz bylo pisane wczesniej, pewnie okaze sie ze autko lapie lewe powietrze. Ja bym wypie****il ta cala instalacje i bys mial spokoj.
-
wszystkie dotyczą czujnika ABS, więc do wymiany masz czujnik ABS, znajduje się w prawym przednim kole. w wolnym tłumaczeniu 6 - kontrola predkosci prawy przod 67 - tymczasowa kontrola 64 - ciagla kontrola z powodu zaklucen sygnalu
-
JAk pisali koledzy wcześniej, czujnik położenia wału korbowego jak i czujnik położenia wałka rozrządu tylko oryginalne, zamienniki nie podejdą niestety. Teraz druga sprawa, jakby padły te czujniki, to miałbyś problem z odpaleniem , ale po kilkunastu sek odpalił byś auto. - Sprawdz elektryczną pompę paliwa czy słychać jak pracuje przy właczeniu, jeśli nie , sprawdz czy dochodzi napięcie, może wystarczy wyczyścić styki. - sprawdz tez bezpiecznik pompy paliwa i przekażnik pompy paliwa Jeśli wszystko będzie ok, sprawdz wtryski czy dostają napięcie, odepnij wtryski i podłącz próbkę z diodą do przewodu i włącz rozrusznik (potrzebna druga osoba :D ). Jeśli lampka będzie migać to jest ok, jeśli nie będzie migać , sprawdz przekaznik , może też być gdzieś przerwa na przewodach lub padnięty sterownik. sprawdz też rezystancję wtryskiwaczy omomierzem. wartość każdego wtrysku powinna być 15-17,5 Ohma, inaczej wtryskiwacz do wymiany.
-
Przerabiałem to na początku wakacji. Prawdopodobnie uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub czujnik temperatury powietrza dolotowego, ewentualnie oba :) Ja u siebie od razu wymieniłem oba bo koszta są znikome, czujnik temp. pow. dolot. - ok 50 zł a czujnik temp. cieczy chłodz. - ok 30zl. Teraz tak: - Pierwszy czujnik ten od temp. cieczy ,masz w bloku silnika pod kolektorem, z przodu kadłuba silnika, spokojnie go wymienisz, wystarczy zdjąć ten przewód od odmy co wchodzi do pokrywy zaworów taki czarny plastikowy :) chyba, że masz ręce jak pudzian, to będzie problem z wsadzeniem ich pod kolektor :D. aha, zanim odkręcisz ten czujnik, musisz zlać trochę płynu z chłodnicy. - Drugi czujnik ten od temp. powietrza dolotowego znajduje się w kolektorze w miejscu gdzie przykręcona jest przepustnica, a dokładniej jak patrzysz na miejsce, gdzie przepustnica łączy się z kolektorem, to ten czujnik wchodzi od dołu do kolektora zaraz za przepustnicą. da się go wymienić bez odkręcania przepustnicy od kolektora, tylko trzeba troszkę się pogimnastykować ,ale jeśli nie czujesz się na siłach, to lepiej odkręcić przepustnicę od kolektora. na tym czujniku jest taki przycisk blokujący, więc żeby wyciągnąć czujnik z kolektora (ciągnie się w dół) to trzeba wcisnąć właśnie ten przycisk. To tyle, robota łatwa, lekka i przyjemna, no i satysfakcja gwarantowana :))