adrian.kucia
Zarejestrowani-
Postów
72 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O adrian.kucia
- Urodziny 16.04.1981
Informacje osobiste
-
Moje BMW
F20 118i Sport 2018
(było E60 523i SE 2006) -
Zawód
H&S
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia adrian.kucia
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
E60 530D choinka na zegarach problem z CAN
adrian.kucia odpowiedział(a) na Damian_Koln temat w E60, E61
Cześć. Miałem podobny problem i u mnie błędy powodował walnięty moduł ukryty w obudowie wewnętrznego lusterka. Ten od automatycznych wycieraczek. Wystarczyło go odpiąć i błędy zniknęły !!! Potem wymieniłem na nowy i po dziś dzień wszystko działa. Przeczytaj mój post na ten temat to dowiesz się jak to było u mnie - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=134592 Moim zdaniem to któryś z modułów padł i przyblokowuje komunikację CAN i stąd te błędy. Diagnostyką nie wykryjesz który to bo tak jak sam pisałeś wywala błędy we wszystkich modułach. Tylko metodą odpinania poszczegulnych modułów dowiesz się który "zakłuca" komunikację CAN. Powodzenia. -
To że nie pamięta ustawień po wyłączeniu samochodu to może być kwestia kodowania. Chyba, że wcześniej pamiętał, to problem może być inny. Tak czy inaczej, ja miałem podobnie gdy kupiłem samochód i przekodowałem następujące wpisy w IHKA na "aktiv" i pamięta ustawienia. (odpowiednio do klucza który był użyty ) OFF_MEMORY_KEY_1 aktiv OFF_MEMORY_KEY_2 aktiv OFF_MEMORY_KEY_3 aktiv OFF_MEMORY_KEY_4 aktiv OFF_MEMORY_KEY_DEFAULT aktiv
-
Ja mam E60 523i I też przy wilgotnej pogodzie wydostaje mi się para z "grilla" Oprócz czynności, które opisał kolega powyżej sprawdź czy po prostu nie paruje ci chłodnica, na którą osiadła woda z powietrza podczas jazdy. Ja u siebie nie mam żadnych klapek i innych wynalazków za "grillem" więc swobodnie cała wilgoć z otoczenia osiada wprost na chłodnicy, co powoduje że gdy ona się nagrzeje ( widocznie wystarczająco mocno ) wilgoć na niej zaczyna parować i wydostaje się po zatrzymaniu powodując "efekt" jak z przegrzanego silnika. Jeśli temperatura jest u Ciebie OK i układ chłodzący działa poprawnie to według mnie to jest powodem twojej pary. Wiele razy, po przyjechaniu do pracy po dość dynamicznej jeździe w wilgotny dzień koledzy pytali czy nie zagotował mi się płyn chłodzący bo tak obficie parowało z "grilla" . A to właśnie tylko efekt, który opisałem. Mam nadzieję, że u Ciebie to tylko to. Szerokości
-
Wejście AUX możesz u siebie podłączyć ale trzeba również przekodować samochód. Jednakże złącze AUX to tylko możliwość podłączenia zewnętrznego urządzenia AUDIO ( mp3 player, walkman, iPod itp. )
-
Jeśli dołączone są przewody elektryczne to za pewne jest to gniazdo do oryginalnej latarki BMW, którą tam się podłącza i ładuje... Jeśli natomiast znalazłeś złącze gdzie dochodzą dwa zielone przewody ( światłowody ) to jest to optyczne złącze diagnostyczne... Te dwie wtyczki powinny być w twoim schowku. Złącze AUX poznasz po tym, że jest to zwykłe standardowe wejście audio typu "mini jack" takie jak w innych urządzeniach audio no i kabelków powinno dochodzić trzy... Ja natomiast miałem je fabrycznie zamontowane z tyłu podłokietnika łącznie z dodatkowymi gniazdami 12V ( zapalniczka ) Poza tym powinien być nadrukowany napis AUX no i nie widzę powodu aby je zaślepiać... Ja stawiam na gniazdo 12V pod latarkę....
-
No tak, ja zamontowałem MULF2 High Basis SVS i ten podchodzi pod MASK poliftowe. Przepraszam za niedokładną wiadomość. Ale niewspółmiernie większe koszty gdy nie ma się wiązki to za dużo powiedziane. Pod warunkiem, że damy sobie radę samemu a nie zlecimy roboty wyspecjalizowanemu zakładowi. Jeśli chcemy dołożyć tylko funkcję BT bez tych uchwytów na telefon w podłokietniku to nie jest to żaden problem. Potrzebujemy tylko mikrofon i jakąś antenę Bluetooth ( bez niej też się połączy na próbę, ale telefon musi wręcz "leżeć" na module ) Do podłączenia wystarczy podpiąć: - zasilanie +12V - pin17 oraz GND ( masa ) - pin36 ( ja u siebie wziąłem te od zmieniarki CD ) - światłowody wiadomo gdzie ... ( mogą być od zmieniarki, te od wejścia diagnostycznego MOST, lub jakieś inne wpięte między MASK/CCC i MULF ) - zwykły mikrofon taki jak w zestawach głośnomówiących lub ze słuchawek komputerowych pod piny; MIC+ pin1 MIC- pin19 - antena bluetooth pod wtyczkę antenową z tyłu modułu ( jeśli za przód uznamy stronę z główną wtyczką wielopinową oraz tą od światłowodów.) ...jeśli chodzi o antenę to tak jak pisałem to wygląda jak kawałek odpowiednio przyciętej blaszki z dolutowaną wtyczką pod kabelek antenowy, ale nie próbowałem podpiąć pod moduł na przykład zwykłego przewodu elektrycznego dla sprawdzenia odbioru.... Następnie trzeba DOBRZE przekodować samochód. Po tym zabiegu wszystko powinno ruszyć, pojawi się menu bluetooth w i-Drive i można dzwonić z samochodu. Dla tych co bawią się kodowaniem i mają w miarę sprawne "palce" doposażenie oryginalnego bluetooth nie powinno być trudne. Owszem są zestawy np.: Parrot'a które można podpiąć i ma się nawet sterowanie z kierownicy więc wybór należy do właściciela.
-
Cześć. Przerabiałem temat dość niedawno. Mam E60 z 2006 roku i miałem podstawowe radio bez nawigacji i bez instalacji pod zestaw BT. Początkowo chciałem tylko BT ale za namową kolegi z forum wymieniłem radio na poliftowe i dołożyłem moduł MULF2 Dodatkowo znalazłem poliftowe MASK z nawigacją business. Przy wymianie radia na LCI i dołożeniu MULF2 oprócz BT dostajesz również USB Audio :-) Nie jestem pewien jak wygląda dołożenie MULF2 do przedliftowej nawigacji Professional ( CCC ) Niech wypowiedzą się inni. Przede wszystkim napisz jaki masz aktualnie zestaw w swoim samochodzie to będziemy mogli napisać więcej. Generalnie potrzebujesz : moduł BT ( polecam MULF2 ale możesz poszukać przedliftowy MULF który na pewno pasuje do przedliftowych modeli i da Ci jedynie funkcję BT ) mikrofon ( ja znalazłem oryginalny na e-bay'u ale pewnie da się podpiąć każdy standardowy mikrofonik z zestawów BT ) antenę bluetooth ( również oryginalna przy okazji zakupu mikrofonu. A tak na marginesie to cena tych antenek BT nie jest mała a to zwykły kawałek blachy w plastikowej obudowie :mad2: ) światłowody ( tu można użyć wiązki od zmieniarki CD łącznie z przewodami zasilającymi. ) Jeśli nie masz oryginalnych światłowodów to też nie problem bo wystarczy kupić jakieś światłowody audio i przerobić końcówki aby podeszły pod radio i moduł. Podłączenie wszystkiego jest dosyć szybkie i proste. Potem tylko zakodować i wszystko hula. Jeśli chodzi o koszty operacji to napisałem co potrzebujesz i teraz możesz szukać na aukcjach potrzebnych elementów. Jeśli będziesz dalej zainteresowany montażem zestawu to mogę ci opisać podpięcie wszystkich potrzebnych kabelków w kostkach.
-
Wcale nie taki interesujący ten przebieg. Ja mam E60 523i z 2006 roku, i przejechane na dzień dzisiejszy 249 tys. kilometrów. Wymieniłem jedynie elektryczną pompę wody w zeszłym roku i moduł RLS (ten od deszczu w lusterku). Poza tymi drobnostkami autko śmiga aż miło. Szerokości i "Bardzo Mocnych Wrażeń" kolego :wink:
-
[E6x/E9x] Dodatkowe opcje do zakodowania
adrian.kucia opublikował(a) temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Dla zainteresowanych koderów podaję link gdzie można ode mnie pobrać dwie listy z możliwościami do zakodowania w samochodach serii E6x oraz E9x Dwa pliki w formacie .pdf w języku angielskim z listą opcji oraz opisem http://chomikuj.pl/adikuc1/BMW/Kodowanie Miłego testowania. -
U znajomego w 520d przestał chodzić nawiew (tylko najniższe obroty) i nie było informacji o wyładowaniu akumulatora. Stawialiśmy na "jeża" (regulator dmuchawy) ale zanim zabraliśmy się za rozbieranie konsoli to na szczęście zauważyłem podczas odłączania akumulatora, że IBS na klemie minusowej był mokry!!! Okazało się, że przez boczny wywietrznik w karoserii (ten w komorze akumulatora) dostawała się woda i zalało mu IBS. Prawie nie widoczne bo wody w komorze nie było tylko skropliła się dokładnie na klemę :shock: Po osuszeniu suszarką wszystko wróciło do normy. Może wilgoć jest powodem twoich problemów.
-
Funkcja gaszenia postojowych przy zamknięciu z kluczyka przy pozycji przełącznika na "Auto" to wpis: COMFORT_ACCESS_SL_ABSCH wert_04 i zmnieniamy na wert_01 jesli to jest to o co pytałeś....
-
Jeszcze jedna konfiguracja dla wszystkich zainteresowanych !!! Można bardziej pokombinować i ustawić czułość automatycznych świateł oraz, czy mają się załączać podczas deszczu czy nie.. Moduł, który nas interesuje to RLS w nim zmieniamy następujące wpisy: Ustawienie czułości: w wierszach DEF_FLC_SCHWELLWERT_SATZ oraz FLC_SCHWELLWERT_SATZ ( należy zmienić w obydwu wierszach ) następujące wpisy są odpowiedzialne za odpoweidnią czułość: wert_02 = normal ( normalna (najsłabsza) ) wert_01 wert_04 = ( dwa wiersze jeden pod drugim ( są ustawione jako standard ) ) = sensitive ( bardziej czuły ) wert_03 = very sensitive ( bardzo czuły ) Ustawienie włączenia świateł podczas deszczu: wpis KONFIG_RLS_REGEN aktiv = włączenie śwateł podczas deszczu w pozycji "A" ( ustawione fabrycznie ) nicht_aktiv = niewłączenie świateł podczas deszczu w pozycji "A" powyższe ustawienia współpracują z dziennymi światłami ( przełączy lub nie przełączy z dziennych na mijania podczas deszczu ) miłego kodowania....
-
Było wałkowane na forum wiele razy ale można powtórzyć... Jeśli masz pojęcie o kodowaniu i auto przedliftowe z LM1 to nie musisz sponsorować firm tylko zakodować następującą wartość w module LM DRL_WERT_DIMMUNG wert_01 oraz DRL_V_GEDIMMT wert_02 Efekt jest następujący... - w pozycji przełącznika na "0" po załączeniu zapłonu światła dzienne zapalają się na halogenach ( bez tylnych, ringów i oświetlenia zegarów) po przełączeniu na pozycyjne świecą dzienne oraz ringi, tylne plus oświetlenie zegarów po przełączeniu na "mijania" gasną dzienne i przechodzi na pełne "normalne oświetlenie" - w pozycji przełącznika na "A" po załączeniu zapłonu w dzień zapalają się światła dzienne na halogenach ( bez tylnych, ringów i oświetlenia zegarów) po wykryciu słabszego oświetlenia ( zmierzch, tunel itp. ) załącza pełne oświetlenie i wyłącza dzienne... ( oczywiście przełączy na dzienne po wyjechaniu np: z tunelu ) powodzenia...
-
[E60 523i] Central Electronic Failure - Rozwiązanie
adrian.kucia odpowiedział(a) na adrian.kucia temat w E60, E61
Prawie dwa lata minęły od mojego pierwszego postu na temat mojego problemu. Z powodu intensywnego korzystania z samochodu, mojej pracy oraz zwykłej chęci zaoszczędzenia pieniędzy, nie nadarzyła się okazja aby zostawić go w serwisie BMW na kilka dni, tak jak chcieli, bo "na pierwszy rzut oka" nie mogli stwierdzić co jest przyczyną. Więc co jakiś czas zaglądałem gdzie się tylko dało w tym aucie i spędzałem wolne chwile na różnych forach, próbując rozwiązać zagadkę ( co bywało dość interesujące ) Ostatnio zakupiłem nawet inny licznik i podmieniłem aby sprawdzić czy to aby nie "on" jest odpowiedzialny za wszystkie problemy. Niestety jak zwykle nie.... :mad2: Sprawdziłem prawie wszystkie połączenia i potraktowałem je specyfikiem do oczyszczania połączeń elektrycznych Wgrałem cały nowy soft i kodowałem to auto pod sprawdzany wielokrotnie numer FA i nic.... Wyjmowałem nawet fotele i dywaniki bo pod nimi są czujniki DSC i ani śladu korozji czy wigoci.... Było tylko jedno miejsce, do którego nie zajrzałem a miałem je przed "gębą" cały czas.... lusterko wewnętrzne... w którym ukryty jest moduł RLS ( Rain Light Sensor) i po odłączeniu malutkiej wtyczki wszyskie problemy zniknęły !!! :cool2: Jeżdżę już kilka dni i nie ma żadnych problemów. Po wykasowaniu błędów w INPA wszystko działa poprawnie jedynie w module LMA pojawia się błąd "Telegram status driving light timeout" co wnioskuję, spowodowane jest brakiem odłączonego RLS. Chwilowo nie mam funkcji automatycznych wycieraczek ale z powodu mojej radości wogule mi nie przeszkadza :D Jedyny plus tego wszystkiego jest taki, że nauczyłem się kodowania i programowania no i "zwiedziłem" ten samochód od A do Z Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc i zainteresowanie :cool2: Adrian. -
Gdzie kupic albo jak zrobic podwójny wydech do Bmw e60 3.0d
adrian.kucia odpowiedział(a) na grisza1986 temat w E60, E61
Na przykład firma "Remus" robi takie tłumiki do E60 tu przykład (ten akurat do benzynowych) http://www.modbargains.com/Remus-Sport-Exhaust-Dual-System-E60-E61-525i-530i.htm