Skocz do zawartości

aprilia_50

Zarejestrowani
  • Postów

    106
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    325d e91 '07

Osiągnięcia aprilia_50

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. jak to się zakończyło? Dostałem kod naprawdzy ale on ma tą samą datę co ten "cancelled" i nie da się go aktywować ponownie.
  2. hej, po ostrym dodaniu gazu słychać dziwne dźwięki pod kierownica obok pedałów, takie jakby tam latał bąk jakiś, dźwięk jest przez 3-4 sekundy. Auto szarpie raz na 100-200km przy różnych obrotach, brzęczenie jest nie zawsze. Na kompie zero błędów. Obstawiam że to dzwięk z serwa... jeszcze jedno pytanie ktore mnie nurtuje, kto reguluje podcisnienie (wiadomo ze jest pompa ale kto obniza to cisnienie jak sa wysokie obroty)?
  3. hej, w E61 2005 mam błąd alternatora 2E97, wyjaśnienie w inpie to "napięcie wymagane 14,7, napięcie zmierzone 14,2". miałem też błąd IBs, wymieniłem na IBS z e90 z 2012 roku (taki bez obudowy plastikowej) polutowałem kable tak że nie mam żadnych adapterów. Błąd ibs zniknął, ale nadal jest ten alternatora... akumulator jest 2 letni, 95AH nie AGM, w aucie zapisany jest akumulator 90AH nie agm (sprawdzone ncs expertem i na zakładce IBS w inpie) Zrobiłem testy INPA: - na wolnych obrotach, napiecie jakie pokazuje inpa 13,7, napięcie na "diagnostyce alternatora" 14,2 napięcie zmierzone na akumulatorze 14,1, - ustawiłem napiecie w INPIE na 14, zmierzone na klemie + pod maska 13,9, na akumulatorze 13,9. - ustawiłem napiecie w INPIE na 15, zmierzone na klemie + pod maska 14,9, na akumulatorze 14,9. Nic z tego nie rozumie, alternator podczas testu daje rade zasilić 15V a i tak leci blad ze napiecie nizsze niż 14.7... Stopien naladowania aku wg IBS SOC = 50%, napiecie spoczynkowe aku 11,9V.
  4. bede szukac samej głowicy, dzisiaj zrzuciłem swoją i znalazłem w rozrządzie parę niepasujących elementów np. koło od pompy oleju leżące sobie obok wału :mad2: zatarła się pompa oleju i urwał się łańcuch dolny, czy to się zdarza w n52?
  5. Hej, muszę wyrzucić do lasu mój silnik n52b25af 2.5l 218 koni 04.2005 rok E61 bo sie zatarł wałek ssący i szukam czegoś do wstawienia czym się różnią wersje A od AF i od AE? po czym poznać że silnik wystawiony na allegro ma poprawioną głowicę (z ulepszonym smarowaniem) ? Czy problem z braniem oleju to złe pierścienie czy tłoki? Bo pierscienie w sumie kosztuja 500 za komplet więc jakbym miał motor na stole to bym sobie wymienił od razu w kupionym silniku.
  6. ja mam wycięty dpf i też mi kopci, jednak troche mniej niż na załączonych filmach, moze dlatego że zostawiłem kat. Nie wiem czego oczekujecie? 3.0 na przelocie powinno kopcić bardziej od 20 letniego golfa tdi. Troche się boje tego dymu, żeby kiedyś nie dostać od tego jakiegoś raka bo dym z diesla w uj szkodliwy podobno. Zawsze stawiam auto tak żeby po odpaleniu odjechać do przodu i uciec z tego dymu. Zastanawiam sie czy nie wrzucic pełnowymiarowy kat - tak jak ktoś tu juz wcześniej napisał.
  7. Wymieniam sprzęgło i dwumas i zastanawiam się czy wymienić też uszczelniacze na wale w skrzyni biegów, są 2 szt. Wycieków póki co nie widać, tylko z wybieraka leje i ten uszczelniacz bede zmieniać. Ktoś zmieniał te uszczelniacze? Jakim momentem dokręcać 2mas?
  8. Wrzucam filmik na którym można zobaczyć stan mojego łańcucha przy 265k https://www.youtube.com/watch?v=csf3yN_y_U8
  9. są dwa korki w pokrywie rozrządu, jeden do napinacza drugi do pompy. odkręcasz dużym imbusem chyba 12. U mnie przy 265 tys. km dolny tłoczek napinacza był wysunięty jakieś 15mm, po wymianie na nowy napiacz + łancuch + prowadnice to ok 7mm. Moze byc ciezko ocenic wysunięcie bo tłoczek moze byc czesciowo schowany za prowadnicą ale tam jest taki frez na tłoczku, on jest na długosci ok 5mm. Zobacz w googlach jak wygląda ten napinacz to bedziesz wiedział o co chodzi.
  10. Dzieki za opis! Zmieniłem łancuch u siebie, niezły motyw z tą schowaną śrubą pokrywy pod prowadnicą... ogólnie to nie każdy mechanik o tym wie, poza tym jak czytałem o tej obudowie to niektórzy pisali ze mechanicy im powiedzieli ze do zmiany rozrzadu trzeba zdejmowac głowice hehe... Po zmianie prawie wszystko smiga, jedna rzecz ktora sie pojawiła to dłuzsze odpalanie na ciepłym silniku (2x dłuzej niz na zimym). Na bank na nowym łancuchu jest inne ustawienie wałka względem wału bo stary łancuch był naciągnięty, gdymy zmierzyc po obwodzie łancucha na kole zembatym wałka przesuneło sie jakieś 2mm względem starego łacucha. - czy musze zrobic jakis reset kompa czy co?
  11. witam, chce zmienic sobie rozrząd w m57n 325d, czy wymieniać też zębatki? co z łańcuchem pompy olejowej też wymieniać?
  12. po roku czasu i przejechaniu ok 10-12 tys km znów wyskoczył błąd dpf na konsoli. ogólnie to mycie filtra jakimś płynem to nie jest takie proste, trzeba mieć dobre warunki polowe tzn. dużo wody + miejsce gdzie można ten syf z dpf'a wylać, (nie zrobisz tego na parkingu na osiedlu). poza tym w 325d do dpf jest przyspawany łącznik elastyczny i wkładu wogóle nie widać i czyścimy na oślep. Ja poczatkowo po zastosowaniu płynu myłem karcherem ale mało co wyciekało z niego, pozniej po prostu lałem wode do filtra i przykładałem sprężone powietrze żeby przepchać wode przez fitrl... druciarstwo... PODSUMOWUJĄC: jeśli interesują was rozwiązania alternatywne typu czyszczenie/płukanie najlepiej dać filtr do jakiejś firmy niech się męczą. Czas na wycinkę :)
  13. witam, mam 325d i jak chcesz to moge pooglądać z Tobą jakieś auta (mam miernik lakieru i interfejs diagnostyczny). W gre wchodza raczej dni robocze rano albo po 17ej. pisz na priv a jak chcieli cie oszukać?
  14. Kolego oczywiście ,że ja też liczę na uszczelniacze :oops: oby tylko to było :cool2: ale nastawiam się też na przypieczone pierścienie :cry2: i to są te niezawodne benzyniaki? może ktoś mi wyjaśnić jaki wpływ na kompresje mają uszczelniacze zaworowe?
  15. dach renomy jest dosc mały, jakos sie znajdziemy jest płatny, 1 godzina darmowa, kolejne 3zł
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.