Skocz do zawartości

lukione

Zarejestrowani
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e90 318d

Osiągnięcia lukione

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Z tymi mocnymi 177km bym tak nie szalał, mierzyliśmy taką 320D i po pomiarze DPF wypłynął z wydechu w formie ciekłej. Nie wiem gdzie miał robiony soft bo nie chciał sie przyznać, ale nie było to ciekawe :roll:
  2. Jezeli chodzi o wykres mojej na 190km to został wykonany na naszj hamowni ktora zostala uruchomiona i skalibrowana okolo poltora miesiaca temu, drugi wykres pochodzi z hamowni na stacji kontroli Zientara i tam również jest wszystko kalibrowane dosyc czesto. Nie bede już porównywal samych urzadzen bo rolki v-techu to zabawka w porównaniu do Mahy. Jeżeli ktos z Wawy i okolic ma wątpliwości co do wyniku to mogę bez problemu to zweryfikowac na drodze, nie sądze zeby była szybsza 318d 122km na seryjnej turbinie w wawie :8)
  3. Soft był naprawdę spokojny, dużo słabiej niż u mnie, z resztą jak widać po dacie na wykresie już jakiś czas temu zrobiony i nic się z samochodem nie dzieje. Te silniki mają potencjał tylko trzeba wiedzieć gdzie. Jeżeli mam być szczery to mam już powoli dosyć mojego samochodu właśnie z tego powodu, że nic się nie chce popsuć :wink: Jak by mi poszła sprężarka to by była jakaś motywacja na wsadzenie czegoś większego (nie 320d), a tak nie ma sensu grzebać bo wszystko działa :lol: . 170-175km z wersji 122km oferujemy jako najnormalniejszy mod i nie ma w tym żadnego szaleństwa skoro moje 190km jeździ i ma się bardzo dobrze.
  4. Miało wybuchnąć i rozpaść się po 10tys. km, tymczasem już doszedłem do przebiegu 240tys. czyli 100tys. od zrobienia modyfikacji, a samochód ciągle jeździ i ma się bardzo dobrze (a nawet lepiej niż przypuszczałem :D ) Wykres mojego 318D seria 122km po programie: http://unitronic.pl/wp-content/uploads/2013/03/BMW-318D-Luki-1024x768.png Przez ten cały okres w samochodzie nic nie modzone, jedynie przeglądy. Sprzęgło, turbina i cała reszta seryjna. Jedynym wymienionym elementem są wtryskiwacze z 320d, jednak na zdrowych seryjnych podobny wynik jest do uzyskania. Z modyfikacji nie wpływających na moc mam jedynie zaślepiony EGR i wywalony katalizator. Tutaj wykres takiej samej 318d jak moja w 100% seryjna zrobiona lekko na życzenie klienta: http://unitronic.pl/wp-content/uploads/2012/06/BMW-318d-122hp.jpg
  5. Moja ma już ponad 200tys z czego ostatnie 60tys zrobiłem na programie (180km ze 122km) i wszystko jest fabryczne nigdy nie wymieniane (turbo, wtryski, dwumas). Jedyne co to po zimie wymieniłem gumy w tylnych wahaczach (koszt 80zł). Podstawa to rozsądny użytkownik i bezwypadkowa przeszłość samochodu bo jak jakiś partacz raz się dotknie to już mamy zagwarantowane, że coś się posypie. Nic mi nie skrzypi samochód pali w mieście okolice 7l/100km i mogę z czystym sumieniem powiedzieć że żadnym VAG'iem bym takiego wyniku nie osiągnął.
  6. Jak pogoda dopiszę to zjawię się również tym razem :wink:
  7. U mnie jest tak http://img607.imageshack.us/img607/9275/img6721b.jpg :wink:
  8. 1.Daniel (szwedzio13) 2. Barti (qqryq24774) 3. Rafał B 4.Ajcek 5. Łukasz (lukione)
  9. Na 99% wpadne, miałby ktoś kabelek do NCS'a zabrać bo musze sobie naprawić kodowanie w navi :roll:
  10. Miałem 1.9tdi zrobione ze 100km na 170km i 350Nm i nigdy nie miałem problemu z półosiami.
  11. Problem w tym, że modyfikacja zrobiona prawidłowo nie ma wpływu nawet w większości na to jaką żywotność ma silnik przy normalnym użytkowaniu. Modyfikacja działa dopiero jak wykorzystujemy dodatkową moc silnika, czyli przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu. Jeżeli ktoś jeździ jak debil i non stop kręci silnik pod odcinkę z pełnym obciążeniem to nawet słaba seria mu nie pomoże i raczej prędzej niż później coś padnie. Kupując samochód kieruje się raczej stanem technicznym, oglądałem już kilka e90 z dużo mniejszym przebiegiem niż moja i byłem w szoku jak klient opowiadał że to już jego któraś z rzędu turbina jeżdżąc na serii. Moja tak jak napisałem wcześniej, ma już 190tys przebiegu i wszystko jest ori oraz nie wskazuje na to żeby miało się wysypać, a niektórzy wróżyli wybuchnięcie silnika przy takiej mocy. Zmierzam do tego, że jak ktoś nie umie dbać o turbo diesla to nawet seria mu nie pomoże. Moja recepta jest taka, że nie kręcę silnika wyżej niż potrzeba podczas przyspieszania (jak czuje że zaczyna słabnąć to zmieniam bieg a nie kręcę do 4500 bo to nie ma sensu), olej i filtry wymieniam co 10tys ( olej tylko motul), zanim zacznę cisnąć auto czekam aż się dobrze rozgrzeje i przede wszystkim nie gaszę od razu po zatrzymaniu, staram się unikać jazdy z prędkością maksymalną przez dłuższy czas żeby nie przegrzać oleju, zamontowałem sobie wskaźnik doładowania ponieważ jak coś jest nie tak to od razu widzę i nie cisnę w ciemno aż do wybuchu.
  12. Odgrzewam kotleta, ponieważ pomimo zapewnień niektórych moje bmw 318d na sofcie 180km przejechało już prawie 50tys. i ciągle nie ma żadnych problemów, turbina seryjna ma już 190tys przelotu i nie bierze oleju, ani nie wydaje dziwnych dźwięków, sprzęgło również nie wykazuje nadmiernego zużycia. Wniosek taki, że jadnak się da i z czystym sumieniem wprowadzamy do oferty modyfikację dla 318d (122km) na 180km. Moim kolejnym krokiem będzie założenie większej sprężarki i atakuje moce powyżej 200km. Zużycie paliwa oscyluje w okolicach 7-7,5l w mieście i 6l w trasie (jazda dynamiczna).
  13. Jest to typowy błąd od EGR'u, u mnie pojawił się jak usunąłem EGR i nie miałem jeszcze w programie wyłączonego.
  14. U mnie w 318d już z fabryki nie ma klapek, może warto się nad takim kolektorem zastanowić?
  15. U nas w dieslach nie ma gdzie podpiąć trójnika, ja zrobiłem dziurę w tej alu rurze w której jest zamontowana klapa dogaszająca, nagwintowałem i wstawiłem króciec, który mi dziadek wytoczył. Zasilanie po stacyjce mam z zapalniczki, niestety potrzeba też stałego 12v, to wziąłem z zasilania radia i navi (bardzo łatwo znaleźć). Zamocowane jest wszystko prowizorycznie bo nie chce nic kombinować w środku (zegar wymontuje jak będę sprzedawał samochód). Czujnik temp oleju wstawia się zamiast korka spustowego oleju, trzeba tylko wiedzieć jaki to jest dokładnie gwint :wink:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.