klurg
Zarejestrowani-
Postów
178 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
Ostatnia wygrana klurg w dniu 18 Września 2024
Użytkownicy przyznają klurg punkty reputacji!
Informacje osobiste
-
Moje BMW
G30 540i
Było F11 525D, E90 318D
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia klurg
-
RWD to akurat zaleta. Auto lżejsze o 100 kg od xDrive i lepiej sie odpycha w przedziale 100-200, ma więcej mocy na kołach, bo mniej strat na układ przeniesienia napędu.
-
Bardzo fajny wynik, teraz czas na xHP i nie poznasz samochodu (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) 🙂
-
O tu ładnie jest to pokazane (zielona kreska na dole to rosnące straty) - że moc na silniku to 226 BHP, a moc na kołach (realna) to 189 WHP, zaś strata mocy na tzw. napęd to 37 bhp czyli zirka about 16,5%. Zakładam, że pojazd jest w automacie i ma xdrive?
-
A to ciekawe - pokaż mi polskiego tunera, który jako wyjściową po modyfikacji podaje moc na kołach (skróty WHP lub PWH). Jest wprost przeciwnie, to na amerykańskim rynku podaje się i odnosi się zasadniczo do WHP/PWH - bo to jest realnie to co silnik wraz z całym układem przeniesienia napędu i jego właściwościami/stratami (AWD, FWD, RWD) podaje przez koła na drogę, w odróżnieniu od tzw. crank power, czyli mocy na korbie. U nas natomiast tunerzy w pierwszej kolejności (za producentami zresztą rzecz jasna i z uwagi na tzw. cyferkowy marketing) podają moc na silniku czyli BHP (brake horse power), która zawsze jest większa niż WHP/PWH (statystycznie o 7-9% w przypadku automatu i FWD, około 12-14% przy RWD, i aż do 20% przy AWD, w zależności oczywiście od producenta i przyjętych rozwiązań mechanicznych. Część tunerów zamieszczając wykresy z hamowania np. TC Performance/ Gregor10 etc. podaje też na wykresie wyliczoną przez hamownię wartość strat na tzw. napęd - zmieniającą się (czytaj rosnącą) wraz z przebiegiem obrotów silnika (najczęściej pod oznaczeniem PWH). Na własnym przykładzie mogę podać, że wyjściowo miałem 339 bhp i 301 pwh, po modyfikacji 402 bhp i 352 pwh (czyli strata około 12% przy samochodzie z automatem i napędem RWD).
-
Nie zachęcam do samodzielnej instalacji, możliwe, jak zostało już w tym wątku powiedziane, że miałem dużo szczęścia, ale cały proces trwał 3 minuty na stage 0 (zgranie stock'a), natomiast instalacja stage 2 - dosłownie 1 minutę. Mam świeży akku 105ah, sprawdziłem przed flashowaniem % naładowania - było w okolicach 90. Co do samego xHP podtrzymuję to co napisałem wcześniej. Obecnie zmieniłem na stage 3 i w mojej ocenie comfort nie odbiega od stage 2 zauważalnie (spalanie nadal niższe niż na stoku średnio o 2l w mieście), natomiast sport plus to jest po prostu ogień. Normalnie kopie, przy odpuszcza II gazu daje subtelne popsy, które można podbić w ustawieniach. Podsumowując, dla mnie w cenie z Black Friday (-15%) jest to akceptowalny zakup. Wiadomo, lepiej, żeby cena była jak najniższa, ale to dopracowany produkt, dający wiele opcji do modyfikacji, z supportem, z możliwością jednokrotnego przeniesienia licencji na nowy samochód, oczywiście marki BMW, tego samego użytkownika. Każdy musi podjąć sam decyzję.
-
BMW M340I PORTIMAO SALON PL 32 TYSIĄCE KM PIERWSZY WŁ , BEZWYPADEK
klurg odpowiedział(a) na wehyr temat w Samochody / motocykle
Powodzenia w sprzedaży. Brakowało czegoś 340i z boxem, czy to tzw sprzedaż amortyzacyjna, pod kończącą się gwarancję? Bo przebieg jak na ponad 3 letnie auto jest żaden. -
Wychodzi na to, że miałem szczęście. Podobnie jak cała masa osób samodzielnie wgrywających xHP na sucho, alternatywnie podpisnających jakiś prosty, nieprofesjonalny prostownik przy słabym akku. Nie polemizuję, jak ktos się zdecyduje można skorzystać z oferty zakładów partnerskich @xAutomotive, jest ich już trochę w PL. Będzie bezpieczniej.
-
No i mam baterię niedawno po wymianie, 105 Ah, ktora trzyma parametry
-
Dlatego ja przed rozpoczęciem instalacji naladowalem baterie (jeżdżąc) do 90%, co sprawdziłem potem na bimmer tool. Tez się obawiałem, bo mówiono że pierwsze flash'owanie będzie trać 20-30 minut, a przynajmniej u mnie trwało 3 minuty z zegarkiem w ręku. Potem wgranie stage 2 zajęło dokładnie 1 minutę. Natomiast rozumiem obawy innych i niechęć do podejmowania ryzyka. Wiadomo, w samochodzie na gwarancji pewnie bym się na to nie zdecydował.
-
Co do gwarancji nie wypowiem się, mam auto po gwarancji i pozbawiony jestem takich rozterek. Z ostrożności nalezy założyć, że podczas przegląd du ASO może doszukać się ingerencji w oprogramowanie. Pytanie, czy jeśli przed przeglądem odinstalowałoby się program (który ponownie można wgrać na licencji później) to pozostałby ślad,tak jak w przypadku modyfikacji oprogramowania silnika. Tego nie wiem.
-
klurg obserwuje zawartość xHP Flashtool ZF 8HP opinie
-
Samodzielnie, kupujesz licencje na stronie xautomotive do swojego pojazdu (model auta nap f/g i model skrzyni 6 speed / 8 speed), ściągasz program na telefon lub komputer, a następnie instalujesz (flash'ujesz) program skrzyni korzystając np z połączenia przez adapter wifi enet. Program zawiera 3 gotowe mapy ots (off the shelf) zwane inaczej stage 1, 2 i 3 różniące się zakresem ingerencji w program skrzyni i agresywnością. Poza tym jest stage 0 czyli backup dotychczasowego oprogramowania skrzyni (można zapisać plik na dysku, poza tym xAutomotive trzyma te dane w chmurze) do którego zawsze można wrócić, podobnie jak odinstalować xHP. Programowanie jest intuicyjne i błyskawiczne, najdłużej trwa backup - u mnie dokładnie 3 minuty. Potem wgrywa się mapę (stage) do 1 minuty. Możesz iść po kolei i testować kolejne stage'e albo jak niektórzy koledzy od razu uderzyć z wysokiego C i wgrać stage 3. Do tego jest masa opcji do indywidualnych ustawień i samodzielnego modyfikowania mapy pod siebie. Nie ogarnąłem tego jeszcze, jest natomiast wiele filmów instruktażowych na YT oraz materiałów na forach zwłaszcza anglojęzycznych. Na początek polecam stronę xautomotive, jest tam to w miarę przystępnie wyjaśnione, maja tez swoje filmy na YT. Licencja jest na konkretny pojazd po numerze VIN, ale podobno xHP zezwala na jednorazowe przeniesienie licencji na inny pojazd tego samego użytkownika, kasujac możliwość korzystania z programu na dotychczasowym (odinstalowanie).
-
Panowie włączę się do dyskusji, widzę że rozruszaliście mocno ten przygasły nieco temat 🙂. Generalnie na tym forum zbyt wiele o produkcie xHP i doświadczeniach użytkowników się nie pisze. Mam dopiero tygodniowe doświadczenie i jakieś 400 km przejechane więc to niewiele, ale w tym czasie skrzynia się zaadoptowała do zmian Przypomnę jestem na stage 2. Mam też zrobiony program u tunera. Subiektywnie jak najbardziej polecam. 75% tras to zatłoczone miasto - mam już pod 300 km z tą skrzynia w komforcie i zużycie dokładnie 2.2l mniej na 100 km. Obecnie średnie zużycie 13.9l/100 km przy średniej prędkości 27,5 km/h. Poprzednio miałem ponad 16l/100 km. Start z 2 biegu, brak wysprzegalania. Zauważalnie szybciej wrzuca biegi już na D comfort, do tego każdy może sobie ustawić przy ilu rpm ma zmieniać poszczególne biegi (bajka), na razie tego jeszcze nie ruszałem. Natomiast każdych pieniędzy (w mojej ocenie) jest wart tryb pracy skrzyni w S+. To naprawdę lata, mega szybkie, odczuwalne zmiany jak w dsg, do tego delikatne popsy przy redukcji (można też je usunąć). Samochod w połączeniu z modyfikacja programu sterownika dopóki się nie przyzwyczaję jest jak rakieta. Najlepsze, że kolega Derlysy mnie wyjaśnił🙂, twierdząc że stage 2 nic nie daje... latem wejdę na stage 3, ale musi być sucho, bo mam rwd. Podsumowując, mam jeszcze zbyt mały przebieg z xHP aby się autorytarnie wypowiadać, ale na razie jest dobrze, a nawet bardzo dobrze i decyzji o zakupie bym nie zmienił. Samochod ewidentnie ożył nawet na comforcie, do tego bonus ze spalaniem. Program ma też możliwość manualnego ustawienia tzw shiftmap pod siebie, są na forach anglojęzycznych przykładowe ustawienia dla poszczególnych modeli BMW. Poza tym, na naszym forum są koledzy, co to już kilkaset tys km nalatali z xHP i nic się nie rozlecialo, samochody jeżdżą, sa zadowoleni. Wiadomo, o stanie auta w dużej mierze decyduje prawa noga, nie przekraczam pewnych wartości przed rozgrzbiem oleju silnikowego i w skrzyni biegów. Trzeba jeździć z głową. Nie jestem przedstawicielem handlowym firmy xAutomotive🙂 i nikogo nie namawiam do zakupu. Dziwi mnie, że akurat na naszym forum jest mało tematów poświęconych temu programowi, bo mozna go zaimplementować do skrzyń biegów większości bmw. Co do adaptera, polecam vxscan wifi enet do nabycia za zirka 130 PLN na aliexpress (polecił mi go jeden z członków forum), wszystko na nim śmiga łącznie z bimmercode, bimmer tool etc.
-
Miałem na myśli to forum :). Dzięki za konkretny feedback, skoro Twoim zdaniem stage2 nic nie daje, a ja subiektywnie zmiany odczuwam ws. do stock'a, to boję się pomyśleć co jest na stage3 :). Wszystko przede mną. Czy poza wgraniem mapy zmieniałeś jakieś ustawienia pod siebie?
-
A wiesz jakie masz adaptation values skrzyni, przed i po resecie oraz adaptacji skrzyni (dostałeś z ASO info jakie korekty pomierzyli)? Jeśli nie masz dostępu do kogoś z ISTA, to wystarczy zainstalować xHP flashtool (bez licencji) na telefonie, do tego adapter wifi enet i będziesz mógł zrobić bezpłatnie diagnostykę i ustalić, czy to kwestia zużycia skrzyni (przy tym przebiegu mało prawdopodobne), czy też skrzynia trzyma wszystkie parametry, a temat dotyczy pracy innych podzespołów, wymienianych już w tym wątku.
-
Odświeżę nieco temat, w odróżnieniu od forów anglojęzycznych u nas produkt xAutomotive - xHP Flashtool, przynajmniej jeśli chodzi o skrzynię zf8hp, jest mało popularny, albo na tyle dobry i bezproblemowy, że nie ma sensu o nim pisać. Zacznę od tego, że warto sobie ściągnąć bezpłatnie aplikację xHP na telefon i zarejestrować pojazd korzystając z połączenia np. po wifi enet. Dostaniemy wówczas bezpłatny dostęp do funkcji sprawdzenia diagnostyki - gdzie program odczyta ewentualne błędy w układzie przeniesienia napędu oraz tzw. adaptation values naszej skrzyni, słowem będziemy mieli pogląd w jakim stanie/jak bardzo zużyta jest przekładnia. Licencję xHP nabyłem podczas ostatniej promocji BF, instalacja to błysk (3 minuty backup stockowych ustawień - można sobie zarchiwizować samemu plik z backupem, robi to za nas również w chmurze xAtomotive), na tą chwilę mam stage2 (wgrywanie samych map to 1 minuta po wifi enet), do tego funkcja startu z 2 biegu, wyłączony standstill decoupling (brak rozsprzęglenia gdy stoimy na swiatłach). Nie bawiłem się jeszcze zaawansowanymi ustawieniami jak shiftmapy, zmiana rpm przy których zmienia biegi, zmiana prędkości zmiany poszczególnych biegów etc, jest tego wiele. Pierwsze spostrzeżenia po kilku dniach użytkowania są następujące - mam dynamiczniej ruszający samochód (nie mówię tu o drag race'ach a jeździe w korku - swego czasu toczyłem dyskusję z kolegami pod założonym tematem dot. g30 540i, że po przesiadce z manuala, trudniej jest mi się wbić z podporządkowanej w czasie korków w mieście - ta modyfikacja ustawień skrzyni zf8hp temat załatwia). Druga sprawa, to jazda na S+ - zdecydowanie szybsza, bardziej agresywna zmiana przełożeń, ten tryb wprowadza najbardziej odczuwalne zmiany. Subiektywne odczucie to poszczególne biegi wykorzystują pełniej skuteczny zakres rpm (wyżej odcina) oraz cały czas mam ciąg (wcześniej wyczuwałem lekkie lagi przy bucie w podłodze w i tak przecież dobrze działającej zf8hp). Dodam, że z ostrożności wrzuciłem stage 2 (jest jeszcze stage 3). Pozytywnym zaskoczeniem jest spalanie. Otóż w mieście i korkach ze średnią przelotową prędkością dochodzącą do szalonych 26 km/h, w listopadzie (chłodno), R6 miało średnią z około 600 km - 16,1 l/100 km (przy moim stylu jazdy). Stylu poruszania nie zmieniłem, ale przejechałem w mieście przez te parę dni około 80 km i mam przy analogicznych parametrach z xHP spalanie na poziomie 14.3 l/100 km. Zobaczymy jak to będzie się kształtować, ale obawiałem się wzrostu spalania, a tu na razie miła niespodzianka z odczuwalnym spadkiem. Tworzę ten przydługi wpis po to by zapytać, kto z Was korzysta z xHP, jakie ma długodystansowe doświadczenia odnośnie wpływu na skrzynię biegów (kontaktowałem się bezpośrednio z paroma kolegami z forum i mieli dla mnie w tym zakresie dobre wiadomości) oraz jeśli korzystacie, to czy tylko z map OTS, czy też macie swoje indywidualne ustawienia (a możliwości program ma multum), a jeśli tak, to które polecacie.