Boobas007
Zarejestrowani-
Postów
53 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Boobas007
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
http://obrazki.elektroda.pl/1792529700_1386235281_thumb.jpg Witam miałem problem ze sterownikiem. Kiedy auto zimne wszystko ok sterownik tylko się nagrzewał i zapalały się kontrolki ABS i ASR. a wcześniej jeszcze nie działały zegary i klima. No ale rozebrałem ten serownik i tu gdzie zaznaczone nie na czerwono nie było przejścią kiedy tylko delikatnie docisnąłem te trzy druciki które są zaznaczone na nibiesko pojawiło się przejście więc złożyłem i było wszystko od. Po kilku dniah znów to smmo więc rozebrałem jeszcze raz i chciłem podkleić to elpoxem 15 ale że te druciki są strasznie miękie jak widać na zdjęciu dałem obok masywniejszy drucik i pokleiłem to tym że elpoxem i po złożeniu nic ?? nadal palą się kontrolki a przejście jest. Tam gdzie zaznaczyłem a zielono też przejście jest wię nic tam nie kleiłem. Co może być nie tak ?? może być że te druciki miały jakś tm swoją przepustowość a ja zrobiłem to zbyt masywnie ?? w oryginale wygląda to tak (zdjęcie zaporzyczone od użytkownika mpx-fm) http://obrazki.elektroda.net/28_1255663138.jpg
-
hehe wiadomo Producenta :) na proste pytanie prosta riposta :D nikogo nie namawiam :) Zawsze można pozbyć się zbędnych 500 zł i masz GWARANCJĘ :) Dla wielu osób uratowałem te pompy i jeden z nich ostatnio mi powiedział że też nie mam postu na żadnym z forum a tyle osób ma z tym problemy :) wcześniej szło to pocztą pantoflową :) Każdy ma swój rozum i zrobi co chce i wyda ile chce :) ja tylko mogę pomóc tym którzy nie chcą wydawać na nowy oryginał. Ale naprawdę lepiej poczekać sobie pare miesięcy i kupić ten oryginał niż montować zamiennik który szybko siądzie. No i oczywiście alternatywa regeneracji :) Powiem krótko ten kto mi zaufa nie pożałuje :)
-
Bardzo dużo się słyszy o problemach z pompkami przelewowymi w baku :) najczęstrze objawy to : -zapowietrzony układ paliwowy - długo trzeba kręcić aby odpalić auto -silnik gaśnie przy ok 15 litrów paliwa w baku Zawsze można kupić zamiennik który pochodzi krócej niż ustawa przewiduje :) sam przetestowałem :D kiedyś kupiłem pompkę za ok 200 zł w inter cars-ie i po 6 miesiącach z pąpki prawie nic nie zostało doszczętnie się stopiła :) Drugie dosyć tanie wyjście też ok 200 zł można kupić oryginalną używkę ale też nie wiadomo ile tysięcy kilomertów pompowała ona paliwo :) możemy trafić że będzie naprawde mało używana i to będzie nasz fart :) ale możemy trafić na taką która pochodzi kilka miesięcy i znów ten sam problem :) Oryginalne pompy stają w 90% przypadków przy ok 300 tys. przejechanych kilometrów. Trzecim bardzo dobrym wyjściem a za razem najdroższym jest kupienie nowej oryginalnej pompki za ok 500-600 zł tu finał jest prosty płacimy montujemy i śmigamy kolejne 250-300 tys. km Jest jeszcze trzecie wyjście :) jest cwancyk na regeneracje tej pompy (tylko i wyłącznie orginał) po regeneracji pompa ta przejedzie kolejne 200 tys. km koszt to 100 zł + koszty wysyłki :) zainteresowanych zapraszam do kontaktu : 509253171
-
Wjąłem ten sterownik i myśle otworzę zobacze :) i powoli odciąłem tą klapke nożem do gipsu :) (trzeba uważać bo można poprzecinać te mostki :) większość jest grubości włosa albo i cieńsze nie widać ich nawet na zdjęciu ) po otworzeniu ujawnia się płytka i te mostki a wszystko to zalane takim żelem chyba żeby wilgoć się tam nie dostała :) paluchem dotknąłem każdy drucik :) i zakleiłem z powrotem :) nie chce się wierzć ale problem zniknął :) beez żadnego lutowaania :) hehe ręce kóre leczą :) zobaczymy na jak długo będzie spokój :)
-
dziś rano silnik zimny kontrolki się nie palą więc otworzyłem maskę i nagrzewnicą nagrzałem tylko sterownik abs i od razu zapaliły się kontrolki. Jak tylko po kilku minutach sterownik ostygnie kontrolki gasną. Czyli co padł i sterownik sam coś polutuje w środku ?? czy lepiej wymienić na inny ??
-
Kilka dni temu zapaliły mi się w mojej buni (e39 530d 00r po liftingu) ABS/ASC i przestał działać prędkościoierz ekonomizer i co dziwne klima :/ byłem przekonany że z tą klimą to jakiś zbieg okoliczności ale po paru kilometrach kontrolki zgasły i klima buchnęła chłodem. Ale długo się nie nacieszyłem po kilku kilometrach znów wszystko od początku. Więc wyczytałem żę może być to tylny lewy czujnik ABS ale dziś dostałem się do wtyczki koła i sprawdziłem omomierzem opór (tak jak wyczytałem dobry czujnik abs powinien mieć od 1 do 2 kΩ) u mnie było ok 2kΩ w lewym i prawym czujniku z tyłu :/ ale nie jestem pewien czy ten sposób na 100% pokazuje czy czujnik jest sprawny. Po odpaleniu auta wszystko było znów ok :) zadowolony pomyślałem że może gdzieś nie łączyło a teraz jest gitara :) a tu zonk po po jeszcze jednym odpaleniu znów to samo :/ co robić czy to sterownik abs ?? nie chce kupować nowego czujnika gdzie okaże się że to walnięty sterownik. u kumpla na kompie sprawdzaliśmy to pokazało błąd czujnika obrotu koła czy jakoś tak. teraz na necie znalazłem coś takiego : "USUNĄĆ złącza modułu ABS: - W obliczu silnik, przesuń plastikowy zacisk mocujący w prawo w 1/4 cala płaskim śrubokrętem. - To jest plastikowy zacisk mocujący, dlatego należy uważać, aby nie złamać, ale ślizga się około 1 1/4 cala lub tak. - Gdy zacisk jest całkowicie na prawo, podnosić się złącze elektryczne - Zwróć uwagę na żeńskie (niebieskie) złącze 42 otworów (i bardzo małe litery) - NIE WOLNO wkładać przewód do otworów kwadratowych! (Tylko umieścić przewody pomiarowe do większych otworów prostokątnych obok kwadratowych otworach.) http://obrazki.elektroda.pl/2425442400_1375206679_thumb.jpg UWAGA ABS-Module PINOUT WEDLE WŁASNEJ KONFIGURACJI: (zwróć uwagę na otwory prowadzenie badań) - Każdy obwód czujnika koła ma zestaw dwóch przewodów w złącze ABS ( pinout uprzejmie dostarczone przez 540iman ) - ABS-nóżkami 13,29 = Lewy tylny czujnik koła (wpływa także prędkościomierz i licznik kilometrów i tripmeterów) - ABS-nóżkami 30,31 = prawy tylny czujnik koła (także wpływa tempomat) - ABS-nóżkami 28,12 = lewy czujnik przedniego koła ( niektórzy mówią, że działa również jako czujnik kąta skrętu ) - ABS-nóżkami 15,16 = prawy czujnik koła przednie ( mówi przekładni elektronikę, jak szybko jedziesz ) Uwaga: Te Pinouty są w tej samej kolejności działania diody z każdego czujnika (nie odwrócić te numery) Uwaga: Nie należy mylić z Czujnik klocków hamulcowych, które jest tylko znajdujący się na przednim lewym i prawym kołem tylnej i który wykorzystuje czarne złącze. Uwaga: samochody ASC mają tylko dwa czujniki, jeden z przodu po prawej, a drugi na koło tylne lewe." źródło: http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.bimmerfest.com%2Fforums%2Fshowpost.php%3Fp%3D4205801%26postcount%3D48&sl=en&tl=pl&hl=pl&ie=UTF-8 sposobem wyżej opisanym rozumiem że mogę sprawdzić przewody czy są całe. z tego co zrozumiałem to zrobić zworkę w gnieździe przy sterowniku połączyć odpowiednie numerki i sprawdzać przy czujnikach czy jest obwód ?? Może ten lewy tylni czujnik jest taki brudny że raz daje sygnał a raz nie. Myślę go wyjąć i poczyścić ale z tego co wiem to wyjąć go w całości graniczy z cudem :) a może jest jakaś sztuczka magiczka żeby go wyjąć bez totalnej rozbiórki ??
-
Tylko nie kupujcie żadnych zamienników tych pomp :)pochodzą gora 3 miesiące :) ja za 100zł robię regenerację nierozbieralnych pomp pierburga :) po regeneracji auto z tą popą przejedzie kolejne ponad 200 tys. jak by ktoś był zainteresowany dzwońcie 509253171
-
Witam ostatnio w buni pojawiły mi się dwie kontrolki na raz ABS i ASC pomyślałem sobie że spróbuje sam sobie podpiąć się pod auto :) Ogólnie już wcześniej o tym myślałem tylko jakoś nie było okazji. Kupiłem sobie dziś taki kabelek, interfejs czy jak to się fachowo nazywa :) : http://oi46.tinypic.com/2lxgo5j.jpg pobrałem program inpa 5, CARSOFT BMW 6.5 i ni jak nie mogę się połączyć z samochodem :/ domyślam się że to nie takie proste ale pewnie jest wielu laików takich jak ja którzy czekają na dokładną instrukcję co i jak po kolei. Co pobrać w jakiej kolejności instalować czy coś trzeba zmieniać w menadżerze przy portach, w jakim położeniu kluczyka podpiąć kabel itp. Tylko nie piszcie że tego jest pełno w necie bo nic świeżego a ten temat nie ma posty z 2008 roku :D gdzie jeszcze nie było windowsa 7 :) Chodzi tu o windows 7 i kabel usb i programy jak to wszystko skonfigurować i ustawić żeby mieć dostęp do własnego auta.
-
Yaza ale co jak odpapisz to dalej widzisz jak przez przezroczysta rurkę leci powietrze z paliwem ??
-
Dziś pojawił mi się problem w mojej trzy litrowej buni :/ zawsze było wszystko ok z odpalaniem nigdy mnie nie zawiodła a dziś rano kręciłem z 10 sekund i nic. Podniosłem maskę i zauważyłem ewidentnie jak razem z paliwem praktycznie pół na pół leci dizel i pęcherzyki powietrza. Widać to w przeźroczystej rurce zaraz za filtrem paliwa. Jak tak kilka razy pokręcę po kilkanaście sekund to kiedyś tam załapuje ale mimo wszystko z filtra leci paliwo i pęcherzyki powietrza. Nie chce wywalić sobie akumulatora, rozrusznika, pompy wysokiego ciśnienia czy Bóg wie czego tam jeszcze :) Tylko nie piszcie że za mało paliwa w baku :) mam zalane ponad 50 l Czy może być coś z filtrem nie tak ?? zużyty zapchany czy coś w tym stylu ?? Od czego mam zacząć poszukiwania skąd bierze się to powietrze w układzie paliwowym ?? viewtopic.php?f=72&t=117890
-
Widzę kolega adamsaba na mechanice może i się zna :) ale czytanie ze zrozumieniem cieniutko :D "Tak więc nie piszcie komentarzy: po co zaślepiać itp itd"
-
Na każdy forum ktoś prosi o fotki jak zaślepić EGR :) ale praktycznie nigdzie nie można tego znaleźć tak więc dla potrzebujących wrzucam dwie wyraźne fotki zaślepienia EGR-u w silniku M57 czyli 3.0 d :) http://img812.imageshack.us/img812/4792/imag0147l.jpg http://img34.imageshack.us/img34/5042/imag0143l.jpg mam nadzieję że kiedyś komuś się to przyda i zaoszczędzę czasu na zbędne poszukiwanie jak go zaślepić :) Wiele osób mówi że nie wolno zaślepiać monetą 2zł bo niby może się rozłączyć :) Logiczne jest że przy różnych temperaturach stal pracuje w tym przypadku się rozszerzy :) lecz nie wydaje mi się żeby rozsypała się w środku (wg nie realne) :) wybór pozostawiam wam :) ja po zaślepieniu usunąłem dymienie przy mocniejszym przyciśnięciu pedału (w większości warsztatów na dymienie mówili: regenerować albo wymieniać wtryskiwacze:)) i zauważalnie spadło spalanie zresztą ekonomizer też nie szybuje na sam koniec przy małych obrotach na niskich biegach:) Nikomu nie nakazuje zaślepienia EGR-u to bym tylko i wyłącznie mój wybór :) decyzja należy do was:) Tak więc nie piszcie komentarzy: po co zaślepiać itp itd :) Ten post nie jest do głupich komentarzy tylko dla POTRZEBUJĄCYCH :) POZDRAWIAM
-
Oj Panowie Panowie :) wszystko można znaleźć tylko trzeba poszukać :) Proszę bardzo : http://img812.imageshack.us/img812/4792/imag0147l.jpg http://img34.imageshack.us/img34/5042/imag0143l.jpg ,)
-
hm... u mnie też od kilku dni coś huczy z tyłu :/ ale przy małych prędkościach tego nie słychać dokładnie wygląda to tak : Rozpędzam auto do ok 120 i puszczam pedał gazu (skrzynia automat) auto powoli zwalnia i słychać to "huczenie" dźwięk jest ewidentnie gdzieś z tyłu a brzmi tak jak by dźwięk pracującego wentylatora. Przed chwilą podniosłem auto do góry kumpel trzymał prędkość ok 80 km/h w tym czasie wziąłem słuchawki lekarskie i przyłożyłem do obudowy tylnego mostu było słychać szum ale taki raczej naturalny dla tego typu przekładni taki bardziej delikatny szum gdy przyłożyłem słuchawki do lewego wahacza dwuramiennego nic niepokojącego nie słyszałem a gdy przyłożyłem do prawego również wahacza dwuramiennego ewidentnie było coś słychać lecz to nie było huczenie tylko takie jak by drgania :) Czy to jest dosyć wiarygodne sprawdzenie ?? mogę zamawiać to łożysko ?? czy to może być coś innego ??
-
U mnie też dziś zauważyłem wyciek :/ podniosłem auto i oczywiście maglownica mokra. (e39 530d po lifcie) Wykorzystam zdjęcie z Allegro żeby pokazać gdzie jest mokra http://i54.tinypic.com/a47mg5.jpg Tylko się zastanawiam czy wyciek jest z samej góry co zaznaczyłem żółtym kolorem czy z tego "jakiegoś czujnika" którego zaznaczyłem na czerwono. Niezbędne będzie wyjmowanie maglownicy ?? Czy może na miejscu da się wymienić jakieś tam uszczelki ?? o ile wogóle się da :/ Już sprawdziłem i wyciek jest raczej z góry :/ i co teraz ?? tam się wymienia jakieś uszczelki czy całą ta górę trzeba nową ?? jak to wygląda pomoże ktoś ??