Skocz do zawartości

Pro100

Zarejestrowani
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Pro100

  • Urodziny 31.12.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 320d E91 2006r
    BMW 735i E23 1985r
  • Lokalizacja
    Pruszcz Gdański

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pro100

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Po przejażdżkach w lato ☀️ mogę stwierdzić, że wentylator załącza się zbyt często być może to przyczyna leciwej chłodnicy (choć przepłukiwałem ją i była drożna). W każdym razie trochę mnie to drażni 😒 więc postanowiłem wrócić do wiskozy (ale na EU częściach 👈). I tu potrzebuję pomocy 😳: Wiskoza E23 USA: według 📝 schematu jest przekręcona kolejność, prawidłowa to: 3, 2, 11, 6 - pomijam oczywiście śruby. Wiskoza E23 EU: czy tak samo jak w wersji USA 📝 na schemacie jest przekręcona kolejność? Logiczna kolejność to 2, 1, 7, 6. Z analizy obu schematów wynika, że do zmiany wiskozy z USA na EU potrzebuję jedynie wymienić kołnierz (ten którego poszukuję to 11511277387 - może ma ktoś taki jeden wolny, no i oczywiście wiskoza EU - polecacie jakąś konkretną firmę?
  2. Czy jesteś w stanie pokazać element albo podać numer części do której przykrecasz wiskozę?
  3. Tak to wersja USA 🙄, niestety nie wiem czy w EU jest "standardowe" wisko 🤔 tzn mocowanie. Jak będę miał okazję u kogoś podejrzeć to być może coś wymyślę i wrócę do serii 🤗
  4. Być może, masz rację i też wolał bym wymienić tylko wiskozę i mieć spokój. Ciężko jest jednak z dostępnością mojej wiskozy (jest przykręcana śrubą) "wisko przelotowe" numer z realoem: 11521277060. Odsyłałem już dwie wiskozy na allegro bo okazały się złe (to znaczy niepasujące).
  5. W pierwszym poście wkradł się błąd 🤭 zamontowałem większy wentylator SPAL VA18-AP51/C-41A - 385MM w oryginale był z tego co udało mi się zmierzyć 410mm. No i jak można wywnioskować z pierwszego wpisu nie było dobrze stąd decyzja o modernizacji. Na chwilę obecną zmieniłem termowłącznik na taki z zakresem 82-75 i przeniosłem go na dolny wąż chłodnicy. Na postoju w temp +21 radzi sobie bardzo fajnie, jak pogoda pozwoli będę testował w ruchu miejskim 🙂
  6. Czy ktoś ma na sprzedaż zawór termoregulacyjny 11741264132?
  7. Cześć. Postanowiłem zmodernizować układ chłodzenia w mojej e23 powodem tego było nietypowe sprzęgło wiskotyczne (przykręcane śrubą) i moja awersja do tego rozwiązania 🫢 Oczywiście w kierunku modernizacji pchnęła mnie dotychczasowa niesprawna "wiskoza". W moim odczuciu i po testach była cały czas zasprzęglona nie było różnicy w obracaniu wiska czy to na zimnym czy to na rozgrzanym silniku. Postanowiłem więc zmienić wiskozę na wentylator elektryczny (oczywiście wcześniej wymieniając pompę wody i termostat). Z racji bardzo małej ilości miejsca miałem dość ograniczone pole wyboru wentylatora wybór padł na wentylator 👉 SPAL 12V VA08-AP51/C-23A 350 mm z wydajnością 2220 m3/h. Zbudowałem zabezpieczony układ na przekaźniku, termowłącznik o zakresie (95 - 90) 👈 umieściłem w wolnym miejscu przy czujnikach temperatury (obok termostatu). Niestety po testach jestem trochę zawiedziony ponieważ auto na postoju nie trzyma przysłowiowego "pionu", a w upalne dni powoli ale jednak wskazówka wędruje ku czerwonemu polu podczas jazdy jest "pion" 🤘. Pierwsze moje wnioski są takie, że muszę przenieść termowłącznik na dolny wąż chłodnicy, ponieważ wentylator załącza się za późno i nie daje rady już wychłodzić wody. Wnioskuję tak ponieważ blok / pokrywa silnika nagrzewa się wolniej od cieczy i czujnik może łapać z niego fałszywą wartość (załącza się za późno), gdy blok już się nagrzeje wentylator chodzi praktycznie cały czas pomimo wskazówki delikatnie poniżej pionu (moim zdaniem znów łapie zakłamaną wartość z tym razem rozgrzanego bloku). Kupiłem więc adapter do termowłącznika i będę przenosił go na dolny wąż chłodnicy, ale teraz pytanie do Was bo mam lekki dylemat, czy zostawić termowłącznik z zakresem 95-90, czy zmenić go na 82-75? Oryginalnie według realoem termostat powinien być 80 i taki też został założony. Osobiście skłaniam się bardziej ku 82-75 ale chętnie poznam waszą opinię, a może ktoś już ma to ogarnięte i powie w czym może tkwić problem 💭 Dodam, że auto jest wyposażone w klimatyzację, ale niesprawną na ten moment (zatem przed chłodnicą wody jest chłodnica od klimy i wiatrak). Pozdrawiam.
  8. Pro100

    Bluetooth w radiu BMW CM5804

    Cześć. Czy jest jakiś sprawdzony moduł bluetooth do tak starego radia? Nie chcę w nim nic lutować wolał bym moduł na zasadzie wpięcia w miejsce wtyczki. Model radia: BMW CM5804 Dzięki :cool2:
  9. Licznik śmiga :mrgreen: Płytka była na tyle strawiona przez kwas z akumulatorków, że wszelka naprawa po prostu mijała się z celem :nienie: Jeśli chodzi o odpalanie to też problem znikł :roll: Pozostało wymienić oliwę (tylko jaką :?: jakieś normy obowiązywały w tamtych czasach :?: czy wystarczy Valvoline 10w60 :?: a może jeszcze coś innego) i czekać na wiosnę :lol:
  10. BMW E23 1985r 735i 185km Jaki olej do tego modelu?
  11. Kurcze pierwotnie źle sprawdziłem te przekaźniki :duh: po podłączeniu pod zasilacz wszystko cyka więc trop odpada :shock: Już nawet pomyślałem, że wskaźnik źle pokazuje poziom paliwa ale po dolaniu "piątki" nadal to samo słychać nieustannie pompę silnik kręci i nic, na starter w filtr odpala od strzała. Kolejnym moim podejrzanym jest filtr paliwa :idea: EDIT: Wcześniejszy dźwięk, który wydawał się dla mnie jako dźwięk pompy paliwa nie był nim :oops: Dziwna sprawa ale w aucie nie było w ogóle bezpiecznika nr 11 od pompy paliwa - pomimo jego braku auto odpalało wcześniej bez problemu. Popukałem młotkiem delikatnie w pompę paliwa i bez bezpiecznika próbowałem odpalić auto, ale bez rezultatu. Po wsadzeniu bezpiecznika i ponownym popukaniu w pompę paliwa odpalił :P Czy bezpiecznik nr 11 jest konieczny skoro przedtem go nie było? Czy pompa paliwa uruchamia się na zapłonie czy dopiero podczas pracy rozrusznika? Pytam bo na zapłonie jej nie słyszę, a może jest na tyle cicha że jej nie słychać? Jutro po nocy sprawdzę czy auto normalnie zaskoczy :)
  12. Po weryfikacji płytki licznika przez specjalistę który rzeczywiście się tym zajmuje stwierdziliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana jej na nową - zatem tak też się stanie. Co do dalszego problemu z brakiem odpalania, po aplikacji na filtr startera auto odpala od strzała. Problemem zatem jest brak paliwa, w pierwszej kolejności sprawdziłem dwa przekaźniki i okazują się padnięte: BOSCH: 0 332 019 451, 12V 250 30A WEHRLE: 20 210 100 A, 12V 30A Czy powyższe przekaźniki mogą mieć wpływ na brak paliwa, brak zasilania listwy itp? Czy przyczyny szukać gdzie indziej?
  13. Szczerze, już jak wjechałem na plac i zobaczyłem auta to sobie pomyślałem, że raczej nic z tego nie będzie :lol: PS. Dziś auto nadal nie odpaliło, ale pompa paliwa chodzi non stop - nie pamiętam czy wcześniej chodziła przez chwilę czy też cały czas, jak by nie mogła nabić ciśnienia? W przyszły weekend coś podłubie.
  14. Tak dokładnie chodzi o ten warsztat. Dzięki, nie byłem właśnie pewien czy auto powinno odpalić bez licznika. Cóż teraz poza szukaniem magika od licznika, czeka mnie szukanie przyczyny nie odpalenia auta :wink:
  15. Do straszyna (koło szkoły językowej - nie pamiętam nazwy warsztatu) trafiłem z polecenia swojego Warsztatu z Roszkowa. Niestety po pokazaniu płytki dostałem jedynie namiar na jeszcze kogoś innego, dlatego stwierdziłem że poszukam lokalnie. No i niestety naprawa nie przyniosła zamierzonego efektu. Na domiar złego po zamontowaniu licznika (już po "naprawie") auto odpalało normalnie, a dziś (na następny dzień) kręci kręci i nic... nie wiem czy to zbieg okoliczności czy znów wina licznika te że teraz nawet nie odpalę auta... :mad2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.