mrmojoho
Zarejestrowani-
Postów
39 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW serii 1 E87 120D 163KM
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia mrmojoho
Odkrywca (4/14)
0
Reputacja
-
E87 - Nagrzewnica // Wymiana , udrożnienie ?
mrmojoho odpowiedział(a) na nici temat w E81, E82, E87, E88
dokładnie tak, ale z lenia w d***ie nie chciało mi sie go demontowac ;-) pozdro -
E87 - Nagrzewnica // Wymiana , udrożnienie ?
mrmojoho odpowiedział(a) na nici temat w E81, E82, E87, E88
Potwierdzam, nagrzewnice mozna wysunac w bok, uprzednio demontujac nagrzewnice elektryczna. Przewody wodne przecialem aby ulatwic wyjecie, nastepnie polaczylem je wezykami gumowymi z opaskami. Niestety trzeba opuscic kolumne kierownicza poniewaz nie wysuniemy zadnej z nagrzewnic. Demontaz ok 3h, montaz juz szybciej. Przy demontazu nagrzewnicy elektrycznej roznitowalem masowy przewod, nastepnie przewiercilem mala srednica wiertlem i skrecilem na srubke dla mocnego kontaktu elektrycznego. Uwaga prad tam jest ponad 50A wiec bez zadnych patentow aby nie iskrzylo. Musi byc to polaczenie solidnie zrobione. -
Cześć, czy ktoś zna rozwiązanie na tą "zerową" dolegliwość? Pojawił się u mnie ten sam problem, po resecie przebieg inspekcji olejowej wraca do 0 i liczy w dół. Tzn po przejechaniu 100km, wskazuje -100km.
-
Ok Panowie/Panie wszystko jasne. Po żmudnej szukaninie znalazłem przyczynę. Okazuje się że nie dochodzi napięcie 12V do samego kontrolera ( dwa kable zasilające, czerwony z paskiem białym i brązowy). Po wyciągnieciu fotela kierowcy, szedłem po kablu aż dotarłem do celu. Pod wykładziną, mniej więcej pod półka na lewą nogę, stopką - jak zwał tak zwał, jest mała kostka i ... czerowny kabel w nią wchodzi. Po rozpięciu tej kostki okazuje się że kostka od wilgoci zgniła i kabel trzymał się jedynie na izolacji. A skąd wilgoć, a no już wiadomo, poluzował się lewy odpływ wody spod podszybia, który wchodzi w lewe nadkole. Deszczówka zamiast lecieć bezpośrednio na błotnik podnosiła swój poziom i przy podwyższonym poziomie poprzez uszczelkę od linki otwierania maski dostała się własnie w miejsce wspomnianej kostki. A że wody nie bylo dużo, wykładzina nigdy nie była od góry mokra. Ale to wystarczyło aby zaśniedziała i końcowo przestała przewodzić prąd. Jeżeli ktoś będzie miał kiedyś problem z wodą pod pedałami, sugeruje na samym początku zdjąć lewy błotnik, a dokładnie jego tylną część. Ukaże się odpływ wody z podszybia i cały pies w tym pogrzebany aby ten odplyw dobrze był zamocowany. Jeżeli sie wysunie, co przypuszczam stało się przez wibracje, woda jak wspomniałem może się dostać do wnętrza przez źle zamontowana uszczelke linki otwierania maski. Chociaż przy takich opadach jak były ostatnio, to nawet dobrze zamocowana uszczelka ma prawo lekko przepuszczać. Tyle w temacie.
-
cos tam o elektronice wiem, wiec kondensatory zauważe ;) Co to tych zimnych lutów, od razu się za to wziałem i nie pomogło. Ale co ciekawe, luty odpowiadały by tylko za ruch obrotowy. A u mnie nawet przycisk menu nie żyje. Tzn klika ale radio nie wraca do strony głównej MENU. Po uruchomieniu zapłonu od razu wyświetla sie na ekranie radio i zapisane stacje. Wciskając przycisk menu system powienien powrócić do strony głównej a tak sie nie dzieje.
-
Witam forumowiczów, Potrzebuje Waszej pomocy w temacie Idrive'a. Problem polega na całkowitym braku reakcji. Navi professional. Radio działa CD AUX też. Auto z 2005 r. Po podłożeniu Idrive'a z 2007 roku również zero reakcji. Rożnica między tym "nowym" a starym polega że w starym nie czuć charakterystycznego "przeskakiwania" . W podkładanym drugim czuć, ale jednak pozostaje martwy. Jest to innym problem niż te opisywane na formum, gdzie w sysytemie CCC dodatkowo nie działał wyświetlacz, bądz nie odbijał przycisk. Tutaj wszystko jest ok, Wygląda że skończył się Idrive, ale czy wymiana na dwa lata młodszy ( bo tak widze po naklejce) wymaga jakiegoś kodowania?
-
BMW e87 NAVI PROFESSIONAL błędne wskazania pozycji
mrmojoho odpowiedział(a) na mrmojoho temat w E81, E82, E87, E88
przygotuj sobie wygiety klucz oczkowy bodajze 24, i po problemie, ale aby sie dostać do kostek nie potrzebujesz odkręcać podstawy. Chyba ze moze odkręć i sprawdz jakosć kabli. -
BMW e87 NAVI PROFESSIONAL błędne wskazania pozycji
mrmojoho odpowiedział(a) na mrmojoho temat w E81, E82, E87, E88
ja osobiście przynajmniej 4 razy demontowałem antene dachową tylko odchylając podsufitke i zapewniam Cie jest wystarczająco miejsca aby od strony bagażnika dobrać się do kostek -
BMW e87 NAVI PROFESSIONAL błędne wskazania pozycji
mrmojoho odpowiedział(a) na mrmojoho temat w E81, E82, E87, E88
przemkow91 - u Ciebie widać że coś nie łączy, proponuje zmienić sam bacik anteny, dodatkowo przesmarować gwint smarem grafitowym. Jeżeli to nie rozwiąże problemu to trzeba dostać się do anteny dachowej od strony podsufitki. I tam jest kilka kostek łączeniowych być może któraś jest luźna, nie przewodzi sygnału i stąd masz problemy. -
BMW e87 NAVI PROFESSIONAL błędne wskazania pozycji
mrmojoho odpowiedział(a) na mrmojoho temat w E81, E82, E87, E88
Heja, sam rozwiązałem swój problem. Niestety uszkodzona była podstawa anteny montowana do dachu. Po podmianie na sprawną wszystko wróciło do normy. -
BMW e87 NAVI PROFESSIONAL błędne wskazania pozycji
mrmojoho opublikował(a) temat w E81, E82, E87, E88
Cześć forumowicze. Pisze do was z prośbą, może już ktoś miał podobną usterke. Mianowicie rzecz dotyczy e87, dokładnie jej nawigacji, po wymianie anteny dachowej (wraz z podstawą) nawigacja pokazuje błędną lokalizację, wszystko działa, mapa jest wczytywana, ale pozycja auta w mapie jest ok 30km od pozycji rzeczywistej. Po podmianie anteny na starą sytuacja jest identyczna. Czy ktoś ma wiedze czy w tym typie jest jakiś reset, bądz kalibracja pozycji? Z góry wielkie dzięki -
he he nie no :) podmieniałem moduł i jeździłem bez halogenów ;)
-
Wypadający kluczyk ze stacyjki E87
mrmojoho odpowiedział(a) na mateusz69s temat w E81, E82, E87, E88
Heja, miałem ten sam problem, stacyjka do wymiany, a raczej sama obudowa trzymająca pilota. Są tam dwa bolce trzymające pilota w miejscu. Prawdop. pożyczyłeś komuś auto i nie wiedział jak wyjąć pilota i wyszarpał na siłę. U mnie tak się stało, tyle że nie wiem czy po przejażdżce koleżanki (mnie nie było w aucie) czy po wizycie u mechanika. Taka obudowa na allegro to ok 150zł, sam wymieniłem i jest ok, nie ma w niej żadnego immobilisera którego trzeba by kodować. Z tej obudowy wychodzi wiązka elektryczna którą po prostu wpinasz do instalacji i dzięki temu nic nie szwankuje z immo . Miłej wymiany :) -
Temat powrócił dziś. W końcu znalazłem chwile, tak jak wg instrukcji gt_2005 wszystko zostało podłączone i działa. Ta instrukcję widziałem wcześniej ale dopiero dziś zwróciłem uwagę że jest to różnica najważniejsza mianowicie że kabel wyjęty z jednej wtyczki należy włożyć do drugiej!!!!!!!!!!!!!! co akurat przeoczyłem: "From pin 41 in X14261 to pin 18 in X14260" I tym oto akcentem sprawa zakończona pomyślnie. gt_2005 bardzo Cie proszę podaj na prv jakieś namiary, bo czuję wielką potrzebę przesłania Ci dobrej flaszki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
damian3619 -dzieki za odpowiedz, w sumie temat wczoraj powrócił, i od poniedziałku spróbuje znowu powalczyć. Powiedz tylko, czy przy kodowaniu takim jak napisałeś powyżej, zmiana pinów jest wymagana? Bo rozumiem że jeśli zakoduje wg twojego schematu to już pinów nie ruszam. A jeśli jednak piny należy pozamieniać to pamiętasz które?