Cóż czas chyba złapać się za portfel.. :( Miałem podobny temat, z tym, że dźwigienka nie pękła od wybuchu gazu (bo takowego nie mam), tylko zwyczajnie ze zużycia materiału podczas kręcenia silnika na wysokie obroty. Jeśli zamierzasz jeździć tym autem dłuższy czas to polecam zrobić to, co ja zrobiłem za radą mechanika (i nie żałuje): - zdjąć głowice - posprawdzać wszystkie dźwigienki (u mnie jedna pękła i 2 inne były "wymęczone") - koszt dźwigienek to jakieś grosze - sprawdzić czy zawory jakieś nie są do wymiany - u mnie dwa wydechowe wymieniliśmy (z tego co pamiętam niecałe 150 zł / szt do silnika M30) - oblookać wałek rozrządu, czy nie jest dobity (krzywki powycierane) i jakby co wymienić (na co się zdecydowałem - koszt wałka ok 600 zł) - potem zostaje splanowanie głowicy, założenie nowej uszczelki i złożenie do kupy Dwa lata temu wyszło 1800 zł i to bez żadnej łachy (nie po znajomości w warsztacie zajmującym się BMW).