Skocz do zawartości

solarisbus

Zarejestrowani
  • Postów

    71
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O solarisbus

  • Urodziny 26.12.1956

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E65 730dA 2003
    K100RS 1989
    R1150RT 2003
  • Lokalizacja
    Zachodniopomorskie

Osiągnięcia solarisbus

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Na felgę 17" prawidłowy rozmiar to 225/60/R17 Pozdr.
  2. Nie piszesz na której. Jeżeli obróciło panewkę główną to chyba gra nie warta świeczki, jeżeli awaria dotyczy panewki korbowodowej to można próbować. Pozdr.
  3. Precyzyjny silnik BMW z trudem osiąga przebieg powyżej 500 tyś. km, natomiast jednostki ze starych czasów (np. OM601) bez problemów kręciły powyżej 1 mln. Pozdr.
  4. Wstawiając nowe tuleje trzeba było zamontować nowe tłoki. Stare są zużyte i nie opanujesz zjadania oleju. W starych czasach przy remoncie silnika dopuszczało się zastosowanie starych tłoków pod warunkiem, że nie były zniszczone. Wymagało to indywidualnego honowania cylindra pod tłok, oraz z reguły przetaczanie rowka pod pierwszy pierścień kompresyjny. Po takim zabiegu oczywiście nowe pierścienie tłokowe, sworzeń i tulejka korbowodowa. Pozdr.
  5. Trzeba się trochę natrudzić przy demontażu tylnej osłony alternatora, pod którą schowany jest regulator. Montowana jest ona na wcisk, i jak nikt jej jeszcze nie ruszał to siedzi dosyć ciasno. Regulator siedzi na trzech wkrętach (nasadka 8) nowy regulator ma specjalne zabezpieczenie, które blokuje szczotki. Należy je usunąć dopiero po montażu regulatora. Należy uważać na czerwony, gruby przewód "+" idący od alternatora do rozrusznika. Podejrzyj jak wyglądają bieżnie współpracujące ze szczotkami. Przy przebiegu około 300 tkm. wymagają też, z reguły, wymiany. Pozdr.
  6. Do sprawdzenie i ewentualnej wymiany regulator napięcia. Biorąc pod uwagę model silnika jest to możliwe bez wyjmowania alternatora. Pozdr.
  7. W wersjach nadwozia z kierownicą po prawej stronie jest zostawiony otwór na kolumnę kierownicy dla wersji kontynentalnej. W F10, F01 jest on zaślepiony gumową zaślepką, która się rozpada po kilku latach. Pozdr.
  8. Wyjaśnienie zagadki w temacie "Kasowanie inspekcji" Czujniki są tylko dwa. Przedni lewy i tylny prawy. Są różne. Pozdr.
  9. Tak zrobię cóż mi pozostało :roll: Założyć nowe klocki z nowymi czujnikami. Nie zapominając o pomiarze grubości tarcz, która nie może być mniejsza niż 28,4mm z przodu i 22,4mm z tyłu. Ewentualnie kup jakieś Daewoo gdzie elementy układu hamulcowego są dużo tańsze i nie będziesz musiał ich drutować. Nie obrażaj się, tylko zwróć uwagę, że zaczynasz bardzo niebezpieczną zabawę, z głównym układem bezpieczeństwa czynnego, w swoim samochodzie. Pozdr.
  10. Podejrzewam, że gdybyś teraz założył nowy czujnik do starych klocków to po pierwszym naciśnięciu na pedał hamulca zniszczysz czujnik (zauważ, że czujniki mają kształt stożkowy i zaczynają się ścierać po osiągnięciu przez klocek grubości poniżej 50%) Od tego momentu i klocki i czujnik zużywają się równolegle. Jest to moment od którego na wyświetlaczu zaczyna się zmniejszać się przebieg jaki jeszcze przejedziesz na tych klockach. Sprawdź jeszcze raz grubość przedniego, lewego, wewnętrznego oraz tylnego, prawego, wewnętrznego klocka bo w nich są zamontowane czujniki. Pozdr.
  11. Aby kasowanie klocków się powiodło wymagana jest wymiana czujnika zużycia klocków. Dotyczy to operacji zarówno z przodu jak i z tyłu. Pozdr.
  12. Nowy model G11/G12, w dobrej konfiguracji to wydatek powyżej 700 tyś.zł Za 10 - 15% tej kwoty można się rozglądać za F1. Serwis nowego modelu, wbrew pozorom, nie jest jakoś dramatycznie drogi. Poza standardową obsługą informatyczną dochodzi wymiana oleju i filtrów. Chyba, że użytkownik pobudzony kawą serwisową, lub wyglądem hostess zacznie domawiać jakieś ekstrasy. W przypadku E65 sytuacja jest nieco inna, mamy do czynienia z samochodami z realnymi przebiegami powyżej kilkuset tyś.km. Przy okazji przeglądu, praktycznie zawsze dochodzi konieczność wymiany jakichś wypracowanych elementów podwozia, bądź osprzętu silnika. Dlatego przy zakupie "używki" tak ważnym jest ocena prawdziwego przebiegu.(proszę nie mylić z odczytanym przebiegiem z zegarów) Pozdr.
  13. Sprawdź w ukrytym menu jak zmienia się wartość napięcia. Pozdr.
  14. Niebieski dym o zapachu spalonego oleju świadczy o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. oraz o prawdopodobnie co najmniej dwukrotnie wyższym przebiegu niż deklarowany. Pozdr.
  15. W poście "E65 Kopci na miebiesko" ktoś znalazł 2008 r. z przebiegiem 100 000 km. To dopiero szczęściarz, Pozdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.