Pazdzioch-3
Zarejestrowani-
Postów
146 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW E60 520i, pazdziernik 2004(gaz LPG od 2009)
-
Lokalizacja
Warszawa
-
Zawód
Elektronik
Osiągnięcia Pazdzioch-3
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
Witam :) Naprawdę nikt niema pomysłu co z tym fantem zrobić ? :(
-
Witam :) Po włączeniu na wolnych obrotach silnik pracuje równo. Zaczynam jazdę, do 2000 - 2800 obrotów wszystko jest względnie OK. Problemy zaczynają się ~2700 obrotów, brak przyspieszenia, nie reaguje na wciskanie pedału gazu (nawet na wciśnięcie do podłogi) silnik "buczy" i odmawia dalszej współpracy :( Po częściowym zwolnieniu pedału wraca do "normy". Zapalają się na żółto prawie wszystkie kontrolki. Po podpięciu kompa pokazuje błąd na 4 -5 - 6 cylindrze. Wymiana cewek. świec, czujników nic nie daje. Po skasowaniu błędów kontrolki gasną aż do ponownego przekroczenia 2800 obrotów (co wcale nie oznacza że na niższych obrotach da się jakoś jechać. :( Kilku "fachowców" rozkłada ręce. :mad2: :mad2: Co mam dalej robić Pomocy!! Proszę darujcie sobie porady typu szrot, będę wdzięczny :(
-
Mam rozumieć że w/g Ciebie miałem pecha i były to dwie niezależne od siebie awarie ?
-
Owszem ale przegrzany silnik ?
-
Witam ponownie :D Będąc w drodze do Grecji miałem następujący przypadek; Nagle silnik zaczoł się mocno grzać, szarpał i dusił się. Diagnoza mechanika: "poleciały" co najmniej dwie cewki zapłonowe. Ponieważ było to w Bułgarii mechanik był jeden i nie szło się z nim dogadać (nie znam Bułgarskiego) zdałem się na jego diagnozę. W efekcie wymienił 4 cewki i 6 świec ( sądzę że mnie naciągnoł ale co zrobić jak się jest na musiku) nie o to mi jednak chodzi, nasuwa się pytanie: czy uszkodzone cewki (wątpliwe czy były to cztery) mogły wywołać gwałtowny wzrost temperatury ?? Po ich wymianie objawy ustąpiły i mogłem jechać dalej. Po kolejnych 200km zsunoł się wąż (oryginalny cybant) z pompy wody. To naprawiłem bez problemu we własnym zakresie. I tu pojawia się następne pytanie: Czy przyczyną awarii cewek mógł być nadmierny wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia i w efekcie przegrzanie silnika ? Podobno korek wlewu płynu ma wewnątrz zaworek regulujący ciśnienie w układzie, czy dalsze komplikacje z autem mogły wynikać z jego chwilowym zawieszeniem się ? Przed ponownym napełnieniem układu "obstukalem" korek ze wszystkich stron. Dalsza podróż a potem powrót do Polski przebiegała bez zakłóceń. Pozdr.
-
Witam :) Pomysł fajny, czy nie wiesz przypadkiem jak to zrobić ? (jak by co może być i bez przypadku :) )
-
Witam :) Co diagnozować skoro w tej chwili wszystko działa poprawnie ? :mad2: Byłem, kazali mi przyjść jak przestanie :) Z doświadczenia wynika że z koła schodzi powietrze jak pada deszcz a ja jadę odświętnie ubrany do restauracji na proszoną kolację :D Myślę że z tym będzie podobnie :D Pozdr.
-
Witam :) Zaobserwowane objawy : wyłączyło się radio, GPS, zgasł wyświetlacz, włączyła się sygnalizacja braku asystenta parkowania (faktycznie nie działał). Pozostałe systemy działały. Po jakimś czasie (30 - 50sek.) wszystko zaczęło powoli wracać do normy z tym że asystent parkowania alał mnie jeszcze trzy, cztery razy. :) Tu pytanie : Ja mogła być przyczyna tych anomalii ? Znajomy twierdzi że to może być awaria tytułowego modułu, jak tak to gdzie go szukać w aucie ? Może to i śmieszne ale nie mam pojęcia gdzie cholery szukać aby go sprawdzić :) PS. Dla "ułatwienia" dodam że na przestrzeni ostatnich czterech miesięcy miałem dwa razy taki objaw - na kilka sekund zgasła mi cała tablica z zegarami. Pozdr.
-
Witam :) Ogromna prośba do tych co się znają na elektryce w tym modelu :wink: Byłem u dwóch "elektryków"{ (przynajmniej tak mieli na szyldach), skasowali mnie na 300 zł i ........... Akumulator 95 A/h sprawny (zdjąłem klemę sprawdzałem napięcie i po kilku godzinach ponowny pomiar nie wykazał spadku napięcia) te fachury sprawdzały aku pod obciążeniem i stwierdzili to samo - sprawny! Moja beemka zaczęła go rozładowywać w ~20 h. :mad2: Sprawdzałem pobór prądu - 5,3 - 5,5 A przy wyłączonym silniku, światłach, radiu itd. Co się dzieje? Co ciekawe ten pobór nie jest stały wskaźnik cały czas "skacze" o jakieś + - 0.3A. Regenerowałem maglownice, po wizycie w tym zakładzie zaczęły się wspomniane kłopoty. Za 2 dni mam wyjazd w trasę więc sprawa bardzo pilna !!!! Proszę o radę (tylko bez jaj :twisted: ) lub adres (kontakt) z dobrym elektrykiem (nie fachofcem :) ) na terenie Warszawy (najchętniej Wola). Z niecierpliwością czekam na Waszą pomoc. Pozdr.
-
Witam :) Sorki że tak późno ale z wielu względów nie mogę zaglądać tu tak często jak bym chciał :( A teraz stuki: sprawa się rozwiązała i to dość nieoczekiwanie. Pod fotelem kierowcy jest fabrycznie zamontowana gaśnica. Nie jest ona "zamontowana" na sztywno i podczas jazdy wykonuje drobne ruch pionowe. Skórzana tapicerka jest naciągnięta metalową listewką i wprowadzona w zaczepy pod fotelem. Z jakichś względów jeden jej koniec wypadł z zaczepu i podczas jazdy obijał się o gaśnicę (lub gaśnica o niego) :) Byłem w kilku warsztatach z prośbą o diagnozę i naprawę. Nikt nie znalazł przyczyny za to wszyscy chcieli koniecznie rozebrać "pół" samochodu aby stwierdzić przyczynę :) Aby uniknąć zbędnych kłopotów (kilka nie potrzebnych wizyt w warsztatach) i wydatków postaraj się sam znaleźć przyczynę. Tak na wszelki wypadek zajrzyj pod fotel, w samochodach czasem odgłosy dobiegają nie z tond skąd powinny :) :) Pozdr.
-
Witam :) Odpowiem wszystkim: Zerwany pasek wyglądał tak jakby był dopiero co założony, wielokliny równe gładkie bez pęknięć. Przy mocnym zgięciu nie widać "mikropęknięć". Miejsce zerwania wygląda tak jakby pasek złapało dwóch silnych gości i ciągnąc zerwało go :( Guma jest równo pęknięta, sterczą z niej nici "kortanu" (brak drutów). Wszystko to wygląda nader dziwnie. Po zerwaniu paska musiałem przejechać jakieś 300 - 400 metrów do zatoczki autobusowej gdzie mogłem się zatrzymać i czekać na pomoc. Rurę zerwało z chłodnicy ~30sek. po zatrzymaniu się. Jedyną pociechą jest to że naprawa tego wszystkiego w serwisie BMW w Bułgarii była "śmiesznie" tania i to że mieli potrzebny pasek :D Pozdr.
-
[e60][M57N2] Nierowna praca silnika po uruchomieniu
Pazdzioch-3 odpowiedział(a) na mavaros temat w E60, E61
Cześć :) To może wyda Ci się śmieszne ale ......... sprawdź klemy na akumulatorze :lol: Bardzo lekko poluzowana "utleniła się" i podczas drgań dawała podobne objawy :) Kilka dni temu kolega wojował z tym tematem. Pozdr. -
Witam Jest wiele zamienników, obecny poziom techniczny nie zmusza do "szukania" najlepszych zwłaszcza że całkiem przyzwoite łożyska niemieckiego producenta można kupić w cenie poniżej 100 zł sztuka a wymiana nie jest zbyt skomplikowana :) Mnie jedno z (chyba)łożysk w tylnym kole wydawało "dziwne" metaliczne odgłosy, po wymianie objawy ustąpiły :D Pozdr.
-
Witam :) Mam być może naiwne pytanie, zerwał mi się w/w pasek wieloklinowy. Po wyjęciu go i dokładnych oględzinach nie stwierdziłem przyczyny jego uszkodzenia. Wyglądał tak jak by go dopiero co wyjęto z fabrycznego opakowania tyle że na skutek silnego rozciągania pękł :( Mechanik który go wymieniał nie zauważył żadnych zacięć ani na napinaczu, pompie wodnej czy sprężarce klimy, był bardzo zdziwiony dlaczego nastąpiła awaria. :mad2: Nie zawracał bym Wam tym głowy ale wolał bym ustalić przyczynę jego pęknięcia bo ponowna awaria może nastąpić w miejscu o wiele mniej dogodnym do wymiany niż obecna. Może już ktoś miał podobną przygodę i coś wie na ten temat? Oczywiście zerwanie paska pociągnęło za sobą utratę wspomagania oraz przegrzanie się płynu chłodzącego a w konsekwencji zerwanie węża z chłodnicy i utratę ~4 litrów tego płynu. Gdyby ktoś z Was wiedział coś na ten temat prosił bym o podzielenie się tą informacją. Sorki za przydługi tekst :oops: Pozdr.
-
Nie wiem co polecaliście człowiekowi ale....... Road House Klocki - Przód 2105200..........Tył 02381160 [tarcze mam stare oryginalne] Latam na tym już 2 lata. Świetne hamowanie (na przeglądzie słupki świecą na fioletowo - max) bardzo mała ścieralność, nie piszczą, nic się z nimi nie dzieje i ich największa zaleta ....... są tanie. :D Pozdr.