matek226
Zarejestrowani-
Postów
97 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
e46 - 320d (136km)
-
Lokalizacja
malopolska
Osiągnięcia matek226
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
na rysunku to 10, w realu to średnio widoczna jest ale z kanału zerknij sobie na prawą stronę bloku silnika poniżej kolektora wydechowego na imbus. Jak odkręcisz to płyn poleje się po bloku i misce olejowej ale płyn chłodniczy nie jest jakoś agresywny i szybko odparuje ewentualnie pozostawi lekki biały nalot. Przy zakręcaniu nowa podkładka pod korek polecana do wymiany. Pozdro
-
Witam Nie wiem jakie przebiegi roczne robisz i czy kraj i zagranica ale moje zdanie jest takie że jak jeździsz tylko po kraju to ja bym regenerował, taka regeneracja jeśli łopatki są całe i tylko olej puszczała to powinieneś się w kwocie 1100 zł zmieści gwarancja 24mc i dbając o turbo pośmigasz sporo km. Ja regenerowałem u gladyska w Krakowie i jestem zadowolony. Przy regeneracji musisz na jedno się nastawić że części to turbiny nie będą oryginalne tylko zamienniki pewnie meleta ale jest to dobry zamiennik. Jeśli śmigasz za granice to tylko nowy oryginał = spokojna i mniej ewentualnie kosztowna eksploatacja. Pozdrawiam
-
warto było by sprawdzić jeszcze kostkę pod stacyjką u mnie wymiana rozwiązała problem w 100%, ewentualnie żeby w ciemno nie inwestować kasy to wyciągnąć ta kostkę delikatnie otworzyć i styki oczyścić i dogiąć jeśli pomoże to nowa kostka z ASO i powinno by OKI. A dla sprawdzenia czy to aby nie rozrusznik bo najprawdopodobniej regeneracja rozrusznika polegała na wymianie szczotek ewentualnie tulejek, a może elektromagnes nie domaga podpina się kabel kontrolny do tej małej śrubki przy elektromagnesie rozrusznika przeciąga kabelek do kabiny do oprawki żarówki a drugi pin z oprawki żarówki do masy np w zapalniczce przy odpalaniu jeśli wszystko z instalacją będzie OK to żarówka zaświeci a jeśli będzie przy odpalaniu świecić a rozrusznik nie zakręci to jeszcze raz rozrusznik do naprawy. Potem to dopiero z diagnozą imo bym zaczął zabawę. pozdrawiam
-
Witam Błąd 47 jest to brak synchronizacji pomiędzy czujnikami prędkości obrotowej pompy VP44 i wału korbowego co powoduje ograniczenie dawki paliwa do 25 mg/stroke co objawia się u Ciebie brakiem mocy, dodatkowo komputer blokuje możliwość odpalenia z kluczyka. Moja rada sprawdzić czujnik położenia wału najlepiej DIS Sprawdzić czujnik prędkości obrotowej w pompie VP 44 i wszystko będzie wiadomo. Sterownik raczej powinien być OK ale tak na marginesie to pompę VP44 powinieneś oddać do profesjonalnego zakładu na pełną diagnostykę jeśli chcesz spokojnie i bezproblemowo jeździć bo sterownik na 99 % nie padł sam od siebie tylko musi występować dodatkowo usterka mechaniczna pompy. Znam temat VP44 z każdej strony i dzisiaj już wiem że jak nie diagnozuje i naprawia takiej pompy naprawdę dobra i sprawdzona firma to więcej wydasz na lawety i mechaników niż na konkretną naprawę. Chociaż dokładnie zdaję sobie sprawę że porządna naprawa tej pompy to wydatek z nowym sterownikiem i gw na 24 mc to ok 2800 ale zrobisz raz i śmigasz spokojnie. Pozdrawiam
-
Jest to navi MK3 na sofcie podstawowym. Kolego polecam wgranie softu aktualnego 3-70 oczywiście z językiem ojczystym. Do tego aktualną mapke 2012-2013 z Navteq-u i powinieneś byc zadowolony :)
-
Nikt nie ma wiedzy na ten temat ? :roll:
-
A jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju dla "zdrowego silnika" M47 ??
-
Hej Łukasz tak wersja softu to D5 wgrana wedle starego twórcy tematu Kameleona3000, A co do mechanika kolego adi to jeśli znajdziesz jakiegoś dobrego to napisz bo ja ze swojego doświadczenia jeszcze nie spotkałem kogoś kto by mi ten temat rozwiązał nawet ASO twierdzi że parametry są na kompie OK a moc auta pojawia się i znika jak chce. Ekonomizer zamyka się na 20 prędkość max też można osiągnąć tylko praca silnika wygląda jak strasznie wysilonej jednostki która tylko czasami powraca na właściwe lekkie i dynamiczne tory pracy - da się z tym prawie normalnie jeździć ale troche przyjemności z jazdy znika szczególnie przy dynamicznej jeździe. Ten typ usterki chyba jest najmniej przyjemny bo niby wszystko działa a i tak nie jest OKI - raz by się zepsuło człowiek by naprawił i problem by znikł a tak to trzeba liczyć że może ktoś trafi w końcu na element odpowiadający za te problemy.
-
Dynamiczne to znaczy podczas jazdy wykonane pomiary na kompie. A jeśli można to się też podłącze pod temat bo ja mam ten sam problem z pojawianiem się i znikaniem mocy, przeważnie jest zamulony jednak są niektóre przejazdy gdzie auto odzyskuje pełną sprawność i czuć lekkość w pracy silnika od niskich obrotów może ktoś jeszcze jakiś pomysł podrzuci ...??? -przepływka Bosch ...527 z adaptacją - pompa paliwowa jak i vp44 zrobiona - końcówki wtrysków nowe - sztanga turbiny zaciąga się do końca - przewody podciśnienia nowe - zastanawia mnie tylko czy kupione przezemnie nowe zawory podciśnienia na aukcji pierburga za 120zl to czasem nie jakiś bubel i czasem nie wprowadzają jakiegoś problemu w pracy Turbiny i EGR- u ???? bo dlaczego taka niska cena gdzie w hurtowniach z b. dobrymi rabatami cena jest w granicy ok 280 zł za pierburga a druga sprawa to jak mi silnik pracuje dluzej na wolnych obrotach to w pewnym momencie następuje zdecydowanie głośniejsza praca i okazuje się że jest to spowodowane brakiem podciśnienia na przewodzie podłączonym do EGR ??? Może wspólnymi siłami uda się pokonać problem bo warto wiedzę w tej sprawie rozszerzyć moim zdaniem chociaż nie od dzisiaj wiadomo o słynnym niekończącym się temacie na tym forum "320D brak mocy" :)) a przecież to takie fajne samochody ... Pozdrawiam
-
przegrzewanie się silnika latem przy włączonej klimie
matek226 odpowiedział(a) na wasabi_piotr temat w E46
do sprawdzenia moduł sterowania wentylatorem chłodnicy - jak załaczysz klimatyzacje powinien cały czas działać, bo inaczej normalną rzeczą będzie przegrzewanie się silnika być może sterownik wentylatora już nie pracuje poprawnie. A co do żaluzji to powinny się otwierać przy ok 105-107 oC. Pozdrawiam P.S Zatytułuj sobie poprawnie temat viewtopic.php?f=69&t=117886 -
hej dużo już wymieniłeś i szkoda że efektu nie ma, ja to bym zrobil tak: sprawdził mocowanie gorne amortyzatorów czy już czasem nie jest wyrobione, wymontował uchwyt zacisku i sprawdził czy nie jest wypracowany zbyt dużo bo bedzie to widoczne, klocki powinny byc oklejone specjalnym materialem - ale ATE raczej to ma, dodatkowo jeszcze sprawdzil bym czy nie ma luzu na sworzniach wahacza jeśli po tych zabiegach bicie przy hamowaniu dalej bedzie to tarcze do wymiany. Pozdrawiam
-
teraz to juz konkret DZIEKI za info :clap:
-
BMW to tylko ma pieczątkę ze swoim znaczkiem a produkcje zostawia firmom zajmującą się typowo oświetleniem . Może ktoś jednak będzie wiedział ale pete_wwa dzięki za chęci odpowiedzi na moje pytanie :)
-
W jakiej cenie oryginał Led na tył jest możliwy do kupienia ???? i jaka firma produkuje oryginały ???
-
Witam. To już kolejny temat z problemami lamp led . . . Czy są jakieś lampy led do e46 które naprawdę warto kupić i bez problemowo używać ??? Pozdrawiam