Skocz do zawartości

robertbmw

Zarejestrowani
  • Postów

    1 929
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

6 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    z miasta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia robertbmw

Veteran marki

Veteran marki (13/14)

0

Reputacja

  1. O ile dobrze pamiętam, powinna być opcja wyłączenia iformacji o stanie ciśnienia w oponach Tyre punctures i jej ponowne załączenie powinno już wyeleminować komunikat.
  2. robertbmw

    Zapowietrza się i gotuje

    Najlepiej Wahler-a, ale przede wszystkim istotny jest typ Twojego termostatu, gdyż występują dwa typy : wysoki i niski.
  3. robertbmw

    Zapowietrza się i gotuje

    Odradzam. Termostat jest nie tylko elementem "załączającym" dopływ schłodzonego płynu, ale przede wszystkim służy jako "przełącznik" dla obiegu płynu. Będąc w fazie zamknięcia zwiększa on przepływ płynu w małym obiegu a podczas otwarcia przymyka przepływ w małym obiegu na rzecz otwarcia przepływu płynu w dużym obiegu. Jest to więc istotne dla kwestii wytworzenia prędkości przepływu w każdym z obiegów. W obiegu dużym znajduje się znacznie większa ilość płynu aniżeli w obiegu małym i przepchnięcie większej ilości płynu w dużym obiegu przy równoczesnym krążeniu płynu w małym obiegu z racji wyjętego termostatu jest utrudnione. Poza tym wzrost prędkości przepływu płynu w każdym z obiegów z osobna jest istotny dla dobrze funkcjonującego przelewu płynu z otworu odpowietrzającego na ściance wlewu płynu do chłodnicy. Poprzez wyjęcie termostatu dodatkowo nie zdiagmozujesz innych usterek mogących przyczynić się do procesu przegrzewania się, wyrzucania płynu, odpowietrzania, co będzie jedynie mylnym krokiem w diagnozie usterek.
  4. Podczas zalewania płynem musisz "wydusić" z silnika największą ilość powietrza podczas ściskanie górnego węża......jeśli zauważysz, że płynu w zbiorniczku zaczyna ubywać, to ściskaj węża do momentu, aż z przelewu, czyli wężyka odpowietrzającego zacznie wydostawać się płyn w momencie ściśnięcia. Płyn ten będzie wydostawał się ze ścianki bocznej otworu wlewowego do zbiorniczka. I ten właśnie objaw jest wyznacznikiem dobrze odpowietrzonego układu......obserwuj go w dalszych czynnościach. Gdy już będziesz pewien, że układ odpowietrzyłeś w miarę swoich możliwości, to odpal silnik i trzymaj go na takich obrotach, aby płyn z tego otworu wydostawał się widocznym siurkiem.....nie więcej jednak niż 2500 tys. obrotów, gdyż nie potrzeba szybkiego nagrzewania się. Jeśli płyn nadal nie wydostaje się wspomagaj odpowietrzanie ściskaniem węża. W fazie nagrzewania istotne jest aby pojawiło się ogrzewanie wnętrza auta. Gdyby ogrzewania nie było to delikatne przegazówki byłyby pomocne. Osiągnięcie temperatury właściwej i wydostawanie się płynu z otworu odpowietrzania przy działającym ogrzewaniu jest wyznacznikiem prawidłowego odpowietrzenia. Może jednak dojść do sytuacji, że płyn w zbiorniczku zacznie się podnosić, z chęcią do wylewania się, co jest prawdopodobne. Problemem u Ciebie w pierwotnej usterce, było grzanie się silnika podczas postoju co ewidentnie wskazuje na niewydolność visca. Gdy chłodnica osiągnie już właściwą temperaturę silnika i nie będzie mogła oddać do silnika schłodzonego płynu, to silnik zacznie się zbytnio nagrzewać, co doprowadzi do objawów zapowietrzania poprzez gotujący się płyn. Wyłącz klimatyzację w procesie odpowietrzania, załącz na full ogrzewania w aucie a najlepiej wymień visco, gdyż i tak jest do wymiany, a unikniesz mylących powodów zbytniego wzrostu temperatury silnika podczas odpowietrzania. Gdy silnik osiągnie temperaturę, ogrzewanie będzie funkcjonować, dolny wąż z chłodnicy zacznie się nagrzewać i co istotne płyn z otworu odpowietrzającego będzie się utrzymywał, to niezależnie od tego, czy płyn w zbiorniczku będzie się podnosił czy nie układ jest odpowietrzony......to jest ten jeden jedyny moment, który przy występujących innych usterkach decyduje o właściwym odpowietrzeniu. W silnikach w których zastosowano termostat z dodatkową grzałką wspomagającą pracę termostatu, moment otwarcia termostatu jest bardzo późny co oznacza znacznie wyższą temperaturę panującą w układzie chłodzenia......przekracza ona 100 stopni, a taka temperatura przyczynia się znaczącej rozszerzalności płynu i wyrzucaniu poprzez korek wlewu nadmiaru.....może to być mylące z gotowaniem się płynu. Po uzyskaniu pewności prawidłowego odpowietrzenia układu, o którym pisałem powyżej zalecam więc zakręcenie korka wlewowego przed dalszymi fazami nagrzewania się chłodnicy i wyrzucaniu płynu poprzez korek nadmiaru. Nagrzewający się powrót z chłodnicy do silnika jest dowodem na dobrze funkcjonujący układ chłodzenia (obieg płynu) czyli właściwe odpowietrzenie i jeśli temperatura silnika zacznie wzrastać w momencie kiedy powrót ten będzie tak samo gorący jak wąż górny, to decyduje to o konieczności wymiany visca z racji jego niewydolności. Wentylatorem elektrycznym klimy proponuję się nie sugerować.
  5. robertbmw

    Zapowietrza się i gotuje

    Czyli można wykluczyć oberwany wirnik na pompie wodnej, czyli jej uszkodzenie, a także pękniętą głowicę lub wydmuchaną uszczelkę pod głowicą......brak dodatkowych objawów jak wzmożone kopcenie z układu wydechowego z odczuwalnym słodkim zapachem spalin. Gdy już dojdzie do zbytniego zagrzania się, czyli zagotowania to, wytwarzające się opary prowadzą do zapowietrzania górnego węża. Będzie on gorący, ale niestety nagromadzone powietrze w nim uniemożliwia gorącemu płynowi na przedostanie się do chłodnicy......stąd zimny dolny wąż, gdyż przepływ płynu w dużym obiegu jest zakłócony. To świadczy o uszkodzeniu termostata.....zawiesił się i niezależnie od tego, czy obecnie się otwiera czy też nie proponowałbym go wymienić. Istnieje taka możliwość, że jego uszkodzenie polega na wcześniejszym otwieraniu się (przed osiągnięciem właściwej temperatury otwarcia) lecz na niewystarczający stopień otwarcia. Gdyby zdarzyło się, że w obecnej sytuacji również nie otwiera się całkowicie, to nie będzie mógł przerzucić sporych mas cieczy z chłodnicy do silnika.......temperatura płynu w silniku wzrasta co prowadzi do nagrzewania się zbytniego i zapowietrzania. Drugą kwestią jest przepływ powietrza przez chłodnicę. Silniki w E39 mają tę tendencję, że dolny wąż z chłodnicy jest już gorący nawet gdy silnik pracuje sobie na biegu jałowym.....czyli na granicy temperatury wydostającej się z silnika. Podczas jazdy pęd powietrza powinien utrzymywać współczynnik schładzania chłodnicy, ale może on zostać zakłócony przez brud i śmieci gromadzące się pomiędzy chłodnicą wody a chłodnicą klimatyzacji......o ile ją posiadasz. Zadbałbym o wyczyszczenie jej, a nawet sprawdzeniu chłodnicy klimatyzacji z samego przodu. Trzecia kwestia to brak ciśnienia w układzie, gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Piszesz, że węże nie twardnieją a powinny choć trochę. Istnieje możliwość, że układ chłodzenia jest gdzieś nieszczelny i łapie powietrze podczas pracy silnika. Powietrze to będzie gromadzić się w górnym wężu i jak powyżej pisałem jest to kolejny powód do jego zapowietrzania się. Gdyby jednak była to pęknięta głowica, to brałbym się za jej rozkręcanie dopiero po wyeleminowaniu powyższych czynności. W przeciwnym razie po skręceniu głowicy będziesz nadal borykał się z problemami układu chłodzenia........wyrzucone pieniądze. Można także przypuszczać, że pęknięty jest boczek plastikowy na chłodnicy, który także prowadzi do zapowietrzania się górnego węża. Pęknięcie tego boczka to nic nowego w chłodnicach zintegrowanych ze zbiorniczkiem i to właśnie za nim najczęściej pojawia się pęknięcie na boczku. Górny wąż jest najwyższym punktem układu chłodzenia i narażony zostaje z tego powodu na gromadzenie powietrza. Tworzy się tzw syfon, który uniemożliwia przedostaniu się gorącego płynu z silnika na chłodnicę. Należy więc wyeleminować wszelkie przyczyny, które mogłyby doprowadzić do tego zjawiska.
  6. I źle ustawiłeś. OT masz ustawić na znacznik na przednim deklu rozrządu (pionowa kreska) którego na własnym rysunku oznaczyłeś zieloną kreską.
  7. Jeżeli nie drgnie nawet w czasie jazdy, to albo termostat ma temperaturę otwarcia niższą od 80 stopni, albo ktoś grzebał w liczniku i świadomie lub nie przestawił wskazówkę. We wszystkich starszych dieslach temperatura otwarcia termostatu wynosi 80 stopni. Identyczne termostaty posiadają benzyny i z temperaturą otwarcia 80, 87, 88 stopni lecz ten przeznaczony do silnika M41 i M51, nie wiedzieć czemu jest droższy - może dlatego, że ma zaworek odpowietrzający. Proponuję rozkręcić go i sprawdzić, czy nie jest przypadkiem skrzywiony, w wyniku czego niedomykałby się do końca i przepuszczał niewielkie ilości płynu. Co do samego wskaźnika, to nie zawsze reaguje on płynnie na skoki temperatury rzędu 3-5 stopni.
  8. To chyba nie ten dział na tego typu wątek :roll:
  9. NIE Chodził, gdyż tak właśnie jest i to jest prawidłowe ustawienie. Dwa miedziane ogniwa a dokładniej okucie ogniwa z jednej strony (blaszka) są tylko na dolnym łańcuchu i posiadają je tylko oryginalne łańcuchy zakupione w BMW Tak, jest na klinie łącznie z kółkiem zębatym rozrządu. Klina nie posiada tulejka napędzająca pompę olejową i wałek rozrządu.
  10. Jeżeli miałeś do czynienia ze zużytymi łańcuchami to przez korek wlewu oleju będziesz mógł ocenić jego flekowatość poprzez próbę podnoszenia łańcucha na zębatce wałka, ewentualnie jego przesuwności na boki. Owiedziałbym nawet dwa razy szybciej gdyż napędza pompę wtryskową i także obciążony jest siłą jaką górny łańcuch musi napędzić wałek rozrządu. Ponieważ nie da się go ocenić w żaden sposób a górny łańcuch będzie wyglądał na niezużyty, zalecam wymianę rozrządu po przekroczeniu 200 tyś przebiegu. Oczywiście przebieg 200 tyś nie musi być regułą w każdym przypadku, ale ponieważ nie zawsze można to ocenić dla uniknięcia kosztów związanych z zerwaniem łańcucha proponuję trzymać się tego przebiegu. Wrażliwe ucho także potrafi określić czy łańcych słychać, czy też nie, ale trzeba jeszcze wiedzieć czego nasłuchiwać.
  11. Czujnik położenia przepustnicy w E30 oparty jest na dwóch stycznikach (krańcówkach), czyli nie ma w nim potencjometra. Nigdy ich nie czyściłem gdyż łatwo jest sprawdzić poprzez pomiar czy styczniki stykają czy nie, a jeżeli nie pracują właściwie to rynek jest zalany używkami.
  12. No cóż. Jeżeli silnik dostaje 5 tyś. obrotów to znaczy że tyle musi mieć na wale korbowym, a więc także i na sprzęgle. Skoro zaś nie odczuwalne są te obroty przekładając je na prędkość jazdy to porostu ze sprzęgłem jest coś nie tak. Do Marion-a Podaj jeszcze rocznik auta, ewentualnie napisz, czy Twój silnik oparty jest na wtrysku common-raily, czy też może na pompie rotacyjnej.
  13. Tu masz opis - co prawda z opcją vanosa, ale po jego zignorowaniu będziesz miał do opcji bez vanosa. http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=13920&sid=19cb7150db71a0b0f657fc5392773264
  14. Sprawdź w pierwszej kolejności, czy wentylator chłodnicy nie bije zbyt mocno na boki i tak wogóle czy ma wszystkie pióra :wink: Dla spokoju zatrzymają go ręką a druga osoba niech uruchomi silnik sprawdzając czy drgania występują nadal w opisanych przez Ciebie okolicznościach - z wyjątkiem testów podczas jazdy :P Tylko nie bawcie się w ten sposób zbyt długo :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.