Skocz do zawartości

mareg

Zarejestrowani
  • Postów

    52
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mareg

  • Urodziny 09.06.1978

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320d 2005
    E39 520i 2002
  • Lokalizacja
    Cork
  • Zawód
    Inzynier R&D

Osiągnięcia mareg

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Ja wywalilem u siebie klapki przy przebiegu 150k km, po przebiegu po ktorym producent przewidzial wymiane kolektora. Pytalem u dealera ile by kosztowal mnie nowy kolektor i dostalem informacje ze 1500 euro, tak wiec decyzja byla prosta. Klapki zamontowane sa zeby obnizyc emisje spalin przy pracy silnika na biegu jalowym, na przyklad stojac w korkach. Uwazam ze jak ktos ma luzna kase to powinien wymienic kolektor dolotowy na nowy i nie bawic sie w druciarstwo, jednak ja podjalem decyzje o ich wywaleniu i nie zaluje, nie widze zadnej roznicy. Przy demontazu klapek polecam wyczyszczenie kolektora w moim przypadaku auto stalo sie jakby 200kg lzejsze - ale moze to byc subiektywne odczucie. Ktos wyzej w postach napisal ze to polskie druciarstwo - to chyba jakies polskie kompleksy, na calym swiecie ludzie wywalaja te klapki i na calym swiecie dyskutuja czy to dobrze czy zle. pozdrawiam
  2. Dzieki za podpowiedzi Uklad jest szczelny, w dolocie jest odrobina oleju, powiedzialbym ze scianki wilgotne ale wydaje mi sie ze taka ilosc jest normalna. Nie paluje na zimnym silniku i zawsze daje turbinie wytracic predkosc i ostygnac po ostrej jezdzie. moja turbina wyje dokladnie tak jak na filmiku ale tylko przez kilka minut jak jest wystudzony po nocy. jak tylko zlapie troche temperatury jest ok. Chyba spanikowalem troche:) bede w weekend serwis robil, na co oprocz filtrow i oleju warto zwrocic uwage? EGR wyczyszczony pare tygodni temu. Warto czyscic elektrozawor?
  3. WItam, posiadam E90 320d Saloon M47N2 163bhp. kilka dni temu zauwazylem ze jak silnik jest zimny turbina mi lekko wyje, w srodku w kabinie tego nie slychac ale jak sie okno otworzy i lekko przegazuje - tak do 2tys rpm to slychac wycie po puszczeniu gazu. Poza tym wszystko chodzi jak nalezy, na cieplym silniku wycie ustepuje, czy to zblizajacy sie koniec turbiny? przebieg (mam nadzieje orginalny) 160tys km. Zbliza mi sie serwis czy zmiana oleju moze pomoc, ten na ktorym teraz jezdze ma okolo 15tys km. Pozdrawiam
  4. sorka, moj blad, spalony bezpiecznik... wczesniej patrzylem na bezpiecznik 67, a to od wiatraka w kabinie, ten od wiatraka na chlodnicy to 69. Jutro zamontuje nowy bezpiecznik i mam nadzieje ze nie zjara sie od razu bo jak tak to chyba wiatrak do wymiany:(
  5. Witam. BMW e90 320d 163km Zauwazylem dzis ze nie dziala mi wiatrak na chlodnicy, w ukrytym menu temperatura silnika byla 100C a on nic. sprawdzilem bezpiecznik i wyglada ok. Sprawdzilem rowniez wtyczke co idzie do wiatraka i zauwazylem ze nie mam 12 volt. brazowy kabel ma polacznenie z masa, sterujacy daje okolo 3.5V a na czerwonym nie ma nic. Co to moze byc? czy miedzy bezpiecznikiem a kostka jest jakis przekaznik? jesli tak to gdzie on sie znajduje. Dzieki
  6. WItam ponownie. Gosciu w ASO wydawal sie byc szczerym, pytalem go czy daja jakas gwarancje po wymianie a on powiedzial mi ze zadnej gwarancji nie ma na to, co mnie sklonilo do wywalenia tych klapek to jego komentaz ze to nie jest kwestia czy sie urwa tylko kiedy sie urwa. tak ze wzialem klucze w lape i zabralem sie do roboty. Po 2.5 godzinach pracy klapki kolektora wymontowane a przy okazji EGR wyczyszczony :) spokoj ducha ze sie nic nie urwie nie do przecenienia:) Robilem to sam na podstawie kilku fotorelacji polskich i brytyjskich, robota w zasadzie niezbyt skaplikowana, ale kazdemu nie polece robic tego wlasnorecznie. Po przejechaniu 20 kilometrow nie widze zadnej roznicy w pracy silnika zbiera sie tak samo jak przed demontazem, jedeli jest spadek mocy w dolnym zakresie obrotow to naprawde niezauwazalny, dynamika taka sama jak przed zabiegiem. Kolejna sprawa ze jezeli komus zalezy na wielkiej mocy to nie kupuje 2-litrowego diesla:) tylko szuka M3 w dobrym stanie:). Bede monitorowal zuzycie paliwa i za powiedzmy tydzien lub dwa dam znac jak sie jezdzi i jak ze spalaniem. Pozdrawiam
  7. A ty w swoim samochodzie wywaliles te klapki czy zostawiles? Dzis sie za to zabiore i sastanawiam sie czy jak bede mial kolektor na wierzechu czy od razu ich nie wywalic... Opinie sa podzielone czy sie urywaja czy nie a skoro ASO sugeruje wymiane kolektora to prawdopodobnie problem moze sie pojawic. Czytalem rowniez ze samochod moze byc mulowaty w pomiedzy 1000-2000 obrotow. dzieki
  8. Witam, BMW e90 320d 163bhp Wlasnie dobilem do 150tys kilometrow i jak to bywa z silnikiem M47N2 zaczynam sie martwic o klapki. Zadzwonilem do serwisu (w irlandii) i spytalem o co chodzi z tymi klapkami w moim konkretnie aucie i powiedzieli ze zaleca sie wymiane kolektora na 150 tysiecy. Koszt kolektora to €750 a razem z robocizna okolo €1400. Mam pytanie czy odczuwalna jest roznica po wymontowaniu klapek, czy trzeba remapowac ECU. Pytam osoby ktore robily taka modyfikacje, z opisow starszych bimerow wynikalo ze oprocz troszke dluzszego gaszenia nie bylo zadnej roznicy i zastanawiam sie jak sprawa wyglada w silniku M47N2. Ile mniej wiecej zabiera taki zabieg? wymontowanie kolektora itp. Pozdrawiam i dzieki za pomoc
  9. Witam, Uporalem se z piszczeniem. Wymiana nowego paska nieorginalnego na orginalny z ASO rozwiazalo problem, choc musze przyznac ze €55 za pasek to nie malo... Co do odpowiedzi powyzej, napinacz i tak musialem wymienic bo rolka napinacza miala troche luzy i pasek sie zsuwal gdzies okolo 5mm. Teraz wszystko jest tak jak powinno byc:) dzieki za pomoc. pozdrawiam
  10. Witam. Posiadam BMW e90 320d 163bhp z 2005r, auto ma przejechane 147k kilometrow. W zasadzie od poczatku jak mam to auto to w momencie rozruchu i gaszenia silnika slyszalne jest dosyc glosne piszczenie paska klinowego. trwa to doslownie ulamek sekundy. Dzisiaj wymienilem napinacz bo widzialem ze pasek klinowy sie jakby lekko zsowa ze starego, teraz pasek lezy idealnie na srodku rolki napinacza jednak nic to nie zmienilo co do piszczenia. Przeczytalem wszystkie posty na ten temat na forum jednak nie znalazlem jednoznacznej diagnozy. Nie czuje w kabinie zadnych wyjatkowych drgan przy zapalaniu lub gaszeniu, pasek nie piszczy przy obciazonym alternatorze lub klimatyzacji. W ramach eksperymentu popsikalem pasek WD40 i piszczenie ustalo, silnik startowal i gasil sie w bardzo kulturalny sposob az do momentu az WD40 odparowalo, teraz znowu piszczy... Macie Panie i Panowie jakies pomysly? Myslicie ze to tlumik drgan na kole pasowym? jezeli tak to jak sprawdzic czy ten tlumik jest uszkodzony bo tak jak pisalem nie ma zadnych drgan? dzieki i pozdrawiam
  11. Dzieki za propozycje Bad_Boy ale szukam auta z kierownica po drugiej stronie, bo jak pewnie wiesz w Irl jezdzimy po lewej stronie drogi:) Swoja droga piekne masz auto, czegos takiego raczej w Irl nie znajde bo tu ciezko o dobre wyposazenie. Tak czy owak dzieki i powodzenia przy sprzedazy. pzdr
  12. No niestety wiekszosci aut tutaj brakuje milosci... Nie jestem mechanikiem ale troche znam sie na samochodach i jak do tej pory wszystko w swoich autach naprawiam sam, lacznie z wymiana skrzyni biegow itp. Przy zakupie kazdego auta zawsze sa detale na ktore najbardziej nalezy zwrocic uwage, nie wiem jakies charakterystyczne dzwieki turbiny ktore beda swiadczyc o nieuchronnej wymianie itp. Jak poznac czy auto jest z filtrem czastek stalych? dzieki
  13. Mieszkam w Irlandii i mozna tu znalezc egzemplaz z udokumentowanym przebiegeim na posiomi 100tys mil czyli 160tys km i takiego czegos bede szukal
  14. WItam Bardzo powaznie zastanawiam sie nad zakupem BMW e90 320d z 2005-06 roku i poszukuje informacji jakie podzespoly moga sprawiac problemy w tym modelu i na co zwrocic uwage przy zakupie. Kilka miesiecy temu sprzedalem swoje e39 przesiadajac sie do Mercedesa clk W208 i jakos nie czuje sie szczesliwy:( Musze czym predzej wrocic do jedynej slusznej marki:) Pomozcie koledzy i kolezanki:) Dzieki i pozdrawiam
  15. mareg

    Stan oleju e39 M54

    Witam, Twoj problem z poziomem oleju przypomina mi sytuacje jaka u mnie ma miejsce. Wedlug instrukcji obslugi poziom oleju nalezy sprawdzac na rozgrzanym silniku 5 minut po wylaczeniu - mam orinalna instrukcje i tak jest wlasnie napisane. Jezeli tak sprawdzajac stan oleju olej nie siega miniumum na bagnecie to powinienes dolac, od minimum do max wchodzi dokladnie 1 litr. Po calonocnym staniu zawsze pokaze ci maksa. Moja buma pali olej jak wsciekla - okolo 1l na 1500-2000km i z tego co czytalem na roznych forach nie jest to cos niespotykanego. Problemem w tym silniku sa podobno uszczelniacze zaworow. Moje auto ma przejechane 200tys km pali na dotyk silnik pracuje rowniutko, jak ostro jej klade nie kopci - generalnie wszystko wyglada super. Bylem u mechanika sprawdzil kompresje - w normie, wycieki - brak, popatrzyl na swiece i nie mogl uwiezyc ze ten silnik tak pije olej. Zgodnie z zaleceniami forumowiczow wymienilem odme i wezyki - zero zmian, pije jak pila. Z tego co piszesz wyglada mi (chociaz tego Ci nie zycze) ze twoje auto rowniez lubi sobie wypic:) U mnie jedyny objaw ktory pokazuje gdzie olej sie podziewa to hamowanie silnikiem. Jak chcesz to sprawdz jak jest u ciebie - jedz z gorki na 5 biegu hamujac silnikiem powiedzmy 80km/h i jak juz ci zwolni tak to 30 -40 to zredukuj na 2 i daj jej buta - w przypadku mojego auta pojawia sie niebieska chmura dymu w sloneczny dzien widac ja w lusterku. chlopaki z brytyjskiego forum pisali ze dzieje sie tak, bo hamujac silnikiem zbierasz olej cieknacy przez uszczelniacze w kolektorze wydechowym i w momencie jak przyspieszasz ten olej spalasz wlasnie w kolektorze - dlatego swiece pozostaja czyste. Mam swoje auto 3 lata i probowalem wszystkiego oprocz remontu silnika, olej ubywa zawsze tak samo, stan sie nie pogarsza i w zasadzie juz sie przyzwyczailem, co 2tys km po zapaleniu sie kontrolki wlewam litra i jade dalej bo malo jest fachowcow co potrafia wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy, a zdejmowanie glowicy to ostatnia rzecz jakiej chcesz w tym silniku. pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.