Skocz do zawartości

Michael1916

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 471
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    14

Ostatnia wygrana Michael1916 w dniu 28 Grudnia 2024

Użytkownicy przyznają Michael1916 punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G05 X5 M50d & G16 840d GC
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Michael1916

  1. Do tej pory ani razu nie słyszałem o problemach ze skrętną tylną osią. Mam 140kkm przebiegu w X5 i 80kkm w serii 8. Wszystko działa jak powinno. W serii 8 skretna tylna os jest nawet wyposażeniem standardowym wiec chyba jednak cos w tym jest i raczej nikomu BMW nie wciska niepopularnej i niechcianej opcji. Moge powiedziec nawet tak: jeden lubi fotele sportowe drugiemu pasuja komforty, jeden chce szklany dach inny nie, jeden diesla drugi benzyne ale jesli chodzi o skretna tylna os to zawsze jest na +. Sa uzytkownicy zachwyceni (jak ja) tym jak zmienia ona jakosc prowadzenia ( trzeba pamietac ze łączona jest ona z aktywnym układem kierowniczym) inni doceniaja to troche mniej ale raczej nie chcieliby wrocic do wersji bez tej opcji.
  2. Skretna tylna oś to must have wg mnie. Lekkosc prowadzenia + mniejsza srednica zawracania jest bardzo odczuwalna. Harman gra bardzo dobrze. Dopłata ponad 20k do Bowers'a jest w moim odczuciu zbyt duża. Kola zimowe - pomyślisz za kilka miesiecy kiedy będą dobre wyprzedaże na oryginalne koła po sezonie. Może na 20' wygląd nie rzuca na kolana ale za to komfort i brak stresu zwiazanego z uszkodzeniem felg do mnie przemawia. Osobiscie nie lubie szklanego dachu. W X5 nie mam w serii 8 mam. Problemow dużych nie sprawia, od czasu do czasu trzeba poruszac uszczelkami żeby nie skrzypiało. Latem zasłoniete rolety bo grzeje, brudne szkło, wieksza masa, mniejsza sztywnosc, podwyzszony hałas i dopłata 10-15k powoduja, że jestem na NIE. Sensafin widziałem u kolegi i wygląda zaskakująco dobrze. Wszystko rozegra się o trwałosc. Nappa w serii 8 zużywa się wyraźnie szybciej niż Vernasca w X5. Jeśli Sensafin okazałaby się trwalsza niż delikatna naturalna skóra to wybrałbym tą "ceratę".
  3. Może u mnie roznica była znaczaca bo wymienili tez wahacze rozprężne. Poza tym jednak cos bylo nie tak z tymi amorami jak zakwalifikowali do wymiany...
  4. Może i masz racje. Pomyliłem chyba cene za 1 sztuke z cena za pare. W koncu to nie ja płaciłem fakture tylko Monachium. Chyba, że w ASO licza sobie cene x2 w stosunku do sklepu internetowego... Pytam o przebieg bo u mnie po przejechanych 90tys km okazało się, że roznica w prowadzeniu i amortyzacji była mocno wyczuwalna. Znaczy, że 90tys km to juz zauważalne zużycie w stosunku do nowego.
  5. Nie wiem czy sie da naprawic ale wymieniali mi w ASO na gwaracji dwa amory przednie i wiem, ze tutaj nie ma żadnych zamiennikow. Jeden kosztuje 16-18k zł! Para 35k+robota z geometria zawieszenia i mamy 40k. Lekki szok. Miechy pneumatyczne sa zintegrowane z amortyzatorem i podobno dlatego tak drogo. Jaki masz przebieg?
  6. Michael1916

    M50i 4.4 V8 530km

    Niech by nawet było to 75% kosztow przy użytkowaniu mieszanym-to brzmi rozsadnie. Jednak odliczac 50% Vatu żeby przy sprzedazy musiec zapłacic 100% i limit 150k do kosztow to paranoja.
  7. Michael1916

    M50i 4.4 V8 530km

    Twoje przemyslenia sa bardzo bliskie moim. Tez mam problem żeby pozbyc sie mojego M50d chociaz leasing juz dawno spłacony. Tez kalkuluje, ze po uwzglednieniu sytuacji podatkowej zamiana na nowy wychodzi bardzo niekorzystnie a do tego silnika porownywalnego do 50d brak. Wykup 150k niczego tutaj nie rozwiazuje bo koszt leasingu jest teraz tak wysoki, ze co zaoszczedzimy na podatkach to oddamy w odsetkach. Nastepne podobienstwo jest takie, ze kupilbym teraz X7 40d. Dodatkowe 2 miejsca tez czasem by mi sie przydały i cały czas jestem za dieslem w suvie tej wielkosci. Na daily ze sportowymi wrazeniami polecam serie 8. Sam mam 840d i pewnie teraz kupiłbym jednak M850i mimo ze robie nia sporo tras. Mysle, że zestaw X7 40d + M850i to super sprawa. Gdyby podatki byly tak jak kiedys myślalbym nad takim ruchem bardzo powaznie. Zarobiłby salon, państwo dostałoby VAT i akcyze, ja cieszylbym się z nowego zestawu w garażu a na rynek trafiłyby dwa zadbane BMW z polskiego salonu a nie sprowadzane graty. Komuś to jednak przeszkadzało a wydaje mi sie, że poprzednie warunki podatkowe to naprawde było win/win dla wszystkich wokoł.
  8. Szanowny kolego. Powtarzam sie, kontraktowałem te czesci wiec pośrednio sprzedawalem je rowniez Tobie. Mowie Ci co ode mnie kupowałes, mowi to w wywiadzie prezes i własciciel Intercarsu. Podlinkowalem go bo rozumiem że moja wiarygodnosc tutaj moze byc podobna do Twojego "Mariana" w swoim garazu. Prezes Intercars anonimowy jednak nie jest. Tlumaczylem to ze wszystkich stron. Logicznych, biznesowych, prawnych, wreszcie zdrowotozsadkowych. Nic wiecej nie moge zrobic. Nie chciałem od poczatku wchodzic w ta dyskusje bo życie nauczylo mnie ze swiata nie zbawisz i czasem trzeba zaakceptowac rzeczy takimi jakimi sa. Podejrzewam, że jestes doświadczonym mechanikiem, masz na wiele tematow znacznie wieksza wiedze ode mnie czy innych tutaj na forum. Czasami należy jednak zważyc, że nie ma osob wszechwiedzacych i takze Ty mozesz tkwic w błedzie w jakims temacie. Omawiany przez nas temat jest dosc prosty do zbadania. Dokumentacja techniczna czesci jest dostepna publicznie, firmy sa duze i raczej transparentne a ludzie nimi zarzadzajacy to czesto ludzie z dużym autorytetem. Mozna wiec moje tezy łatwo zweryfikowac. Dzieki za wymianę zdań. Pozdrawiam!
  9. No to pięknie! Szkoda, ze gosc (z zoną w tle🤣) nie wymienil z nazwy, ktora to firma taka lipe wciska klientom i dlaczego. Szybko byłby pozamiatany za publikowanie takich bzdur. Tu wystarczy troche pomyślunku. Stoisz na czele firmy/producenta czesto notowanego na giełdzie, wartego wiele milionow/miliardow euro. Wszystko jest transparentne i raportowane publicznie. Przepakowujesz jednak odpady produkcyjne w pudełka z logo własnej marki, nieudolnie zacierasz logo BMW (że to niby dla spostrzegawczych😉)i narażasz sie na krytyke i oczernianie ze strony pierwszego lepszego "Mariana" z Polski ktory odkrył Twoj skrywany latami sekret w swoim garażu. Ryzykujesz wiec zakonczenie działalnosci Twojej firmy z powodu kar i upadku wizerunkowego. Proponuje nastepny temat do rozwazenia na tym forum czy moze ziemia jednak nie jest aby płaska? 🤣 Życze wszystkiego najlepszego!
  10. Kurcze, zeby ktos byl bezpłatnie takim ambasadorem mojej firmy jak Ty jestes dla BMW! 🤔 Tego co napisałes to juz nie jestem w stanie skomentowac, to chyba o jakis fanatyzm sie ociera. Temat chyba faktycznie wyczerpany. Niech kazdy sam oceni co tu sie wydarzyło🫢
  11. Przeciez BMW nie produkuje żadnych czesci! To jak najlepsze? To jak dzis kupi klocek od Textara to jest najlepszy klocek a jak w przyszłym roku zmieni dostawce na TRW to tym razem TRW bedzie najlepszy? Ten przegrany Textar pojdzie juz tylko do pudełek z logo Textar i nagle mu sie cos pogorszy? Niezależnie ktory dostawca wygra kontrakt to zawsze bedzie z definicji najlepszy? Ten "oryginał" bedzie najtanszy ze spełniajacych wymagania techniczne BMW. Az tyle i tylko tyle. Nie odpowiedziales wczesniej na jedno pytanie: widziałes czesci z zatartymi logotypami BMW w pudelkach aftermarketowych? Jak to sobie tłumaczysz?
  12. To co, wszystkie marki maja takie najlepsze "oryginały" czy tylko BMW jest tutaj pionierem? "Oryginał" Alfy Romeo tez jest lepszy od ATE czy Textara? Moze ten wspomniany Peugeot zamawia czesci kiepskie a tylko BMW prosi o specjalna jakosc? Rolls Royce Ghost dostaje lepsze czesci od BMW 7? Moze systemy nawigacji i procesory je napedzajace inne sa w BMW a inne w Rolls Roysie? Przeciez cena x 3 wiec powinny byc. A co z Lambo Urus i Audi RSQ8? Nie maja czasem 90% tych samych czesci? Audi kosztuje 800k, Lambo 1,8mln... Marketing, pozycjonowanie marki, prestiż, renoma, obsluga klienta. Tu jest klucz.
  13. Ja nie jestem żadnym autorytetem w tym wzgledzie. Moze bedziesz mial jednak okazje kiedys zapytac o to ktoregos z producentow lub chociażby podlinkowanego przeze mnie prezesa Intercarsu. Ja miałem w życiu taka okazje i stad o tym pisze.
  14. Sa to tak tanie w produkcji (materiałowio) rzeczy (nie mowie o kosztach fabryki, marketingu) ze nie opłaca sie produkowac, opracowywac a potem homologowac dwoch lub wiecej rozniacych sie jakosciowo czesci do tego samego samochodu. Przeciez czasami jak jest nadprodukcja takich czesci do w aftermarketowe pudełka pakowane sa czesci ze startymi tylko logami BMW czy Peugeot czy innych marek. Nie widziałes takich czesci ze śladami usuwanie logo BMW? Gdyby BMW rekomendowało wymiane oleju w skrzyniach automatycznych to tez bys mowił, ze zestawy ZF ale z logiem z BMW maja lepsza jakosc? Byłoby to zupelnie to samo tylko w 3x wyższej cenie. Jak nie ma tego w ofercie BMW to wszyscy uważaja, że ta miska + filtr + olej ZF sa super. Nie ma żadnej dyskusji i podważania ich jakosci.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.