Skocz do zawartości

Michael1916

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 431
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    11

Ostatnia wygrana Michael1916 w dniu 20 Października

Użytkownicy przyznają Michael1916 punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G05 X5 M50d & G16 840d GC
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Michael1916

  1. Za 695zł to na bank 5w-30 niemniej i tak cena dodatkowej wymiany bardzo atrakcyjna jak na ASO.
  2. Chyba jednak cos nie tak z tym Twoim egzemplarzem X5. Tez miałem F10 kiedys i tutaj w X5 swiatła są dużo lepsze. Porownujac do serii 8 laser vs laser wygląda to mniej wiecej tak samo. Nie zauważyłem roznicy wynikajacej z tego ze w X5 dużo wyzej sie siedzi w porownaniu do serii 8.
  3. Klocki ostrzega o zużyciu na 5000km przed wymiana. Olej moze byc 5w-30 jak i 0w-30. Lepszy jest 0w-30 bo ma lepsza płynnosc w niskich temperaturach. 0w-30 jest o połowę droższy. Termin badania technicznego da się ustawić tak jak kiedyś w F. Światła - jeździsz na "automacie"? Jesli tak to przecież adaptacyjne światła oświetlają tyle ile mogą dostosowując wiązkę żeby nie oślepiać innych kierowców. Dawno nie widziałem jak świecą zwykłe mijania...
  4. Dodaj jeszcze tą skrętną oś co idzie w parze z active steering! Zobaczysz, że nie pożałujesz tej decyzji. Na jeździe testowej nie da się tego wszystkiego ogarnąć. Nowy samochód, wszystko tak naprawdę trzeba poznać. Potem jak już masz u siebie tą opcję i wsiadasz do samochodu bez active steering i skrętnej osi to zdajesz sobie sprawę jaką to robi robotę.
  5. Michael1916

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Ja sie upieram przy tych moich %. 40d vs 60i zużycie paliwa+ 50-60%.
  6. Wypala sie DPF i proces nie zdążył się zakończyć zanim wyłączyłeś silnik.
  7. Michael1916

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Juz powoli nie rozumiem sensu tej dyskusji...Udowadniamy jeden drugiemu, który silnik lepszy? Osobiscie jak pisałem kupuje silniki benzynowe lub diesla w zależnosci od wybranego nadwozia i tego jaką eksloatacje dla samochodu przewiduje. W jednych samochodach lepiej sprawdza sie diesel w innych benzyna. Jeśli rozmawiamy o X5 to w krajach gdzie diesle są dostępne w sprzedaży nadal 80-90% X5 czy X7 wyjeżdża z dieslem pod maską. Nie sądzę żeby górę tu brała kalkulacja kosztów paliwa, szczególnie, że do zakupu diesla trzeba całkiem sporo dopłacić. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że decydująca jest wygoda eksploatacji i jednak osiągi ( osiagi nie zawsze znaczy to samo co osiągi maksymalne). Osobiście sam się pod tym podpisuję i następnego dużego suva też zamówie z dieslem jeśli tylko to będzie wciąż możliwe. Prawdziwy dylemat to jest w samochodzie pokroju serii 8 czy dawnej serii 6. Tutaj mialem 40i, 50i i teraz 40d i kurcze nie wiem co wybrałbym jako następny ( chyba jednak V8 tutaj rządzi, przynajmniej teraz jak w końcu chyba można mu zaufać pod względem niezawodności). W serii 3 i mniejszych nie widze sensu wyboru diesla. Chociaż jak ktoś jeździ 50kkm rocznie i ma ambicje dojechać do Splitu na polskim paliwie...
  8. Michael1916

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Dokładnie tak. Powiedzmy, że ta wyższa sprawnosc diesla to tak od 10 do 15% w zależności od silnika. Testy u producentow sa wykonywane w dokładnie tych samych warunkach i pod takim samym obciazeniem. Da się na tej podstawie precyzyjnie oszacowac różnice w zużyciu paliwa poszczególnych silników.
  9. Michael1916

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Ciekawe ile jeszcze razy kazdy dyskutant tutaj nawet nieświadomie potwierdzi, ze benzyna pali o 25-30% wiecej od porownywalnego diesla na co wskazuja dane producenta. Roznice spoza tego przedziału wskazuja na inny styl jazdy lub inne warunki na drodze.
  10. Michael1916

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Moim zdaniem wręcz niemożliwe jest stwierdzenie czy lepsza jest benzyna czy diesel. Wszystko zależy w jakim nadwoziu i jaki styl jazdy. Ja na przestrzeni 10-15 lat przechodze z benzyny na diesla i z powrotem. Teraz zastanawiam się czy by znowu nie wejść w benzynowe V8 ale nie do SUVa tylko do czegos gdzie z jego zalet bede faktycznie korzystał. Pisałem to gdzieś tutaj pare dni temu i moge powtorzyć - mamy złoty czas jeśli chodzi o silniki w BMW. Takiej gamy wspaniałych motorów jak teraz nie było w ofercie nigdy. Żaden silnik nie będzie złym wyborem.
  11. Michael1916

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Każdy przed zakupem może sie zapoznać z danymi technicznymi dotyczącymi osiągów maksymalnych. Kto na podstawie danych papierowych dopłaciłby 20 czy 30 tys zł do wersji 40d zamiast brać tańszą i na papierze, dynamiczniejszą 40i? Przecież tej różnicy w cenie nie odrobi się raczej mniejszym spalaniem. Ludzie biorą diesla bo zapewnia im lepsze osiągi przy przeciętnym stylu jazdy kierowcy Suva.
  12. Michael1916

    LCI 3.0d vs 4.0d

    W danych technicznych podaje sie moc maksymalną oraz maksymalny moment obrotowy ze wskazaniem przy jakich obrotach te parametry są osiągane. W zależności więc w jakim stylu dany kierowca jeździ jest w stanie wycisnąc z tej benzyny maksa lub nie. Omawiamy osiagi X5. Raczej z gazem w podłodze jeździ się takimi samochodami tylko dla testu. Z tego powodu w dużych suvach ludzie są zwykle bardziej zadowoleni z osiagów silnikow diesla nawet jeśli na papierze osiągi maksymalne pokazują co innego.
  13. Michael1916

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Juz wczesniej zwracałem na to uwage. "Wydawał się mocniejszy" bierze się z tego, że w zakresie obrotow 1500-3000 rzeczywiście mocniejszy ten diesel jest i dopiero przy porzadnym wcisnieciu gazu to benzyna ma przewage mocy.
  14. Michael1916

    LCI 3.0d vs 4.0d

    Nie wiem czy podpisałbym się pod az tak radykalnym stwierdzeniem ale jak miałem w garażu jednocześnie 650ix 450KM i X5 M50d to w co dziennej jeździe X5 wydawał się dynamiczniejszy. Przy gazie w podłoge oczywiście SUV nie miał szans z 650i.
  15. Michael1916

    LCI 3.0d vs 4.0d

    To jak tam chłopaki, odkryliście juz po kolejnych przepychankach na pare stron, że różnice w spalaniu miedzy omawianymi silnikami pokrywaja sie z danymi producenta? Tak jak pisałem mozna je wyrazić w %. Przekładajac te % na litry zużytego paliwa przy spokojnej jeździe bedzie to 2l a przy zapierd...niu 4l. Dalej bedziemy wyważać otwarte drzwi?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.