olo320i
Zarejestrowani-
Postów
122 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia olo320i
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
wrzuciłem do koszyka to co bym chciał kupić ale poczekam chwile z zakupem może ktoś jeszcze coś dorzuci. Mała Edyta :) trochę czasu spędziłem na zagranicznych forach i znalazłem co kupić. Kupiłem do dyfra bez szpery czy tam non slip differential Castrol 154F09 Syntrax Longlife Oil 75W-90, ma on aprobatę bmw 149 i jest to olej lepszy niż ten co leje fabryka. fabryka leje jak najtaniej więc oryginalny olej z aso jest to olej o specyfikacji 75w85 GL5. Dla dyfra ze szperą jest olej 75w140 gl5, Co do skrzyni biegów to bmw trochę się samo zamotało w tej swojej numeracji i tak olej do manualnej skrzyni MTF-LT5 występuje w różnych modelach bmw pod różnymi numerami. nr 83222156969 i nr. 83222167666 to ten sam olej tylko jeden nr koresponduje do butelki o pojemności 1 litr a drugi to baniak 20 litrów. szukając oleju możemy trafić tak że zamiennik będzie miał jeden tylko nr który akurat nie występuje na realoem dla naszego auta a mimo tego będzie to właśnie ten olej który poszukujemy. Po za tym nie koniecznie trzeba wlać olej taki jaki leje fabryka. do manualnej można wlać każdy olej tylko musi to być olej GL4. nie można lać do skrzyni gl5 poniewaz gl5 zle się obchodzi z synchronizatorami które są z metali miękkich takich jak brąz czy mosiądz. po prostu niszczy je.
-
w sumie wszystkie oleje do skrzyni i dyfra które wymieniłem są to oleje proponowane przez szukajkę producentów olei. Ten Ravenol jest dostępny na amazonie ale do dyfra wchodzi 1.5l więc 2 litry tego oleju kosztuje tyle co 7 litrów oleju do silnika trochę przesada.
-
Takie oleje mam do wyboru: do skrzyni Motul Multi Dctf, Liqui Moly 8100, TITAN FFL-3. do dyfra TITAN SINTOPOID LS SAE 75W-90, Liqui Moly 1414 Fully Synthetic Gear Oil (Gl 5) Sae 75W-90, MOTUL MOTYLGEAR 75W-85
-
Panowie posiadam f20 M140i z silnikiem b58. w tej chwili jest nalany olej jaki nalał poprzedni właściciel Millers EE Performance C3 5W40. auto ma przejechane 42000km zbliża się koniec zimy więc będę chciał wymienić olej. Dostałem od firmy w której pracuje bon do przej..nia na Amazonie na całkiem sporą kwotę i to właśnie tam chciałbym zakupić olej. Wybór nie jest ogromny ale tragedii w sumie też nie ma. do wyboru mam takie oleje: Millers: EE Performance C3 5W40, XF Premium C3 5W40 lub 0W40, CFS 5w40 NT+, CFS 5w40 nt triple ester nano technology. Liqui Moly zielony olej Molygen new generation 5w40 Mobil 1 ESP X3 0w40 . Shell Helix HX8 C3 5W40 Kolejne pytanie co wlać do tylniego dyfra i manualnej skrzyni biegów? tutaj nie mam pomysłu na to co by tam wlać. Według realoem bmw do skrzyni idzie MTF LT-5 a do dyfra hypoid axle oil G1 i tu nie wiem jaka firma jest godna polecenia. Sprawdziłem już kilka wyszukiwarek oleju i niektóre firmy nie mają w ogóle oleju a inne proponują olej do dwusprzęgłowej skrzyni. Nie chciałbym czegoś spieprzyć. Czy można do dyfra i skrzyni bezpiecznie dodać taki dodatek w małej tubce od Liqui Moly?
-
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem f20 i w podłokietniku jest tylko gniazdo na usb a chciałbym mieć usb i mini jacka. kupiłem już ten element (84109229246) gdzie jest usb i jack razem. Czy ktoś by mi poradził/ powiedział jaki jest nr tej wiązki której brakuje aby to podłączyć? Sprawdziłem w real oem i nie mogę tego zlokalizować. Dodatkowo co by trzeba zakodować aby radio to widziało? Posiadam program Protool i kabel który działa bo wykodowałem już start/stop i dołożyłem w idrive możliwość wyłączania świateł drl. Z góry dziękuje za odpowiedź.
-
Witam. Mam taki problem otóż z okolicy pompy wysokiego ciśnienia wydobywa się dźwięk jakby kwiczenia. W środku w samochodzie słychać ten dźwięk też. Posiadam to auto 6 lat i jakieś 2 lata temu zaczął się ten dźwięk pojawiać. Na początku od czasu do czasu było słychać w samochodzie dźwięk jakby gołąb gruchał. Nie było to jakoś uciążliwe i pojawiało się tylko na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. Był taki okres że w ogóle nie było tego kwiku. Nie znalazłem żadnych informacji na polskich forach co to może być, za to na zagranicznych jest tego trochę. I tu przejdę do meritum, według tego co znalazłem na zagranicznych forach dźwięk ten wydobywa się (z powodu wibracji w jakie wpada) z rurki od paliwa. Generalnie w żadnym poście nie było napisane szczegółów co gdzie jak, tylko ogólnie że to taka rurka i ze drogo sobie winszują w serwisie za wymianę. Ogólnie to ten pisk/kwik nie ma wpływu na pracę ale wqur**a. Do wymiany tej rurki trzeba zdjąć kolektor ssący i tak naprawdę to mam to w planie zrobić bo chciałbym sprawdzić czy nie ma tego carbon osadu na zaworach ssących. Jeżeli zdejmę już ten kolektor ssący i będę miał na wierzchu tą rurkę to dlaczego by nie zrobić tego od razu za jednym razem. I tutaj potrzebuje informacji od kogoś kto ma o tym pojęcie. Co potrzeba , jakich części do naprawy? Co dokładnie przewiduje serwis bmw przy naprawie takiej usterki? Czy trzeba coś kodować? Jakieś adaptacje kasować? Rejestrować coś w kompie? Szczerze mówiąc to chciałbym zobaczyć jakiś biuletyn bmw na ten temat z całą procedurą. Większość postów jakie znalazłem były to posty z okresu 2008-2014 i bmw wtedy dopiero zagłębiali się w ten temat a i ludzie którzy opisywali swoje doświadczenia z tym problemem wspominali że po odebraniu auta z serwisu problem u niektórych wracał po jakimś czasie. Auto pali od strzała, nie generuje żadnych błędów, mam inpe i iste. Z góry dziękuję za pomoc w moim problemie.
-
Poszukuje kogoś w Poznaniu kto zakoduje w e87 tempomat.
-
E90 n53 30 dziwny hałas ze skrzyni biegów
olo320i odpowiedział(a) na olo320i temat w E90, E91, E92, E93
Manual -
2 dni temu po wielu tygodniach wkurzania się na hałasującą dwumasę, wymieniłem cały komplet sprzęgła. Niestety ale po przejechaniu ok 100 kilometrów nadal słychać ten dziwny dzwięk. Wydłubałem skórkę przy dziwgni zmiany biegów i tą gumową osłonę że widzę skrzynię i teraz w czasie jazdy w ogóle ten hałas jest jeszcze głośniejszy. Auto ma najechane 168k km, posiadam to auto od ponad 5 lat nie pałuje, dbam o nie. co to może być? łożysko, synchronizator, czy może koniec skrzyni biegów?
-
E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.
olo320i odpowiedział(a) na sokolnh temat w E90, E91, E92, E93
Dzięki, dzisiaj od rana miałem trochę wolnego i poszperałem trochę w necie. Znalazłem fajny kalkulator do sprawdzania i kalkulacji rozmiarów felg i wychodzi że jedynie 4 mm będą bardziej wystawione na zewnątrz. W sumie to na real oem BMW takie info powinno być podane, jakie et od do można założyć. -
E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.
olo320i odpowiedział(a) na sokolnh temat w E90, E91, E92, E93
Czy 4 felgi 17 j8 et30 wejdą normalnie do e90 lci z m packetowym zawieszeniem? teraz mam 17 j8 et34 ale zaczęły korodować od wewnątrz i ostatnio po wymianie opon, oponiarz miał problem z przylepieniem odważników. Chcę zostać przy 17 bo mam wszystkie 4 nowe opony więc nie będę kombinować. -
Podłączę się do tematu :) jaki jest rozmiar klucza do filtra oleju w 330i N53 ? 74 miałem w ręce i był zamały
-
Koło zapasowe / dojazdówka w bagażniku e9x
olo320i odpowiedział(a) na paweltop1984 temat w E90, E91, E92, E93
Od e46 będzie pasować ale jak masz 17 calowe koła to musisz mieć 17 calową dojazdówkę a takie fabrycznie były w 330d i nie jest to łatwo kupić. 16 calowych jest pełno od wyboru do koloru. -
E90 Czujnik temperatury zewnętrznej -40* - Gdzie jest?
olo320i odpowiedział(a) na Majkelq temat w E90, E91, E92, E93
Cuda na kiju :D -
E90 Czujnik temperatury zewnętrznej -40* - Gdzie jest?
olo320i odpowiedział(a) na Majkelq temat w E90, E91, E92, E93
Witam. Mam taki mały problem. Miesiąc temu jadąc w trasie nagle wskazanie temperatury zewnętrznej zaczęło rosnąć z -1 do +14 potem skoczyło na +27. Po ponownym uruchomieniu silnika pokazywało -40 i skakało do -27. Dzisiaj wymieniłem klocki hamulcowe z przodu bo już mi komp pokazywał service za 400 mil, i po wymianie tego sensora zużycia klocków na nowy i skasowaniu inspekcji, termometr jak zaczarowany od razu zaczął znów pokazywać prawidłową temperaturę na zewnątrz. Wcześniej znalazłem już informację że jak na blacie pokazuje temperaturę -40 to czujnik jest trafiony. Zakupiłem nowy czujnik w servisie (nie jest to tanie) i miałem go przekładać ale przeraża mnie rozbieranie przodu auta aby ten czujnik wymienić. Może sama robota nie, ale za oknem zimno i pada i nie uśmiecha mi się tego robić w taką pogodę. Pytanie mam takie: czy te sensory mają coś ze sobą wspólnego ? czy to jest czysty przypadek/ zrządzenie losu że to zaczęło znów działać ? Bo nie wiem co myśleć o tym :(