Skocz do zawartości

yaz

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 387
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana yaz w dniu 31 Lipca

Użytkownicy przyznają yaz punkty reputacji!

5 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było
    e36 320i
    e32 730i
    e90 320d
    e39 530iAT
    jest
    f07 535xd
    e24 635CSiA
    e31 840iA
  • Lokalizacja
    bn

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia yaz

Mentor marki

Mentor marki (12/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

10

Reputacja

  1. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Są dwa rodzaje tych nastawników. Ja u siebie mam, na nieszczęście, taki, który oprócz pozycji min max, ma jeszcze pozycję startową, którą sprawdza przy każdym uruchomieniu silnika. Po usunięciu klapek, albo trzeba go wyprogramować, albo zastosować patent ze wspomnianym wkrętem.
  2. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Dzięki, ale jak widać czeka mnie powtórka z rozrywki 😉 Myślałem nad usunięciem klapek, ale niektórzy zalecają kompleksowe pozbycie się ekologii, razem z egr'em. I wtedy obawiam się, że ten numer by nie przeszedł w kraju, w którym obecnie przebywam. Przy okazji przeglądu zaraz by się do tego przyczepili. Zobaczymy jak będzie po wymianie. Wiem, że jest jeszcze patent na wkręt w nastawniku, tak, żeby go oszukać, ale wtedy i tak gubię ciśnienie i syfi się przez uszczelnienie tego zielonego ramienia. Znalazłem też zestaw dźwigienki i uszczelniacza ale nie jestem pewny czy to by coś poprawiło. Co do oleju to kiedyś zalałem go do ex e39. Fakt to była benzyna, a tutaj diesel. Zobaczymy na wiosnę, przy wymianie jak to będzie wyglądało. Jest tańszy od np. valvoline, którym zalewałem silnik do tej pory, więc podejrzewam, że coś musi powodować tę różnicę. Niedługo wybieram się w dłuższą podróż i też sprawdzę jak wygląda temperatura w trasie.
  3. yaz

    f07 yazg.o.t.

    I po niedługim czasie wraca temat błędu 2C3200 - mechanicznego uszkodzenia ramienia klapek. Naturalnie z ramieniem wszystko w porządku. Jest całe i zdrowe, ale... Już kilka dni po montażu kolektora zauważyłem delikatnie ubrudzoną sadzą i olejem głowicę na wysokości łączenia kolektora i silniczka klap. Słabo widać na zdjęciu ale widać. To co po zdjęciu kolektora uznałem za przepuszczanie syfu przez uszczelkę kolektora na pierwszym i drugim cylindrze okazuje się być nieszczelnością od czoła kolektora. Najprawdopodobniej ciśnienie wypycha syf spod mocowania zielonej dźwigienki. Jest tam chyba jakiś uszczelniacz i podejrzewam, że ośka klapek ma już taki luz promieniowy, że rusza się w tym uszczelniaczu co powoduje zblokowanie się tego mechanizmu kolanowego co któreś uruchomienie silnika. Nastawnik nie jest w stanie ustawić się w swojej pozycji startowej, wywala błąd i po zawodach. Naturalnie, po skasowaniu błędu, nawet w czasie jazdy problem z przyspieszaniem znika jak ręką odjął. Także nie pozostało mi nic innego jak tylko kupno nowego kolektora. A na deser będę miał przyjemność zająć się wnętrzem 😉 Taki mały teaser. Z uwagi na małosprzyjające obecnie warunki atmosferyczne, rozpoczęcie sezonu wiosennego zapowiada się z przytupem 😄 Z pozytywów, znowu wezwali mnie na akcję serwisową. Tym razem wymiana poduszki kierowcy. Nie protestowałem. Przynajmniej teraz logo nie jest wytarte. 😜 PRZED PO btw Wiecie może jak jest numer części nakrętki na port klimy na wężu widocznym na zdjęciu? Kupiłem już trzy nakrętki i żadna nie pasuje.
  4. Ja w e39 do założenia siłowników klapy użyłem rurki od podnośnika typu żaba. Teleskop siłownika wszedł w rurkę, dzięki czemu łatwiej było manewrować siłownikiem i trafić na przegub kulowy.
  5. A Panowie z warsztatu są pewni, że cieknie z podstawy? Podstawa jest z tworzywa, ale jeżeli nie była ruszana albo przy odkręcaniu i dokręcaniu właściwie obsługiwana to nie powinna puszczać. Sugeruję sprawdzić dokładnie gdzie widać olej i co jest nim uwalone. Może okazać się, że np. kolektor przepuszcza i olej wymieszany z sadzą sączy się po bloku w stronę ściany grodziowej. Ja miałem tak u siebie. Uszczelka kolektora na pierwszym cylindrze przepuszczała i olej zawędrował po bloku na wysokości puszki filtra powietrza.
  6. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Ta rurka ma dwie wersje. Sprawdź którą masz u siebie. Ja nic nie robiłem z podporą, nie odczuwam wibracji przy przyspieszaniu, póki co😉
  7. yaz

    f07 yazg.o.t.

    I zgodnie z tradycją, kolejna wymiana oleju za mną, przy przebiegu 226210km Tym razem zdecydowałem się na Mannol'a, uprzednio wlewając tec'a. Ale to w zasadzie była wisienka na torcie. Wymianę oleju i filtra poprzedziłem zrzuceniem i czyszczeniem kolektora dolotowego. Miałem to w planach w tym roku w wakacje, ale przez brak czasu zaniedbałem temat, a teraz niejako sam o sobie przypomniał. Powodem był zanik mocy przy przyspieszaniu. Pedał gazu w podłogę, a auto przyspiesza tempem spacerowym. Sprawdzenie na szybko carly pokazało takie coś. ISTA potwierdziła ten sam kod błędu. Ale po wykasowaniu błędów, moc wróciła, więc uznałem, że ramię klap nie może być pęknięte i przyczyną zapewne jest nagromadzona ekologia. Auto jak widać ma nalatane pondad 225kkm, teraz już 226 i nikt wcześniej nie zdejmował kolektora. Także zabrałem się za uwalnianie go. Nie będę się rozpisywał co i jak, bo pełno DIY w necie. Tak wyglądało to u mnie. Wg mnie jak na taki przebieg to nie było tragedii, ale bądź co bądź należało się jak psu buda. Przepustnica Rura miksująca - strona kolektora Strona przepustnicy Rura EGR'a Kolektor Ewidentnie widać, że na pierwszym i drugim cylindrze było najgorzej. Uszczelki kolektora przepuszczały i zapaskudziło głowicę i okolice. Olej/sadza sączył się po bloku aż za podstawę filtra w stronę grodzi. I po czyszczeniu. Przepustnica Rura miksująca Rura EGR'a Kolektor Finalnie. Poskładany na nowych uszczelkach. Poczyściłem też delikatnie głowicę, ale bez szaleństw. Miałem w planie dłuższe znęcanie się nad gniazdami dolotowymi, ale nie mogłem uwolnić wentylatora, aby móc dostać się do koła wału i zamykać zawory, więc zrobiłem ile mogłem w bezpieczny sposób. Przy okazji wymieniłem również rurkę odpowietrzającą, którą wypatrzyłem kilka dni wcześniej. Przy demontażu nie oczekiwałem niczego innego. Rozpadła się niemalże w oczach. Auto poskładane i po jeździe testowej. Póki co, jest dobrze. Może to placebo, ale wydaje mi się, że zrobiło się bardziej "nerwowe" w pozytywnym znaczeniu.
  8. I nie ma nigdzie wycieku płynu? Sprawdziłeś zaciski? Może któraś z uszczelek tłoczków przepuszcza delikatnie?
  9. Kruk, dobrze wszyscy wiemy, że największą wadą aut są ich poprzedni właściciele. Silnik w 6gt nie ma bolączek n57, ale to nie znaczy, że nie może klęknąć, bo np. serwis olejowy był robiony zgodnie z zaleceniami producenta. Z resztą, nie piłem tylko do silnika w 6gt, pytając retorycznie, w poprzednim poście, o możliwość przydarzenia się "niewielkiego pecha" również w g32. Ja miałem tak samo przy zakupie. Auto spełniało oczekiwania, a konkretny egzemplarz odpowiadał oczekiwaniom technicznym. Ostatnią rzeczą, o której myślałem to kwestia odsprzedaży. A tam się głównie 535d zacierają zaraz 😉 Jakiś mit niepotwierdzony faktami😆
  10. A w przypadku 6gt niewielki pech nie może się przydarzyć? 6gt również nie ma szerokiej grupy nabywców, a została tylko na rynku, jako "naturalny" następca 5gt. Argument z n57 to wg mnie żaden argument, bo te same silniki siedzą niemalże w każdym innym typoszeregu. Każdy robi jak uważa, ale jeżeli mnie podoba się model (z różnych względów) to patrzę na stan konkretnego egzemplarza, koszty eksploatacji i podejmuję decyzję. Kwestia późniejszej odsprzedaży pewnie tez powinna gdzieś w głowie się przewinąć, ale wg mnie nie być jedną z głównych przyczynek do podejmowania decyzji. Wtedy ludzie jeździliby rowerem z komunii, bo nawet np. f10/11 byłyby odrzucane, bo ciężko je odsprzedać, ze względu chociażby na n57.
  11. yaz

    f07 yazg.o.t.

    To jest wosk, ceramikker. Ja do pielęgnacji wnętrza używam zestawu od adbl - Leather kit. Daje radę.
  12. yaz

    f07 yazg.o.t.

    3.0 V8 Swego czasu popełniłem nawet krótki film na potrzeby sprzedaży.
  13. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Nie kuś, nie kuś 😁 Fajna sztuka. Oby trafiła w dobre ręce. Oxfordgreen to obok bostongreen moja ulubiona zieleń. Moja ex e32 była właśnie oxfordgreen. No ale wspominki wspominkami, a gt stygnie 😉 Po nałożeniu wosku zrobiłem test wody i nie ma biedy. Po jeździe w deszczu auto również wygląda całkiem przyzwoicie. Z pewnością lepiej niż przed aplikacją.
  14. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Stare ale jare. W mojej ex e39 też walczyłem z wiązką klapy, ale w turasie to norma. BMW, jak się nie mylę, od generacji e60/e90 itd wiązki robi ChRL, więc nie dziwota, że to wygląda jak wygląda. Czasem ten garaż zamienia się w warsztat marzeń 😄 Nie wiadomo od której zacząć. Z miłą chęcią dorzuciłbym e39 w imola rot do kompletu, ale weź coś sensownego znajdź teraz. To do kompletu wrzuć jeszcze jakąś fotkę e39 😉
  15. yaz

    f07 yazg.o.t.

    Dzięki. W garażu znalazłem jakiś siuwax - wosk ceramiczny, który kupiłem swego czasu do wypróbowania. A, że i jakąś zakurzoną połówkę znalazłem to pozostało tylko wygospodarować chwilę wolnego. Fakt, klepanie w linki mnie też mierzi. Dlatego przerzuciłem się na inny hosting. A co do rozmyślania który kluczyk wybrać to sprawę deko ułatwia mi aura - jak pada to ósemka zostaje w garażu i problem rozwiązany 😉 Po części również sam się ograniczyłem, ponieważ mogę nią jeździć tylko od kwietnia do końca października. A czasem chciałoby się przegonić i w jesienny suchy dzień. No cóż...ale z pomocą przyjdzie niedługo, mam nadzieję, trochę starsza siostra, która ograniczeń czasowych nie posiada i można nią ganiać cały rok. Przy sprzyjającej aurze naturalnie. 😉
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.