yendrek
Zarejestrowani-
Postów
109 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia yendrek
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
yendrek obserwuje zawartość Adrian-1973
-
Trzęsienie silnikiem po odpaleniu spadek mocy
yendrek odpowiedział(a) na Chrisu1983 temat w F01, F02
zamkniete klapy swirl, uszkodzone sterowanie nimi zdemontuj kolektor,wyczysc ,usun klapy -
Więc zwykle h8 wyminilem na te z usa platynowe zarowki ale tak na zielono zachodzi kolor :/ Lepiej to wygląda niz na zółtkach ale to nie to teraz mam led z taki piuropuszem metalowym miękkim ale wywala błąd po uruchomieniu silnika bo napicie wzrasta do 13-14v jak jest silnik off i około 12v to działają pięknie Nawet jest różnica miedzy DRL a Postojówkami tak jak powinno być http://www.ebay.co.uk/itm/302078963210?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=600884131608&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Greg38 wykodował mi błędy z modółu świateł ale dalej Ledy wywala Ten LED poprostu nie radzi sobie z wyższym napieciem po odpaleniu silnika i się wyłącza myślę zeby to dołożyc http://www.ebay.co.uk/itm/2x-H8-H9-LED-Headlampe-Canbus-Error-Free-Anti-Flicker-Resistor-Canceller-Decoder-/272411807868?hash=item3f6d02507c:g:RA4AAOSwPCVX~1vx Lub moża Mtec dac LED tylko ze drogie sa. Ale podobno działaja bez problemu http://www.ebay.co.uk/itm/MTEC-H8-13w-V-3-Cree-LED-Bmw-Angel-Eyes-Marker-e82-e87-e90-LCI-e92-e93-X1-X5-6-/371706013059?hash=item568b67a583:g:IaUAAOSwk5FUxlvu Jakies doświadcznia ktoś ma?
-
Hi Dzieki:) Nie odpowietrzalem. Pompy nie trzeba blokowac ale ma punkt na obudowie ktory trzeba ustawic wzgledem zebatki.
-
Cześć Pewnie wielu z was zastanawia się w jakim stanie jest wasz łańcuch w n57 3.0d skoro n47 2.0d się urywają a łańcuch jest ten sam. Z tego co mi się udało zauwżyć 2.0d jest często parowane z manualem a 3.0d z automatem który jest dużo bardziej łagodny dla rozrządu bo nim tak nie szarpie z racji charakterystki pracy sprzęgła chydrokinetycznego i pracy samej 6cyl jednostki. Dadając do 2.0d systam start stop = przepis na zerwanie. Moje auto ma przejchane 135 000 km jest to BMW F01 3.0d sport 245hp 540nm oczywiście automat prod. 10/2009 Bmw mówi że w samochodach wypodukowanych przed 03/2009 należy wyminić wał korbowy przy wyminie łańcucha. Naszczęście ja mam wyprodukowany samochód po tej dacie. Dlaczego wymnieniłem łańcuch? 1.Ponieważ dużo problemów mają z nim ludzie w 2.0d a to ten sam łańcuch co w 3.0d 2.Auto nie pracowało równo po odpaleniu na zimnym silniku (efekt jakby świeca żarowa nie działała) wszystkie były sprawne na komputerze diag. 3.Pocenie się pokrywy zaworów z tyłu Stary Rozrząd na foto: http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/stary1_zpsrannf5yq.jpg http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/stary2_zpsm9qqadvv.jpg Nowy Rozrząd założony na foto: http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160409_215130_zpscgomg35p.jpg http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160409_220043_zpsurquwbqq.jpg Moje spostrzeżenia po demontażu 1.przy przebiegu 135k mały bardzo luz na ogniwach łańcucha ok. 0,5 mm 0,3mm na każdym ogniwie 2.przestawiony rozrząd na wale o 1cm (względem blokad rozrządu) !!!!!!!!!!!!!!!!!! 3.brak wytarcia zębatek (niezauważalne gołym okiem) W 2.0d górna zębatka rozrządu często potrafi sie zetrzeć bardzo mocno. zębatka na pompie w.ciśnienia też ok zębatka na pompie oleju też ok Napinacze już płynnie nie pracowały w porównaniu do nowych. Slizgi ok - nie popękane ani nie połamane Nastepna sprawa to że silnik 3.0d ma uszczelke pokrywy gumową na płycie metalowej. 2.0d pokrywa rozrządu jest mocowana na silikon. owa uszczelka 3.0d nie jest dociskana na całe powieszchni z racji jej budowy więc duża jej częśc nie jest dociśnęta . niestety duża częśc tej gumy odpada do miski olejowej i zatyka smok olejowy. Zanalazłem tą gume w sitku olejowym. Może dlatego mówi się ze w tych silnikach padają pompy oleju. Znam 1go własciciela f01 2010 3.0d któremu padła pompa i zatarł silnik przy przebiegu 190k km Lista rzeczy potrzebna do wymiany: Częsci kupione z czesczidobmw.pl Numery części według załączonego do wiadomości schematu 'łańcuch dolny' nr 1 - OE BMW 206 zł (13 52 8 570 652) nr 2 - OE BMW 188 zł (13 52 7 800 025) nr 3 - OE BMW 10 zł (13 52 7 800 395) nr 4 - OE BMW 119 zł (13 52 8 573 158) nr 5 - OE BMW 11 zł / 1 szt. (13 52 7 797 908 ; wymagana ilość to 3 sztuki) nr 6 - OE BMW 84 zł (13 52 8 573 159) nr 7 - OE BMW 250 zł ; Febi 105 zł (13 52 7 797 905) nr 8 - OE BMW 2,90 zł / 1 szt. (13 52 7 800 396 ; wymagana ilość to 3 sztuki) nr 9 - OE BMW 37 zł (13 52 7 797 909) Alternatywny zestaw części składający się z numerów: 1, 4, 6, 7 - Febi 275 zł / kpl. Numery części według załączonego do wiadomości schematu 'łańcuch górny' nr 1 - OE BMW 431 zł (11 31 8 570 649) nr 2 - 'zdublowana' część z poprzedniego schematu nr 3 - 'zdublowana' część z poprzedniego schematu nr 4 - OE BMW 162 zł (11 31 8 509 927) nr 5 - OE BMW 3,80 zł (11 31 7 797 516 ; wymagana ilość to 3 sztuki) nr 6 - OE BMW 119 zł (11 31 7 797 899) nr 7 - OE BMW 14 zł (11 31 7 797 900 ; wymagana ilość to 2 sztuki) nr 8 - OE BMW 84 zł (11 31 7 797 898) nr 9 - OE BMW 11 zł (13 52 7 797 908) nr 10 - OE BMW 222 zł ; Febi 89 zł (11 31 8 576 201) nr 11 - część zawarta w komplecie z napinaczem numer 10 Alternatywny zestaw części składający się z numerów: 1, 6, 8, 10 - Febi 298 zł / kpl. Części rozrządów dla BMW dostarcza firma Iwis. W zestawach rozrządów Febi również są zapakowane podzespoły Iwis. Informacje na ten temat może Pan znaleźć w poniższym linku: http://www.febi.com/index.php?id=1088&L= Części rozrządu OE BMW posiadają na sobie podpis producenta Iwis, logo BMW oraz numer katalogowy BMW. Części w zestawach Febi to dokładnie te same części z widocznym podpisem Iwis oraz śladami po usunięciu logo BMW i numeru katalogowego BMW. Numery części według załączonego do wiadomości schematu 'łańcuch pompy oleju' nr 2 - OE BMW 71 zł (11 41 7 812 449) nr 3 - OE BMW 11 zł (11 41 7 823 426) nr 6 - OE BMW 171 zł ; Febi 75 zł (11 41 7 797 896) Uszczelki: uszczelka miski olejowej - Oryginał BMW 108 zł (11137809836) uszczelki pokrywy łańcucha - Oryginał BMW 90 zł ; Elring 64 zł ; Victor Reinz 54 zł (11147797491) tylny uszczelniacz wału korbowego - Oryginał BMW 104 zł ; Victor Reinz 61 zł (11147797490) uszczelka pokrywy zaworów - Oryginał BMW 118 zł (11127823943) uszczelniacze wtryskiwaczy - Oryginał BMW 18 zł / 1 szt. ; Bosch 2,50 zł / 1 szt. (13532247156) uszczelki turbo - Oryginał BMW 25 zł / 1 szt. (11618506786) http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/acuch%20goacuterny_zpslogcgox1.jpg http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/acuch%20dolny_zpsavjwpgbz.jpg http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/acuch%20pompy%20oleju_zpsxtco7ati.jpg DO tego trzeba doliczyć koszt oleju silnikowgo (motoul specific 5w40 LL04),filtra oleju mann,płyn chłodniczy+woda destylowana, wyciągniecie odczynnika klimatyzacji i ponowne nabicie klimy. wyminiłem też pompe wody u mnie dadatkową elektryczną bo nie na komputerze był błąd i wyminiłem świece żarowe (profilaktycznie) , uciekł płyn wsmomagania i Dynami drive (trzeba uzupełnic chf 11s) , Wtryski łatwo wyszły. Wyminiłem też wszystkie uszczelki od rur do i z intercoolera bo się pociły. Trzeba rożnież uzupełnić olej w skrzyni biegów,wyminnik ciepła jest na silniku od skrzyni biegów. Samochód teraz pracuje bardzo płynnie (jedwabiście) i niesłychać dzwięku silnika diesla przy mocnym naciśnieciu na gaz ,wcześniej słyszalne było jakby po zaworach dostawał,taki twardy dzwięk. I nie telepie się silnik po odpaleniu na zimno. Ale coś jeszcze delikatnie szarpie (ale to może mi się juz tylko wydaje-bo wkońcu to nie benzyna) po przejechaniu paru kilometrów jest ok. Na koniec zaaplikowałem mu ceratec. http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160411_120152_zps8ewl6ouz.jpg P.S Silnik łatwo wyciągnać http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160409_221512_zpssuk5ymyx.jpg http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160409_221637_zpsntpd9d5u.jpg http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160409_184010_zps5zru0wku.jpg Wystarczy ściagnać zderzak a przednia rama z chłodnicami i światłami jest na 3 dużych śrubach do podłużnic z każdej strony przykrecona i na 2 małych na dole Odłączyć wyszstkie rury i odciągnąc klime,odkręcić pompę wsmomagania i DD żeby nie trzeba było odłączac połączeń odłaczyć elektryke z silnika a potem tylko odkręcić poduszki silnika i torq konwerter od koła zamachowego silnika potem odkręcić skrzynie biegów od silnika i można wyciągać silnik :) A samochód na dzień dzisiejszy wgląda tak ( zimowe 19" jeszcze) :roll: http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160327_082527_zpsonpm50m3.jpg Czas 16h na spokojnie dwie osoby. Takie blokady używalem .cena około 250zl http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/blokady_zpspp3013ra.jpg Odpalił bez problemu. 30sek około kręcenia rozrusznikiem. https://www.youtube.com/watch?v=rlJ0PHFnyE8&feature=youtu.be Mam nadzieje że komuś się przyda moja przygoda z n57
-
Wyminilem swiece wszystkie ale to nie to było. swiece dobre. niestety starsznie ciezko sie je wykreca(dwa gwinty sie zjecahly) w m57 nie bylo nigdy takich problemow. ja wyminilem rozrzad u siebie i jest lepiej duzo bo sie okazalo ze byl przestawiony o 1 cm na wale. pomogla tez wymiana filtra palilwa na to moje trzepanie silnika zaraz po odpaleniu.
-
HI A skad wiesz ze masz do wymiany? U mnie dziwnie zapala czasem sie telepie ale bledow brak na diagnostyce :/ z zewnatrze wyglada tak samo sterownik.trzeba by oznaczenia odczytac z niego. dostep w miare prosty.nie jak w m57
-
W e65 był zawsze w standardzie dogrzewacz. Do tego była naklejka duplikat WEBASTO z danymi na lewym kielichu zawiesznia z przodu. W f01 730d nie ma tej naklejki i tez nie znalazlem funkci wył aux heating silnika z idrive jak to miało miejsce w e65. chyba ze przez to ze mam wersje GB nie montowali piecyka....
-
Ciezka sprawa z tymi ledami. Jak maja byc jako postojowki to ok ale jak do jazdy jako swiatla dzienne to ledy sie wysypuja na desce i przestaja swiecic. sprawdzilem dwa komplety teraz zamwoilem z usa zestaw platynowych h8 zwyklych zarowek i podobno efek jest super!
-
ok widze ze niekt nie pisze. wyminilem olej na ten motul eco nergy i pomoglo od razu ale za 10 dni zaczolo znowu czasami tak samo charczesc przy odpalaniu tylko ze narazie czasami tylko jak dluzej postoi rece opadaja... :mad2:
-
Chłopaki a jaki ten motul 8100 ECO-nergy 5w30 ??? bo tego 8100 jest pare odmian https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants?f%5Bapplication%5D=139&f%5Bengine_type%5D=26&f%5Bquality%5D=31&f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=33&page=1 mysle o tym: https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-eco-nergy-5w30?f%5Bapplication%5D=139&f%5Bengine_type%5D=26&f%5Bquality%5D=31&f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=33 albo moze kupic MOBIL Super 3000 5w30 http://www.ebay.co.uk/itm/Mobil-Super-3000-X1-FE-5w30-Engine-Oil-5-Litre-/300664397205?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4600fe9d95 ????
-
Mechanicy mowia ze to nie panewki bo by pod obciazeniem tez waliło.A nie tylko przy odpalaniu. Stawiaja na hydropopychacze zaworow w głowicy. Jeden 15 funtow x 16 sztuk + wymiana no i rozrzad tez przy okazji no to sie nazbiera ponad 500gbp :? Chyba tez musze olej spobowac wyminic. :roll:
-
Tam jest zalany swiezy 5w30 LL04 GM Full syntetyk Tez tak zrobie,moja żona robi tylko 3000 mil na rok tym autem :) Jak padnie silnik to mam tu takiego magika co wstawi silnik 2.8 za rozsądne pieniądze :D jakby co..
-
Dolałem olej na maxa i dalej chrobocze. Najdziwniejsze jest to ze czasami jest ok a czasami chrobocze po postoju. NIe powinno byc tak ze jak panewki maja juz dosc to caly czas jest chrobotoanie. Ten silnik bardzo ładnie pracuje po odpaleniu i nie ma ubytków mocy ....
-
Dzięki za pomysł. W e46 do miski sie dobrac nie jest łatwo szkoda ze jak wyminiałem uszczelkę miski oleju to nie sprawdziłęm panewek :/
-
faktycznie wlej olej na maxa i popróbuje