larencase
Zarejestrowani-
Postów
122 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E60 530d
-
Lokalizacja
Śląsk
-
Zawód
Logistyk
Osiągnięcia larencase
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
Witam, temat dotyczy X4 2014r, samochód posiada kamerę w szybie czołowej która m.in odczytuje znaki drogowe i współpracuje z systemem bezpieczeństwa ostrzegającym o zmianie pasa ruchu bez użycia kierunkowskazu. Czy jest możliwe uruchomienie funkcji aktywnego tempomatu? Samochód posiada standardowy tempomat (regulacja prędkości z funkcją hamowania) W innym temacie doczytałem że jest to możliwe jeśli samochód posiada w/w kamerę.
-
Cześć wszystkim! Temat dotyczy zasady działania napędu x drive. W F26 X4 podczas badania technicznego na stacji diagnostycznej samochód potrzebował dłuższy czas aby wydostać się z rolek (stał tylna osią na rolkach), przez kilka sekund przednie koła które stały na kafelkach podłogi nie pomagały tylko stały w miejscu, dopiero w chwili kiedy diagnosta dodał sporo więcej mocy to dołączył się przedni napęd w sposób gwałtowny. Dało mi to do myślenia bo BMW chwali się że samochody posiadają stały napęd 40 na 60 Dodatkowo napęd potrafi dać większość momentu na os która posiada przyczepność. Proszę o wypowiedzi :)
-
Aby mieć pewność poprawnego miejsca montażu wolał bym mieć schemat instalacji wodnej silnika m57. Czy ktoś posiada jakiś schemat lub potrafi wskazać miejsce?
-
Tak jak napisałem wcześniej na 99% zdecydowałem się na zainstalowanie podgrzewacza o mocy 1500w z pompą tłoczącą. Ale jedne sprawa mi przyszła do głowy i mało kto potrafi mi w tym pomóc. Jak silnik odczyta iż płyn chłodniczy i blok silnika ma temperaturę np: +45 stopni a cała reszta -20. Czy nie będzie zaburzona dawka paliwa względem błędnie odczytanej temperatury?
-
Zdecydowałem się i będę zakładać podgrzewacz po kilku rozmowach z mechanikami i producentem uznałem że więcej zalec jest niż wad, wad praktycznie żadnych nie znalazłem poza ceną. Jedyny problem to w którym miejscu zainstalować podgrzewacz? uprzedzono mnie że BMW pewnie ma zamykany dopływ do nagrzewnicy po wyłączeniu zapłonu i trzeba poszukać taie miejsce gdzie podgrzewany płyn będzie krążył tylko wokół bloku silnika. I teraz mam największy problem gdzie się wpiąć.
-
Też zastanawiałem się na fabrycznym piecem, lecz zakup całego zestawu nie jest tani, są to używki a więc nie wiadomo w jakim stanie. W garażu blaszanym gdzie temperatura jest prawie taka sama jak na dworze nie mogę tego stosować z racji spalin. A że pracyje w transporcie i na codzień mam styczność z ciężarówkami gdzie są webasta słyszałem o przypadkach pożarów, wycieków paliwa itd... Kolejna sprawa w montażu podgrzewacza elektrycznego z pompą tłoczącą mamy tylko jedno urządzenie, podczas montażu webasto jest tego kilka możliwość usterki dużo wyższa
-
Dokładnie, ciekawe jak to działa podczas jazdy, szczególnie podczas jazdy w upalne dni. Nie wiem czy może to zaburzyć przepływ płynu. Pomocne było by mieć wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, ale niestety w E60 olali temat. W nowej generacji BMW jest już zamątowany i co mnie zadziwiło 3.0 d ma tęperaturę roboczą 100 stopni. Na ogrzewaniu wnętrza mi aż tak nie zależy, gdyż po uruchomieniu silnika od razu będę miał nawiew ciepłego powietrza. Co ułatwi odparowanie szyb i ogrzanie kabiny. Przy sprawnie działającym podgrzewaczu paliwa wydaje mi się że odpalanie nawet w solidne morzy nie będzie się niczym różnić od odpalania samochodu w wiosenne poranki, wątpie aby nawet świece grzały komory spalania jak woda w układzie powinna blok silnika zagrzać do minimum 30 stopni (poza olejem w misce który będzie zimny)
-
Poniżej wklejam kilka linków z allegro: podstawowy podgrzewacz (grzałka) http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-silnika-32-80mm-moc-500-2000w-i4741419000.html podgrzewacz z pompą wyrkulacyjną: http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-230-v-owl-2-i4711584742.html oraz gniazdo zewnętrzne jako dodatek: http://allegro.pl/gniazdo-zewnetrzne-podgrzewacz-silnika-d12-8002-i4718463614.html Jeśli ktoś ma wystarczającą wiedzę jak i gdzie można to zamontować oraz doświadczenie że nie będzie efektów ubocznych bardzo proszę o wypowiedź i pomoc. Sądze że nie tylko mi ale również innym może się to przydać. Dodam że chce zastosować urządzenie mimo że mam w pełni sprawny układ podgrzewania świec i raczej odpalanie zimą nie sprawia problemów. Ale serce boli jak odpalam silnik na dużych mrozach i słyszę dźwięk pierwszych sekund pracy.
-
Zapomniałem dodać że nie chce urządzenia podłączyć pod akumulator lecz pod 230v można uchylić maskę i użyć przedłużacza. Lub wygodniej lecz naruszając zderzak zainstalować gniazdo. Coś na wzór prądu na parkingach w skandynawi.
-
Witam, z racji iż nie mam fabrycznego webasto oraz że samochód stoi na dworze zastanawiam się nad zainstalowaniem podgrzewacza-grzałki która będzie wpięta w układ chłodzenia. Urządzeń jest pełno dostępnych na portalach ogłoszeniowych o różnych mocach, nawet grzałki z pompkami który poprawiają rozprowadzanie ciepłego płynu po obiegu. Patent miał by służyć łatwiejszemu rozruchowi silnika w mroźne poranki, komfort w kabinie (napływ ciepłego powietrza z nagrzewnicy) zmniejszenie zużycia paliwa. Lecza najbardziej zależy mi jak wspomniałem na początku o przyjemnym i nie szkodzącym odpalaniu silnika. Czy ktoś stosował takie patenty w BMW? Boje się trochę o zaburzenie przepływu płynu chłodzącego, o ewentualne błędy oraz ile to faktycznie pomoże.
-
Dokładnie kolego, mimo wszystko takie dziwne akcje są zastanawiające. Np: tydzień tema podczas jazdy na rondzie zapalił mi się komunikat o niesprawnym układzie dynamic drive. Samochód dziwnie się prowadziło, po 10 minutach zgasiłem, ponownie odpaliłem i tu nic, zero błędów. Podłączyłem kompa i diagnostyka nawet nie wykazała żadnego zapamiętanego błędu...
-
Pojechałem na zakupy i po odpaleniu nadal wspomaganie byo twarde, a komunikat bił na żółto. Aż to nagle podczas jazdy (powrotu do domu) nagle przed skrzyżowaniem kontrolka zgasła i wszystko pracuje jak nówka sztuka. Błędy dało się bez problemu usunąć. Więc tak jak w pewnym kabarecie: "Samo się zapaliło to samo zgaśnie-nie siej paniki" Mimo wszystko dzięki za pomoc ;)
-
Nie robiłem bo nie mam DIS-a Posiadam zwykły komputer, z uniwersalnym programem diagnostycznym do wszystkich marek Zwykle błąd dało się usunąć, lub znikła sam po krótkiej jeździe. Tym razem jest inaczej. Tak się zastanawiam czy kolejne odpięcie aku na chwile, podłączenie odpalenia samochodu i kręcenie kierownica może problem rozwiązać?
-
Witam, dziś po wymianie akumulatora jak zwykle wyskoczył błąd Aktywnego układu kierowniczego. Po przejechaniu ok 2 km podłączyłem pod kompa i błąd został usunięty, mimo wszystko kontrolka na desce nadal się paliła. Zgasiłem silnik odpaliłem po godzinie i mimo że błąd znów wywaliło to siła wspomagania jest bardzo słaba. Trzeba więcej siły użyć aby kręcić kierownicą. Podłączyłem kompa i mam nowy kod usterki: wyświetla mi błąd: Kąt pozycji silnika nie zainicjowany 614A I tu niespodzianka błędu nie można usunąć... Czy oznacza to że padł aktywny układ kierowniczy?
-
Wiem że temat pewnie nie tylko mnie dotyczy. Dlaczego nawet maksymalnie wyposażone E60 z przed liftu nie mają możliwości normalnej rozmowy i korzystania z zestawu głośnomówiącego bez wymiany sterowników i drutowania nowymi kablami? Kiedy ubogie E60 po lifcie w których jest szmata zamiast skóry na fotelach w/w zestaw działa i procedura parowania telefonu wraz z pierwszym udanym połączeniem trwa 2 minuty? Według mnie to robienie klientom BMW pod górkę mając coś co działa tylko w 10% i nie wiadomo po co? Dlaczego auto widzi mój i wiele innych telefonów ale nie może z niego korzystać