cliber
Zarejestrowani-
Postów
45 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Olsztyn
Osiągnięcia cliber
Odkrywca (4/14)
0
Reputacja
-
Znalezione na elektrodzie - co wybrac CALIBRA vs E36
cliber odpowiedział(a) na pawelkrak temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Dostałbyś baty.... Jak miałem calibrę, mój sąsiad miał taką samą betkę jak twoja 1.8 i tak kiedyś przy niedzieli staneliśmy sobie dla sprawdzenia na światłach, i niestety ale już na drugim biegu widzialem światła w lusterku. Duzo zależy od kierowcy, oba te auta mają bardzo podobne osiągi i myslę że bardziej doświadczenie tu króluje... Co do spalania.. Moja była zagazowana, ale jeżdząc po mieście dosyć agresywnie paliła mi około 13 litrów gazu, natomiast w trasie... tutaj podam przykład trasa Katowice-Olsztyn jechałem 5h20min jedno tankowanie po drodze koło Warszawy, Trasą nr8 i nr1 średnio 150km/h trasa nr7 średnio 130km/h - koleiny...spalanie około 9 litrów LPG. -
Znalezione na elektrodzie - co wybrac CALIBRA vs E36
cliber odpowiedział(a) na pawelkrak temat w Inne zagadnienia wokół BMW
NIe napisałem nigdzie że wygląda fajnie, wręcz odwrotnie, wygląda tak...osobowo... Zmierzając do konsensum sprawy... każdy chwali to co ma :) Calibra ma beznadziejną dechę i kilka innych drobiazgów, ale BMw również ma takie nie dociągniecia, dlatego ....albo lepiej nie :) -
Znalezione na elektrodzie - co wybrac CALIBRA vs E36
cliber odpowiedział(a) na pawelkrak temat w Inne zagadnienia wokół BMW
zaraz, zaraz proszę zostawić deske od e34 w spokoju.. :nienie: Hehheh wiedziałem że będzie taka reakcja :) Również mam E34 i miałem równiez calibrę więc mam porównanie, które napisałem :) Pozdrawiam :) -
co za historia ?? kto by pomyslal
cliber odpowiedział(a) na bodziotg77 temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Hehhe ...gratuluję, znowu potwierdziło się że pod latarnią najciemniej... Ja za moją zjeżdziłem pól Polski a okazało się że w Olsztynie stoi :) 4km od mojego domu :) Pozdrawiam i życze udanej transakcji :) -
Znalezione na elektrodzie - co wybrac CALIBRA vs E36
cliber odpowiedział(a) na pawelkrak temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Co do deski, to BMW np. E34 to też nie jest jakiś tam fenomen :) Natomiast co do fiata.... dziekuję to ja chyba wole calibrę, za te pieniądze miałbym ładną V6 <170KM> lub LET-a < turbo 4x4 204 KM>... poprostu w fiutach..sory fiatach lekko silniki są nie dopracowane i maja troszke problemy z panewkami :) -
Znalezione na elektrodzie - co wybrac CALIBRA vs E36
cliber odpowiedział(a) na pawelkrak temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Acha.. problemy ze wzrokiem czy ze zrozumieniem tekstu :wink: Pozdrawiam :) Ps. Ok właśnie odświeżyło i nie zobaczyłem wyjaśnienia.. Spoko nie ma problemu, każdy może się pomylic :) -
Proszę cię człowieku :duh: ... jak nie masz zamiaru napisać nic mądrego to nie pisz nic... Ale przecież jemu nie pękł pasek rozrządu, tylko wieloklin. Zanim kogoś obrazisz przeczytaj chociaż treść kilku postów... Przy wymianie paska rozrządu jak najbardziej trzeba wymienić rolki i napinacz. Nikogo nie próbowałem i nie mam zamiaru obrażać, ale z jego posta można wyczytać jasno i wyrażnie że nie trzeba wymieniać rolek i napinacza.. jeżeli uważasz tak samo jak kolega, to proszę nie mów tego na głos, bo ktoś kiedys cibie psłucha i narobi sobie biedy, a potem będzie mówił, że fachowcy na forum BMW mu tak doradzili.... Jeżeli ktoś odebrał coś żle to sory, ale proszę was myślcie co piszecie, forum ma być skarbnica wiedzy a nie opowiastek wyssanych z palca. Co do napinacza wielkolina... ten napinacz również sie wymienia, jeżeli pasek uległ zniszczeniu, oznacza to że rolka ma równiez już dobrze pojechane i należało by ja wymienić. Ale to tylko moje rady, każdy zrobi jak uważa. Pozdrawiam.
-
Znalezione na elektrodzie - co wybrac CALIBRA vs E36
cliber odpowiedział(a) na pawelkrak temat w Inne zagadnienia wokół BMW
Przez dwa lata bujałem sie calibrą 2.0 zamieniłem ją potem na BMW 520i, i przeżyłem załamanie.... Calibra z silnikiem 2.0 faktycznie ładnie przyspieszała od samego dołu, dobicie do 200 km/h nie stanowiło żadnego problemu, w trasie była jak przyklejona do asfaltu...BMW było jej zupełna przeciwnością, stąd te podłamanie, do tego remont BMW kosztował mnie 4500PLN a w calibrze silnik naprawiałem za 700 PLN.... NIe da sie ukryć że największym problemem calibr jest blacharka, jak również wiocherski tujning, na taśmex i diodex.... Dzisiaj nie kupiłbym już calibry tylko z jednego powodu...awaryjnośc, to auto sypało się na potęgę, może naprawy tańsze ale za to częstsze, co w skali roku się wyrównuje z BMW. W becie zapomniałem co to kanał :) Dzisiaj mam 525i i jedyne co w cali ciągle mi sie podoba to sylwetka i model z silnikiem 2.5 V6 który daje bardzo ładne osiagi, przyspieszenie i kulturę jazdy...tylko te blachy :? Najważniejszy jest szacunek do kierowców innych marek, mi osobiście nie przeszkadza kto czym jeżdzi, jak to się mówi " o gustach się nie dyskutuje" kazdy ma takie auto jakie mu sie podoba, albo stać go na nie, albo przypadkiem je kupił i sie w nim zakochał... Jak szukałem 525i szukałem również Audi C4 2.8 V6 i kupił bym to co by mi najpierw w ręce ładniejszego wpadło, dla mnie auto jest środkiem transportu, zamiłowaniem do mechaniki, ale nie bóstwem... Pozdrawiam -
Proszę cię człowieku :duh: ... jak nie masz zamiaru napisać nic mądrego to nie pisz nic... Jako mechanik mogę ci powiedzieć taką jedną małą rzecz, paski najczęściej pękają nie dlatego, że się zuzyły, tylko dlatego że jeżdziły po rolkach w opłakanym stanie, to jest najczęstsza przyczyna pękania pasków rozżądu, ni licząc odpalania na hol. Każda jedna instrukcja podkresla że z paskiem wymienia się rollki inaczej tracisz gwarancję, to samo usłyszałbyś u mnie w warsztacie, nie chcesz wymienić rolek, masz tylko gwarancje rozruchową. W niektórych autach naciąg paska jest za pomocą pompy wodnej, którą również powinno sie wtedy wymienić. Pozdrawiam. Ps. Wiem że machanicy chcą zarabiać, ale to nie im powinno zależeć na tym żeby auto ładnie śmigało i bezawaryjnie, czasami chcąc zaoszczędzić 500 zł musimy wydać potem 4500 zł.Rozżąd wymienia się tak żadko że wydaje mi się że można wtedy odżałować te pare złoty na komplecik jak się należy.
-
Jak kupować BMW podaję kilka porad !!!
cliber odpowiedział(a) na Mrówa temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Muszę przyznać, że wypisane tutaj rady, pomogły mi w bardzo znacznym stopniu przy zakupie mojej bety, za co dziękuje autorom powyższych postów. Jednak najważniejsze jest zdrowe podejscie do tematu kupna, nie jarać sie na widok fajnych felg, albo przekreslać z powodu ich braku. Bardzo często jest tak że właściciel auta nie ma alusków naprzykład gdyz notabene uważa że się nie nadają na nasze drogi i szkoda mu zawieszenia, on woli mieć auto sprawne technicznie, a nie np. Ładne czytaj tujningowane. Dlatego moja rada, przy zakupie...szukaj takich samochodów w których było jak najmniej ingerencji w orginał, czyli spojlery, wydechy itd. W moim akurat są ciemne szyby z tyłu < do wykasowania :? > oraz troszke ryczący tłumik, ale to tylko dlatego że są jakies durne końcówki dospawane, bo sam tłumik jest orginalny. Pozdrawiam i życzę rozwagi. -
Czujnik temperatury płynu chłodniczego
cliber odpowiedział(a) na Michael temat w Ogólnie o BMW serii 7
Obstawiam czujnik temp. płynu , który jest tak jak kolega napisał pod nr. 16. jest to sensor podający wartosci dla kompuera i jeżeli podaje niskie temp. to najczęścij silnik bardzo dużo pali, jeżeli za wysokie brakuje tzw. ssania co jest u ciebie objawem. komputer dostaje dane że na dworze jest ciepło więc nie ma potrzeby wzbogacania mieszanki i podnoszenia obrotów. Zmień czujnik i powinno pomóc -
To raczej normalne że jak nagrzejesz silnik to ciśnienie w układzie wzrasta i twardnieją przewody.... dlatego nazywa się to układem ciśnieniowym, dlatego jest coś takiego jak odpowietrznik i korek, który upuszcza ciśnienie gdy jest za duże. U mnie również węże twardnieją jak silnik jest ciepły i nie mam problemów z chłodzeniem, wskazówka dochodzi do pionu i ma tylko minimalne wychyły sterowane wentylatorem na wiskozie. to że nie możesz odkręcić od razu korka również jest normalne, zobacz że obok albo na korku jest napisane " Nie odkręcać gdy jest gorące, grozi poparzeniem"..dlaczego??... bo ciśnienie może wypchnąć płyn do góry i nieszczęście gotowe. Węże maja byc twarde lecz powinny lekko się poddawać naciskowi, gdy już uda ci sie odkręcić korek, dodaj gazu i sprawdż czy działa przelew chłodnicy < taki kanałek na górze wlewu, ma się tam płyn przelewać>, sprawdż na zimnym silniku czy zawsze masz taki sam poziom płynu, czy nie masz "jasnych" spalin tzn. czy nie przepala ci płynu, teraz to troszke trudne bo zimno, ale jak pali płyn chłodniczy to ta para z tłumika jest bardzo specyficzna i jest jej sporo. Przerabiałem ten temat wpoprzedniej buni < peknieta głowica> więc troszkę już o tym wiem :) jak odpowietrzasz układ pamietaj że ogrzewanie rozkręcone na max, żeby elektrozawory się otwarły. Powodzenia w walce
-
Tak mi sie wydawało, ale nie byłem pewny, więc wolałem zapytać :) dziękuję bardzo :)..niech ci Bozia w koniach wynagrodzi :) :twisted:
-
Witam. Zauważyłem dzisiaj w moim aucie 525 M50, że jak zgaszę silniki i radio, to z deski rozdzielczej wydobywa się takie krótie pól sekundowe brzęczenie, nie występuje ono w jednym miejscu, tylko co chwile w róznych miejscach tapicerki... tak jakby jakiś silniczek albo cos takiego... Czy ktos może ma z czyms takim do czynienia i wie co to jest?? Pozdrawiam. Auto posiada klimatyzację
-
Mogę tylko dodać że pomiędzy poszczególnymi dociśnięciami, odczekaj chwilke czasu, żeby uszczelka miała czas na lepsze " ułożenie sie" pomiedzy blokiem a głowicą. Rozumiem że śruby kupiłes nowe ??