pc-racer
Zarejestrowani-
Postów
38 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O pc-racer
- Urodziny 04.07.1979
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E-39 530d 1998
-
Lokalizacja
Włocławek
Osiągnięcia pc-racer
Odkrywca (4/14)
0
Reputacja
-
Koledzy. Wracam do tematu. Sorry, że tak późno ale dopiero ok. 3 mies. temu odkryłem przyczynę mojego problemu z odpalaniem i do niedawna nie wierzyłem, że to może być to. Teraz jestem już pewien(zrobiłem prawie 7 tys. km) i jest ok. Przypominam: Raz na jakiś czas silnik w ogóle nie odpalał, nawet nie łapał, nigdy nie gasł w czasie pracy. Okazało się że to nie czujnik poł. wałka rozrządu ani żadna z pompek, wtryski również ok. i nawet najbardziej podejrzane IMMO okazało się sprawne. Cały bałagan narobił czujnik poł. wału korbowego. Do tego po wyjęciu go i przemierzeniu okazało się, że jest całkowicie sprawny a dokładną przyczyną było zanieczyszczenie we wtyczce. Koszt: 0zł. Pisze o tym bo ktoś może mieć taki sam problem a wszystkie inne opisane wcześniej przypadki miały inną przyczynę przy podobnych objawach. Pozdrawiam.
-
Wczoraj byłem na kompie i obecnie nie wykazało żadnych błędów. Na razie odpala ale poczekam kiedy przestanie i wtedy ją podłącze. Jeszcze zapobiegawczo przeczyszcze wtyczkę od wspomnianego już czujnika wałka-być może to pomoże ale nadal podejrzewam EWS ponieważ już raz taki błąd na kompie mi wyskoczył (tak jak pisałem wcześniej). Pozdrawiam.
-
Ja o samego paczątku pisze, że właśnie mam problem z samym odpalaniem. Zdarza się to losowo. Przeważnie rano, ale i nie tylko. Po jakimś czasie auto odpala i nigdy samo nie zgaśnie. Dzisiaj jade poraz kolejny na kompa to może coś wykaże. Dam znać..
-
Czy możesz przybliżyć jaki dokładnie miałeś problem: czy nie mogłeś nieraz uruchomić silnika czy też np. gasła podczas pracy silnika? itp.
-
Koledzy. Po trzech dniach problemów z odpaleniem odłączyłem akumulator -obydwa bieguny czyli + i -. Po całym dniu podłączyłem i auto nagle odpaliło. Prób robiłem ok 15 i narazie wszystko ok, ale i tak nie ryzykuje i auto pozostaje w garażu. Najdziwniejsze jednak jest to, że wziąłem ten mały plastikowy kluczyk -serwisowy i tu niespodzianka- na nim również auto odpala nawet po odczekaniu ok 0,5 h. Celowo pisze o tym czekaniu bo podobno immob. pamięta kilkadziesiąt sekund oryginalny kluczyk i odpala nawet tym kluczykiem bez "pestki". Teraz zachowuje się tak jakby wogóle nie było immob. Nie wiem o co chodzi? :mad2: Kiko gratuluje zaradności i prawie rozwiązanego problemu- myśle, że trafiłeś w 10. W poniedziałek wracam na forum. Dzięki za wszelkie porady.
-
Jak coś to powracam na forum dopiero po wekeendzie. Może coś do tej pory się rozwiąże to dam znać. Jeszcze jedno- czy orientuje się ktoś czy jak zmienie komp. + EWS + pestka w kluczyk z innej 530d to czy może sie coś pochrzanić czy mozna to bez problemu zrobić i czy jest różnica w tej kwestji między automatem a skrzynia manualną? Ja mam manual i nie wiem czy można zastosować komputer z automata. Dzięki. Pozdrawiam.
-
Wiem, ale tak jak pisałem to podmieniałem już ten czujnik na sprawny i nadal nic. Póżniej odpaliła na moim. Na kompie błedów dot. czujnika wałka rozrz. nie wykazało tylko ten EWS. Sam już nie wiem..
-
Zarowka- a czy możesz przybliżyć dokładniej o co chodzi na tym forum, bo umnie troche kiepsko z angielskim i tyko część tematu zrozumiałem. DRAY- jeżeli chodzi o świece żarowe to to nie jest napewno przyczyną twojego problemu; w silnikach common rail świece włączają się dopiero przy temp. minusowej. Skup się raczej na tym ciśnieniu na listwie. Moja 530 nadal nieodpala- jest rekord- 3 doby. Chyba umarła już na dobre. Po niedzieli biore się za nią- może jeszcze ktoś na coś wpadnie albo potwierdzi moje domysły czyli: EWS, komp. lub coraz bardziej się zastanawiam nad wiązką między nimi. Pozdrawiam.
-
Zgadzam się z tą pomką w baku, ale jeżeli chodzi o tą pod progiem to podobno powinny występować trochę inne objawy mianowicie: brak mocy, gaśnięcie w czasie pracy silnika, przerywanie itp. U mnie jak juz odpali to chodzi pieknie i nigdy nie gaśnie w czasie jazdy. Być może się myle ale chcę przeananlizować wszystkie możliwości. Filtr paliwa wymieniałem ok. 5000km. Już od jakiegoś czasu też nigdzie dalej się nie wybierałem. Trzeba to zrobić raz na zawsze- tylko co?
-
To właśnie może być to samo co u mnie - tylko co to ??! Mi odpalała np 30 razy i nagle za następnym koniec. Występuje to losowo.
-
Ciśnienie tak jak pisałem mam ok 3,4 bara, pompka pracuje, słychać ją ale nie za głośno więc raczej jest sprawna. Kiko- jeżeli masz więcej niż połowę paliwa w baku to nie może być ta pompka która się w nim znajduje. Myślałem już o niej ale auto nie paliło nawet przy prawie pełnym baku. Dzisiaj minie trzeci dzień jak nie odpala więc będzie rekord! Perzyspieszenie powinieneś mieć ok 8 do 9 sek (przy własnym nieprofes. pomiarze) - być może to ma jakiś związek lub to dodatkowy problem. Mi jak odpali chodzi bardzo dobrze, równo, nigdy nie gaśnie podczas jazdy. Niestety z braku czasu dopiero po niedzieli będę na kompie to może się coś okaże. Dam znać oczywiście.
-
Rzeczywiście podczas gdy nie można było odpalić mechanik robił synchronizację (o ile dobrze pamiętam, że to była synchronizacja) i silnik od razu odpalił. Niestety po trzech dniach problem powrócił. Póżniej po wgraniu nowego, podobno oryginalnego programu do kompa auto już paliło dobrze przez 2 tygodnie. Jednak wolałbym żeby problem rozwiązać raz na zawsze ale brakuje mi już pomysłów. Ciekawe czy wymiana całego kompletu czyli komp+EWS+pestka do kluczyka by coś pomogło? oczywiście używane (od 500 do 1000zł na allegro). Dzieki za podpowiedzi. Kolego Kiko jak uporasz się z problemem to daj znać. Pozdrawiam.
-
Jeżeli chodzi o mój przypadek to czujnik położenia wałka rozrządu podmieniłem z innej e39 tylko że z 525D(podobno czujniki są takie same). Zrobiłem to bezpośrednio po tym jak nie mogłem jej właśnie uruchomić i niestety- brak jakiejkolwiek reakcji- kręci a nie chce odpalić. Dzisiaj ponowna próba odpalania i to samo. Już raz tak było, że odpaliła dopiero po 2 dniach jak gdyby nigdy nic. Ręce mi opadają..
-
Rzeczywiście różnica jest i to prawie 1 bar. Być może to jest przyczyną lub jako dodatkowa usterka. Może ktoś wie jakie może być minimalne ciśnienie które podaje wspomniana pompka.
-
Niestety u mnie dzisiaj rano problem się powtórzył. Wieczorem jeszcze pieknie odpalała a teraz już całkiem poległa. Wcześniej tez żadnych błędów nie wykazało dopiero gdy akurat nie chciała odpalić po podłączeniu pod kompa wyszedł wspomniany błąd. Podobno można zamówić EWS z ASO i czekać na niego 2 tygodnie, ale czy to pomoże? Co do pompki paliwa to słychać ją w progu nie za głośno więc chyba jest ok, ciśnienie wykazało 3,4 bara - może to za mało? Prosze o wszelkie podpowiedzi- być może któryś z nas trafi na przyczyne. Dzieki.