red orange
Zarejestrowani-
Postów
136 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Mysłowice
Osiągnięcia red orange
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
Kilka sportowych pozycji do wyboru na tle M3
red orange odpowiedział(a) na PappaIce temat w Ogólnie o BMW serii 3
Renault Clio Sport... miałem okazję jeździć tym oszołomem. 2.0 180KM w dość lekkiej budzie to całkiem miłe połączenie. Silnik lubi i musi byc wysoko kręcony aby dawał fun. Niby zmienne fazy rozrządu powiny dawać przyzwoity moment z dołu ale to typowa szlifierka im wyżej tym lepiej. Skrzynia ma krótkie przełożenia, skok lewarka dość krótki szkoda że nie precyzyjny. Brak szpery a bardzo przydała by się. Zawieszenie jest odpowiednio jędrne ale bardzo często lecą oryginalne amortyzatory z tyłu. Warto zamienić je na jakiś konkretny produkt. Autko potrafi byc nerwowe na zakrętach (bardzo szybko traci przyczepność tył) ale dowiedziałem się że należy stosować jak najmiękksze opony z tyłu co znacząco poproawia stabilność tylniej osi. Wnętrze to typowe Clio miłe dodatki to automatyczna klima, sportowe fotele (recaro jak dobrze pamiętam) i audio firmy alpine. Do przednich foteli tylko jedno ale mi siedziało się za wysoko pomimo opuszczenia ich na sam dół. Podsumowywując: fajna zabawka, lubiąca ostre traktowanie ale potrafiąca ugryźć jak się ją zbyt mocno naciska. Stanowcze NIe dla nie doświadczonych kierowców. -
EBC green stuff musowo nawiercane lub frezowane tarcze (polecam Brembo) przewody w oplocie stalowym i hebel jak malowanie. Nic lepszego nie za bardzo da się zrobić. Efekty widoczne od zaraz... polecam
-
Sugeruje czujnik lub panewki.
-
Podjedź do mechanika i niech sprawdzi ciśnienie oleju na manometrze (wkręca się go w miejsce czujnika). A co może być powodem... można gdybac i dgybać, w M10 pompa olejowa jest bardzo trudno zażynalna i jej raczej nie podejżewam aby padła.
-
1,6 i 1.8 maja KRUTSZY skok tłoka. A ja już mam założone solexy addhe 40 a nie ditte. Jest inny wałek (264) średni kolektor ssący a barany będą najpóźńiej we wrześniu. Z zestrojeniem nie ma większego kłopotu (każdy serwis motocyklowy to robi) gorzej z wyremontowaniem. Gaźniki można spokojnie kupic w polsce za bardzo przyzwoite pieniądze tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. Części dostępne bez żadnego problemu tak samo jak do webera jak i solexa. M10b20 to bardzo rozwojowy silnik ale koszt takiej zabawy jest bardzo wysoki. Chcąc wykonać coś takiego z zasadami i na dobrej jakości częsciach to sam remont to conajmniej 3-3,5 tyś (bez robocizny) + gaźniki 200 remont 1000 + doliczmy zawias + wzmocnienie budy bo np pęka na słupkach + no i hamulce. Nie wspomne o dobrych nowych gumach do takiego potworka. Właśnie to jest powodem dla którego mój cały czas jest w stanie remontu i odbudowy. Ja założyłem sobie że sama mechanika to mniej więcej 10-12tyś aby to miało ręce i nogi.
-
K-Jet i gaz: tego się nie da zrobić. Albo K-jet albo gaz i np. 4 solexy lub webery. M10b20 nigdy niestety nie osiągnie tego w górze co b18 bo ma znacznie dłuższy skok tłoka. wiem to po moim M10b20. Na szybkim wałku góra jest taka sobie za to świetna średnica. Ten silnik poprostu nie lubi wysokich obrotów. A b18 potrafi zaskoczyć.
-
Wyliczenia i na końcu hamownia. Materiał to nierdzewka i jest gięta. Spawane są tylko łączenia. Koszt... za kolektor i 2 tłumiki przelotowe do alfy 2,5tyś (tak twiedzi właściciel). Za kolektor ssący pod gaźniki płaciłem 380zł z nierdzewki. KOlektor był dorabiany aby silnik miał dół i średnie góra mało ważna. Wydechowy będę zamawiał w okolicach września to podam koszt. Reszta układu po nowym roku.
-
Owszem długość musi być identyczna dla wszytkich cylindrów. Zakręty powinny być w miare łagodne. W przypadku dla silnika M10 możemy zastosować dwa sposoby zakończenia baranów 4-2-1 lub 4-1. Pierwsze rozwiązanie to fajny dół i średnica góra gorsza ale i tak znacznie lepsza niż w serii. Rozwiązanie drugie: dół marny, średnica dobra i super góra. W zastosowaniu: 4-2-1 jazda codzienna, rajdy wszędzie tam gdzie potrzebujemy momentu, 4-1 wyścigi płaskie, górskie gdzie kręcimy wysoko i żadko używamy dołu. W siemianowicach mam specjalistę który buduje wydechy pod konkretny samochód który mu podstawimy od kolektora po ostatni wydech z dożywotnią gwarancją. Jeździłem autem ze zbudowanym wydechem od niego w alfie 156 20 T.S. i efekt w porównaniu z serią był spory. Oczywiście tam było kilka innych modyfikacji nie tylko układu wydechowego. Dzwięk rewelacyjny wygląd boski.
-
Klopoty z m20b20 Czy wina regulacji zaworow? PILNE
red orange odpowiedział(a) na RekinE28 temat w E28
Obstawiam na zle wyregulowana instalacje gazowa. Sam mam zagazowany silnik wdodatku na gaźniku a strata mocy nie jest bardzo ogromna (samochód nie jest wołowaty). Obawiam się że oprucz złego wyregulowania zaworów mogą też byc popalone od zbyt ubogiej mieszance na gazie. A jak się zachowuje na Pb?? Jak normalnie to obstawiam na samą instalacje. -
Piękne hasełko : jak 750 idzie wyprzedzać na ostatnią chwile. No i właśnie takie myślenie powoduje niebezpieczne sytuacje. Bo sie uda, jeszcze zdąże, mam szybki i bezpieczny samochód. Prawda jest taka że można wyprzedzać bezpiecznie i szybko prawie każdym samochodem. Najczęściej mam doczynienia z samochodami które mają moc w okolicach 100KM. I to w zupełności wystarcza do spokojnego przemieszczania się - także wyprzedzania. I nie zagląda mi smierć w oczy a tym bardziej moim pasażerom. Teraz mam alfe 155 z 2.0TS i 144KM. Autko prowokuje do szybkiej jazdy. Zbiera się bardzo dobrze. Ale nie da się nim wyprzedzać wszędzie i na ostatnią chwile - ja nie mam zamiaru zabić kogoś w innym samochodzie albo kogoś z moich pasażerów. Wolę poczekać - minuta w tą czy tamtą mnie niezbawi. I jakoś się nie męczę za starami, jelczami. Dawno mnie też nie spotkała sytuacja z nagle przyśpieszającym kolesiem. Staram się wyprzedzać z rozpędu i zawsze redukuję przynajmniej o 1 tak aby miec wystarczająco duży zapas mocy. Martwi mnie kolega piszący że nie ma prawka, egzamin oblał któryś raz z rzędu a za chwile dorwie się do mocnego samochodu (jak zda egazmin) wraz z kilkoma kolegami albo jakąś dziewczyną i... zacznie wyprzedzać na ostatnią chwile... wkońcu ma te 3,5L pojemności albo więcej. Jak czytam takie rzeczy to zaczynam uważać że początkujący kierowcy nie powinni mieć prawa do mocniejszych samochodów od 60konnej fiesty lub punto. A prędkość maksymalna ograniczona do 100. Tylko krzywdziło bo to tych co mają olej w głowie i trzeźwo myślą.
-
Nie cały niesiąc temu poszły Strombergi za 1000 euro na e bayu wraz z kolektorem. Na allegro jeszcze mi sie nie udało trafic na nie bo na 100% zapolowałbym. Cena była włąśnie z rynku niemieckiego
-
Jeżeli masz faktycznie M10b20 to oryginalnie był tam montowany solex DIDTA 32/32 z automatycznym ssaniem. W późniejszych wersiach M10 montowano solexa 2b4 a w 315 chyba 1b2. Jeżeli myślisz o rasowaniu silnika to można zastosować gaźniki solexa z serii DDH, lub coś ze wspaniałych wyrobów włoskich takich jak DELORTO (tak sie chyba pisze jak nie to mnie poprawcie) lub webera. Jest 3 możliwość: strombergi ale ich koszt zakupu wkracza w obszar bardzo drogich gadgetów (ostatnio poszły za 1 tys euro).
-
U większości tłumikarzy dosaniesz produkty ASMETU (nasz rodzinny produkt) a niewiele drożesze są BOSAL-e. Oferta jest pełna a gdyby mawet nie to aso ma je na 100% lub sklep walloth&nesh. Strona sklepu to www.wallothnesh.com. Ewentualnie nasi tłumikarze chętnie dorabiaja tłumiki na wzór org. tzn tego zuzytego. Miałem z czymś takim doczynienia w renault safrane 2,5L i działało całkiem przyzwoicie przez prawie 5 lat. Jest to zawsze jakieś wyjście z sytuacji gdy nie ma danego elementu w ofercie.
-
Miłosz: mam gaz, mam mikser, jak spałał wczesniej bez LPG nie mam pojęcia bo kupiłem auto już z instalacją. samochód ma niekombinowana mieszanke tzn reguluje go regularnie w warsztacie, wszytkie części zawsze wymieniam na nowe. Przy remoncie silnika wszytko było nowe, wymimaniam łożyska na markowe zamienniki, tak samo jak wszytkie inne podzespoły np. amorki gazowe firmy Kayaba. Czy to ze mam załozony gaz i jestem zadowolony to znaczy ze profanuje KLASYKA robiąc nim 100-150km dziennie?? Na Pb powinna mi palic w okolicach 10L/100km (dane z instrukcji ibsługi którą posiadam) przy cenie benzyny w K-cach w okolicy 4.00 to wychodzi od 40-60zł dziennie. Gazu pali około 12-14 a cena litra to 2zł. Jak by nie kalkulując jest taniej. Zimny silnik zawsze uruchamiam na Pb a nie jak większość na LPG. Więc teraz prosze odpowiedz mi: CZY ZDEWASTOWAŁEM MOJEGO KLASYKA CZ NIE Hmmmm??
-
Nie wiem dlaczego tak bardzo psioczycie na gaz. Jezeli jest odpowiedznio dobrana instalacja do danego silnika to nie zrobi mu zadnej krzywdy. A LPG jest znacznie czystszym paliwem i olej ma znacznie łatwiejsza prace niz na benzynie. Niestety większość uzytkowników montuje jak najtańsze instalacje i wtedy faktycznie sa źródłem usterek i ciągłego nażekania właściciela. Mając silnik z wtryskiem zakładamy wtrysk gazu i komfort eksploatacji jest bardzo wysoki. Spadek mocy bardzo mały albo go niema. W polsce do silników zasilanych gaźnikiem niestety nie montuje sie wtrysku gazu ale juz w niemczech tak. Niestety nie wiem w jaki sposób bo sm bym chetnie z tego skożystał. Na koniec jeszcze jedna sprawa: starego typu silniki znoszą eksploatacje na gazie znacznie lepiej niż nowe konstrukcje. A pamiętać trzeba ze do Pb silniki z serii M10, M20 i M30 sa nie przystosowane i należy do nich stosować dodatki sodowe aby nie papalic gniazd zaworowych. A ilu z was go stosuje?? A odnosie tematu: nie toleruje w klasykach siatexów, drytexów, sportowych tłumików nie z epoki, niebieskich diod ala VW..... Akceptuje w 100% tunning z epoki i modyfikacje mające ułatwić codzienna eksploatacje np zmiana foteli bez zagłówków na takie z zagłówkami.