Skocz do zawartości

Katelo

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Katelo

  • Urodziny 18.06.1991

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Będzie: BMW X5 40i G05 LCI
    Jest: BMW 118i F20 LCI
    Było: BMW 330i G20
  • Lokalizacja
    Lublin/zagranica

Ostatnie wizyty

148 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Katelo

  1. Tez myslalem, ze bedzie to plastik jak mailem w G20... Jak ogladalem G05 to nie zwracalem na to uwagi, myslalem, ze kazda sztuka miala deske obszyta skora 😄
  2. Czy mógłby mi ktoś zrobić zdjęcie deski obszytej skórą i pokazać o co chodzi?
  3. Dzięki za wypunktowanie deski w skórze. Wlaśnie mam z nią dylemat, bo bylem przekonany, że w standardzie to tylko plastik i nie ma obszycia górnej części drzwi. Wychodzi mi na to, że się myle i deska oraz drzwi są standardowo obszyte sensatekiem/sensafinem. Czy może ktoś mi to potwierdzić, a najlepiej pokazać jakieś zdjęcie jak wygląda jedna i druga opcja?
  4. Nie do końca, ponieważ wziąłem pod uwagę wasze uwagi, aby dobrać alcantarę i najprawdopodobniej ją wezmę. Przemyślałem jeszczce kwestię 22" cali mimo, że wcześniej nie rozważałem ich. Komentarze odnośnie Merino czy Sensafin, również skołoniły mnie do ponownego przemyślenia tematu, tak samo jak sugestie o przemysleniu kwiesti zawieszenia. I tak koniec końców pozostałem przy swojej pierwszej myśli, ale pozwoliło mi to poznać różne opinie i jeszcze raz zestawić ze swoimi potrzebami. Tak samo z masażem w fotelach, spróbuję porównać w którymś salonie w tym samym czasie fotele z oraz bez masażu i podjąć decyzję.
  5. Jeździlem tylko 400e, nie mialem okazji przejechać się 43 AMG. 43 AMG nie bralem mocno pod uwagę, bo zależalo mi na pneumatyce, gdzie dla AMG nie jest dostępna. Ogólnie środek mi się podobal, dużo się dzialo, wiele możliwości konfiguracji i jakoś plastikowość GLC nie rzucala się w oczy. Co mi się nie podobalo, to dosyc krótka kanapa, dziwne restrykcje w konfiguratorze (fotele wielokonturowe mogly byc tylko w polączeniu z czarna tapicerka), a co przekreślilo GLC, to zestrojenie tego samochodu (silnik + skrzynia). Byl bardzo leniwy, palil prawie tyle co X5 i nie wiem czy to bylo w tym egzemplarzu, czy ogolnie ta 9G tronic tak ma, ale przy ruszaniu jakby nie mogla sie zdecydowac na ktorym biegu jechac i przerzucala 1-2-1-2-3 powodujac nieprzyjemne poszarpywanie. Żona miala identyczne wrażenia z jazdy. Być może tylko tamten tak mial, nie wiem. Kolega zamówil 43 AMG. Czekam, aż odbierze, ale ogólnie jak liczylem skonfigurowane pod siebie, to wole dolozyc do X5, bo GLC bardzo średnio wychodzi cenowo. Jest dokladnie po środku X3 i X5, więc zdecydowanie wole doplacic do X5.
  6. Jeszcze nie dostałem konkretnej wyceny, a w niemieckim konfiguratorze nie ma tego do kliknięcia... Ale bazując na doświadczeniu z G20, spodziewam się bardzo zbliżonej ceny netto. Chcę się jeszcze przejechać 40i i dobrze by było aby na 22", ale zimą może być z tym problem...
  7. I właśnie dlatego chcę pneumatykę 🙂 Mam już dość zwalniania do zera aby je przejechać, a mam ich w okolicy naprawdę dużo. Drugi argument za to możliwość obniżenia do załadunku, wyjścia oraz na autostradzie. Liczę się z przechyłami nadwozia i dobrze by było je ograniczyć, ale przy takim dużym nadwoziu nie oczekuję, że będzie jeździć jak moja G20 po zakrętach. W sumie w trójce to najwięcej rzeczy miałem w 3 roku i jedną w 4, ale wszystko to były drobne rzeczy (w tym jak u Ciebie lusterka). Mimo wszystko OK, jak na samochód z początku produkcji i nie LCI. Planuję dobrać 4-ty rok, bo 5-ty wychodzi nieproporcjonalnie drogo.
  8. Jeździłem na 21" RF i komfort był taki jaki oczekuję. W G20 letnie 19" bez RF są dużo bardziej komfortowe niż zimowe 18" RF.
  9. Samochodu nie będę zamawiał w Polsce, a najprawdopodobniej w Niemczech, więc tam jest 3 lata w standardzie. Myślę właśnie nad przedłużeniem do 5 lat (tak jak mam w G20, ale to było wtedy około 1000 euro), ale cena jest wygórowana, tym bardziej, ze to nie jest model problematyczny. Jedynie co może wyjść po 3 latach to VTG. Pakiet serwisowy raczej będzie mi się opłacać, bo nie zawsze udaje mi się serwis zrobić w Polsce. W najgorszym wypadku wyjdę na zero.
  10. Dzięki wszystkim za liczne porady! Odnośnie Merino vs Sensafin, ogólnie wolałbym Merino, ale po pomacaniu jednego i drugiego oraz świadomości ograniczonego czasu na pielęgnację (kilka lat temu nawet nie spojrzałbym na ekoskórę), doszedłem do wniosku, że priorytetem jest trwałość oraz łatwość czyszczenia/utrzymania. A obecna generacja ekoskóry w BMW naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła pod względem jakości, miękkości oraz w dotyku. Alcantara na podsufitce, dokładnie tak myślałem, jak piszecie i skłaniam się do dokliknięcia tej opcji. Szczególnie, że nie chcę panoramy. Panorama sama w sobie, nie jest to must have i żeby miała sens to musiałaby iść w parze ze sky lounge. Też widziałem opinie, że traci się trochę komfortu akustycznego. W długich trasach kazdy dodatkowy szum jest męczący. Teraz z trumną na dachu to można oszaleć. To co z pakietu travel będzie mi brakowało to elektryczna roleta. Szkoda, że nie można jej dobrać oddzielnie... @buster12 planuję przyjechać na święta/sylwestra do Lublina. Chętnie chciałbym zobaczyć Twoją konfigurację! Będę się odzywał na PW bliżej świąt! Planowałem zamówić jeszcze w tym roku, ale nie zanosi się, aby cennik miał się zmienić, więc chyba się jeszcze wstrzymam z zamówieniem. Może uda mi się jeszcze przejechać 40i. Listwy nie wiem, pewnie podejmę w ostatniej chwili decyzję, ale bardziej skłaniam się ku drewnu. Temat odnośnie silnika czytałem, po odfiltrowaniu skrajnych opinii utwierdzam się, że 40i dla moich potrzeb jest optymalnym rozwiązaniem. Wentylacja, masaż... Wentylację miałem okazję sprawdzić i przyznaję, że nie jest ona rewelacyjna. Na najwyższej mocy jest po prostu OK. W połączeniu z sensafin wolałbym ją mimo wszystko mieć. Czytałem dużo o różnicy w komforcie, co prawda nie miałem możliwości usiąść w "podstawowych" komfortach, ale nie wydaje mi się, że różnica jest aż tak duża jak opisywana w Internecie. Mam wrażenie, że to może być marginalna róznica. Masaż dobrałem w ostatniej chwili, porównując co odklikałem a co jest w pakietach (chcę mieć deskę obszytą skórą oraz szklane elementy, a nerka jest niestety wymuszpona przez M Pro) i masaż w pakiecie oraz po rabatach wychodzi atrakcyjnie. Myślę, że może być wartością dodaną w wielogodzinnej drodze. Tym bardziej, że jest raczej z tych delikatniejszych. W XC60 kolegi mi nie odpowiada. Jest zbyt agresywany. W GLC był mniej więcej po środku tych dwóch. Moim zdaniem, już sama wentylacja wymusza inne wypełnienie siedziska a dodanie masażu wiele nie zmienia. Felgi podobają mi się, w dodatku dla 21" zbytniego wyboru nie ma 😄 22" mimo pneumatyki może być za twardo, a zależy mi na komforcie. Pneumatyka - to była pierwsza odklikana opcja. W regionie którym mieszkam jest bardzo dużo progów zwalniających oraz drogi nie są idealnie równe. W mojej 330i z M pakietowym zawieszeniem jest to męczące na codzień. Tak samo sporo jeżdżę ekspresówkami/autostradami i bardzo spodobała mi się pneumatyka w X5. Co ciekawe, w GLC charakterystyka mi nie odpowiadała. Zbyt pontonowato, a po przełączeniu w sport jedyna różnica to było czuć dziury. Możliwość obniżania zawieszenia przy załadunku i wsiadaniu to dla mnie ogromny plus. M Adaptive Pro jest fantastyczne na papierze, ale nie będę w stanie tego wykorzystać, zdecydowanie bardziej będę zadowolony z pneumatyki. Fotele M idą w parze tylko z czarną skórą. Wszystkie samochody miałem do tej pory ciemne i czas na zmianę 🙂 Gdyby nie to, to rozważyłbym je, jeśli nie są takie same jak w X5 M, bo tam były dla mnie w udach lekko za ciasne (190cm/100kg). Systemy asystujące to jak pisałem, biorę wszystko, bo lubię i korzystam. Szczególnie podoba mi się zdalne parkowanie i wyjazd z ciasnego miejsca. Raz już do mojej trójki musiałem wsiadać od strony pasażera, jak ktoś mnie zastawił...
  11. Hej, Obecnie jeżdzę G20 330i i potrzebuję zmienić samochód na trochę większy (z tyłu oraz bagażnik), wyższy i ogólnie wygodniejszy. Jednocześnie, nie chcę aby nowy samochód był wolniejszy (to że będzie sie gorzej prowadzić to naturalna konsekwencja i akceptuję ją). Normalne użycie samochodu to dojazdy do pracy (25 km w obie strony z czego połowa to ekspresówka), 1-2 trasy w roku do 2000 km w jedną strone oraz weekendowe wyjazdy z rowerami. Rodzina 2 + małe 1. Dzisiaj na G20 muszę montować trumnę na dach, a i haka też mi brakuje. Do dnia premiery X3 G45 byłem praktycznie nastawiony na jej zakup z silnikiem B58, bo to jest teoretycznie to czego potrzebuję. Zaraz po premierze zwątpiłem, a po zobaczeniu jej na żywo zacząłem szukać czegoś innego. Totalnie rozczarowało mnie wykończenie wnętrza. Oglądałem GLC i było dosyć w porządku, ale po jeździe próbnej stwierdziłem z żoną, że jednak to nie to. X1 jest za małe i to mimo wszystko krok w tył, więc zacząłem rozważać zakup X5. Silnik to pierwsza myśl była 40i, ale jedyny dostępny do jazdy próbnej był 50e i gdyby nie ograniczenie pojemności bagażnika, to byłby mocnym faworytem do mojego profilu jazdy. Fakt, że planuje kupić samochód na 7-10 lat utwierdza mnie w przekonaniu, aby pozostać przy benzynie. Do diesla nie jestem przekonany z uwagi na częste krótkie dystanse oraz niepewność "ekologiczna" po 2030. Wyprostujcie moje myślenie, jeśli uważanie inaczej! Głównie zależy mi na komforcie, ciszy w trasie, dobrych osiągów (włączanie się do ruchu, wyprzedzanie, ogólna elstyczność) oraz pakowności. Wyposażone pode mnie X5 jest droższe o około 20% w stosunku do odklikanej X3. Kolor - Manhattan, nie widziałem go na żywo w słońcu, jedynie w garażu. Nie chcę żadnych szarości ani czarnego. Idealnie byłaby jakaś zieleń z individuala, ale cena zaporowa. Sensafin wydaje mi się dobrym wyborem, biorąc pod uwagę małe dziecko oraz ograniczony czas na regularną pielegnację. Wybrałem matowe drewno, ale rozważam też karbon, choć bardziej uważam, że bardziej pasuje do M60i wzwyż. Obowiązkowo wszystkie dostępne opcje dotyczące asystenów, mam dzisiaj w G20 wszystkie dostępne wtedy opcje i lubię je oraz korzystam. Tylna oś skręna obowiązkowa dla mnie, bo mam dosyć ciasny zjazd do garażu oraz bardzo podobało mi się to rozwiązanie w GLC. Dachu panoramicznego nie zaznaczyłem, ponieważ obawiam się jego szczelności. Zastanawiam się jeszcze nad podufitką z alkantary, ale nie wiem czy warta jest dopłaty. Tutaj jest moja pełna konfiguracja - co o niej myślicie?
  12. Dzięki wszystkim za odpowiedzi! NarciarzSL, odezwę się na pw.
  13. Spodziewam się swojego pierwszego dziecka w czerwcu i zacząłem rozglądać się za pierwszym fotelikiem. Szukam dobrego, solidnego, bezpiecznego i dobrze dopasowanego do samochodu fotelika z bazą, który na codzień będzie instalowany w F20 (BMW 1 5-drzwi) a na dłuższą podróż w G20 sedan. Póki co, zainteresowałem się Cybexem Z2 cloud z bazą obrotową, Maxi Cosi Pebble 360 i Britax Römer BABY-SAFE 5Z. Co polecasz ze swojego doświadczenia? Oczywiście jestem otwarty na inne propozycje :) Chciałbym aby fotelik był łatwo integrowalny z wózkiem (nie zagłębiałem się jeszcze w ten temat) oraz z przyszłościową bazą. Czy baza obrotowa to faktycznie wygoda, czy raczej chwyt marketingowy i nie zwracać zbytnio na tę cechę uwagi? Pozdrawiam!
  14. Jak trzymasz auto rok-dwa, to może kup teraz jakieś zadbane E90 LCI, a po tym czasie dozbierasz na F30, które będzie spełniało Twoje wymagania? :) Ewentualnie rozważ jeszcze BMW F20 z mocniejszym motorem ;)
  15. Chciałbym podbić pytanie kolegi, ponieważ mam zbliżoną sytuację oraz dylemat, ale w serii 4 plus biorę jeszczę pod uwagę 430d.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.