Skocz do zawartości

Krzysiek BMW Klub Polska

Zarejestrowani
  • Postów

    200
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było: E21 318i, E30 325e, E34 540, E38 728i
    będzie: 850 :-)
  • Lokalizacja
    Gdańsk
  • Zawód
    inż.hydraulik

Osiągnięcia Krzysiek BMW Klub Polska

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Witam Aby otworzyć od zewnątrz drzwi muszę mocno pociągnąć za klamkę. Dotyczy to w zasadzie wszystkich drzwi, a szczególne uciążliwe jest dla dzieci które często nie mają siły aby szarpnąć klamką. Czy można to podregulować lub naprawić? Dodam, że od wewnątrz drzwi otwierają się bez problemu. Pozdrawiam
  2. Może ktoś miał okazję rzucić już okiem: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-x5-4-8-is-v8-bogata-opcja-alu-20-zarejestrowana-doinwestowana-raty-ID6CIXzc.html#gallery-open https://poctra.com/2006-BMW-X5-4.8IS/id-ALUNTanEutOXQYTn/LONG-ISLAND-NY
  3. Cześć Oglądałem to auto bo sam szukam ładnej E53. Za takie ogłoszenie powinno się dawać w ryj! Miałem blisko bo z jechałem z Gdańska i jestem raczej spokojnym człowiekiem, jednak zastanawiam się co mówią potencjalni kupcy jadący z drugiego końca Polski? Samochód cały malowany i to chyba w stodole. Inny odcień lakieru niż fabryczny - na słupkach fajnie widać bo można paznokciem odskrobać nowy lakier :D Uderzony z prawej co pięknie widać na pogniecionym słupku po otwarciu drzwi - jakby szpachlę położyli i psiknęli to nie byłoby widoczne :D Oglądałem to auto już kilka miesięcy temu i myśle, że w tej cenie to jeszcze długo będzie wisiało. Nawet nie chciało mi się zrobić jazdy próbnej. Pozdrawiam.
  4. Witam Ostatnio wymieniłem górny wąż chłodnicy i później zalałem i odpowietrzyłem układ. Po kilku dniach jeżdżenia i regularnego odpowietrzania mam dziwny stan układu. Na zimnym silniku z odpowietrznika na wężu nic nie leci - nie ma na tym poziomie płynu podczas gdy pływak w zbiorniku po odkręceniu korka wychodzi sygnalizując nadmierny poziom płynu. Po przekręceniu stacyjki bez odpalania lecz z ogrzewaniem na max, załącza się jakaś pompka która powoduje że z odpowietrznika przy jego popuszczaniu leci płyn. Na gorącym silniku leci zawsze z odpowitrznika płyn, czasami z bardzo małą ilością powietrza. Pytanie 1 - czy na zimnym silniku z odpowietrznika powinien lecieć płyn? Pytanie 2 - czy powinienem odessać nadmiar płynu ze zbiorniczka? Pozdrawiam Krzysiek
  5. Jest sukces. INPA nie ma (przynajmniej moja) opcji kalibracji czujnika położenia kierownicy. Jednak opcję taką można niejako dołożyć. Z rosyjsko języcznego forum ściągnąłem dwa pliki do katalogu SGDAT oraz dopisałem linijkę do SONDER.ENG. Pojawiła mi się wówczas opcja kalibracji w dodatkowych funkcjach w menu głównym - pod przyciskiem F9 bodajże. Uruchomiłem kalibrację, kilka sekund to trwało, skasował błąd z modułu DSC który to błąd wcześniej nie dał się usunąć. Zrobiłem jazdę próbną na niestety mało śliskim terenie jednak z pewnymi rezultatami. Nie można zerwać przyczepności przy ostrym ruszaniu, system przyhamowuje i wydaje się że prostuje tor jazdy. Jednak NIE sygnalizuje tego na desce rozdzielczej odpowiednią lampką? Dlaczego nie wiem? Druga rzecz to nie potrafię wyłączyć DSC. Przycisk nawet trzymany długo nie wyłącza DSC - nie zapala się lampka. Nad tym właśnie główkuję i proszę o rady. Pozdrawiam.
  6. Problem jest taki, że błąd wyskakuje błyskawicznie po jego skasowaniu. Oczywiście bawię się INPĄ na postoju w garażu więc nie może to być problem ze źle ustawiona kierownicą czy małą ilością powietrza bo system wychwycił by taki błąd dopiero podczas jazdy i wtedy ewentualnie zgłosił. Myślę o np. wykasowaniu wszelkich ustawień adaptacyjnych procedurą zwarcia klem + i - na kilka minut. Może to coś da. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam.
  7. Nie mam DIS ale postaram się zdobyć. Nie bardzo wiem co ma robić ta kalibracja? Czujnik wydaje się OK bo podłączeniu INPĄ pokazuje prawidłowe położenie kierownicy i płynnie zmienia wartości jak obracam kierownicą. Dzięki za informacje. Pozdrawiam.
  8. Witam W moim E38 nie działa system DSC. Nie ma żadnej kontrolki sygnalizującej nieprawidłowość jednak system nie działa zarówno przy ostrym ruszaniu jak i w poślizgu. Przy połączeniu INPĄ z modułem DSC mam błąd: 97 Lenkwinkelabgleich notwendig. Błąd błyskawicznie pojawia się po skasowaniu - praktycznie nie można skasować. Wszystkie testy DSC wydają się prawidłowe, wskazania prędkości, położenia kierownicy, napięcia, obroty silnika. Połączyłem się z modułem położenia koła kierownicy i również działa prawidłowo - wszystkie parametry wydają się OK, precyzyjnie wskazuje położenie kierownicy. Nie mam pomysłu gdzie jeszcze szukać przyczyny, proszę o pomoc. Pozdrawiam
  9. Moje E38 728i spala mi w zakorkowanym mieście i spokojnej jeździe ponad 14 litrów. Trasa to faktycznie ponad 8 litrów.
  10. Witam Czy mógłbym prosić o sprawdzenie czy dla mojego sterownika jest nowsze oprogramowanie. Odczytałem dane INPĄ i mam: assembly nr: 7501809 softwaren nr:7501810 officalnumber: 429764 VIN: DN20748 Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  11. Witam Chciałbym prosić o pomoc w rozgryzieniu mojego problemu z sondami lambda w silniku M52tub28. Odczytałem INPĄ błędy komputera i mam: 215 - Signal Lambda probe after=Kat Bank1 not an signal 156 - Signal lambda probe after kat bank 1 max value over limit Wydawać by się mogło, że po prostu sondy za katalizatorem są do wymiany jednak odczytałem również kilka innych parametrów, które pomieszały mi zupełnie w głowie: http://youtu.be/pBWaco2l_ag http://youtu.be/k_sn1yCLiG8 Jakie wnioski należy wyciągnąć po powyższych odczytach? Które sondy są do wymiany? Przy okazji dlaczego tak rozjeżdża mi się praca poszczególnych cylindrów? http://youtu.be/Eywn4iowIYM Z góry dziękuję. Krzysiek
  12. Trochę odgrzewam stary temat. Szukam sond do silnika M52tuB28 który również oparty jest na sterowniku Siemens MS 42.0. Silnik M52B28 ma sterownik MS 41.0. Znalazłem instrukcję "SIEMENS MS 42.0 ENGINE CONTROL SYSTEM" w której w dziale poświęconym sondzie lambda napisano "The MS42.0 system uses Bosch LSH 25 oxygen sensors that function basically the same as previously used (in Bosch systems). The voltage range is between 0 - 800 mV". Wynika z tego, że komputer bazuje na standardowej sondzie BOSCHa, którą można kupić w wersji uniwersalnej za ok.150zł. Potwierdza to katalog online BOSCHa, który proponuje dla mojego silnika standardową sondę LSH-25C. Pozdrawiam
  13. Witajcie Chcę zdemontować przekładnie kierowniczą w E34 540 i oddać ją do regeneracji. Czy mieliście okazję już robić coś takiego przy silniku M60? Jest tam bardzo ciasno i nie wiem czy nie trzeba demontać przy okazji np. elementów zawieszenia? Pozdrawiam
  14. Uważam że jeśli masz dylemat czy 3,0 czy 4,0 to zdecydowanie 4 litry. Roboty tyle samo przy przekładce a silnik sporo mocniejszy. Mam sporo schematów elektrycznych do E34 540 więc służę pomocą. Zawsze wydawało mi się że kwestia mechaniki jest bardziej skomplikowana niż elektronika ale może się mylę.
  15. Masz jakiś sposób na zbadanie cewki? Czy podpięcie do komputera coś wykazuje?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.