Witam opiszę jak najprościej wykonać swap z N42 na M54 do takiej operacji potrzebujemy żurawia warsztatowego oczywiście odpowiednie narzędzia. Do swapu potrzebujemy SILNIK m54 Skrzynia pasuje z N42 Wał napędowy z M54 z n42 nie pasuje Łapa skrzyni z m54 z n42 nie pasuje Drążki zmiany biegów z n42 nie pasują Stabilizator 6cyl. Przewody wspomagania 6cyl. Przód samochodu podnosimy na wysokość ok 30cm można wykorzystać najazdy albo podkładać deski pod koła lub kobyłki co kto lubi i tyle wystarczy żeby dostać się do wszystkich śrub chyba że mamy kanał Najłatwiej silnik wyciągamy razem ze skrzynią kolektory dolotowe zostają i tak samo montujemy ściągamy cały przedni pas razem z chłodnicą opróżniamy układ chłodzenia i wspomagania http://images83.fotosik.pl/82/0640d47fee19a7f9med.jpg http://images82.fotosik.pl/82/0f90421cd08be0b1med.jpg http://images83.fotosik.pl/82/428c8ad3b37979a8med.jpg Silnik wyciągnięty http://images81.fotosik.pl/82/4902c5016db53001med.jpg Silnik m54 wkładamy razem ze skrzynią żeby było prościej odkręcamy maglownicę i opuszczamy trochę i tyle wystarczy przy wkładaniu niezbędny jest BALANCER do żurawia. Dawca silnika Silnik wyciągnięty i gotowy do swapu http://images81.fotosik.pl/249/f194b806a103642c.jpg Silnik na miejscu http://images81.fotosik.pl/82/def3ea61218521a2med.jpg http://images81.fotosik.pl/82/912c5f4643e416b6med.jpg Teraz Elektyka najłatwiejsza wiązkę silnika podłączamy bardzo prosto pasują tylko w jedno miejsce i nie można się pomylić wszystko podłączamy w skrzynce jedynie kabel od kompresora klimy musimy pociągnąć osobno bo w N42 jest w wiązce silnika,wystarczy ze starej wiąski n42 wyciągnąć niebieski kabel razem z pinem i pociągnąć go od kompresora do skrzynki DME Czarna kostka wiązki M54 8 pin w m54 to miejsce jest puste i w to miejsce wciskamy pin i klima działa http://images84.fotosik.pl/82/8f98c6f37f0aa6fb.jpg Swap zakończony http://images83.fotosik.pl/82/6a2421fc5be53aa0.jpg http://images83.fotosik.pl/82/4d97a38e268e4acd.jpg Jak po swapie nie będzie ładowania i kontrolka akumulatora zapala się i gaśnie to trzeba dorobić dwa przewody Zielono brązowy -- wzbudzenie akumulatora Niebieski -- kontrolka ładowania W wiązce silnika M54 czarna wtyczka 8 pin te przewody już są wystarczy w wiązce nadwozia czarna wtyczka 8pin dołożyć brakujące przewody Czarna wtyczka nadwozia 8pin Pin 2 do skrzynki bezpieczników Plus po zapłonie Pin 4 do czarnej wtyczki licznika pin 2 http://images82.fotosik.pl/100/90cee96b5e075b76.jpg http://images82.fotosik.pl/100/542331ac9205db75.jpg http://images82.fotosik.pl/100/d975f0a1ee085571.jpg Teraz żeby kontrolka ładowania działała prawidłowo trzeba zakodować licznik Z czytujemy dane licznika NCS EXPERT i za pomocą NCSDUMMY odnajdujemy wpis i zmieniamy jak na obrazku kodujemy licznik i tyle ładowanie i kontrolka działają prawidłowo http://images83.fotosik.pl/281/d40fc5c20ddbccd4.jpg