Wy tak na poważnie? Jeszcze trochę a zrobi się z jeżdżenia automatem check lista jak w promie komicznym :duh: Ręczny jest po to by go używać po każdym zatrzymaniu, jak w każdym innym pojedzie. To że w BMW nie zawsze trzyma jak powinien to inna bajka. Zatrzymujesz się zaciągasz ręczny wrzucasz P gasisz i koniec bez żadnych woo doo. Przy ruszaniu noga na hebel wrzucasz D puszczasz ręczy i jedziesz :mrgreen: Zgadzam się ze z D na R nie powinno przełączać się podczas ruchu pojazdu ale nie jest prawdą że od razu coś się rozpier...niczy, przełączenie nastąpi brutalniej i tyle, nie za dobre to dla skrzyni. Wcześniej wrzucisz w manualny dwójkę niż w automacie? No nie wiem, tuż przed zamiarem wykonania manewru wyprzedzania przełącz na S i w pedał, jesteś po.... jak za wolno zawsze możesz pomóc sobie sekwencją :D N to neutral, jak luz w manualu, w automacie nie korzystamy z tego np. gdy czekamy na zielone światło, zawsze na D i noga na hamulcu. Jak padnie wam auto i trzeba je przemieścić to dowiecie się po co jest N :norty: