sampras
Zarejestrowani-
Postów
308 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia sampras
Stały bywalec (8/14)
0
Reputacja
-
Czy udało się komuś ogarnac temat? Mam takie same objawy przy obecnych temperaturach - dym szaro - niebieski przy porannym odpalaniu. Mam błąd 2 świec żarowych. Co dziwne świece wymieniałem jakies 1,5 roku temu. Wydaje mi się że coś często padają. Dodatkowo gryzący zapach spalin - nie mam DPF i kata, ale przed usunięciem spaliny tez były gryzące.
-
Kup nawet używany czujnik - kosztuje śmieszne kilkanaście zł jak dobrze poszukasz. Podmien i zobacz czy wartości będą pływać. Na samym zapłonie powinna być wartość 0 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Witam Czy potrzeba jakichś specjalistycznych narzędzi do wymiany sprzęgła i koła dwumasowego w 525d 197ps 2008r? Na jakie największe trudności mogę napotkać podczas takiej wymiany? Mam czas, chęci oraz kanał i podstawowe narzędzia a także pomoc drugiej osoby, dlatego zastanawiam się czy nie zrobić tego samemu. Terminy u mechaników na polowe sierpnia a nie ukrywam, ze mi się spieszy. Wg realoem nr mojego koła to 21207533923. Rozumiem, ze tylko i wyłącznie mam szukać z takim numerem? Jaka firmę polecacie? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Niestety obawiam sie, ze taka nowa dojazdowka w ASO kosztuje sporo wiecej niz 250zl...
-
Kolego Grzegorz80 chyba sam musisz sprawdzic. Mi komp lekko zanizal i aby dobrze pokazywalo wartosc z 1000 musialem podniesc w gore. Auto z 03.2006r.
-
Ja to bym chciał te 2800. Nie pamietam teraz dokładnie ale myśle ze przy 180 mam ~3250 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Mozesz napisac dlaczego nie warto zmieniac? Moim zdaniem powinno troszke spac spalanie przy predkosciach autostradowych(?) Mam 530d w manualu i przy 170km/h mam minimalnie ponad 3000obr/min na 6. co wydaje mi sie dosc duzo. Patrzac na filmiki to automat w tym silniku ma okolo 2500obr/min przy tej predkosci i takie obroty sa wg mnie bardziej ok...
-
Wszystko sie zgadza, rozmiar jest ok. Mam na mysli to, ze aktualnie kolo ktore kupilem 125/80 mam wcisniete w oryginalna materialowa wneke, która przykrywa faktyczna wneke na kolo - podloge blaszana. Wyglada to tak: https://img01-olxpl.akamaized.net/img-olxpl/641402727_1_261x203_wneka-kola-zapasowego-bmw-e61-warszawa_rev001.jpg Teraz nie pamietam, ale chyba u mnie (E61) nie moglbym wlozyc kola w podloge blaszana, bo nie bede mogl przykryc materialowej podlogi z wneka - bedzie sie ona opierala o kolo. Dlatego to kolo mam wlasnie w tej materialowej wnece. Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi :lol: P.S. Jak jest w E61 fabrycznie wyposazonych w zapasowki? Pewnie material z obrazka nie ma okraglego wytloczenia tylko jest rowne?
-
Ja kupilem 17" z E46 125/80 - to koło ma służyć tylko do powolnego dojazdu do najbliższej wulkanizacji. Różnica w stosunku do wzrorcowej dojazdówki to 2,5% i jedyne co się może stać, to komunikat na idrive (tyre pressure loss) ze względu na to, średnica tej dojazdówki jest 16mm mniejsza od dojazdówki 135/80/17. Dojazdówka 125/80 obwodem pasuje na styk w materiałową wnękę koła w bagażniku - 135/80 na 100% by się nie zmieściła...
-
Chce wymienić profilaktycznie koło pasowe. Krotszy pasek miedzy kołem a sprężarką klimatyzacji mam bez napinacza... Niestety teraz w zime nie mam dostępu do kanału (wyczytałem, że należy poluzować sprężarkę klimy z kanału). Mam taki plan aby długi pasek poluzowac, a następnie odkręcić koło pasowe razem z krótkim paskiem - moj kolega tak robił i twierdzi, że mu się udało - czy to dobry pomysł? :roll:
-
Problem rozwiązany. Dziś znów przepalalem filtr procedura DIS. Jadąc w jedna stronę ok 25km występował tylko jeden błąd - świeca zarowa - jechałem z kuzynem który ciagle kasował błąd w INPA. W drodze powrotnej jechałem już bez podpiętego kompa - czułem ze wypalanie nadal się odbywa. Po dojechaniu na miejsce podpinam kompa a tam 2 błędy (świeca i 480a). Z powrotem procedura i w drogę - niestety ciagle 2 błędy powracały, które były kasowane podczas jazdy INPA. Po około 30km poczułem ze procedura zakończyła się. Sprawdziłem ciśnienie na biegu jałowym - 21mbar, a wiec spora poprawa. Wykasowałem błędy, zainicjowałem procedurę wypalania i droga powrotna. Tempomat na 65km/h 3 bieg i byłem w szoku ale podczas tej jazdy nie pojawił się żaden błąd (nawet świecy zarowej!) po ekonomizerze widziałem ze procedura wypalania trwa bez żadnych przerw przez cały czas:) po skończeniu procedury (jakieś 25km) 0 błędów w INPA, cisnienie spalin na biegu jałowym 5,9mbar (chyba dobre(?)) przy 2000obr 15,9mbar. W sumie przejechałem z procedurami wypalania grubo ponad 200km podzielonych na kilka dni, ale najważniejsze ze odniosłem sukces:) czujnika ciśnienia spalin na razie nie będę wymieniał, chyba ze znów objawi się jego błąd w INPIE. Dziękuje wszystkim za pomoc. Zastanawiam się jeszcze, czy w DIS nie zapisać wymiany filtra na „nowy”? Wg mnie ma on teraz dobre parametry i może warto aby ECU nauczyło się interwałów wypalania na nowo?? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Dzis znow probowalem wypalac DPF DIS'em. Na poczatek odczyt bledow INPA (3 bledy) 1. blad swiecy zarowej na 2. cylindrze - ten blad mam juz jakis czas 2. blad "kraftsofilter" - filtr ma jakies 2 miesiace, ale z tego co czytalem chodzi o podgrzewacz przed filtrem (?) 3. blad 480A system of partical filter Skasowalem bledy, rozgrzalem auto, zainicjowalem procedure wypalania w DIS i w droge. Sytuacja podobna do wczorajszej, przy okolo 60km/h status regeneracji wszedl na active i utrzymywal sie tak okolo 30 sek, nasepnie wszedl na not activ na kilka sekund zeby znow zmienic sie na activ (w momencie gdy przechodzi na activ auto ma wyraznie ciezej - nawet minimalnie zwalnia) gdy przechodzi na not active auto lekko przyspiesza (gaz trzymam ciegle w jednym polozeniu). Po przejechaniu jakichs 12km (status ciagle sie zmianiel miedzy activ/not activ) status zmienil sie na dlugi czas na not activ - pomylalem ze procedura zakonczyla sie, ale wszedlem w inpe i ukazaly sie 2 bledy: swieca zarowa na 2. cylindrze i blad 480A. skasowalem te bledy i ruszylem dalej - wypalanie na pewno sie zaczelo bo znow przy okolo 60km/h auto zaczelo miec ciezej (tak jakby mi ktos przyczepke doczepil :D jednak po chwili znow wpadly bledy swiecy i 480A. Podczas jazdy ciagle kasowalem bledy w INPA naciskajac F2, ale czulem po zachowaniu auta, ze procedura "plywa" miedzy activ/not activ Co ciekawe blad zwiazany z czujnikiem cisnienia spalin juz w ogole nie wystepuje... Przegonilem auto na 4 biegu krecac je do prawie 4000obr i ciagle teraz mam tylko 2 bledy (swieca i 480A). Co ciekawe auto zbiera sie idealnie, na pewno jak przystalo na 231ps. Sprawdzielm w DIS wskazanie czujnika na zaplonie 0,9 mbar bieg jalowy 40mbar 2000 obr 125mbar Czujnik kupilem o takich samych numerach jak moj - we czwartek go podmienie i sprawdze jakie wartosci pokazuje na jalowym i przy 2000obr. Ciagle mam nadzieje ze moj mimo wszystko przeklamuje i stad mam blad DPF... Oto wspomiane bledy oraz ciekawostka z INPA dotyczaca masy powietrza, temp silnika i tem cieczy chlodzacej. https://we.tl/s-slx550VRER Dodam ze w ukrytym menu licznika jak i w DIS wartosci pokrywaja sie i temp cieczy wynosi miedzy 87-89 stopni.
-
Właśnie nie cały czas, z tego co zauważyłem pojawia się dopiero jakoś powyżej 3500 obr/min. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Ciekawy temat, nie występują u mnie żadne bledy związane z klapa, ale faktycznie przy gaszeniu często zatelepie autem - obstawiałem poduszki, ale w czwartek przyjrze się tej klapie. W czwartek powinienem mieć drugi czujnik ciśnienia spalin - podmienię go i sprawdzę czy pokazuje na biegu jałowym taka sama wartość jak mój obecny - mam ciagle nadzieje ze mój obecny czujnik przeklamuje. No i najważniejsze pytanie - czy podczas wymuszonej procedury wypalania DPF DIS’em normalne jest, ze status wypalania zmienia się naprzemian z activ na not activ? Bo jeśli nie, to u mnie procedura się załącza i zostaje przerwana z jakiegoś powodu po kilkudziesięciu sekundach po czy znów zostaje aktywowana i tak w kółko przez około 30 km. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Pozwole sobie kontynuowac temat.. Zaczne od tego ze kupilem auto poltora roku temu z uwalonymi termostatmi - nie wiem jak dlugo bylo tak jezdzone - ja przeechalem tak 1000km (przyprowadzka z Niemiec i od razu wymiana obydwu termostatow). Zadnych bledow zwiazanych z DPF w INPA nie bylo, w DIS podczas sprawdzania DPF tez wszystko wyszlo idealnie (pamietam tylko ze mialem wartosc 3,9mbar na wolnych obrotach - nie pamietam ile bylo przy 2000 i przy odcince ale na pewno duzo ponizej gornej normy...) Ostatnimi czasy mialem problemy z laptopem i kilkanascie ladnych tygodni auto nie bylo podpinane pod kompa. W tym czasie zauwazylem, ze auto jest troche ospale i to pomimo robienia przynajmneij raz w tygodniu trasy. Wczoraj podpialem je od dlugiego czasu i wyskoczyl blad 4D00 - czujnik cisnienia spalin, oraz 480A. Zamowilem juz drugi czujnik, ale dzis nie dawalo mi to spokoju i postanowilem (pierwszy raz) wymusic wypalanie w DIS. Skasowalem bledy i w droge. W miedzyczasie sprawdzilem cisnienie spalin przed DPF na wolncyh obrotach - 45mbar :( :oops: . Udalem sie w trase. Wypalanie zaczelo sie niemal natychiast po przekroczeniu 60km/h, jednak nie odbywalo sie to ciagle, ale naprzemian active / not active z tym ze active odbywalo sie dluzej (jakies 10-15sec) a not active krocej (nie wiecej niz 10 sec). Jechalem na 4 biegu z predkoscia 80-100km/h i obrotami ciagle ponad 2000 nie przekraczaac 3000. Podczas gdy status byl active temp. spalin przed DPF wahala sie miedzy 490 a 510 stopni a wartosc cisnienia spalin miedzy 190 a 220 mbar. Podczas gdy status przechodzil na not activ wartosc cisnienia spalin momentalnie szla w gore (320 do nawet 400mbar). Czy takie wartosci podczas wypalania sa normalne?? Czy moze ten czujnik cisnienia spalin mi szwankuje??? Wypalalem go 3 razy gdzie po pierwszym razie (przejechalem jakies 30km) wyraznie odczulem wrost mocy :D po drugim bylo jeszcze lepiej, a trzecie wypalanie trwalo jakies 5 min (w miedzyczasie rozladowal mi sie laptop, ale to raczej nie mialo wplywu na procedure wypalania?). Niestety po drugim wypalaniu pojawil sie znow blad 480A - https://ibb.co/f1rotG Czy to oznacza ze moj DPF nadaje sie juz na smietnik? Czy moze jeszcze sprobowac go wypalic kilka razy DIS'em? A moze to ten czujnik cisnienia glupieje i stad te bledy?