upuaut
Zarejestrowani-
Postów
112 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O upuaut
- Urodziny 14.11.1974
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 530d Touring '00 M57D30
-
Lokalizacja
EL
Osiągnięcia upuaut
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
Dzięki za odzew. Tak właśnie myślałem. Jakie tuleje polecacie? Zwykły warsztat sobie z tym poradzi?
-
Diagnostyka tak naprawdę niewiele pomogła, bo nie było po prostu komunikacji z modułem świateł. Więc zaczęło się szukanie. Znaleźli chyba gdzieś pod autem jakiś kabelek miał problem z masą, czy jakoś tak. Ogólnie po podmianie modułu i zegarów okazało się, że to nie przez nie jest problem i zaczęli szukać. W każdym takim przypadku, to jest to indywidualna sprawa, gdzie jest problem ukryty. U mnie były to dwa dni auta na warsztacie i poważne wybebeszanie kolejnych elementów. Na szczęście w miarę szybko namierzyli usterkę. Za to wczoraj na przeglądzie wyszedł mi inny problem. Wymieniłem 1,5 roku temu amory na tyle (na Bilsteiny) nówki z bmwparts i wyszło na badaniu, że mają po około 27% O_o Raczej niemożliwe. Teraz pytanie. Czy mogą za taki odczyt odpowiadać te 4 tuleje z 'wózka'?? Bo wszystko inne wygląda na całkiem dobre. Chodzi mi o część nr 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=33_0525&hg=33&fg=30
-
Napiszę wyjaśnienie, bo wreszcie usunąłem usterkę. Strasznie upierdliwa sprawa. Okazało się, że nie jest winny moduł świateł ani zegary. Zwarcie jednego kabelka powodowało błąd na K bus. Ile pracy i szukania to kosztowało, to wiedzą tylko eksperci z Wydawniczej. Dziękuję im i przy okazji wszystkim z forum za zainteresowanie tematem.
-
Wreszcie dobrałem się do mojego LCM. Dokładnie, to jest to moduł: LCM III A ohne man. LWR. Porobiłem zdjęcia, ale całość wygląda na nieuszkodzoną, brak pęknięć (płytka i scalaki), żadnych luzów na kostkach również nie było. Oczywiście po złożeniu nic się nie zmieniło. Dalej mam niedziałające radio, klimę i kontrolki od świateł... Chyba jednak będę zmuszony podjechać na diagnostykę interfejsem. Boję się jednak, że zwykły mechanik nie będzie potrafił zinterpretować błędów. Przydałby się fachowiec od problemów BMW w Łodzi...
-
Dzięki Mateusz :cool2: Teraz już pomogłeś bardziej :wink: Jak tylko się do niego dobiorę, to zobaczę co tam z LCM. Wszystko zaczęło się od wpadnięcia w dziurę prawą stroną (jak pisałem wcześniej) i obawiam się, że jeśli to nie poluzowanie się jakiejś wtyczki przy LCM, to mogło dojść do pęknięcia płytki lub coś takiego. Jak go wyjmę, to zobaczę. Co do sprawdzenia na warsztacie, to za 100 pln mogę kupić używany moduł i kasę z diagnostyki przeznaczyć na programowanie modułu (jaki koszt?). Ogólnie to strasznie upierdliwa awaria. Nie ma świecenia się świateł (jak w większości przypadków awarii LCM) tylko wysiadło: radio, klima, światła cofania, sterowanie kompem i brak sygnalizowania dźwięk/kontrolki kierunków i pozostałych świateł. Więc jest nadzieja, że to nie ta popularna awaria modułu...
-
Chodziło mi o dokładne instrukcje, jak się do niego dostać... W necie jest masa tematów o LCM, ale o tym jakoś nie znalazłem (poza wersją UK). A jeśli to zwarcie na tym kbus, to jak się z tym rozprawić? Nie mam interfejsu, ani nikogo znajomego z czymś takim.
-
Panowie. Nadal nie rozwiązałem swojego problemu.. Po wymianie 3 kostek stacyjki (brak poprawy) skłaniam się do opcji uszkodzonego LCM. Napiszcie mi jak się do niego dobrać (co odkręcić i gdzie), bo nie chcę niczego połamać i podrzeć wykładziny... Może ktoś przy okazji wie, gdzie w Łodzi zakodują mi LCM po wymianie...? Dzięki za odzew.
-
Dzięki za odzew. Przeczytałem o Twoim problemie i mam dokładnie IDENTYCZNE objawy. Tylko u mnie to się zaczęło w czasie jazdy, po 3 latach użytkowania auta, więc to musi być jakaś banalna przyczyna. Jeśli nie jest to wina tej używanej/nowej kostki, to może jakiś przekaźnik się poluzował po wpadnięciu w dziurę? Wtyczki raczej się nie rozłączą od czegoś takiego chyba..? Gdzie jest ten moduł i jak się do niego dostać? Pomóżcie, bo klima też przez to nie działa, a temperaturki coraz wyższe :duh:
-
A może dokładniej ktoś opisać położenie tego LCM i jak się do niego dostać? Niestety po wymianie kostki (używana, podobno sprawna) problemy nie ustąpiły.
-
U mnie to raczej nie problem wilgoci. Obstawiam, że to ta wtyczka przy stacyjce.. Może mi ktoś napisać łopatologicznie, jak się do tego dostać? Jak rozebrać te plastiki żeby wszystkiego nie połamać? Może jakiś DIY z netu z fotkami albo po prostu niech ktoś mi napisze jak to rozebrał? Zaczyna mnie już denerwować ta przypadłość.. No i radyjko nie działa przez to :cry2:
-
To znaczy? Jak się do niej dostać? Coś trzeba mocno rozbierać? Sorry za głupie pytania, ale jestem :mrgreen: w temacie.. Podpowiedz coś więcej kolego :cool2:
-
Witam Moją całkiem żwawą staruszkę z 2000r ostatnio dopadł dziwny problem. Mianowicie zniknęło sygnalizowanie kierunkowskazów (strzałeczki i dźwięk), brak sygnalizacji świateł, nie działa centralny (dopiero jak przekręcę kluczyk w stacyjce), nie palą się światła cofania i nie włącza się czujnik cofania, nie mogę zmienić wyświetlanej informacji (mały komputer). Teraz druga strona medalu. Kierunki, i światła przód - tył działają mimo braku powiadomienia. Podświetlenie deski działa. Jest to wszystko trochę uciążliwe, a pogoda nie sprzyja dłubaniu przy autku po omacku, więc może ktoś obeznany z tematem naprowadzi mnie, gdzie i co sprawdzić w pierwszej kolejności. Prawdopodobna przyczyna - wjechanie w dziurę prawą stroną. Jakoś się chyba z tym zbiegła ta awaria. Dzięki z góry za wszelkie rady i sugestie. :cool2:
-
Nie twierdzę, że masz złe. Dopytuje tylko. Jeśli faktycznie masz nowe, to świetna okazja. Szkoda, że warsztat masz trochę za daleko..
-
Ciekawe rzeczy tutaj piszecie Panowie.. Dzisiaj byłem na przeglądzie i na przyrządzie wykazało tragiczny stan tylnych amortyzatorów (jakieś 20-30%) :shock: Tym większe było moje zdziwieniem bo amorki wymieniałem niedawno na bilsteiny. Po zajrzeniu pod spód auta, diagnosta poszarpał sankami i zawyrokował, że to chyba przez te 4 tuleje w sankach. Czy to prawdopodobne? Może to dać taki efekt? Dodam jeszcze, że auto faktycznie na poprzecznych nierównościach dziwnie się 'tłucze'... Jeśli tak, to gdzie mi to w Łodzi zrobią i nie zepsują nic przy okazji? Jaka cena tych tulei? Kolega wyżej pisze, że ma po 160/szt. - nowe? Chyba nie. Dzięki za odpowiedzi :cool2:
-
Zakupy do E39 (amory, olej itp.)
upuaut odpowiedział(a) na upuaut temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Już jestem tydzień po zakupach i montażu. Wrażenia bardzo pozytywne. Amory B4 są wystarczająco komfortowe i świetnie pracują na naszych "drogach". Olej Valvoline SynPower 5W-40 również pozytywnie mnie zaskoczył. Na Castrolu słyszałem nieprzyjemny klekot. Teraz silnik stał się na nowo bardzo cichy. Ogólnie polecam zakupy w czescidobmw.pl Szybka realizacje, dobry kontakt i najważniejsze, że bez pomyłek. Pozdrawiam