Skocz do zawartości

mr18

Zarejestrowani
  • Postów

    576
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O mr18

  • Urodziny 12.06.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 316ti 2003r. Titansilber
  • Lokalizacja
    DZA/DW

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mr18

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

1

Reputacja

  1. Hej. Mógłbyś się odnieść do znaczenia marki/firmy przy wyborze podpory? Tylko oryginał z ASO czy inne też można brać pod uwagę? Pytam ponieważ mam wibracje w okolicach fotela/tunelu, czyli w miejscu montażu podpory a przy 90 km/h słyszę lekkie gwizdanie. Mam zamontowaną podporę FEBI.
  2. Vanos ma być zablokowany. Tłoczek cofa się pod naporem ciśnienia oleju, którym steruje elektrozawór na froncie silnika. Jeżeli się nie blokuje to rozbierz to i zobacz dlaczego tak jest. Może tłoczek się przytarł lub pękła sprężyna tłoczka. Zablokowanie Vanosa sprawdza się po jego montażu i skręceniu. Warto to zrobić przed demontażem bo wiesz w jakim jest stanie blokada Vanosa, ale w Twoim przypadku już na to za późno. Wyłączenie silnika powoduje blokadę Vanosa przez tłoczek bo wtedy Vanos nie ma prawa działać. Można przeprowadzić test Vanosa przez program DIS, ale wszystko musi być ustawione perfekt czyli 120/60 stopni. Do sprawdzenia również sprężyny na łopatkach Vanosa, może któraś pękła i Vanos nie cofa się do położenia zerowego czyli do miejsca gdzie wsuwa się tłoczek.
  3. Ustaw to wszystko od nowa. Śruby daj nowe, jak któraś się zerwie to ciężko będzie to wykręcić z wałka. Wkleiłem trzy filmiki z YT ale się nie wyświetlają bo treść musi być zatwierdzona chyba przez admina. Nie wiem o co chodzi. Poszukaj na TY kanału BimmerZen. Tam masz wszystko jeśli chodzi o sposób działania N42 i jak sprawdzić czy Vanosy są zablokowane..
  4. Od dwunastej minuty masz rozebranego vanosa. Widać jak to wszystko działa i dlaczego się przestawiło.
  5. Jeżeli nie zrobiłeś próby przed demontażem to trzeba będzie to wszystko ustawić od nowa. Oglądaj: Drugi filmik:
  6. Vanos ma wewnątrz pin/tłoczek blokujący jego pracę. Jak złożyłeś Vanos w pozycji odblokowanej to się przestawi podczas pracy i blokady nie pasują. Sprawdź to. Widać będzie taką blaszkę a w środku jest sprężyna, która dociska ten tłoczek. Można to sprawdzić kawałkiem druta, chodzi o głębokość na jaką drut wejdzie. Wtedy widać czy jest zablokowane czy nie. Śruby raczej aż tyle się nie rozciągnęły.
  7. Pewnie to zrobiłeś poprawnie, ale zapytać trzeba. Jaką siłą skręciłeś śrubę wału korbowego i śruby wałków rozrządu? Śruby wymienione na nowe? Bo tylko tam może być problem.
  8. Napinacz też ma podkładkę uszczelniającą ale tam będziesz miał tylko olej. Napinacz to element nr 7 a podkładka to nr 8
  9. Link do węży chłodzenia Cieknie z węża powyżej tej "śruby". To co wskazałeś na czerwono to napinacz łańcucha rozrządu.
  10. Ekran powinien iść do pinu nr 3 w kostce idącej do radia czyli X01025. Znalazłem nowszy schemat i w nim jest takie połączenie.
  11. Ekran jest po to aby nie było szumów, gwizdów i innych problemów z przesyłanym dźwiękiem. Alternator i układ zapłonowy silnika benzynowego dosyć mocno sieje. Po to to jest aby zniwelować zakłócenia.
  12. X01026 to nazwa kostki 6 pinowej w nomenklaturze schematów BMW. Pin nr 3 to ekran przewodów sygnałowych audio ze zmieniarki do radia. X18180 to mała kostka 3 pinowa i tam masz ibusa. N22 to zmieniarka a N9 to radio. Te małe kostki są do zmieniarki i telefonu jak jest zainstalowany w aucie.
  13. Robisz tak jak na obrazku, są tu kolory i numery pinów.
  14. Nie dasz rady samemu w jeden dzień. Przód zrobisz bez kanału, tył raczej nie, bo trzeba kable przełożyć nad wózkiem dyfra. Dodaj do tego rozbiórkę części wewnątrz, bo przewody będziesz musiał prowadzić wzdłuż progów a resztę przez okolice schowka i modułu świateł.
  15. Za same lampy trzeba liczyć z 800-1000 zł. Dokładasz do tego czujniki poziomowania na przednią i tylną oś, wyjdzie coś około 150zł za dwa wraz z mocowaniami. Warto to mieć kompletne bo inaczej nie zamontujesz czujników. Do tego spryskiwacze lamp wraz z listwami pod lampy plus zaślepki spryskiwaczy, to chyba najgorsze do dostania, bo musisz mieć w kolor, myślę że z 300 zł za dwie maskownice to będzie dobra cena. Nie wiem czy lampy halogenowe mają mocowanie pod spryskiwacze, jak nie to trzeba będzie dokupić. No i moduł świateł też trzeba zmienić bo auto poziomowanie nie będzie działało, moduł od 100 do 300 zł za wersję z kierunkami autostradowymi. Instalacja jest taka sama, trzeba dołożyć do jednym przewodzie na lampę bo nie będzie działała przysłona bixenonu. Instalację czujników auto poziomowania też trzeba dołożyć. Ciężko to wycenić finalnie bo wszystko zależy w jakim stanie kupisz części. Większość reflektorów jest już zmatowiała od wieku, mocowanie czujników mogą być zardzewiałe, szczególnie te na tylną oś. Trzeba też dostać gumę/peszel, która wchodzi w podłogę z tyłu bo inaczej woda będzie się dostawała do bagażnika. Nie liczę pracy, bo jak ktoś to będzie robił to za to zapłacisz sporą sumkę. Miałem kiedyś lampy DEPO w Seacie i nigdy więcej. Zajrzyj do działu Zrób to Sam, masz mój opis montażu xenonu do Compacta, większość elementów jest taka sama.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.