Skocz do zawartości

m-system

Zarejestrowani
  • Postów

    205
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O m-system

  • Urodziny 01.04.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było: E34 525i 24V Brillantrot
    jest: E39 530d
  • Lokalizacja
    DUKLA

Osiągnięcia m-system

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Po wymianie zaworka regulacji ciśnienia na pompie WC problem znikł. Auto zaczeło także lepiej odpalać.
  2. Bry! Temat w sumie znalazłem niedawno szukając czegoś innegro. Auto było w moim posiadaniu do ubiegłego roku, obecnie mam kontakt z właścicielem, który wystawił je na tablicy: http://olx.pl/oferta/e34-klima-525i-vanos-manual-szpera-lpg-m-pakiet-skora-extramusic-CID5-ID5Ika1.html#6c4252d396 gdyby ktoś potrzebował szczegółowych informacji o tym co robiłem za swojej kadencji i czy wiem cos o samochodzie obecnie proszę o informację na PW / [email protected]
  3. który konkretnie? jeżeli można pokaż na realoem. Jak u Ciebie wyglądała sprawa z ciśnieniem za pompą WC? U mnie wyglądało to tak że na postoju mam ok 280bar i rośnie wraz z obrotami. Czy powinno do jakiejś wartości czy jak?
  4. Czy problem został rozwiązany?
  5. Tak jak pisałem, do kloszy depo (takich jak na zdjęciu poniżej), imitujących lift pasują ringi od E38 po lifcie (124mm średnicy zewnętrznej) http://abfitness.pl/abtuning/szablon/_upload/image/image_db_960951-1.jpg
  6. Czy rozwiązał ktos problem? Mam podobny, auto jeździło normalnie, po zrobieniu wirusa w trakcie butowania przeważnie na 3 biegu auto potrafi zgasnąć. Test przelewowy był zrobiony, żaden wtrysk się nie wychyla, natomiast w powrocie były bąbelki powietrza. W rurce od filtra powietrza nie ma. Oprócz tego objawy auto przyspiesza normalnie, nie dymi. Wydaje mi się że nieco dłużej trzeba go zakręcić przed odpalaniem - tzn ok 1s. Raz pojawił mi się taki błąd: http://imageshack.us/a/img34/3359/du1n.jpg
  7. Ringi do tych kloszy pasują TYLKO od E38 po lifcie.
  8. yaz wielkie dzięki za pomoc. Było tak jak napisałeś. Kanapa już w aucie. Przy okazji zrobiłem małą fotorelację: Zaznaczam że przed zabraniem sie do roboty trzeba wypić duzą ilość motywatorów lub zjeść paczkę tabletek na uspokojenie. Mnie zajęło to 12h z przerwą na film :) Do rzeczy. Demontujemy kanapę i oparcie. Odkręcamy mocowania pasów po bokach. Demontujemy wygłuszenia. Patrzymy na stan podłogi - u mnie akurat nie było źle: http://images38.fotosik.pl/1718/0d1b25f56b8ac78bmed.jpg Część elektryczna: W swojej 5er miałem już wyprowadzoną wiązkę pod el. kanapę montowaną w tym modelu (rózni się tym że nie jeździ przód -tył i jest jednoczęściowa. Wtyczka ta znajduje sie oczywiście pod kanapą na lewej stronie obudowy od modułów RM i GM (razem ze wtyczką od elektrycznej rolety), wygląda tak lub jest biała na 4 piny z czego są 3: http://images40.fotosik.pl/1720/6ef0fa89470030b7med.jpg W przypadku nie posiadania takiej wtyczki należy podprowadzić takie zasilania: 1. Czerwono fioletowy: Główne do grzania foteli ze skrzynki bezpieczników lub bezpośrednio z aku grubym kablem (bodajże 2,5) plus ten jest podłączony na stałe 2. Czerwono niebieski, w wiązce do kanapy to niebiesko zielony: Napięcie wzbudzeniowe (po przekręceniu kluczyka) 3. Czarno szary: Napięcie do podświetlania przycisków grzania Dodatkowo w przypadku posiadania wtyczki lub nie należy podprowadzić: 1. Czerwono zielony: Kabel do zasilania silniczków (gruby taki jak do grzania), u mnie była obok zielona 4ro pinowa wtyczka, w której był taki gruby kabel z 12V na stałe więc zapożyczyłem go, 2. Niebiesko zielony: Drugi plus wzbudzajacy W tym momencie mamy gotową wtyczkę do zasilenia naszej sofy. Część mechaniczna: Bierzemy się za zamocowanie siedziska. Trzeba zrobić stelaż lub mocowanie ponieważ obie szyny nie opierają sie na tej samej wysokości, patrz zdjęcie: http://images40.fotosik.pl/1720/336ea4b246dde83emed.jpg Aby dopasować prawidłowo wysokość siedziska należy założyć środkową cześć (stelaż z siedziskiem) i widzimy do jakiej wysokości ma sięgać. Ja zrobiłem takie mocowanie w kształcie litery F, szyna opiera się na nim i siedzisko nie wyskoczy do góry. Tutaj można się popisać zdolnościami spawalniczymi lecz u mnie ich brak więc zrobił mi to znajomy. Tak to wygląda mniej więcej: http://images38.fotosik.pl/1718/7f8a23e38c41d5d3med.jpg Można teraz założyć wygłuszenie pod kanapą i rozprowadzić wiązkę. Wtyczkę wpinamy, przekaźniki tam gdzie da się je umocować wokoło obudowy RM i GM. Część do przycisków grzania przekładamy pod dywanem (wcześniej trzeba odkręcić ostatnią część tunelu środkowego). Wtyczki do siedzisk same się ustawią na właściwych miejscach a od oparć przeciągamy od skrzynki z modułami w kierunku drugiego boku auta. Po drodze przykręcamy masę. Po rozłożeniu powinno to wyglądać tak: http://images35.fotosik.pl/1540/3568bed83ca7e477med.jpg W tym momencie możemy założyć środkowy stelaż na siedzisko i podłokietnik po czym można zakładać oba siedziska. Pozostało nam oparcie - po pierwszej przymiarce wychodzi że jest za szerokie. Ja załatwiłem to tak: Trzeba oczepić skórę z oparcia od strony drzwi, po rozchyleniu gąbki widać metalowy stelaż: http://images40.fotosik.pl/1720/17b4e8d5f6c0c56emed.jpg trzeba go zagiąć tak do środka tak aby oparcie mogło lepiej siąść. W ścianie grodziowej są widoczne miejsca na przykręcenie zawiasów. Można przyłożyć oparcie i widać czy się pokrywają czy nie. U mnie akurat 2 trafiły a pod drugie dwa trzeba było wiercić otwory. Miejsca które pasują wypadną raczej na środku (trzecie miejsce jest do przykręcenia środkowego stelaża) http://images35.fotosik.pl/1540/81d5e79e9a6f6101med.jpg Po wywierceniu otworów nie pozostaje nic innego jak przykręcić podpiąć wtyczkę i przykręcić kanapę (do przykręcania trzeba wyciągnąć zagłówki). Po montażu powinno to wyglądać tak: (zdjęcie dzień po, posprzątane i napastowane) http://images39.fotosik.pl/1673/445e3344911603d6med.jpg Z kosmetyki trzeba przyszyć kawałek skóry na dole oparcia - po odsunięciu widać dziurę oraz doszyć do tego rzep i przykleić do karoserii. Samo oparcie też prosi się o przemodelowanie ale to już kwestia ogarniętego tapicera którego muszę poszukać.
  9. Kostkę mam taką: http://images42.fotosik.pl/288/97e0feee98a70eddmed.jpg kolory kabli takie jak w białej czyli: fioletowo czerwony - na nim jest cały czas 12v czarno szary - na nim pojawia sie 12v w momencie włączenia świateł (podswietlenie grzanych przycisków) niebiesko brązowy - wzbudzenie (napiecie pojawia sie po przekreceniu kluczyka) http://images50.fotosik.pl/1512/68653731d7376efdmed.jpg W wiązce z dawcy mam 4 przekaźniki, a cała wygląda tak: http://images41.fotosik.pl/1668/de5652c4828151b1med.jpg
  10. Na podnosniku może być cięzko potem wsadzić śruby, najedz tylnimi kołami na dwie belki jeżeli nie masz kanału tak abyś mógł się wczołgać. Odkręcasz dwie śrubki wyjmujesz i analogicznie zakładasz. Polecam lemfordera.
  11. Mam E34 z 1990roku, kanapa jest z e32 750il z 89roku. Dwa grube kable to plusy zasilające, czarno szary to podświetlenie przycisków grzania, 4 pin (niebiesko zielony) to plus wzbudzeniowy (uruchamia elektrykę kanapy po przekręceniu kluczyka). Co do 5 pinu to dalej nie wiem.
  12. Sprawdz łącznik tylnego wahacza - takie ósemki.
  13. Odgrzeje temat. Mam elektryczne skóry z E32 z wiązką. W samochodzie mam wtyczkę co ciekawe taką sama jak w 7er ale nie ma w niej dwóch pinów które są w tej od kanapy. Są to piny nr 4 i 5 kable niebiesko zielone - pytanie od czego one są, od czego mam poprowadzić zasilanie w aucie? taka wtyczka jest we wiązce w kanapie: http://images47.fotosik.pl/1458/f69a58f7af278541.jpg pytanie do osób które taką kanapę mają - który kabel do czego? U mnie jest taka wtyczka ale wygląda tak: http://images42.fotosik.pl/288/97e0feee98a70eddmed.jpg
  14. Zalezy od przypadku u mnie bylo tak zapieczone ze uginalo centrymetrowej grubosci blaszke w sciagaczu, aby wyprasowac stare i wprasowac nowe trzeba odkrecic wahacz. Ogolnie wymiana jest hard..
  15. Krokowy to raczej jest od wolnych obrotow a z nimi jest ok. Jakie czujniki moga powodowac takie objawy ktore czuc na benzynie a na gazie nie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.