Witam na "nowym" forum
Słuchajcie mam taki temat wycieka mi płyn chłodzący z pomiędzy bloku silnika (a konkretnie nad obudową pompy oleju) a głowicą. Nie wiem jak mocno bo mało jeżdżę i ostatnio mnie zastała kontrolka braku płynu, dolałem i szukałem nieszczelności na króćcach ale tam sucho i dopatrzyłem się w/w wycieku. Zrobiłem od tamtej pory że 20 km to może 100ml.
Żeby wam dokładnie zobrazować skąd leci wstawiam foto z netu samego bloku z zaznaczonym rantem w którym kapie i drogą którą podejrzewam wydobywa się ciecz
Podejrzewam, że cieknie spod gumowej uszczelki na kanale wodnym
No bo chyba nie z samej UPG, zresztą jakie to ma znaczenie jak najprawdopodobniej i tak trzeba zdjąć glowicę i dać nową upg na cylindry i tę gumową.
Spotkał się w ogóle ktoś z was z takim wyciekiem i to robił?
Ogólnie blok silnika z cykindrami jest krótszy od głowicy bo do niego dochodzi nam obudową pompy oleju i całość jest pokrywane głowicą, ale nie sądzę aby to był wyciek z otworów na pompę wody w gorę pomiędzy bloku a głowicę.
Podrzucę jeszcze filmik na YT gdzie chłopak właśnie dzieli te części i wymienia gumową uszczelkę "od dołu" zdejmując obudowę pompy oleju.
Widać na 7:11 jak zdjemuje pompę oleju, na 13:44 dobrze widać to miejsce i 15:40 widać jak nakłada gumową uszczelkę i zakłada obudowę pompy oleju.
Tylko aby to zrobić na samochodzie to kupa pracy bo trzeba opuścić przednie zawieszenie, zdjąć miskę olejową, pokrywę zaworów i górną klapę rozrządu (jak przy upg) ale dodatkowo trzeba zdjąć koło pasowe na wale, odkręcić kompresor klimy, zdjąć dolną pokrywę rozrządu, zdemontować kompletny rozrząd, odkręcić obudowę filtra oleju, i dopiero wkładać uszczelkę pomiędzy bloku a pompę oleju i tę gumową pod głowicę, co wcale nie musi pójść lekko i dać solidny efekt.
Więc chyba lepiej zdjąć głowicę i zrobić jak się należy co sądzicie?
Co do samej wymiany UPG to procedurę znam, książkową i z filmików opisów gdzieś w necie itd. Ale wiadomo nigdy tego nie robiłem, więc jak ktoś robił i ma jakieś dobre rady to będę wdzięczny.