Skocz do zawartości

Seweras

Zarejestrowani
  • Postów

    122
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39, 520i, 1998 rok
  • Lokalizacja
    Chełmno

Osiągnięcia Seweras

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Mam taki problem. Kolega przyprowadził mi swoje autko e46, 1998r, 1.9, 118 KM, Pb+LPG. Problem polega na tym, że silnik strasznie faluje na Pb i LPG. Jak jest zimny to w miarę dobrze chodzi. Jak sie rozgrzeje, to faluje od około 400 do 1300 obr/min. Czasm zatrzyma się tak na 1200 obr/min i pracuje stabilnie bez wahań. Carsoft pokazał taki błąd: CZUJNIK OGRANICZENIA SĄDY LAMBDA. Co to znaczy? Jak to zinterpretować? Winne napewno nie jest LPG, bo usterka miała miejsce przed założeniem instalacji. Moje propozycje na tę usterkę to: zabrudzone przepustnica, zawór powietrza wtórnego, pompa powietrza wtórnego, zawór odmy. Czy moje podejrzenia mogą być celne?? Macie jakieś inne propozycje?? Sądy w Live data prawidłowo pokazuję napięcia a przepływkę podmieniałem z innego auta. Na analizatorze spalin wartości spalin są tragiczne podczas falowania, a gdy chodzi równo to wskazania są prawidłowe. Proszę o pomoc.
  2. Seweras

    Felgi X5 do e39. 17 cali.

    Zdecydowałem ostatecznie. Dziś jade je kupić. Bez względu czy wejdą czy nie. Najwyżej przetoczę dystanse. Skoro koledze szersze fele (szkoda że nie znam ET) nie ociera to myślę że i ja wcisne bez problemu.
  3. Seweras

    Felgi X5 do e39. 17 cali.

    Dzięki za szczerą odpowiedz. Felgi ogólnie nawet mi się podobają, a jak wyglądają na samochodzie to tego właśnie nie wiem. Oczywiście wygląd to sprawa gustu. Fotkę felgi i opony wstawię na forum w wolnej chwili. Nie napisałeś jakie masz ET swoich felg. Może większe niż przy tych co mogę kupić i dlatego nie ocierają. Ale mimo to już mi lżej na duszy :D . Mam fotki. Podesłał mi sprzedawca http://img163.imageshack.us/img163/3899/snv34454.jpg http://img10.imageshack.us/img10/6190/snv34452.jpg http://img22.imageshack.us/img22/1192/snv34451.jpg Fotki nie profesjnalne. Ale to dokładnie te koła.
  4. Seweras

    Felgi X5 do e39. 17 cali.

    a co Ci szkodzi wziac te koła i sprawdzic? w najgorszym razie bedziesz musial założyć dystanse 20 mm, bo na wysokosc koła wejdą bez problemu (235/45/17 to standardowy rozmiar dla E39) Masz rację. Wezmę i sprawdzę. Tak będzie najlepiej. Najwyżej przetocze dystanse. Skad wiesz że nie pasują? Widziałes już takie załozone do e39. A brzydkie to one wcale nie są. Widziałem niejedne dużo gorsze. A pozatym za tą cene to opłaca się wziąć choćby ze względu na dystanse (bo sporo są warte) i opony (po 7mm każda).
  5. Seweras

    wentylator e39

    Jeż jest po stronie pasażera. No możliwe. Nie byłem pewien. W e36 był po stronie kierowcy i tym się zasugerowałem.
  6. Seweras

    Felgi X5 do e39. 17 cali.

    Czy naprawde nikt nie wie, czy koła 17 cali 234/45/17 z ET na tylnej osi 15 a na przedniej 18 wejdzie i nie będzie ocierać w e39?? Proszę o pomoc. Bo nie wiem czy brać koła.
  7. Seweras

    wentylator e39

    Witam. Być może ta usterka to wcale nie wina samego wentylatora, lecz układu odpowiedzialnego za sterowanie nim. Tzw. "jeż". Jest to tranzystor sterowany PWM i dzięki temu istnieje regulacja obrotów. "Jeż" powinien być umieszczony w kanale nawewu, od strony kierowcy. Sprawdz ten układ. Życzę powodzenia.
  8. Seweras

    Felgi X5 do e39. 17 cali.

    zmiesci sie, ale lepiej chyba użyć dystansów 20 mm, bedziesz mial idealne ET wtedy No tak. masz rację. Ale czy te 2mm a w drugim przypadku 5mm to tak źle?? Oczywiście dystanse mogę przetoczyć nieco. Tak myślę dać ET 15 na tył i ET 18 na przód. Kurcze może nie będzie ocierać. Fele nie są aż tak szerokie, bo tylko 7,5".
  9. Seweras

    Felgi X5 do e39. 17 cali.

    Felgi już dokładnie sprawdziłem na wyważarce. Każdą dokładnie obejrzałem. Nie spawane, nie prostowane. Mają normalne ślady użytkowania. Tu i uwdzie znajdzie się mała ryska. Koleś chce sprzedać bo poprostu ich nie potrzebuje. Oponki ładne, dystanse i śruby. Więc chyba się skuszę. Tylko nie będą ocierały? 235/45/17 No i po uwzględnieniu dystansów 2x22 mm i 2x25 mm ET felg zmieni się z 40 na 2x15 i 2x18. Szerokośc felg 7,5". Wiec jak zmieści się??
  10. Seweras

    Felgi X5 do e39. 17 cali.

    "vortex5" Pprzyjrzałem się każdej feldze z oponą na wyważarce. Felgi są wręcz idealnie proste, nie biją na boki ani góra, dół. 2 opony są także berdzo ładne. A 2 delikatnie, ale to naprawde delikatnie pulsują góra, dół. Koła są oczywiście ładnie wyważone. Sprzedawca kupił auto e34 z 2 komnpetami kół i te chce sprzedać. Koleś pracuje w serwisie opon więc nie wydaje mi się żeby coś kręcił. Powiem szczerze że urzekły mnie te koła. Wiec jak brać za tą cene to wszystko?? "#1" No te felgi mi naprawdę sie spodobały. Wiadomo że to jednak rzecz gustu. Te: http://bkd-fani.pl/forum/viewtopic.php?p=10311#10311 są także ładne. Ale jak sądzisz brać w tej cenie?? "buma" Tak jak napisałem. Dostaję komplet 4 dystansów ze srubami. Więc to załatwi sprawę ET. A otwór centrujący, jak że pracuję w takim zakładzie który posiada narzędziownię to sobię roztoczę w dystansach na 74,1 mm i nawet pochromuję dla lepszego wyglądu. :lol: Więc to szczegół którym się nie przejmuję.
  11. Seweras

    Felgi X5 do e39. 17 cali.

    Witam serdecznie. Mam taką sprawę. Mam okazję kupić takie felgi z oponami (fotka jako przykład wyglądu felgi): http://www.allegro.pl/item936034152_bmw_e53_x5_x_5_kola_kompletne_zimowe_idealne_8_5m.html Paramerty to: Styling 57 7,5" X 17" IS40 (ET40) 5 X 120 Opony 235/45/17 z bieżnikiem 7mm Felgi + opony za 1200zł Do tego otrzymam gratis (pewnie wliczone w cene) 20 śrub i 4 dystanse o szerokości 2x25mm i 2x22mm. I teraz Panowie pytanie. Wcisne to jakoś do auta?? Nie będzie ocierać? Czy wzór felg może być? Czy uważacie, że są brzydkie?? Proszę o szczerość. P.S. Jeżeli to felgi od X5 to chyba powinny być dość mocne. Może tak łatwo się nie pokrzywią. Co wy na to?
  12. No mi się wydaje że skrzypi kiera. Moze jakiś plastik. A może właśnie coś przy taśmie od poduchy. Musze to sprawdzić. Jak jest ciepło to nie skrzypi. Ciężko to rozebrać? Tylko poduchę odkręcić i już widać śrubę od kiery? A co do pompy to można jakoś ją sprawdzić? Chodzi cicho nie jęczy. Ale może słabe ciśnienie. Powinno być coś około 120 bar.
  13. Manolito77 Powiem ci szczerze kolego, że mnie nieco uspokoiłeś. To fakt, że koła w czasie jazdy czuć dobrze. No więc pewnie jest już dobrze. Ale ostatnio jechałem golfem II z 90 roku i tam wspomaganie chodziła naprawde leciutko. Wydaje mi się że chodzi mi wspomaganie jak przed usterką. No fakt że trochę ciężko to pracuje w e39. Miałem kiedyś e36 318is i tam chodziło lżej trochę, ale i tak ciężej niż w tym golfie II. Nie chcę tu chwalić VW ale golfy II to im się udały. Badziewie nie do zajeżdzenia. Wracając do e39 to jest to możliwe aby po odpaleniu z rana (autko pod chmurką) wspomaganie jeszcze ciężej chodziło? A po chwili już normalnie. Jeszcze jedno pytanie. Co mi może skrzypieć przy skręcaniu? Przy samej kierownicy. Kwiczy jak zarzynana świnia (sorry za porównanie). Może to taśma od poduchy. Fakt że kontrolka poduch mi się świeci. Ale tak już było jak kupiłem. Wszystkie poduchy są, (6 sztuk) bo sprawdzałem, i jak skasuje błąd to wyskakuje ponownie. Miałem wyrwane kable pod siedzeniem pasażera i nie wiem czy dobrze podłączyłem. A może wie ktoś gdzie jest jakiś sterownik poduch? Albo ma schemat poduch??
  14. Witam ponownie po dłuższej przerwie. Płyn oczywiście był nowy. Wczoraj wymieniłem magiel. No i faktycznie jest dużo lepiej. Ale wydaje mi się że jeszcze nie to. Nie ma już przecieków, luzów i skokowego działania. Działa ale jakby trochę za ciężko. U kumpla w Audi A6 kręci się bardzo lekko. No chyba że e39 zawsze było nieco ciężko. Nie wiem jak u innych. Nie mam z kim porównać. A jak sprawdzić mógłbym pompe wspomagania? Może za małe ciśnienie daje?? Jak koła skręce na max to silnik lekko przsiada, jakby pompa stawiała opór. A może to coś w kolumnie ciężko się kręci. Możliwe to?? Pomóżcie.
  15. Witam. Mam dość poważny porblem z swoją e39. Mianowicie problem ze wspomaganiem. Kierownicą kręci się skokowo. Lekko,ciężko,lekko,ciężko. Co to może być? wczoraj przełożyłem pompe na inną używaną i jest to samo. Obie pompy pracują cicho. Jak skręce na max to silnik przysiada i aż pompa jęczy. Czyli raczej pompy dają ciśnienie. Czy może jest to wina magla. Może tam coś w środku się uszkodziło. Maglownica mi lekko stuka jak jadę powoli na dziurach. Luz jest wyczuwalny jak auto stoi zgaszone. Przy szybkiej jeździe auto wozi na boki. Magiel oczywiście (jak to w e39) cieknie. Proszę o pomoc. Bo nie wiem co robić. Co mogło by jeszczę paść, i dawać takie objawy?? Kupić używkę czy regenerowaną? Mam bez servotronika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.