sprawa jest nieco bardziej skomplikowana niz pisze Marcin. Doczytałem w niemieckich źródłach, ze BMW specjalnie ograniczyło vmax w 740 do 240 km/h, poniewaz 740 nie miała seryjnie NIVO z tyłu , a bez nivo wg techników bmw tył E32 miał byc ponoc niestabilny powyzej 240 km/h. JEsli chodzi o wartosci vmax dla 740 i 750 to oczywiscie mozna gdybac i gdybac ale sprawa rowniez nie jest prosta. O ile dla " zachipowanej " 750 vmax np wg niemieckiego chip-tunera H&S wynosi 271 km/h i wielu innych producentów podaje wartosci ok 270 km/h, to dla 740i problem stanowi oprogramowanie skrzyni. Dlaczego? Po pierwsze - w trybie S auto nie wrzuca piątki. Co powoduje,ze na czwartym biegu mozemy , przy seryjnym ogumieniu i max 6550 obrotach ( zakładam minimalne odchylenie w gore) pojechać ok 263,5 km/h ( coma circa) W trybie E piątke owszem, wrzucimy sobie i popędzimy ile fabryka dała ale.....na obrotach nie większych niż 5200 ( +/-) 50 obrotach. 5Hp30 w E32 posiada bowiem takie ograniczenie wynikajace z tego,ze komputer traktuje ten bieg jako nadbieg i nie stosuje juz dla niego przekroczenia " kick-downowej " predkosci obrotowej. Zatem przeliczając te 5250 obr na piatce daje nam okrągłe 267.5 km/h. I taka jest nieoficjalna vmax dla 740 wynikajaca z ukrytej blokady w skrzyni, a nie z braku mocy. Zatem nawet zjazd z giewontu raczej nie pomoze w przekroczeniu tej predkosci. Pomocą moze byc zmiana softu skrzyni na " odblokowany" . Ja osobiscie jechałem licznikowe 255 w trybie S i musiałem juz hamowac bo z oddali widziałem,ze pas mam zajety , ale prawdopodobnie nie mam blokady w kompie silnika.