Skocz do zawartości

niunia i oli

Zarejestrowani
  • Postów

    519
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

7 obserwujących

O niunia i oli

  • Urodziny 02.08.1978

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było E39 530DiA 1999, było E60 535D 2004, obecnie ALPINA B7 F02 2011
  • Lokalizacja
    Wrocław / Barcin

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia niunia i oli

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Siemanko, jako że wiosna nastała /kalendarzowa bo temperatury chwilowo nie powalają :duh: / ... przyszedł czas na montaż nowego zestawu letnich felg i opon. A więc po kolei: Od samego początku posiadania auta felgi oryginalne 21" wydawały mi się troszkę za małe :norty: :norty: powoli zacząłem się rozglądać za opcjami aby to zmienić a nadal zostać w klimacie ALPINY Poszukiwania trwały już od połowy zeszłego roku ale jakoś bez specjalnego ciśnienia. Opcji było kilka: felgi kute custom, rotiform, BCForget itd plus oczywiście oryginalne ALPINY 22" z serii G01/02 :mrgreen: :mrgreen: Jako że mam szczęście do ludzi którym czasem pomagam okazało się że jeden z moich kolegów @cr_design99 może mi pomóc w poszukiwaniu kół do Lochy. No i nie trzeba było długo czekać na wyniki jego poszukiwań / qrde nie wiem jak on to robi ale znajduje rzeczy niemożliwe :twisted: / Wysłał mi linka do felg najlepszych jakie mogłem sobie wymarzyć do B7 czyli oryginalne felgi ALPINY 22" oczywiście kute w szerokościach 9 i 10 cali. Dodatkowym rarytasem tych felg był fakt że były one zupełnie nowe w kartonach ALPINY. Zdjęcie z profilu kolegi jak przyjechały. No to już mega szczęśliwy zacząłem poszukiwania ogumienia we właściwych rozmiarach czyli 245/30R22 i 295/25R22 aby zostać w tej samej średnicy i zachować właściwą różnicą między osiami czyli 0 :norty: /o xdrive trzeba dbać / Wybór padł na Falkeny AZENIS FK453 /niestety Michelin nie robi takich rozmiarów a Pirelli ma słabe opinie u wielu moich znajomych/ Niestety fotki zrobiłem tylko przednim oponom jak przyszły W między czasie była szybka przymiarka felg na aucie / po prostu nie mogłem się powstrzymać :mrgreen: :mrgreen: / No i przyszedł czas na ubranie tego wszystkiego w jedną całość i założenie na auto / w końcu wiosna :D :D / Na pierwszy ogień poszło tylne koło i już po założeniu opony banan nie schodził z facjaty ale gdy wszystko już było na swoim miejscu przyszedł czas na pełnię szczęścia / bo właśnie ten widok utwierdził mnie w przekonaniu że miałem rację od początku z wielkością koła / Naprawdę usiadło dokładnie tak jak to sobie zaplanowałem i wymarzyłem. Co do komfortu nie odczuwam jakiegoś znaczącego pogorszenia /w końcu różnica niewielka w stosunku do 21" :norty: / W związku z sytuacją jaką mamy w Polsce nie wiele mam możliwości na jakąś sesję ale udało się zrobić jedno ładniejsze foto w nowym obuwiu :P :P Naprawdę strasznie się cieszę że udało się zrobić tą modyfikację w 100% w Alpiny stylu /dosłownie i w przenośni/ Mam też nadzieję że wam też się podoba w takim setupie moja Locha PS: zdjęcia nie obrócone właściwie kliknijcie prawym i otwórzcie w nowym oknie bo nie mam pojęcia jak zrobić aby w miniaturze były właściwie obrócone :mad2: :mad2: Oli
  2. Siemanko, mały update po roku prawie :duh: :duh: Alpina nawija bez problemów kolejne km i daje wielki FUN :norty: :norty: :norty: Była między innymi w Toskanii oraz Monachium i Buchloe w siedzibie ALPINY /zdjęcia z wyjazdu też gdzieś poniżej/ Co do rzeczy zrobionych przez ten czas /no bo przecież nie potrafię nic nie robić pod siebie w aucie :mad2: :mad2: :mad2: / - zawieszenie poszło w dół na zestawie dedykowanym H&R o jakieś 35 mm - dystanse wleciały też HR przód 17mm a tył 25mm - zmienione hamulce z 375mm na nawiercane 395mm z przodu plus zmiana zacisków na zaciski 4ro tłoki z Alpiny B7 G12 /zaciski pomalowane w kolor ALPINA BLAU 2 / Foto - tylne tarcze zmienione na nawiercane w ori rozmiarze 370mm /kolor j/w/ - wymieniony nieszczęsny CIC na jednostke Evo ID6 z dotykowym ekranem 10,2" oczywiście Idrive ceramiczny touch żeby pasował do reszty wraz z pełnym dostępem do Connected Drive RTTi i wszystkich innych usług online i remote jakie się da. /Foto wnętrza z Evo na pokładzie poniżej/ - wymienione lampy przednie z Adaptive xenon preLCI na Adaptive Full LED LCI - wymienione halogeny przód na wersję LED żeby pasowało do lamp - Wszystkie chromy w czarny połysk - więcej grzechów nie pamiętam ale wcale ich nie żałuję :mrgreen: :mrgreen: Poniżej kilka fotek kolegi #mj_photo_1 i moich Póki co to na tyle. Kolejne mody i pomysły w drodze :norty: :norty: :twisted: :twisted: Pozdro Oli
  3. Niestety trzeba zdjąć boczek.
  4. Panel w drzwiach na 99% załatw drugi na sprawdzenie podepnij i będzie wiadomo ale stawiam na niego Oli
  5. czeka cie duzo czytania :) bo evo jest nowsze i ma i tez wifi :) poszukaj sobie na google bo za duzo pisania
  6. Da sie :mrgreen:
  7. Kolego zapraszam na odsłuch zwykłego poliftowego top hifi z f01 plus zestaw custom głośników z audio system w mojej Alpinie i sobie porównasz. pełna funkcjonalność z L7 daje naprawdę duże możliwości a wzmacniacz LCI ma znacznie większą moc i spokojnie napędza nagłośnienie na AS. I strojenie tego polega na pobawieniu się w menu equalizerem a w twoim rozwiązaniu niestety nie jest to aż tak łatwe. Oczywiście nie neguję zestawu audio jak twój ale powoduje spore utrudnienia w zmianie parametru i tak jak napisałeś nie jest wspierany przez L7. Dodatkow najważniejszy problem to jest tzw echo/pogłos w rozmowie po BT po zmianie nawi na NBT lub Evo i to jest klu tej całej modyfikacji Pozdrawiam
  8. Wyslij ten wzmacniacz do mnie to sprawdzę w alpinie :) wczoraj zmieniłem w niej wzmacniacz na nowszy i oba żyją wiec się wrzuci i będzie wiadomo Oli
  9. I tak i nie. Tzn. Wzmak sam w sobie będzie dzialal, ale NBT ma telefon na innych kanalach audio i jest echo. Trzeba wzmaka co działa z NBT z tym dźwiękiem i echo to różnie bywa jeżeli chodzi o przykład NBT HU (nie evo) wzmacniacz logic7 z 2004 roku (dziewica bez update) nie śmigał kompletnie z nbt - był ledwo słyszalny dźwięk Po podniesieniu softu zaczął normalnie działać (nawet lepiej grał, jednak nie wiem czy to przez soft, czy przez nbt), ale pojawiło się echo - kodowanie o dziwo nie pomogło (a w HU w większości przypadków pomaga) - tam wartość jedną trzeba zmienić nie pamiętam jaką bo dawno robiłem Dopiero wzmacniacz z nowszą obudową (akurat nie był z fxx tylko z e70/z4/e90) zniwelował echo, ale on nie ma np e60 do zakodowania, więc trzeba na e90 przypisać Zapewne ten wzmacniacz evo też ogarnie, ale pewności nie mam, opisałem sytuację testowaną z mojego auta Niestety w Evo ten wzmacniacz nie pomoże niestety sprawdzone :) Pozdro PS: w logic 7 da sie wyeliminowac eho z NBT ale już w Evo nie
  10. No jak napisałem w najmniej problematycznym wariancie tylko ZGW (wymiana lub odpowiednie przekodowanie jeżeli jest tzw czarne ) i jednostka niskim HW (jeżeli mówimy o NBT) Jeżeli chodzi o wysokie HW w NBT lub nawet EVO już nie robi się tak fajnie bo ICM tu wlatuje nowy albo emulator (rumun lum kanada) dedykowany do takiej zmiany. Idrive i przyciski PDC są loterią wiec jest kilka zmiennych i to w różnej konfiguracji. Oli
  11. No nie do końca :nienie: Tak jest jak masz najwięcej szczęścia. Jeżeli masz stare ZGW /blaszane / i starego ICM to jeszcze trzeba zmienić ICM plus w F10 i F01 może się okazać że jeszcze dodatkowo walka z podpięciem panelu od przycisku PDC zawieszenia itd Pozdro
  12. Pytanie co te emulatory robia. Po prostu filtrują can ? Takie sa na ali za chyba 40zł ? Podobnie do NightVision Filtr CAN2/CAN3 i już. A nie specjalny do NV. Chodzi chyba tylko o to by się vin nie wydostal Człowieku najpierw sprawdź o czym piszesz. To nie jest filtracja ale konwersja z CAN-1 na CAN-2 które pracują w zupełnie innych trybach prędkościowych. Poza tym w cholerę komunikatów które potrzebuje jednostka NBT lub EVO z szyny CAN seria Exx po prostu nie wysyła lub w zupełnie innej formie. Emulatory z ALi to tylko wywalają a raczej blokują przepływ informacji o VIN w obu kierunkach. Seria Fxx jako ciekawostka z początku produkcji a dokładniej F01, F07, F10, F25 co mają CIC mają ten sam problem bo układ nawigacji/radia pracuje na CAN-1 a nie na CAN-2 plus jeszcze kilka innych problemów i nie zastosujesz tego za 40 $ Co do dźwięku to głównie jest nie problem na innych kanałach a na opóźnieniach zastosowanych w przesyle po MOST i tego nie da rady niestety póki co wyeliminować Co do kamery to tylko zastosowanie ori układu kamery eliminuje problemy z czarno białym obrazem w EVO Pozdro Oli
  13. Co do dźwięku to nbt poprawi jego jakość. Emulator do tego nic niema bo cała komunikacja pomiędzy nawi A wzmacniaczem jest po MOST. Tylko od razu podnieść Soft jak najwyżej we wzmacniacz jak nie byłoby zrobione. Co do mostu w emulatorze to tak tylko daje możliwość regulacji HUDa. Ja polecam polski emulator bo sprawdzony i zawsze szybki serwis i pomoc. PS: polecam poszukać jednak evo bo o wiele więcej daje możliwości w wersji id5/id6 Oli
  14. Ogólnie póki co nawijam kolejne km Alpiną i ciesze się z jazdy :) Z drobnych rzeczy została nabita na nowo klima z odgrzybianiem oraz usunięte delikatne pocenie się na jednym z przewodów przy chłodnicy oleju ze skrzyni biegów. Dodatkowo wymienione zostały nareszcie nerki na Mpakietowe w wydaniu black oczywiście pod night vision wraz z kamerą :) Oraz w sobotę zrobiłem kolejnego moda czyli wymieniłem lampy tył na wersję LCI /mają one środek pomiędzy ledami itd czarny a nie jak w moich chrom, daje to efekt shadow/ no i przy okazji listwa chrom z klapy została przerobiona na black. Lampy LCI wyglądają tak /jak widać listwy już są w black wydaniu nad lampami z klapy :) / a tu porównanie lamp 1:1 Po zabiegach z lampami auto zostało umyte nawoskowane więc kilka fociszy trzeba było strzelić Poniżej kilka fotek: W drodze kolejne zmiany i pomysły ale póki co w czwartek przewietrzę alpinę i śmigam nad morze /niech się jadu nawdycha :) / Mam nadzieję że się wam podoba Pozdro Oli
  15. Oczywiście wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Właściwa skóra plus właściwe nici oraz dodatkowo nacięta skóra na linii otwarcia podstawy. Dodatkowo dodam że w G11 jest podobnie obszyta poduszka i otwiera się w taki sam sposób więc jak BMW takie rzeczy robi to czemu nie. Nie dałem tego byle jakiemu tapicerowi tylko Tapi-Car który nie raz już takie rzeczy robił. Pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.