niunia i oli
Zarejestrowani-
Postów
519 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia niunia i oli
-
Łukasz325i obserwuje zawartość niunia i oli
-
Artur_Jot obserwuje zawartość niunia i oli
-
aduki1234 obserwuje zawartość niunia i oli
-
Apacer obserwuje zawartość niunia i oli
-
fl3xy obserwuje zawartość niunia i oli
-
rikogandi obserwuje zawartość niunia i oli
-
champion obserwuje zawartość niunia i oli
-
ALPINA B7L xDrive F02
niunia i oli odpowiedział(a) na niunia i oli temat w Galeria - nasze samochody
Siemanko, jako że wiosna nastała /kalendarzowa bo temperatury chwilowo nie powalają :duh: / ... przyszedł czas na montaż nowego zestawu letnich felg i opon. A więc po kolei: Od samego początku posiadania auta felgi oryginalne 21" wydawały mi się troszkę za małe :norty: :norty: powoli zacząłem się rozglądać za opcjami aby to zmienić a nadal zostać w klimacie ALPINY Poszukiwania trwały już od połowy zeszłego roku ale jakoś bez specjalnego ciśnienia. Opcji było kilka: felgi kute custom, rotiform, BCForget itd plus oczywiście oryginalne ALPINY 22" z serii G01/02 :mrgreen: :mrgreen: Jako że mam szczęście do ludzi którym czasem pomagam okazało się że jeden z moich kolegów @cr_design99 może mi pomóc w poszukiwaniu kół do Lochy. No i nie trzeba było długo czekać na wyniki jego poszukiwań / qrde nie wiem jak on to robi ale znajduje rzeczy niemożliwe :twisted: / Wysłał mi linka do felg najlepszych jakie mogłem sobie wymarzyć do B7 czyli oryginalne felgi ALPINY 22" oczywiście kute w szerokościach 9 i 10 cali. Dodatkowym rarytasem tych felg był fakt że były one zupełnie nowe w kartonach ALPINY. Zdjęcie z profilu kolegi jak przyjechały. No to już mega szczęśliwy zacząłem poszukiwania ogumienia we właściwych rozmiarach czyli 245/30R22 i 295/25R22 aby zostać w tej samej średnicy i zachować właściwą różnicą między osiami czyli 0 :norty: /o xdrive trzeba dbać / Wybór padł na Falkeny AZENIS FK453 /niestety Michelin nie robi takich rozmiarów a Pirelli ma słabe opinie u wielu moich znajomych/ Niestety fotki zrobiłem tylko przednim oponom jak przyszły W między czasie była szybka przymiarka felg na aucie / po prostu nie mogłem się powstrzymać :mrgreen: :mrgreen: / No i przyszedł czas na ubranie tego wszystkiego w jedną całość i założenie na auto / w końcu wiosna :D :D / Na pierwszy ogień poszło tylne koło i już po założeniu opony banan nie schodził z facjaty ale gdy wszystko już było na swoim miejscu przyszedł czas na pełnię szczęścia / bo właśnie ten widok utwierdził mnie w przekonaniu że miałem rację od początku z wielkością koła / Naprawdę usiadło dokładnie tak jak to sobie zaplanowałem i wymarzyłem. Co do komfortu nie odczuwam jakiegoś znaczącego pogorszenia /w końcu różnica niewielka w stosunku do 21" :norty: / W związku z sytuacją jaką mamy w Polsce nie wiele mam możliwości na jakąś sesję ale udało się zrobić jedno ładniejsze foto w nowym obuwiu :P :P Naprawdę strasznie się cieszę że udało się zrobić tą modyfikację w 100% w Alpiny stylu /dosłownie i w przenośni/ Mam też nadzieję że wam też się podoba w takim setupie moja Locha PS: zdjęcia nie obrócone właściwie kliknijcie prawym i otwórzcie w nowym oknie bo nie mam pojęcia jak zrobić aby w miniaturze były właściwie obrócone :mad2: :mad2: Oli -
ALPINA B7L xDrive F02
niunia i oli odpowiedział(a) na niunia i oli temat w Galeria - nasze samochody
Siemanko, mały update po roku prawie :duh: :duh: Alpina nawija bez problemów kolejne km i daje wielki FUN :norty: :norty: :norty: Była między innymi w Toskanii oraz Monachium i Buchloe w siedzibie ALPINY /zdjęcia z wyjazdu też gdzieś poniżej/ Co do rzeczy zrobionych przez ten czas /no bo przecież nie potrafię nic nie robić pod siebie w aucie :mad2: :mad2: :mad2: / - zawieszenie poszło w dół na zestawie dedykowanym H&R o jakieś 35 mm - dystanse wleciały też HR przód 17mm a tył 25mm - zmienione hamulce z 375mm na nawiercane 395mm z przodu plus zmiana zacisków na zaciski 4ro tłoki z Alpiny B7 G12 /zaciski pomalowane w kolor ALPINA BLAU 2 / Foto - tylne tarcze zmienione na nawiercane w ori rozmiarze 370mm /kolor j/w/ - wymieniony nieszczęsny CIC na jednostke Evo ID6 z dotykowym ekranem 10,2" oczywiście Idrive ceramiczny touch żeby pasował do reszty wraz z pełnym dostępem do Connected Drive RTTi i wszystkich innych usług online i remote jakie się da. /Foto wnętrza z Evo na pokładzie poniżej/ - wymienione lampy przednie z Adaptive xenon preLCI na Adaptive Full LED LCI - wymienione halogeny przód na wersję LED żeby pasowało do lamp - Wszystkie chromy w czarny połysk - więcej grzechów nie pamiętam ale wcale ich nie żałuję :mrgreen: :mrgreen: Poniżej kilka fotek kolegi #mj_photo_1 i moich Póki co to na tyle. Kolejne mody i pomysły w drodze :norty: :norty: :twisted: :twisted: Pozdro Oli -
Niestety trzeba zdjąć boczek.
-
Panel w drzwiach na 99% załatw drugi na sprawdzenie podepnij i będzie wiadomo ale stawiam na niego Oli
-
czeka cie duzo czytania :) bo evo jest nowsze i ma i tez wifi :) poszukaj sobie na google bo za duzo pisania
-
Da sie :mrgreen:
-
Kolego zapraszam na odsłuch zwykłego poliftowego top hifi z f01 plus zestaw custom głośników z audio system w mojej Alpinie i sobie porównasz. pełna funkcjonalność z L7 daje naprawdę duże możliwości a wzmacniacz LCI ma znacznie większą moc i spokojnie napędza nagłośnienie na AS. I strojenie tego polega na pobawieniu się w menu equalizerem a w twoim rozwiązaniu niestety nie jest to aż tak łatwe. Oczywiście nie neguję zestawu audio jak twój ale powoduje spore utrudnienia w zmianie parametru i tak jak napisałeś nie jest wspierany przez L7. Dodatkow najważniejszy problem to jest tzw echo/pogłos w rozmowie po BT po zmianie nawi na NBT lub Evo i to jest klu tej całej modyfikacji Pozdrawiam
-
Wyslij ten wzmacniacz do mnie to sprawdzę w alpinie :) wczoraj zmieniłem w niej wzmacniacz na nowszy i oba żyją wiec się wrzuci i będzie wiadomo Oli
-
I tak i nie. Tzn. Wzmak sam w sobie będzie dzialal, ale NBT ma telefon na innych kanalach audio i jest echo. Trzeba wzmaka co działa z NBT z tym dźwiękiem i echo to różnie bywa jeżeli chodzi o przykład NBT HU (nie evo) wzmacniacz logic7 z 2004 roku (dziewica bez update) nie śmigał kompletnie z nbt - był ledwo słyszalny dźwięk Po podniesieniu softu zaczął normalnie działać (nawet lepiej grał, jednak nie wiem czy to przez soft, czy przez nbt), ale pojawiło się echo - kodowanie o dziwo nie pomogło (a w HU w większości przypadków pomaga) - tam wartość jedną trzeba zmienić nie pamiętam jaką bo dawno robiłem Dopiero wzmacniacz z nowszą obudową (akurat nie był z fxx tylko z e70/z4/e90) zniwelował echo, ale on nie ma np e60 do zakodowania, więc trzeba na e90 przypisać Zapewne ten wzmacniacz evo też ogarnie, ale pewności nie mam, opisałem sytuację testowaną z mojego auta Niestety w Evo ten wzmacniacz nie pomoże niestety sprawdzone :) Pozdro PS: w logic 7 da sie wyeliminowac eho z NBT ale już w Evo nie
-
No jak napisałem w najmniej problematycznym wariancie tylko ZGW (wymiana lub odpowiednie przekodowanie jeżeli jest tzw czarne ) i jednostka niskim HW (jeżeli mówimy o NBT) Jeżeli chodzi o wysokie HW w NBT lub nawet EVO już nie robi się tak fajnie bo ICM tu wlatuje nowy albo emulator (rumun lum kanada) dedykowany do takiej zmiany. Idrive i przyciski PDC są loterią wiec jest kilka zmiennych i to w różnej konfiguracji. Oli
-
No nie do końca :nienie: Tak jest jak masz najwięcej szczęścia. Jeżeli masz stare ZGW /blaszane / i starego ICM to jeszcze trzeba zmienić ICM plus w F10 i F01 może się okazać że jeszcze dodatkowo walka z podpięciem panelu od przycisku PDC zawieszenia itd Pozdro
-
Pytanie co te emulatory robia. Po prostu filtrują can ? Takie sa na ali za chyba 40zł ? Podobnie do NightVision Filtr CAN2/CAN3 i już. A nie specjalny do NV. Chodzi chyba tylko o to by się vin nie wydostal Człowieku najpierw sprawdź o czym piszesz. To nie jest filtracja ale konwersja z CAN-1 na CAN-2 które pracują w zupełnie innych trybach prędkościowych. Poza tym w cholerę komunikatów które potrzebuje jednostka NBT lub EVO z szyny CAN seria Exx po prostu nie wysyła lub w zupełnie innej formie. Emulatory z ALi to tylko wywalają a raczej blokują przepływ informacji o VIN w obu kierunkach. Seria Fxx jako ciekawostka z początku produkcji a dokładniej F01, F07, F10, F25 co mają CIC mają ten sam problem bo układ nawigacji/radia pracuje na CAN-1 a nie na CAN-2 plus jeszcze kilka innych problemów i nie zastosujesz tego za 40 $ Co do dźwięku to głównie jest nie problem na innych kanałach a na opóźnieniach zastosowanych w przesyle po MOST i tego nie da rady niestety póki co wyeliminować Co do kamery to tylko zastosowanie ori układu kamery eliminuje problemy z czarno białym obrazem w EVO Pozdro Oli
-
Co do dźwięku to nbt poprawi jego jakość. Emulator do tego nic niema bo cała komunikacja pomiędzy nawi A wzmacniaczem jest po MOST. Tylko od razu podnieść Soft jak najwyżej we wzmacniacz jak nie byłoby zrobione. Co do mostu w emulatorze to tak tylko daje możliwość regulacji HUDa. Ja polecam polski emulator bo sprawdzony i zawsze szybki serwis i pomoc. PS: polecam poszukać jednak evo bo o wiele więcej daje możliwości w wersji id5/id6 Oli
-
ALPINA B7L xDrive F02
niunia i oli odpowiedział(a) na niunia i oli temat w Galeria - nasze samochody
Ogólnie póki co nawijam kolejne km Alpiną i ciesze się z jazdy :) Z drobnych rzeczy została nabita na nowo klima z odgrzybianiem oraz usunięte delikatne pocenie się na jednym z przewodów przy chłodnicy oleju ze skrzyni biegów. Dodatkowo wymienione zostały nareszcie nerki na Mpakietowe w wydaniu black oczywiście pod night vision wraz z kamerą :) Oraz w sobotę zrobiłem kolejnego moda czyli wymieniłem lampy tył na wersję LCI /mają one środek pomiędzy ledami itd czarny a nie jak w moich chrom, daje to efekt shadow/ no i przy okazji listwa chrom z klapy została przerobiona na black. Lampy LCI wyglądają tak /jak widać listwy już są w black wydaniu nad lampami z klapy :) / a tu porównanie lamp 1:1 Po zabiegach z lampami auto zostało umyte nawoskowane więc kilka fociszy trzeba było strzelić Poniżej kilka fotek: W drodze kolejne zmiany i pomysły ale póki co w czwartek przewietrzę alpinę i śmigam nad morze /niech się jadu nawdycha :) / Mam nadzieję że się wam podoba Pozdro Oli -
ALPINA B7L xDrive F02
niunia i oli odpowiedział(a) na niunia i oli temat w Galeria - nasze samochody
Oczywiście wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Właściwa skóra plus właściwe nici oraz dodatkowo nacięta skóra na linii otwarcia podstawy. Dodatkowo dodam że w G11 jest podobnie obszyta poduszka i otwiera się w taki sam sposób więc jak BMW takie rzeczy robi to czemu nie. Nie dałem tego byle jakiemu tapicerowi tylko Tapi-Car który nie raz już takie rzeczy robił. Pozdro